Przetargi.pl
Budowa kanalizacji deszczowej w ul. Konopnickiej, Korczaka i Reja w Lęborku wraz z odtworzeniem nawierzchni

Gmina Miasto Lębork ogłasza przetarg

  • Adres: 84-300 Lębork, ul. Armii Krajowej 14
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 59 862 42 80 , fax. 59 862 24 27
  • Data zamieszczenia: 2013-04-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Lębork
    ul. Armii Krajowej 14 14
    84-300 Lębork, woj. pomorskie
    tel. 59 862 42 80, fax. 59 862 24 27
    REGON: 77097973700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lebork.pl, www.wybierzlebork.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa kanalizacji deszczowej w ul. Konopnickiej, Korczaka i Reja w Lęborku wraz z odtworzeniem nawierzchni
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa kanalizacji deszczowej w ul. Konopnickiej, Korczaka i Reja w Lęborku wraz z odtworzeniem nawierzchni. Wody deszczowe mają być odprowadzone do istniejącej kanalizacji w ul. Armii Krajowej. a) Długości zaprojektowanych ciągów kanalizacji deszczowej: ul. Marii Konopnickiej: ?200x5,9mm L = 28,5m; ?250x5,9mm L = 48,8m; ?315x9,2mm L = 74,1m; ul. Janusza Korczaka: ?250x7,3mm L = 39,0m; ul. Mikołaja Reja: ?250x7,3mm L = 116,8 m. Łączna długość kanalizacji deszczowej: L = 307,2 m. b) Liczba zaprojektowanych studni deszczowych: 10. c) Liczba zaprojektowanych wpustów deszczowych: 13. d) Nawierzchnia z kostki granitowej 9/11 szarej (jezdnia): ok. 820 m2 e) Nawierzchnia z kostki granitowej 8/10 szarej (chodniki i zjazdy): ok. 1.600,0 m2. f) Nawierzchnia z kostki granitowej 8/10 czerwonej (opaska chodnika): ok. 200,0 m2. g) Nawierzchnia z kostki granitowej czarnej: 1,0 m2. h) Nawierzchnia bitumiczna: 1260,0 m2. W ZWIĄZKU Z TYM, ŻE ULICE OBJĘTE INWESTYCJĄ ZNAJDUJĄ SIĘ W ŚCISŁYM CENTRUM MIASTA, ROBOTY MUSZĄ BYĆ PROWADZONE TAK, ABY ZMINIMALIZOWAĆ ICH UCIĄŻLIWOŚĆ DLA MIESZKAŃCÓW I UŻYTKOWNIKÓW TEGO TERENU. Zadanie jest elementem projektu pn. Gospodarka wodami opadowymi i roztopowymi - budowa i przebudowa systemu odbioru, odprowadzania i oczyszczania wód opadowych i roztopowych w Lęborku, finansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013. 2. Zakres zamówienia: 2.1. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z: projektem budowlanym (Załącznik nr 9 do SIWZ), projektem wykonawczym (Załącznik nr 10 do SIWZ), przedmiarem robót (Załącznik nr 11 do SIWZ), specyfikacją wykonania i odbioru robót budowlanych - branża sanitarna (Załącznik nr 12 do SIWZ), specyfikacją wykonania i odbioru robót budowlanych - branża drogowa (Załącznik nr 13 do SIWZ), zapisami protokołu ZUDP (Załącznik nr 17 do SIWZ) zapisami niniejszej SIWZ. 2.2. Po demontażu podłączeń wpustów Wykonawca ma zaczopować korkami betonowymi trójniki kolektora ogólnospławnego. 2.3. Wykonawca ma dodatkowo wykonać i uwzględnić w cenie ryczałtowej wymalowanie 2 przejść dla pieszych na nawierzchni bitumicznej (w ul. M. Konopnickiej) oraz ułożenie 1 przejścia dla pieszych z kostki granitowej (pasy z granitu zbliżonego kolorem do białego otoczone kostką granitową czerwoną) w ul. M. Reja, zgodnie z wytycznymi stanowiącymi Załącznik nr 15 do SIWZ. 2.4. Wykonawca ma wykonać i uwzględnić w cenie ryczałtowej wymianę istniejących słupków i znaków poprzez montaż stylizowanych słupków, na których będą zamocowane nowe tarcze znaków, bez zmiany ich rodzaju i lokalizacji (projekt nie przewiduje zmiany organizacji ruchu). Słupki mają mieć kolor czarny. Rodzaj słupków: zbliżony do istniejących słupków przy ul. Armii Krajowej i M. Skłodowskiej-Curie. Wykonawca ma zamontować znaki małe. 2.5. Wzdłuż krawężników odgraniczających chodniki od jezdni oraz wzdłuż budynków i obrzeży ograniczających chodniki należy wykonać w nawierzchni chodników opaskę z kostki czerwonej 8/10 o szerokości 30 cm (dostosowaną szerokością do istniejącej opaski w nawierzchni chodników przy ul. Armii Krajowej). 2.6. Promocja projektu: - przed rozpoczęciem robót budowlanych: wykonanie i umieszczenie przy budowie, w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym, 2 tablic informacyjnych (przy ul. M. Konopnickiej i przy ul. M. Reja) o wymiarach min. 1,50 m x 2 m, informujących o zakresie realizowanego projektu i wsparciu ze strony funduszy unijnych (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 8 do SIWZ); - po zakończeniu robót budowlanych, a przed odbiorem obiektu: umieszczenie przekazanej przez Zamawiającego 2 tablic pamiątkowych w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym. 2.7. Zakres zamówienia obejmuje przeprowadzenie archeologicznych badań ratowniczych następujących rodzajów: - archeologicznych badań ratowniczych wyprzedzających dla robót w ul. Korczaka i Reja, położonych w strefie W ochrony archeologiczno-konserwatorskiej; - archeologicznych badań ratowniczych o charakterze nadzoru dla robót w ul. Konopnickiej, położonej w strefie OW częściowej ochrony archeologiczno-konserwatorskiej, w tym uzyskanie decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gdańsku, Delegatura w Słupsku, oraz wykonanie sprawozdania z badań; szczegółowy zakres badań określi Wojewódzki Konserwator Zabytków w wydanym pozwoleniu (złożenie wniosku i uzyskanie pozwolenia na badania archeologiczne - w gestii Wykonawcy). Postanowienie Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Gdańsku, Delegatury w Słupsku, stanowi Załącznik nr 16 do SIWZ. 2.8. Zakres zamówienia obejmuje również: - wykonanie niezbędnych pomiarów, prób i sprawdzenia prawidłowości realizowanych robót wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących wykonania odbioru robót budowlanych (z przekazaniem Zamawiającemu odpowiednich protokołów). - tymczasową organizację ruchu zgodnie z podziałem na etapy opisanym w punkcie 3.1. poniżej, - organizację terenu budowy z zasileniem w niezbędne media, obsługę geodezyjną w trakcie budowy, bariery tymczasowe, pomosty przejściowe (z uwzględnieniem podziału na etapy, zgodnie z pkt. 3.1), - usuwanie wszelkich kolizji i prac nie wymienionych w SIWZ, które można było przewidzieć po szczegółowym zapoznaniu się z zakresem robót, terenem budowy i dokumentacją, uwagami w uzgodnieniach branżowych oraz uwagami w protokole Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej, - uwagi zawarte w uzgodnieniach branżowych, - uporządkowanie istniejącego zagospodarowania terenu po zakończonych pracach budowlanych, - wyprofilowanie dojazdów i dojść do bram, wjazdów itp. do ich obecnego poziomu; - inwentaryzację geodezyjną powykonawczą, - przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej zawierającej wszelkiego rodzaju atesty, certyfikaty itp. dla wbudowanych materiałów oraz rysunki z oznaczeniem wszelkich zmian dokonanych w stosunku do dokumentacji projektowej. 3. UWAGI: 3.1. Prace muszą być podzielone na etapy, w celu zminimalizowania uciążliwości robót. Zamawiający wyznacza następujące etapy prac (kolejność wykonywania poszczególnych etapów nie jest narzucona i zostanie ustalona przed podpisaniem umowy): - ul. M. Konopnickiej od ul. Armii Krajowej do ul. Korczaka (bez skrzyżowania z ul. Korczaka); - pozostała część ul. M. Konopnickiej oraz ul. Korczaka; - ul. M. Reja od ul. Korczaka do ul. Armii Krajowej; - ul. M. Reja od ul. Armii Krajowej do ul. Kasprzaka. 3.2. W związku z powyższym podziałem teren budowy pod poszczególne etapy realizacji zadania będzie również przekazywany etapami (odrębny protokół przekazania terenu budowy dla każdego etapu i odrębny protokół zakończenia danego etapu prac). 3.3. Zdemontowane płytki chodnikowe, krawężniki, elementy infrastruktury drogowej, kostkę betonową, kostkę kamienną i inne elementy nawierzchni (łącznie z tymi przykrytymi warstwą asfaltu), należy dostarczyć do magazynu zlokalizowanego w odległości do 2 km od miejsca inwestycji i przekazać Miejskiemu Zarządowi Gospodarki Miejskiej w Lęborku. W tym celu należy przyjąć następującą procedurę: - po przekazaniu określonego odcinka ulicy do realizacji teren zostanie komisyjnie obfotografowany i określona zostanie ilość materiału do odzysku, który winien trafić do magazynu. - w przypadku nawierzchni kamiennych przykrytych asfaltem, czynności wyżej wymienione będą wykonane po zdjęciu asfaltu. Jeżeli Wykonawca nie umożliwi komisyjnego określenia ilości materiałów do demontażu, np. będzie rozbierał kamienną nawierzchnię wraz z asfaltem, wówczas zostanie przyjęte 100% nawierzchni kamiennej do odzysku i tym samym do rozliczeń. - dokumentem rozliczeniowym będzie protokół przyjęcia demontowanego materiału przez w/w magazyn. 3.4. Tam, gdzie projekt przewiduje ułożenie nawierzchni z kostki kamiennej, należy zastosować następujące wymiary kostki: w nawierzchni chodników - kostka 8/10, w nawierzchni jezdni - kostka 9/11. 3.5. Kostka granitowa użyta w chodnikach ma być cięta i płomieniowana w górnej powierzchni, stanowiącej nawierzchnię chodników (pozostałe powierzchnie kostki - łupane). 4. ELEMENTY ROZLICZENIOWE: 4.1. Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia był podzielony na elementy rozliczeniowe z podaniem terminu wykonania i ceny netto i brutto. Wzór tabeli elementów rozliczeniowych stanowi Załącznik nr 7 do SIWZ, którego nie należy wypełniać na etapie składania ofert. Obowiązkowy jest podział co najmniej na poszczególne ulice - tak, aby możliwe było realizowanie płatności osobno dla każdej z ulic. 4.2. Ustalona tabela elementów rozliczeniowych jako harmonogram rzeczowo-finansowy będzie stanowiła załącznik do umowy. 4.3. Obowiązkiem Wykonawcy będzie przedstawianie prac budowlanych do odbioru zgodnie z ww. Harmonogramem rzeczowo-finansowym, co będzie podstawą do wystawiania faktur. 5. Tam, gdzie w dokumentacji projektowej, przedmiarach, specyfikacjach technicznych lub opisie przedmiotu zamówienia zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy, iż zagwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z opisem przedmiotu zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentach; 6. Zakres zadania określa szczegółowo projekt umowy o roboty budowlane stanowiący Załącznik Nr 6 do niniejszej SIWZ. 7. Przed złożeniem oferty i ustaleniem wartości ryczałtowej prac należy dokonać dokładnej wizji w terenie oraz przeanalizować opis przedmiotu zamówienia z załączonymi materiałami i materiałami dostępnymi do wglądu u Zamawiającego. 8. Wykonawca dokona dokładnego rozpoznania, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mogą wpłynąć na wykonanie zamówienia. 9. Wartość ryczałtowa zamówienia winna uwzględniać wszystkie punkty OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 10. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany treści SIWZ. Dokonaną zmianę Zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano niniejszą SIWZ, lub którzy wypełnili formularz na stronie internetowej. Zmiana treści SIWZ zostanie zamieszczona również na stronie internetowej Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452311006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, na cały okres związania ofertą. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku z następujących form: pieniądzu - przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Lęborku przy ul. Armii Krajowej 14 (Bank Gospodarki Żywnościowej S.A., nr konta 04 2030 0045 1110 0000 0220 5910), poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275, z 2008 r. nr 116, poz. 730 i 732 i nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. nr 96, poz. 620). 4. - 4.1. W razie wniesienia wadium w pieniądzu, wpłata na konto powinna być wniesiona z takim wyprzedzeniem, aby środki pieniężne znalazły się na rachunku bankowym Zamawiającego najpóźniej w dniu 07.05.2013 r. do godziny 945, pod rygorem uznania, że warunek wpłaty wadium nie został spełniony. - 4.2.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji wnosi się w oryginale dołączając do przygotowanej oferty w osobnej, odpowiednio opisanej kopercie. 6. Zamawiający zwróci wadium: 6.1. wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza; 6.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza - niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 6.3. niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie punktu 6.1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o uzupełnienie dokumentów, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 10.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 10.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 10.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.um.lebork.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach