Przetargi.pl
Budowa kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Smardzewo, gmina Sławno

Gmina Sławno ogłasza przetarg

  • Adres: 76-100 Sławno, M. C. Skłodowskiej
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 598 106 229 , fax. 598 107 526
  • Data zamieszczenia:
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sławno
    M. C. Skłodowskiej 9
    76-100 Sławno, woj. zachodniopomorskie
    tel. 598 106 229, fax. 598 107 526
    REGON: 77097990900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://ug.slawno.ibip.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Smardzewo, gmina Sławno
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie roboty budowlanej pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Smardzewo, gmina Sławno”, zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane i rozporządzeniami wykonawczymi. 2. Dla umożliwienia odprowadzenia ścieków bytowo-gospodarczych z obszaru wsi Smardzewo, zaprojektowano układ sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjno-ciśnieniowej wraz z przyłączami opartej na jednej zlewni tłoczni ścieków PS. Projektowaną trasę budowy kanalizacji sanitarnej zlokalizowano w pasach komunikacyjnych dróg i gruntach prywatnych. Sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej stanowi uzbrojenie podziemne liniowe rurociągi PCV d=200/160mm wraz z uzbrojeniem – studnie betonowe d=1200mm i tworzywowe d=400/315mm i jednej zbiornikowej podziemnej tłoczni ścieków. 3. Zakres zamówienia obejmuje projekt budowlano sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami, a w szczególności: 1) kanał grawitacyjny D=200mm długość L= 1.426,8 m. Z długości kolektora sanitarnego wskazanego w dokumentacji projektowej równej 1.803,2 m odjęto 76,4 m zrealizowane w roku 2020 oraz odcinek 300 m kanalizacji sanitarnej na włączeniu kolektora tłocznego w sieć kanalizacji sanitarnej w miejscowości Bobrowiczki. 2) kanał grawitacyjny D=160mm długość L=654,4m. Z długości przyłączy wskazanych w dokumentacji projektowej równej 668,9 m odjęto 14,5 m zrealizowane w roku 2020. 3) tłocznia ścieków PS, wraz z zagospodarowaniem terenu przy tłoczni (utwardzeniem terenu i ogrodzeniem). Z uwagi na wyłączenie z zakresu zamówienia kolektora tłocznego przy realizacji prac związanych z technologią tłoczni ścieków należy wyprowadzić kolektor tłoczny 2 m poza obrys utwardzenia terenu tłoczni. UWAGA NR 1. Na odcinku kanalizacji sanitarnej od studni S2 do studni S39 zrealizowano w roku 2020 chodnik. W związku z powyższym powyższy odcinek sieci kanalizacji sanitarnej należy zrealizować pod drugiej stronie jezdni asfaltowej. UWAGA NR 2. Zamawiający w późniejszym terminie planuje zrealizować rozbudowę kanalizacji sanitarnej w miejscowości Smardzewo. W związku z powyższym odcinki kanalizacji sanitarnej od studni S6 do studni S9 (odcinek 100,9 m) oraz od studni S55 do SR 30 (odcinek 47,6 m) należy zrealizować z minimalnym spadkiem 0,5%. Odcinek kanalizacji od studni S55 do SR30 należy zrealizować z rur o średnicy 200 mm. UWAGA NR 3. Wykonany w roku 2020 odcinek sieci kanalizacji sanitarnej pozostawiono zalany wodą, w ramach prac należy wypompować wodę oraz wyczyścić z nagromadzonych nieczystości odcinek kanalizacji od studni S1 do studni S5. 4. Zakres zamówienia nie obejmuje: 1) Odcinka sieci kanalizacji sanitarnej od studni S1 do studni S2, od studni S2 do studni S3, od studni S3 od studni S4, od studni S4 do Studni S5, od studni S4 do studni SR14 tj. kanalizację sanitarną grawitacyjną – sieć wykonaną z rur PVC o średnicy zewnętrznej 200 mm długości 76,4 m, kanalizację sanitarną grawitacyjną przyłącza z rur PVC o średnicy zewnętrznej 160 mm długości 14,5 m. 2) Wykonania rury ochronnej stalowej Ø 273 x 5,6 mm, L 10 m. dla projektowanego przyłącza kanalizacji sanitarnej S36 – SR10 (zmiana względem dokumentacji projektowej); 3) wykonania rury ochronnej stalowej Ø 355 x 8,0 mm, L 15 m. dla przewidzianej do realizacji sieci kanalizacji sanitarnej na odcinku S38 – S39 (zmiana względem dokumentacji projektowej). Powyższe prace zrealizowano w roku 2020 przy przebudowie ronda. W załączeniu do dokumentacji szkic powykonawczy z zrealizowanej kanalizacji sanitarnej – załącznik nr 8 do SWIZ. 4) Kolektora tłocznego ścieków od punktu pz do studni S6 oraz odcinka kanalizacji sanitarnej od studni S6 do Si (kanalizacji sanitarnej o średnicy zewnętrznej 200mm długości 300 m) na włączeniu kolektora tłocznego w istniejącą sieć kanalizacji sanitarnej w miejscowości Bobrowice. 5. Zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa: 1) Projekt budowlany. Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z tłocznią ścieków i przyłączami w m. Smardzewo, gmina Sławno, woj. Zachodniopomorskie. 2) Decyzje, warunki i uzgodnienia. 3) Dokumentacja badań podłoża gruntowego oraz opinia geotechniczna określająca warunki gruntowo-wodne na działce nr 210/5 dla inwestycji polegającej na budowie przepompowni ścieków oraz na działce nr 139/2 dla inwestycji polegającej na budowie kolektora sanitarnego w miejscowości Smardzewo. 4) Projekt budowlany instalacji elektrycznej tłoczni ścieków projektowanej w miejscowości Smardzewo dz. 210/3 gmina Sławno. 5) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Wymagania ogólne, roboty rozbiórkowe, roboty ziemne, roboty odwodnieniowe, roboty betonowe, roboty montażowe, roboty drogowe, roboty elektroenergetyczne, ogrodzenie. Dokumenty te powinny być wykorzystane do sporządzenia kosztorysu ofertowego i zestawienia rzeczowo – finansowego (Załącznik nr 8 do umowy). Przedmiar robót załączony do dokumentacji przetargowej jest elementem pomocniczym, należy go zweryfikować z SIWZ i nie jest podstawą wyceny robót przez Wykonawcę. Za podstawę do wyceny należy uznać projekty budowlano - wykonawcze, Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz uwagi zawarte w SIWZ. Zamawiający zastrzega, że działy kosztorysu ofertowego sporządzonego przez Wykonawcę powinny odpowiadać działom harmonogramu rzeczowo – finansowego stanowiącego załącznik nr 8 do umowy. Kompletna dokumentacja projektowa stanowi załącznik do postępowania przetargowego. 6. Prowadzenie robót na budowie: 1) Za sposób wykonania prac przez Wykonawcę odpowiedzialny będzie wyznaczony przez niego Kierownik Budowy. 2) Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania i przedłożenia Zamawiającemu do akceptacji harmonogramu prowadzenia prac. 7. Inne wymagania Zamawiającego wobec Wykonawcy w ramach ustalonego wynagrodzenia: 1) przed wbudowaniem wyrobów Wykonawca jest zobowiązany wystąpić z wnioskiem o zatwierdzenie wyrobu i uzyskać akceptacje Nadzoru Inwestorskiego na materiał (wzór wniosku opracuje Wykonawca w konsultacji z Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego); 2) przedmiot zamówienia obejmuje odtworzenie nawierzchni po przeprowadzonych pracach; 3) Wykonawca poniesie wszystkie koszty związane z realizacją zadania (w tym koszty odszkodowań za uprawy rolne, koszty zajęcia pasa drogowego, itp.); 4) Wykonawca wykonana zgłoszenia wodnoprawne na prowadzenie trwałego odwodnienia wykopu, zgodnie z art. 394 ust. 1 punkt. 5. Prawa wodnego; 5) sposób pracy pomp w przepompowniach należy potwierdzić z Inspektorem Nadzoru i Zamawiającym oraz na podstawie obserwacji pracy pomp przy pełnym obciążeniu układu; 6) opinie, uzgodnienia i załączniki uzyskane na etapie projektu uznaje się za wiążące i zobowiązuje się Wykonawcę do wypełniania zawartych w nich ustaleń i warunków; 7) Wykonawca w ramach powyższego zadania musi zrealizować wszystkie niezbędne próby, płukania, badania zakończone stosownym protokołem zgodnie z dokumentacją projektową wraz z wykonaniem dokumentacji powykonawczej; 8) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia kompletu materiałów dla PINB w Sławnie; 9) Wykonawca zapewni obsługę geodezyjną konieczną do wykonywania robót. 10) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia punktów osnowy Wykonawca jest zobowiązany do ich odtworzenia przez uprawnionego geodetę; 11) przed przystąpieniem do realizacji robót w obrębie pasa drogowego należy wystąpić z wnioskiem o zajecie pasa drogowego; 12) w przypadku prowadzenia robót ziemnych w rejonie pasa drogowego należy po przeprowadzonych pracach grunt zagęścić uzyskując stopień zagęszczenia Id≥1. W przypadku natrafienia na grunt niezagęszczany należy go wymienić. W ofercie należy przewidzieć wykonanie minimum 3 badań stopnia zagęszczenia gruntu na każde 100 m zrealizowanych sieci kanalizacji sanitarnej, miejsce wykonania badania zostanie wskazane przez Inspektora Nadzoru; 13) przed wejściem na teren prywatnych działek należy spisać z Właścicielem nieruchomości protokół wejścia na działkę oraz protokół zejścia z działki po realizacji wszystkich prac; 14) do Wykonawcy należy przygotowanie i utrzymanie placu i zaplecza budowy, a w szczególności jego dozór; 15) Wykonawca zlikwiduje plac budowy na własny koszt i doprowadzi teren do należytego stanu; 16) Wykonawca robót w miejscach sąsiadujących z istniejącą zabudową zobowiązany jest do prowadzenia robót ze szczególną ostrożnością; 17) Wykonawca zobowiązany jest do takiego prowadzenia robót, aby nie wystąpiły uszkodzenia obiektów i infrastruktury, zlokalizowanych na terenie placu budowy i nie podlegających przebudowie oraz zlokalizowanych poza terenem placu budowy. W przypadku wystąpienia uszkodzeń tych obiektów lub infrastruktury, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy uszkodzeń lub odtworzenia tych obiektów lub infrastruktury; 18) Wykonawca w ramach wynagrodzenia wykona własnym staraniem zasilanie placu budowy w energię elektryczną i wodę, na warunkach uzgodnionych z gestorami tych mediów; 19) Wykonawca, jeżeli uzna za konieczne, zapewni ochronę mienia znajdującego się na placu budowy, Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za mienie Wykonawcy; 20) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować plac budowy zgodnie z wymogami właściwej gospodarki odpadami oraz w sposób zapewniający ochronę powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniem, w tym także przez zastosowanie sprawnego i właściwie eksploatowanego sprzętu oraz najmniej uciążliwej akustycznie technologii prowadzenia robót; 21) Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania odpadów budowlanych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami; 22) W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały wskazane Polskie lub Europejskie Normy, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów i urządzeń, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w dokumentacji. W przypadku projektowanych rozwiązań systemowych Wykonawca zobowiązany jest do zastosowania odpowiadających rozwiązań systemowych. 8. Informacje dotyczące wynagrodzenia i gwarancji: 1) W ofercie Wykonawca określa wynagrodzenie ryczałtowe za wykonanie robót opisanych w załączonej dokumentacji projektowej, STWIOR i SIWZ. 2) Wykonawca w wynagrodzeniu ryczałtowym musi uwzględnić wszystkie koszty wykonania robót określonych w dokumentacji projektowej oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, a także koszty wynikające z zapisów SIWZ. 3) W przypadku wynagrodzenia ryczałtowego przedmiar robót nie determinuje zakresu prac objętych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarze robót zestawienia mają jedynie zobrazować skalę robót budowlanych i pomóc w oszacowaniu kosztów inwestycji, wobec czego jest on wyłącznie dokumentem pomocniczym. 4) Na żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty dodatkowe. Podstawę obliczania kosztów ewentualnych robót dodatkowych stanowić będzie kosztorys ofertowy opracowany na podstawie cen jednostkowych lub dane wyjściowe do kosztorysowania przyjęte do sporządzenia kosztorysu ofertowego Wykonawcy, ceny jednostkowe pracy sprzętu i materiałów zaproponowanych przez Wykonawcę, ale nie większe niż średnie ceny SEKOCENBUD dla kwartału poprzedzającego termin wykonania robót budowlanych. 5) Na żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty zamienne (w stosunku do robót przewidzianych w projekcie). Rozliczenie ewentualnych robót zamiennych nastąpi kosztorysem różnicowym, który stanowić będzie różnicę pomiędzy kosztorysem ofertowym dla robót podstawowych, a kosztorysem robót zamiennych. Kosztorys zamienny należy opracować na zasadach określonych dla kosztorysu robót dodatkowych. O konieczności wykonania robót zamiennych zamawiający pisemnie powiadamia wykonawcę. Wykonawca w terminie 7 dni od daty otrzymania tego pisma sporządza kosztorys różnicowy. 6) Roboty zamienne mogą być także wykonane na wniosek Wykonawcy po uprzednim zaakceptowaniu przez Zamawiającego gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy według zasad jak dla robót zamiennych na żądanie Zamawiającego. 7) Przewiduje się także możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy (roboty zaniechane), w sytuacji gdy wykonanie danych robót będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w punkcie 1 niniejszego paragrafu. 8) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia zakresu rzeczowego na skutek wprowadzenia robót zamiennych oraz ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy (roboty zaniechane), bez wynagrodzenia i odszkodowania dla Wykonawcy w oparciu o protokół konieczności na podstawie kosztorysu różnicowego przy jednoczesnym zachowaniu tych samych cen i wskaźników. 9) Wykonawca poniesie wszystkie koszty związane z realizacją zadania. 10) Na podstawie art. 29 ust. 3a. ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. W związku z powyższym wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane w wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób: kierujących budową, dostawców materiałów budowlanych. 11) W związku z powyższym wykonawca w odniesieniu do swoich pracowników musi przed rozpoczęciem wykonywania czynności przez te osoby przedstawić pisemne oświadczenie w zakresie określonym w ust. 10. W odniesieniu do podwykonawców lub dalszych podwykonawców pisemne oświadczenie podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy, w zakresie określonym w ust. 10, należy przedłożyć wraz z kopią umowy o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo. 12) Wymagany minimalny okres gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia wynosi 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. Zamawiający wymaga by okres rękojmi był równy okresowi udzielonej gwarancji. Gwarancja obejmuje obiekt z wyposażeniem, czyli wszystkimi zamontowanymi przez Wykonawcę urządzeniami oraz elementy infrastruktury. 9. Inne informacje: Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej, pod warunkiem że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Będą to np. okoliczności: powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatacje i konserwację wykonanego przedmiotu umowy, powodujące poprawienie parametrów technicznych, wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów. Zmiany muszą zostać zaakceptowane przez Nadzór Autorski i Nadzór Inwestorski. Wskazane jest, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca roboty budowlanej, w celu uzyskania informacji niezbędnych do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty wizji lokalnej poniesie Wykonawca.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45231300-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości – 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium można wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Sławno Nr 50 9317 0002 0000 3131 2000 0030 z dopiskiem „Budowa kanalizacji sanitarnej w Smardzewie”. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego: Urząd Gminy w Sławnie, ul. M.C. Skłodowskiej 9, 76-100 Sławno – w Sekretariacie, pokój nr 10 (Zamawiający w tym przypadku nie żąda załączenia potwierdzenia wniesienia wadium do oferty). 7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób inny niż określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy, a jego oferta zostanie odrzucona na podstawie stosownych przepisów. 8. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium zgodnie z postanowieniami art. 46 ustawy Pzp. 9. Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wskazany przez Wykonawcę. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadkach określonych w art. 46 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu Wykonawców zostanie dokonana w oparciu o zasadę spełnia – nie spełnia na podstawie oświadczenia załączonego do oferty, zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach