Przetargi.pl
BUDOWA KANALIZACJI DESZCZOWEJ W ULICY ORZESZKOWEJ W LĘBORKU WRAZ Z ODTWORZENIEM NAWIERZCHNI

Gmina Miasto Lębork ogłasza przetarg

  • Adres: 84-300 Lębork, ul. Armii Krajowej 14
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 59 862 42 80 , fax. 59 862 24 27
  • Data zamieszczenia: 2013-09-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Lębork
    ul. Armii Krajowej 14 14
    84-300 Lębork, woj. pomorskie
    tel. 59 862 42 80, fax. 59 862 24 27
    REGON: 77097973700000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    BUDOWA KANALIZACJI DESZCZOWEJ W ULICY ORZESZKOWEJ W LĘBORKU WRAZ Z ODTWORZENIEM NAWIERZCHNI
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa kanalizacji deszczowej w ulicy Orzeszkowej ( na odcinku od ulicy Armii Krajowej do skrzyżowania z ul. Findera i Korczaka ) w Lęborku wraz z odtworzeniem nawierzchni. Przedmiot zamówienia należy wykonać w zakresie objętym Załącznikiem nr 17 do SIWZ. 1.1 Parametry zaprojektowanej ulicy: a) długość kanalizacji deszczowej - 88 m; b) studzienki rewizyjne - 5 sztuk; c) wpusty uliczne - 6 sztuk (z czego dwa w dotychczasowej lokalizacji jako wymiana); d) nawierzchnia jezdni i chodników z dopuszczalnym parkowaniem - 759 m2 z kostki granitowej szarej 8/11 łupanej; e) nawierzchnia chodników - 620 m2 z kostki granitowej szarej 9/11 łupanej ( w górnej krawędzi, ciętej płomieniowanej ) oraz 161 m2 z kostki granitowej czerwonej 9/11 łupanej ( jako pasy ozdobne ); f) przejście dla pieszych - ok. 30 m2 w tym z kostki granitowej czerwonej 9/11 łupanej ( ok. 20 m2 ) oraz z kostki granitowej żółtej 9/11 łupanej ( ok. 10 m2 ); g) słupki blokujące 60 sztuk; h) bariera chodnikowa ozdobna - 8 mb. Budowany kolektor deszczowy będzie włączony do istniejącego systemu kanalizacji deszczowej w ulicy Armii Krajowej. W ZWIĄZKU Z TYM, ŻE ULICA OBJĘTA INWESTYCJĄ ZNAJDUJE SIĘ W ŚCISŁYM CENTRUM MIASTA, ROBOTY MUSZĄ BYĆ PROWADZONE TAK, ABY ZMINIMALIZOWAĆ ICH UCIĄŻLIWOŚĆ DLA MIESZKAŃCÓW I UŻYTKOWNIKÓW TEGO TERENU. 2. Zakres zamówienia: 2.1 Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z następującymi elementami dokumentacji projektowej pn. Budowa kanalizacji deszczowej w ulicy Orzeszkowej w Lęborku wraz z odtworzeniem nawierzchni: a) Projektem budowlanym - Załącznik nr 9 do SIWZ; b) Projektem wykonawczym - Załącznik nr 10 do SIWZ; c) Specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych - Załącznik nr 11 do SIWZ; d) Przedmiarem robót - Załącznik nr12 do SIWZ; e) decyzją pozwolenia na budowę nr 443/13 - Załącznik nr 13 do SIWZ; f) decyzją Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków znak ZND-I.5142.58.2235.2013.MK z dnia 28.08.2013 r. - Załącznik nr 14 do SIWZ; g) postanowieniem Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków znak ARD.5161.29.2235.2013.AK z dnia 02.09.2013 r. - Załącznik nr 15 do SIWZ; h) zapisami niniejszej SIWZ. 2.2 Po demontażu wszystkich istniejących wpustów deszczowych znajdujących się w obszarze objętym inwestycją Wykonawca trwale zabezpieczy trójniki kolektora ogólnospławnego za pomocą korków betonowych. 2.3 Na ulicy należy kontynuować układanie następujących elementów: a) nawierzchnia jezdni oraz miejsc parkingowych - ma być układana z kostki granitowej szarej 8/11 łupanej - materiał Wykonawcy. b) nawierzchnia chodników - ma być układana z kostki granitowej ( szarej ) 9/11, ciętej płomieniowanej w górnej powierzchni, stanowiącej nawierzchnię chodników ( pozostałe powierzchnie kostki - łupane ) - materiał Wykonawcy. c) pasy ozdobne - mają być układane z kostki granitowej czerwonej 9/11, ciętej płomieniowanej w górnej powierzchni, stanowiącej nawierzchnię do ruchu pieszych ( pozostałe powierzchnie kostki - łupane ) - materiał Wykonawcy. d) krawężniki kamienne - wszystkie zdemontowane krawężniki kamienne podlegają odzyskaniu i ponownemu wbudowaniu ( wszędzie gdzie jest to przewidziane w projekcie ) jako krawężniki wysokie, niskie oraz obniżone ( najazdowe ). W przypadku gdy zdemontowane krawężniki nie będą nadawały się do ponownego wbudowania lub, gdy zabraknie istniejących krawężników kamiennych przeznaczonych do ponownego wbudowania należy zastosować materiał z odzysku będący w dyspozycji Zamawiającego - materiał Zamawiającego. e) obrzeża chodnikowe kamienne - materiał Wykonawcy. 2.4 Wykonawca ma uwzględnić podczas ustalania ceny ryczałtowej wbudowanie krawężników kamiennych udostępnionych przez Zamawiającego. 2.5 W przypadku gdy zajdzie konieczność zastosowania krawężników pochodzących z odzysku i będących w dyspozycji Zamawiającego, wówczas w gestii Wykonawcy będzie przewiezienie krawężników na miejsce inwestycji z magazynu odległego o około 3 km. 2.6 Wykonawca ma wykonać i uwzględnić w cenie ryczałtowej wymianę 2 istniejących słupków znaków drogowych i tablic znaków drogowych poprzez montaż stylizowanych słupków, stalowych w kolorze czarnym, wys. 2,5 m, z gałką zamykającą od góry, przeznaczonych do trzymania pojedynczego znaku ( bez zmiany rodzaju i lokalizacji znaków, projekt nie przewiduje zmiany organizacji ruchu ). Wykonawca ma zamontować znaki małe. Wzór słupków stanowi Załącznik nr 16 do SIWZ. 2.7 Zakres zamówienia obejmuje przeprowadzenie archeologicznych badań interwencyjnych w formie nadzoru archeologicznego nad pracami ziemnymi dla inwestycji polegającej na budowie kanalizacji deszczowej w ul. Orzeszkowej w Lęborku wraz z odtworzeniem nawierzchni, zlokalizowanej na terenie zabytkowego układu urbanistycznego Lęborka wpisanego do rejestru zabytków, położonej w strefie W ścisłej ochrony archeologiczno - konserwatorskiej, w tym uzyskanie decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gdańsku, Delegatura w Słupsku oraz wykonanie sprawozdań z badań; szczegółowy zakres badań określi Wojewódzki Konserwator Zbytków w wydanym pozwoleniu (złożenie wniosku i uzyskanie pozwolenia na badania archeologiczne - w gestii Wykonawcy). 2.8 Promocja obiektu: a) przed rozpoczęciem robót budowlanych: wykonanie i umieszczenie przy budowie 1 tablicy informacyjnej o wymiarach min. 1,50m x 2m, informującej o zakresie realizowanego projektu i wsparciu ze strony funduszy unijnych ( wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 8 do SIWZ ); tablica powinna być wykonana z trwałego materiału ( tworzywo sztuczne ); tablica powinna być zamocowana na wysokości min. 2 m licząc od poziomu terenu do dolnej krawędzi tablicy, na konstrukcji nośnej stalowej ocynkowanej ogniowo ( powyżej terenu ), zapewniającej stabilność i bezpieczeństwo, przeznaczonej do posadowienia w podłożu nieutwardzonym; profile stalowe konstrukcji nośnej mają być zamknięte, jednolite ( nie dopuszcza się przedłużanych elementów widocznych ); fundamenty konstrukcji mają być betonowe lub żelbetowe o objętości uniemożliwiającej przewrócenie tablicy; elementy mocujące tablicę do konstrukcji nośnej powinny być niewidoczne; obowiązkiem Wykonawcy będzie właściwe utrzymanie stanu tablicy do czasu umieszczenia tablicy pamiątkowej. b) po zakończeniu robót budowlanych, a przed odbiorem obiektu: wykonanie i umieszczenie 1 tablicy pamiątkowej (poprzez zastąpienie tablicy informacyjnej) o wymiarach 70 cm x 90 cm, informującej o zakresie zrealizowanego projektu i wsparciu ze strony funduszy unijnych ( zgodnie z wytycznymi dotyczącymi promocji projektów UE - Załącznik nr 8A do SIWZ ); tablica powinna być wykonana z trwałego materiału ( tworzywo sztuczne ); tablica powinna być zamocowana na wysokości min. 2 m licząc od poziomu terenu do dolnej krawędzi tablicy, na konstrukcji nośnej stalowej ocynkowanej ogniowo ( powyżej terenu ), zapewniającej stabilność i bezpieczeństwo, przeznaczonej do posadowienia w podłożu nieutwardzonym; profile stalowe konstrukcji nośnej mają być zamknięte, jednolite ( nie dopuszcza się przedłużanych elementów widocznych ); fundamenty konstrukcji mają być betonowe lub żelbetowe o objętości uniemożliwiającej przewrócenie tablicy; elementy mocujące tablicę do konstrukcji nośnej powinny być niewidoczne. 3. UWAGI: 3.1 Zdemontowane płytki chodnikowe, krawężniki, elementy infrastruktury drogowej i wszystkie inne elementy nawierzchni ( łącznie z tymi przykrytymi warstwą asfaltu), należy dostarczyć do magazynu zlokalizowanego w odległości około 2 km od miejsca inwestycji i przekazać Miejskiemu Zarządowi Gospodarki Miejskiej w Lęborku. W tym celu należy przyjąć następująca procedurę: a) po przekazaniu ulicy do realizacji teren zostanie komisyjnie obfotografowany i określona zostanie ilość materiału do odzysku, który winien trafić do magazynu. b) w przypadku nawierzchni kamiennych przykrytych asfaltem, czynności wyżej wymienione będą wykonane po zdjęciu asfaltu. Jeżeli Wykonawca nie umożliwi komisyjnego określenia ilości materiałów do demontażu, np. będzie rozbierał kamienną nawierzchnię wraz z asfaltem, wówczas zostanie przyjęte 100% nawierzchni kamiennej do odzysku i tym samym rozliczeń. c) dokumentem rozliczeniowym będzie protokół przyjęcia demontowanego materiału przez w/w magazyn. 3.2 Zakres zamówienia obejmuje również: a) geodezyjne wytyczenie obiektów w terenie, b) ogrodzenie terenu budowy (odcinków prac tego wymagających), c) wykonanie niezbędnych pomiarów, prób i sprawdzenia prawidłowości realizowanych robót wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących wykonania i odbioru robót budowlanych (z przekazaniem Zamawiającemu odpowiednich protokołów), d) tymczasowa organizacja ruchu (Zamawiający wymaga zapewnienia ciągłego dojazdu do posesji wzdłuż ulicy przed i po godzinach prowadzenia prac oraz w dni wolne od pracy), e) organizację terenu budowy z zasileniem w niezbędne media, obsługę geodezyjną w trakcie budowy, bariery tymczasowe, pomosty przejściowe, f) usuwanie wszelkich kolizji i prac nie wymienionych w dokumentacji technicznej, które można było przewidzieć po szczegółowym zapoznaniu się z zakresem robót, terenem budowy i dokumentacją, g) realizację prac zgodnie z uwagami zawartymi w uzgodnieniach branżowych, h) uporządkowanie terenu po zakończonych pracach budowlanych, i) dostosowanie istniejących dojazdów, dojść do bram, wjazdów itp. do niwelety drogi będącej przedmiotem zamówienia, j) przygotowanie i dostarczenie Zamawiającemu inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, z potwierdzeniem o przyjęciu do zasobu geodezyjnego, k) przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej, uwzględniającej wszelkie zmiany w stosunku do dokumentacji projektowej, zawierającej wszelkiego rodzaju atesty, certyfikaty itp. dla wbudowanych materiałów, l) zastosowanie wpustów ulicznych typu zawiasowego z zamknięciem, m) regulację istniejącego uzbrojenia np. studzienek telekomunikacyjnych, skrzynek nad zasuwami do nowych rzędnych. 3.3 Przy sporządzaniu wyceny ofertowej przedmiary robót należy traktować jako pomocnicze do określenia ilości i zakresu robót. Szczegółowe ilości i zakres opisuje dokumentacja projektowa. 4. Przed złożeniem oferty i ustaleniem wartości ryczałtowej prac zaleca się przeanalizowanie opisu przedmiotu zamówienia z załączonymi materiałami. Wykonawca dokona dokładnego rozpoznania, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wpłynąć na wykonanie zamówienia. 5. Wartość ryczałtowa zamówienia winna uwzględniać wszystkie punkty OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 6. 6.1 Obowiązkiem Wykonawcy będzie, bezpośrednio przed podpisaniem umowy, uzgodnienie z Zamawiającym podziału przedmiotu zamówienia na elementy rozliczeniowe, a następnie określenie kosztów i terminów wykonania poszczególnych elementów. Wzór tabeli elementów rozliczeniowych stanowi Załącznik nr 1 do Projektu umowy, którego nie należy wypełniać przy składaniu oferty. 6.2 Wykonawca uszczegółowi tabelę elementów rozliczeniowych o dwie pozycje kosztowe dotyczące wykonania i umieszczenia tablicy informacyjnej oraz tablicy pamiątkowej. 6.3 Ustalona tabela elementów rozliczeniowych, jako Harmonogram rzeczowo-finansowy, będzie stanowiła Załącznik nr 1 do umowy. 6.4 Obowiązkiem Wykonawcy będzie przedstawianie prac budowlanych do odbioru zgodnie z ww. Harmonogramem rzeczowo-finansowym, co będzie podstawą do wystawiania faktur. 7. Tam, gdzie w dokumentacji projektowej, przedmiarach, specyfikacjach technicznych lub opisie przedmiotu zamówienia zostało wskazane pochodzenie ( marka, znak towarowy, producent, dostawca ) materiałów lub normy, o których mowa w art.30 ust. 1-3 ustawy Pzp, zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy, iż gwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z opisem przedmiotu zamówienia oraz zapewniają uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentach. 8. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany treści SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452311006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 3.000,00 zł (słownie złotych: trzy tysiące 00/100), przed upływem terminu składania ofert na cały okres związania ofertą. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. 3.1. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Gospodarki Żywnościowej S. A. 04 2030 0045 1110 0000 0220 5910 z dopiskiem: BUDOWA KANALIZACJI DESZCZOWEJ W ULICY ORZESZKOWEJ W LĘBORKU WRAZ Z ODTWORZENIEM NAWIERZCHNI. 4. 4.1. W razie wniesienia wadium w pieniądzu, wpłata na konto powinna być wniesiona z takim wyprzedzeniem, aby środki pieniężne znalazły się na rachunku bankowym Zamawiającego najpóźniej w dniu 11.10.2013 r. do godziny 0945, pod rygorem uznania, że warunek wpłaty wadium nie został spełniony. 4.2. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji wnosi się w oryginale dołączając do przygotowanej oferty w osobnej, odpowiednio opisanej kopercie a kopię gwarancji należy włączyć do oferty. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 6.1. wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 6.2. wykonawca, którego oferta została wybrana: a. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 7. Zamawiający zwróci wadium: 7.1. wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp 7.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, ustawy Pzp niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 7.3. niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9. W przypadku wniesienia odwołania od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy, Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 10. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, którzy nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. Art. 46 ust. 3 ustawy stanowi, że Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. W tym przypadku Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.um.lebork.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach