Przetargi.pl
Budowa instalacji oświetlenia awaryjnego w budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Białymstoku przy ul. Włókienniczej 7

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Białymstoku ogłasza przetarg

  • Adres: 15-440 Białystok, ul. Malmeda Icchoka
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 0-85 678 31 00, 0-85 678 31 07 , fax. 0-85 678 31 03
  • Data zamieszczenia: 2019-10-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Białymstoku
    ul. Malmeda Icchoka 8
    15-440 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 0-85 678 31 00, 0-85 678 31 07, fax. 0-85 678 31 03
    REGON: 23331770000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bipmopr.um.bialystok.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa instalacji oświetlenia awaryjnego w budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Białymstoku przy ul. Włókienniczej 7
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na budowie instalacji oświetlenia awaryjnego w budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Białymstoku przy ul. Włókienniczej 7, wpisanym do rejestru zabytków, na działce o nr ew. gr. 16/8 (obręb 11- Śródmieście). 2. Szczegółowy opis zakresu robót oraz technologię ich wykonania określają: a) projekt budowlany, b) projekt wykonawczy, c) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, d) przedmiar robót, będące załącznikami do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 3. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z projektem budowlanym, projektem wykonawczym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, przedmiarem robót, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, przepisami bhp i ppoż., wytycznymi niniejszej SIWZ oraz obowiązującymi przepisami i normami. 4. Pomimo opisu przedmiotu zamówienia zawartego w ww. dokumentacji, Zamawiający informuje o możliwości dokonania przed złożeniem oferty wizji lokalnej terenu na którym wykonywane będą roboty budowlane, w celu oszacowania przez Wykonawcę, na jego własną odpowiedzialność, kosztów i ryzyk oraz wszelkich danych jakie mogą okazać się niezbędne do prawidłowego przygotowania oferty na wykonanie robót będących przedmiotem niniejszego zamówienia. Dokonanie wizji lokalnej nie jest warunkiem koniecznym do złożenia oferty w niniejszym postępowaniu. Przeprowadzenie ewentualnej wizji lokalnej odbywa się na koszt własny Wykonawcy. 5. Zasady ogólne dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Prace wykonywane będą w: - obiekcie wpisanym do rejestru zabytków, - czynnym obiekcie administracji samorządowej, - w sposób ograniczający do niezbędnego minimum uciążliwość dla użytkowników obiektu, - w pomieszczeniach, które udostępnione będą w godzinach od 7 00 do 2200 , w każdym dniu tygodnia. 2) Na zasadzie art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób, które wykonywać będą czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, tj. tzw. pracowników fizycznych, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 z późn. zm.). Wymóg ten nie dotyczy m.in. osób kierujących robotami, dostawców urządzeń i materiałów budowlanych. Zatrudnienie w tej formie dotyczy także podwykonawców i dalszych podwykonawców. Szczegółowe obowiązki Wykonawcy dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę zostały szczegółowo opisane w pkt 25 SIWZ oraz we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 11 do SIWZ. 3) W ramach realizacji niniejszego zamówienia oraz ceny ofertowej Wykonawca zobowiązany będzie między innymi do: a) wykonania pełnego zakresu robót, który w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wynikać będzie z dokumentacji projektowej, zastosowanych technologii, rozwiązań technicznych i materiałowych oraz konieczności zapewnienia kompletnego i należytego, zgodnego ze sztuką budowlaną wykonania poszczególnych robot, b) zapewnienia na własny koszt kierownika budowy, który będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającego określone przepisami Prawa budowlanego z dnia 7 lipca 1994r. (Dz. U. 2019, poz. 1186) uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, będącymi przedmiotem niniejszego postępowania, c) prawidłowego prowadzenia dokumentacji robót budowlanych, w tym dziennika budowy, d) sprawnej organizacji i zagospodarowania zaplecza prowadzonych robót budowlanych, e) zagospodarowania ewentualnych odpadów – zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. (Dz. U. z 2019r. poz. 701 z późn. zm.), f) zakupienia, dostarczenia i zamontowania urządzeń i materiałów nowych, dobrych jakościowo oraz odpowiadających wymogom ustawy z dnia 16.04.2004r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2019r., poz. 266), posiadających dopuszczenie do obrotu oraz właściwe deklaracje zgodności lub certyfikaty zgodności z obowiązującymi w tym zakresie normami. Materiały powinny być zgodne z wymaganiami specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, g) zapewnienia ochrony terenu wykonywania robót budowlanych, znajdującego się na nim mienia oraz zapewnienia warunków bezpieczeństwa, h) właściwego zabezpieczenia terenu wykonywania robót, i) utrzymania czystości i porządku na terenie wykonywania robót budowlanych oraz uporządkowania terenu po zakończeniu realizacji przedmiotu zamówienia, j) zapewnienia nadzoru nad realizowanym zadaniem, nadzoru nad personelem w zakresie porządku i dyscypliny pracy, k) zapewnienia przestrzegania przepisów BHP i ochrony przeciwpożarowej na terenie prowadzonych robót budowlanych, l) wykonywania prac z uwzględnieniem wszystkich warunków i nakazów wynikających z uzgodnień i zobowiązań wzajemnych, m) skompletowania i przekazania Zamawiającemu dokumentacji wykonanych robót budowlanych i dokumentacji powykonawczej, w dniu bezusterkowego protokolarnego przekazania przedmiotu zamówienia, n) w przypadku korzystania z Podwykonawców, koordynowania robót Podwykonawców, ponosząc za nie pełną odpowiedzialność, o) innych prac, których wykonanie będzie niezbędne do prawidłowej realizacji i funkcjonowania przedmiotu zamówienia. 3) Warunki rękojmi i gwarancji: a) Wykonawca udzieli minimum 36- miesięcznej gwarancji jakości na wykonanie całości przedmiotu zamówienia, licząc od dnia dokonania odbioru końcowego przedmiotu zamówienia, potwierdzonego pisemnym protokołem podpisanym bez zastrzeżeń przez strony umowy, a w przypadku usuwania wad ujawnionych podczas odbioru, po podpisaniu protokołu ich usunięcia. Wydłużenie okresu gwarancji skutkować będzie przyznaniem Wykonawcy dodatkowych punktów w kryterium „Okres gwarancji”, opisanym w pkt 17 SIWZ. b) Jeżeli warunki gwarancji udzielonej przez producenta materiałów i urządzeń przewidują dłuższy okres gwarancji niż gwarancja udzielona przez Wykonawcę – obowiązywać będzie gwarancja w wymiarze równym okresowi gwarancji producenta. Jednocześnie Wykonawca zobowiązany będzie do poinformowania Zamawiającego o tym, czy i na jakie materiały i urządzenia obowiązywać będzie gwarancja producenta i na jaki czas została ona udzielona, ze szczególnym obowiązkiem Wykonawcy przekazania kart gwarancyjnych. c) Wykonawca dostarczy, przed końcowym odbiorem przedmiotu zamówienia, odpowiednie karty gwarancyjne producentów, jak i podpisaną Kartę Gwarancyjną, której wzór stanowi załącznik do wzoru umowy, będącego załącznikiem nr 11 do niniejszej SIWZ. d) okres rękojmi stosownie do przepisów Kodeksu Cywilnego wynosi 5 lat, e) Okresy gwarancji udzielane przez Podwykonawców powinny odpowiadać co najmniej okresowi udzielonemu przez Wykonawcę i liczone będą od daty odbioru bez zastrzeżeń całości zamówienia. 4) Rozwiązania równoważne: a) w przypadku, gdyby w opisie przedmiotu zamówienia (załącznikach do SIWZ) Zamawiający określił przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu lub norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza oferowanie przez Wykonawcę materiałów, urządzeń lub rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że nie obniżą określonych w dokumentacji standardów, będą posiadały wymagane odpowiednie atesty, certyfikaty lub dopuszczenia oraz zapewnią wykonanie zamówienia zgodnie z oczekiwaniami i wymaganiami Zamawiającego określonymi w SIWZ. Wskazanie w SIWZ oraz dokumentacji projektowej przykładowych znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych ma na celu doprecyzowanie oczekiwań Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia i stanowi wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga od Wykonawcy stosownie do treści art. 30 ust. 5 ustawy PZP złożenia stosownych dokumentów uwiarygodniających zastosowanie rozwiązań równoważnych. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych równoważnych materiałów lub urządzeń lub rozwiązań, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty i wykonania przedmiotu zamówienia ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia; w związku z tym Wykonawca jest zobowiązany zastosować do wykonania zamówienia materiały lub urządzenia lub rozwiązania zaproponowane w SIWZ oraz dokumentacji projektowej. b) w przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje rozwiązania równoważne, w tym materiały, urządzenia i inne elementy, zobowiązany jest wykonać i załączyć do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych rozwiązań równoważnych (np. materiałów, urządzeń oraz innych elementów równoważnych) i wykazać ich równoważność w stosunku do rozwiązań (np. materiału, urządzenia i innego elementu) opisanych w SIWZ oraz dokumentacji projektowej, ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji w SIWZ oraz dokumentacji projektowej, których dotyczy, c) opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych powinien być dołączony do oferty i musi być na tyle szczegółowy, żeby Zamawiający przy ocenie ofert mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich właściwości funkcjonalnych, jakościowych i parametrów oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Oznacza to, że na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, że oferowane przez niego rozwiązania (np. materiały, urządzenia i inne elementy) są równoważne w stosunku do opisanych przez Zamawiającego, d) wszystkie znaki towarowe, patenty lub świadectwa pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, a także normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych wskazane w SIWZ oraz dokumentacji projektowej, należy traktować wyłącznie jako przykładowe dla zobrazowania opisywanych parametrów i wymogów technicznych. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów, urządzeń równoważnych, tj. o parametrach funkcjonalnych nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Wszystkie przewidziane w dokumentacji przetargowej parametry i wymogi techniczne przykładowych materiałów, urządzeń są parametrami minimalnymi, chyba, że zapis mówi inaczej. e) stosownie do lit. d, do wszystkich znaków towarowych, patentów lub świadectw pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu a także norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych wskazanych w SIWZ oraz dokumentacji projektowej dopisuje się wyrazy „lub równoważne”. 6. Podwykonawstwo: a) Zamawiający nie zastrzega wykonania kluczowych części zamówienia przez Wykonawcę, b) Wykonawca może powierzyć realizację części przedmiotu zamówienia Podwykonawcom. W przypadku wykonywania przedmiotu zamówienia publicznego z udziałem Podwykonawców Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresy), których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania firm Podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu ofertowym. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa Wykonawca będzie mógł wprowadzić Podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. c) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. d) Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego Podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. e) Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia, f) w przypadku nie wskazania części zamówienia, która ma być realizowana przez Podwykonawcę Zamawiający uzna, że całość zamówienia będzie wykonywana przez Wykonawcę osobiście. 7. Dodatkowe warunki dotyczące przedmiotu zamówienia: a) termin płatności: do 21 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury, przelewem na wskazany na fakturze rachunek bankowy Wykonawcy, b) nie przewiduje się wypłacania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45310000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców wyżej wymienionego warunku na podstawie danych i informacji zawartych w żądanych do załączenia do oferty – oświadczeniach, zgodnie z wzorami, stanowiącymi załącznik nr 5 i 6 do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wypełniony i podpisany formularz oferty – załącznik nr 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, b) kosztorys ofertowy sporządzony przez Wykonawcę według metody kalkulacji uproszczonej w oparciu o przedmiar robót będący załącznikami do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, c) dokumenty i oświadczenia Wykonawcy potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, i braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o którym mowa w pkt 10 SIWZ, d) w przypadku powoływania się na zasoby podmiotów trzecich - pisemne zobowiązanie tych podmiotów –wzór stanowi załącznik nr 9 do SIWZ, e) dokument zawierający dowód, zgodnie z art. 22a ustawy, że Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w trakcie realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków udziału, będzie polegał na zasobach innych podmiotów, f) oświadczenie umożliwiające dokonanie oceny ofert w kryterium „okres gwarancji” - na Formularzu oferty, g) dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy (jeżeli nie wynikają one z innych dokumentów załączonych do oferty), a jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik – także pełnomocnictwo, określające zakres umocowania podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcę. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, h) jeżeli Wykonawca oferuje rozwiązania (materiały) równoważne przedkłada wraz z ofertą dokumenty, o których mowa w pkt 3.6. ppkt 4 lit. b, c (opis przedmiotu zamówienia).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach