Przetargi.pl
Budowa kanalizacji sanitarnej tłocznej z Owczarni do Brwinowa

Gmina Brwinów ogłasza przetarg

  • Adres: 05-840 Brwinów, ul. Grodziska 12
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 7382567 , fax. 7295940
  • Data zamieszczenia: 2015-01-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brwinów
    ul. Grodziska 12 12
    05-840 Brwinów, woj. mazowieckie
    tel. 7382567, fax. 7295940
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.brwinow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa kanalizacji sanitarnej tłocznej z Owczarni do Brwinowa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa kanalizacji sanitarnej tłocznej w Gminie Brwinów z Owczarni do Brwinowa wraz ze wszystkimi robotami przygotowawczymi, towarzyszącymi oraz rozbiórką i odbudową nawierzchni jezdni, chodników i poboczy od projektowanej w ul. Letniskowej w Owczarni studni rewizyjnej rt1 do istniejącej w ul. Grodziskiej w Brwinowie studni 1/58 z rur PE 100 ? 200 (SDR 17 i SDR 11) o łącznej długości ok. 1250,00 mb uzbrojonego w studnie rewizyjne (5 kpl.), odpowietrznikowe (1 kpl.) i odwodnieniowe (1kpl.) wraz z przejściem poprzecznym pod drogą nr 719, przejściem pod rowem melioracyjnym RS-11 oraz przejściami pod innymi przeszkodami - z wyłączeniem przewidzianych w dokumentacji włączeń do przewodu tłocznego z działki nr ew. 1/11 w Podkowie Leśnej, które nie będą realizowane w ramach niniejszego zamówienia. 2. Zakres rzeczowy przedmiotu umowy obejmuje wykonanie wszystkich robót zgodnie z dokumentacją wymienioną w ust. 10, w tym: 1) wykonanie: a) przewodu tłocznego PE ? 200 w ul. Grodziskiej w Brwinowie na odcinku toa42-1/58 (pozwolenie Starosty Pruszkowskiego nr 50/B/11); b) przewodu tłocznego PE ? 200 w ul. Grodziskiej w Brwinowie na dz. 1 obr.13 na odcinku zmienionej trasy (pozwolenie Starosty Pruszkowskiego nr 408/B/2012); c) przewodu tłocznego PE ? 200 na terenie Podkowy Leśnej (ul. Brwinowska/Grodziska, dz. nr ew.6) i Milanówka (ul. Brwinowska/Grodziska dz. nr ew.62, ul. Brwinowska dz. nr ew.9, ul. Iwaszkiewicza dz. nr ew.20) (pozwolenie Starosty Grodziskiego nr 1324/12); d) przewodu tłocznego - przejścia pod drogą nr 719 (dz. nr ew.1 obr.07-01 i dz. nr ew.61 obr.06-10) (pozwolenie Wojewody Mazowieckiego nr 98/09); e) przewodu tłocznego PE ? 200 w ul. Letniskowej w Owczarni na odcinku toa3-rt1 (pozwolenie Starosty Pruszkowskiego nr 50/B/11); f) kompletnych studni rewizyjnych rt1, S2, S3, S4, S5, odwodnieniowej S1 oraz odpowietrzeniowej S6. Wszystkie włazy żeliwne sferoidalne studni należy wyposażyć w zawias, zatrzask i uszczelkę; g) przewiertów/przecisków zgodnie z dokumentacją. Poza odcinkami przewidzianymi w dokumentacji do wykonania w technologii bezwykopowej (przeciski z zastosowaniem rur ochronnych) Zamawiający wyraża zgodę również na innych odcinkach na zastosowanie technologii bezwykopowej i budowę kanału tłocznego metodą przewiertu sterowanego przy zastosowaniu rur PE SDR 11 (lub niższe) z co najmniej jedną - zewnętrzną powłoką ochronną (określanych przez producentów rur symbolami np.: RC, TS). Rury te muszą posiadać udokumentowaną przez producenta akceptację do stosowania do budowy w technologii przewiertu sterowanego. Należy zastosować rury z wbudowaną taśmą metalową lub wykonać zastępcze do taśmy sygnalizacyjnej oznakowanie rurociągu tłocznego. Przewidziane do zastosowania rury wymagają wcześniejszej akceptacji Zamawiającego. Powyższe zapisy nie dotyczą rurociągów tłocznych, których wykonanie już w projekcie przewidziane jest w technologii bezwykopowej. Odcinki te należy wykonać zgodnie z dokumentacją; 2) sporządzenie i uzgodnienie projektów organizacji ruchu na czas robót. Wykonawca wykona i uzgodni na swój koszt projekty tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy kanalizacji we wszystkich drogach w których zlokalizowana jest kanalizacja tłoczna, w tym również w drodze wojewódzkiej. W zakresie zamówienia występują drogi: Powiatu Pruszkowskiego (ul. Grodziska w Brwinowie), Powiatu Grodziskiego (ul. Brwinowska w Milanówku, Podkowie Leśnej), Województwa Mazowieckiego (droga nr 719), Gminy Milanówek (ul. Brwinowska, ul. Iwaszkiewicza); 3) tymczasowe oznakowanie dróg i ulic na czas robót zgodnie z wykonanym i zatwierdzonym projektem organizacji ruchu na czas budowy; 4) częściową wymianę gruntu (jeżeli zajdzie taka potrzeba) i wywózkę nadmiaru urobku na miejsce stałego składowania; 5) odwodnienie wykopów, a jeżeli zajdzie taka potrzeba z wywiezieniem wody. Warunki ewentualnego odprowadzenia wody do istniejących rowów należy uzgodnić z właściwą terytorialnie Spółką Wodną. W ul. Grodziskiej w Brwinowie (rejon przejścia pod rowem RS-11) wody z odwodnienia wykopów mogą być odprowadzone do istniejącej kanalizacji deszczowej po przeprowadzeniu ich oczyszczenia z zanieczyszczeń mechanicznych np. w odstojniku. Szczegółowe warunki należy uzgodnić w Brwinowskim Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji w Brwinowie Sp. z o.o. (BPWiK Sp. z o.o.). Za odprowadzenie czystych wód z odwodnienia wykopów do kanalizacji deszczowej w ul. Grodziskiej w Brwinowie opłata nie będzie pobierana. Nie dopuszcza się zrzutu wód z odwodnienia wykopów do kanalizacji sanitarnej; 6) w razie konieczności usunięcie wszelkich kolizji z siecią gazową, kanalizacyjną teletechniczną, energetyczną, wraz ze spisaniem protokołu odbioru od właściciela danej sieci; 7) ułożenie i zabezpieczenie odkrytych kabli energetycznych i telefonicznych w rurach ochronnych; 8) badanie materiałów, na które nie ustawiono PN, zapewnienie badań zagęszczenia gruntu przez osoby uprawnione przedkładane odcinkami przed przystąpieniem do odtwarzania nawierzchni i stanowiące załączniki do protokołów częściowego odbioru robót. Wykonawca we własnym zakresie dokona badań zagęszczenia gruntu po zasypkach i w formie pisemnej w co najmniej 2 oryginalnych egzemplarzach przekaże je Zamawiającemu. W wypadku uzyskania złych wyników wskaźników zagęszczenia Wykonawca dokona na własny koszt ponownego odkopania i zasypki z zagęszczeniem aż do uzyskania właściwych parametrów zagęszczenia. Wyniki badań należy przedstawić do wglądu Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego przed odbiorem częściowych, a przedłożyć wraz z dokumentacją powykonawczą. W wypadku zastosowania technologii przewiertu sterowanego należy wykonać co najmniej po 1 badaniu w miejscach wykopów startowych i kontrolnych oraz przy studniach. Wskaźniki zagęszczenia gruntu w pasie drogi wojewódzkiej, dróg powiatowych, dróg Gminy Milanówek zgodnie z wymogami Zarządców tych dróg, w pozostałym terenie nie mniej niż 1 badanie na 50 mb robót liniowych wykonywanych otwartymi wykopami oraz przy studniach; 9) kompleksową obsługę geodezyjną, w tym: wytyczenie, inwentaryzację geodezyjną powykonawczą. Wykonawca winien zapewnić we własnym zakresie uprawnioną obsługę geodezyjną do wytyczeń, odtworzeń punktów stałych, osnowy itp., pomiarów, wykonania szkiców po wytyczeniu i inwentaryzacyjnych, do wykonania map inwentaryzacyjnych, bieżących rozwiązań w zakresie obsługi geodezyjnej w wypadku wystąpienia kolizji oraz niezgodności w terenie, współpracy z Powiatowym Oddziałem Geodezji oraz innych prac niezbędnych do wykonania robót budowlanych przedmiotowego zakresu. Koszt takiej obsługi całkowicie obciąża Wykonawcę; 10) wykonanie w 3 egz. dokumentacji powykonawczej (wykonanej w oparciu o uzyskane mapy inwentaryzacyjne i inne dokumenty niezbędne temu celowi), inwentaryzację geodezyjną powykonawczą w 3 egz. przekazać Zamawiającemu; 11) zapewnienie nadzorów specjalistycznych zgodnie z opinią ZUD i STWiOR, 12) zapewnienie we własnym zakresie zaplecza budowy z doprowadzeniem na swój koszt wody i oświetlenia oraz ponoszeniem kosztów poboru wody i energii elektrycznej; 13) wykonanie odbudowy nawierzchni drogowych zgodnie z zamieszczonymi w dokumentacji szczegółami i zawartymi w wydanych decyzjach warunkami zarządców dróg (m.in. Decyzja nr 40/2012 Zarządu Powiatu Grodziskiego, Decyzja nr 36/01/2006 MZDW w Warszawie, Decyzja nr 74/L/2012 Burmistrza Miasta Milanówka). W ul. Grodziskiej w Brwinowie na dz. nr 1 zgodnie z Decyzją Nr ZU/90/2012 roboty wykonać po 30.09.2015r. Warunki ewentualnego wcześniejszego wykonania uzgodnić z zarządcą drogi; 14) wywózka nadmiaru ziemi po wykopach z uporządkowaniem terenu; 15) ubezpieczenie terenu robót i placu budowy. 3. Kanalizacja sanitarna tłoczna zlokalizowana będzie na dz. 1 obr.13 w Brwinowie (ul. Grodziska w Brwinowie w zarządzie Powiatu Pruszkowskiego), dz. 6 obr.01 w Podkowie Leśnej i dz. 62 obr.06-10 w Milanówku (ul. Grodziska/Brwinowska - w zarządzie Powiatu Grodziskiego), dz. 61 obr.06-10 i dz.1 obr.07-01 w Milanówku (droga nr 719 w zarządzie Województwa Mazowieckiego), dz. 9 obr.07-01 w Milanówku (ul. Brwinowska w zarządzie Gminy Milanówek), dz. 20 obr. 07-01 w Milanówku (ul. Iwaszkiewicza w zarządzie Gminy Milanówek), dz. 2/14 w Owczarni (ul. Letniskowa - droga wewnętrzna w zarządzie Gminy Brwinów). 4. Przedmiot zamówienia należy wykonać wg projektów budowlanych, budowlano-wykonawczych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, uzgodnień, warunków zarządców dróg, warunków Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych oraz Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, uszczegółowienia zawartego w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia. 5. Przed rozpoczęciem robót związanych z przejściem pod fundamentem mostu nad rowem RS-11 w pasie drogi powiatowej należy wykonać odkrywkę fundamentu przy udziale pracowników Wydziału Inwestycji i Drogownictwa Starostwa Powiatowego w Pruszkowie. 6. Podczas realizacji robót związanych z przejściem pod rowem melioracyjnym RS-11 należy zastosować się do warunków decyzji Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Warszawie - W/IGM-4105/U-789/2268/2012 z dn. 25.05.2012 r. Wykonawca powiadomi właściwą terytorialnie Spółkę Wodną o terminie realizacji robót (rozpoczęcie i zakończenie) celem nadzoru w czasie robót. 7. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z zajęciem pasa drogowego na czas prowadzenia robót. W zakresie niniejszego zamówienia nie występują drogi publiczne należące do Gminy Brwinów podlegające opłatom za zajęcie pasa drogowego. Wykonawca poniesie opłaty za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych wojewódzkich i powiatowych zgodnie z obowiązującymi cennikami w Mazowieckim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Warszawie, Zarządzie Powiatu Pruszkowskiego, Zarządzie Powiatu Grodziskiego oraz w Gminie Milanówek. 8. W przypadku konieczności całkowitego zamknięcia ulicy/drogi podczas prowadzenia robót, do obowiązków Wykonawcy należeć będzie wykonanie i umieszczenie tablic informacyjnych zgodnie z projektami organizacji ruchu. Co najmniej na 7 dni przed planowanym zamknięciem poszczególnych odcinków ulicy Wykonawca będzie zobowiązany zawiadomić wszystkie jednostki ratunkowe (policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe) oraz Urząd Miasta w Podkowie Leśnej, Urząd Miasta Milanówka, a także Urząd Gminy w Brwinowie i właściwe starostwa powiatowe o okresie i lokalizacji zamknięcia ulicy,. 9. Niniejszy opis przedmiotu zamówienia stanowi uszczegółowienie zakresu i warunków wykonania robót i jego zapisy mają pierwszeństwo przed zapisami STWiOR. 11. Na wykonane roboty Wykonawca udzieli co najmniej 36-miesięcznej rękojmi za wady licząc od daty podpisania protokołu odbioru robót. 12. Jeżeli w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót pojawią się ewentualne wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania przez Wykonawcę materiałów i urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od wymaganych. Oferowane materiały i urządzenia muszą być równoważne jakościowo tym podanym w dokumentacji projektowej i STWiOR. Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy (art.30 ust.5 ustawy Prawo zamówień publicznych). Jeżeli Wykonawca zaoferuje materiały i urządzenia równoważne, zobowiązany jest dostarczyć wraz z ofertą atesty, certyfikaty lub inne dokumenty, zgodnie z § 6 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, potwierdzające że oferowane materiały i urządzenia równoważne spełniają wymagania SIWZ i posiadają parametry nie gorsze od wymaganych. W przypadku wątpliwości dotyczących równoważności oferowanych produktów Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień dotyczących treści oferty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452313008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto zamawiającego: Nr konta 54 1140 1010 0000 4770 4500 1018. 5. Wadium wnoszone w pozostałych formach prosimy w formie oryginału załączyć do oferty. 1) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, nr zamówienia nadany przez Zamawiającego, nazwę zamówienia; b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; c) kwotę gwarancji; d) termin ważności gwarancji (nie może być krótszy niż termin związania Wykonawcy złożoną przez niego ofertą); e) bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub - jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 2) Jeżeli wadium wnoszone jest w formie poręczenia, poręczenie powinno być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem oraz winno zawierać następujące elementy: a) nazwę poręczyciela, nazwę wierzyciela (Zamawiający), nazwę dłużnika (Wykonawcy) na rzecz którego udzielane jest poręczenie oraz wskazanie ich siedzib, numer zamówienia nadany przez Zamawiającego, nazwę zamówienia; b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona poręczeniem; c) określenie wysokości wierzytelności objętej poręczeniem; d) termin ważności poręczenia (nie może być krótszy niż termin związania Wykonawcy złożoną przez niego ofertą); e) zobowiązanie poręczyciela do zapłacenia kwoty poręczenia na pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisana umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy lub - jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 6. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Wadium musi obejmować termin związania ofertą. 8. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty wadium zostanie wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego. 9. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt.13. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt 5, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres udzielonej gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.przetargi.brwinow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach