Przetargi.pl
Budowa instalacji fotowoltaicznej na terenie trzech obiektów Zakładu ,,WOD-KAN" Sp. z o. o. w Mławie w trybie ,,zaprojektuj i wybuduj"

Zakład Wodociągów, Kanalizacji i Oczyszczalnia Ścieków "WOD-KAN" Spółka z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 06-500 Mława, ul. Płocka
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 23 654 60 70 , fax. 23 654 60 83
  • Data zamieszczenia: 2020-10-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Wodociągów, Kanalizacji i Oczyszczalnia Ścieków "WOD-KAN" Spółka z o.o.
    ul. Płocka 106
    06-500 Mława, woj. mazowieckie
    tel. 23 654 60 70, fax. 23 654 60 83
    REGON: 13002000220000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wod-kan-mlawa.com.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa instalacji fotowoltaicznej na terenie trzech obiektów Zakładu ,,WOD-KAN" Sp. z o. o. w Mławie w trybie ,,zaprojektuj i wybuduj"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Budowa instalacji fotowoltaicznej na gruntach trzech obiektów Zakładu "WOD-KAN" Sp. z o. o. w Mławie w trybie ,, zaprojektuj i wybuduj". Zadanie nr 1. ul. Instalatorów nr 5 dz. nr 10-1735/2, 10-1735/3. ( zaprojektowanie i wykonanie do dnia 31.05.2021r, ) Zadanie nr 2. ul. Płocka nr 106, dz. nr 10-624/8. ( zaprojektowanie i wykonanie do dnia 31.05.2021r, ) Zadanie nr 3. ul. Padlewskiego 89, dz. nr 11-670/2. ( zaprojektowanie i wykonanie do dnia 21.12.2021r, ) 1. Zakres prac Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie projektów, dostawę i montaż oraz uruchomienie wraz ze zgłoszenie do lokalnego OSD trzech mikroinstalacji fotowoltaicznych na terenie obiektów należących do Zakładu Wodociągów, Kanalizacji i Oczyszczalnia Ścieków „ Wod-Kan ” Sp. z o.o. w Mławie. W szczególności w przedmiot zamówienia obejmuje: • Wykonanie projektów, • Prace przygotowawcze i montaż konstrukcji wsporczych, • Montaż elementów instalacji fotowoltaicznej zgodnie z projektem, w tym m.in. układu pomiarowego. • Uruchomienie mikroinstalacji fotowoltaicznych, • Montaż i uruchomienie monitoringu instalacji fotowoltaicznych oraz systemu wizualizacji danych pomiarowych, • Wykonanie dokumentacji powykonawczej • Zgłoszenie mikroinstalacji do lokalnego OSD • Doprowadzenie do zawarcia z lokalnym OSD umowy świadczenia usług dystrybucji energii elektrycznej wytworzonej w wykonanych mikroinstalacjach. Oferta powinna zawierać komplet dostaw i usług koniecznych do wykonania przedmiotu zamówienia, również takich które nie zostały wyszczególnione w SIWZ, a są niezbędne do poprawnego funkcjonowania mikroinstalacji fotowoltaicznych. Zamawiający zaleca, aby przez złożeniem oferty wykonawca dokonał wizji lokalnych w miejscach, w których ma być realizowany przedmiot zamówienia. 2. Lokalizacja mikroinstalacji fotowoltaicznych – charakterystyka energetyczna obiektów 2.1 Nr PPE PL0037780000163992 Adres 06-500 Mława, Instalatorów 5 OSD ENERGA-Operator Grupa taryfowa OSD C23 Sprzedawca Po Prostu Energia S.A. Grupa taryfowa sprzedawcy C21 Moc umowna (kW) 55 Moc przyłączeniowa (kW) 55 Prognoza rocznego zużycia energii (MWh) 110,0 Moc instalacji fotowoltaicznej 49,5 kWp +-0,5% Umiejscowienie instalacji fotowoltaicznej na gruncie 2.2 Nr PPE PL0037760000523403 Adres 06-500 Mława, Płocka 106 OSD ENERGA-Operator Grupa taryfowa OSD C12a Sprzedawca Po Prostu Energia S.A. Grupa taryfowa sprzedawcy C12A Moc umowna (kW) 40 Moc przyłączeniowa (kW) 40 Prognoza rocznego zużycia energii (MWh) 60,0 Moc instalacji fotowoltaicznej 39,5 kWp +-0,5% Umiejscowienie instalacji fotowoltaicznej na gruncie 2.3 Nr PPE PL0037780000163790 Adres 06-500 Mława, Padlewskiego 89 OSD ENERGA-Operator Grupa taryfowa OSD B23 Sprzedawca Po Prostu Energia S.A. Grupa taryfowa sprzedawcy B23 Moc umowna (kW) 170/160 Moc przyłączeniowa (kW) 350 Prognoza rocznego zużycia energii (MWh) 950,0 Moc instalacji fotowoltaicznej 100,0 kWp +-0,5% Umiejscowienie instalacji fotowoltaicznej na gruncie Obiekty 2.1 i 2.2: projekt i wykonanie do dnia 31.05.2021r Obiekt 2.3: projekt i wykonanie do dnia 21.12.2021r, Powyższy obiekt 2.3 znajduje się w obrzarze objętym Planem Zagospodarowania Przestrzennego dla Miasta Mława, który uwzględnia budowę instalacji fotowoltaicznych do 100 kW. Aktualne przepisy nie wymagają uzyskania decyzji środowiskowych dla powierzchni zabudowy systemami fotowoltaicznymi, wraz z towarzyszącą jej infrastrukturą o powierzchni zabudowy do 1 ha. Po stronie oferenta pozostaje uzyskanie warunków przyłączenia, uwzględnienie kałcji przyłączeniowej w cenie oferty oraz pozyskanie niezbędnych dokumentów do realizacji zadania. 3. Założenia projektowe Przed przystąpieniem do prac projektowych należy dokonać wizji lokalnych w obu obiektach w celu sprawdzenia i inwentaryzacji stanu faktycznego obiektów pod względem technicznych w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia. Dokumentacja projektowa musi zawierać niezbędne obliczenia, ekspertyzy i uzgodnienia. Wykonawca jest zobowiązany do wykonana analizy ryzyka wyładowań atmosferycznych dla każdego z obiektów pod kątem ewentualnej konieczności modernizacji istniejącej instalacji odgromowej oraz ochrony przeciwprzepięciowej. 4. Dokumentacja projektowa W skład dokumentacji projektowej muszą wejść przynajmniej: Część opisowa, • Część obliczeniowa, • Symulacja efektywności mikroinstalacji fotowoltaicznych, • Symulacja zacienienia mikroinstalacji fotowoltaicznych, • Wizualizacja rozmieszczenia modułów fotowoltaicznych wraz z konstrukcją wsporczą, • Schematy elektryczne połączeń, rzuty konstrukcji oraz rysunki montażowe, • Karty katalogowe poszczególnych elementów certyfikaty dopuszczenia ich do użytku (zgodnie z wymogami zgłoszenia mikroinstalacji do OSD), • Dokumenty potwierdzające uprawnienia projektowe i instalatorskie wykonawcy (zgodnie z wymogami zgłoszenia mikroinstalacji do OSD), Dokumentację projektową wykonawca przedłoży w formie zintegrowanych wydruków (2 egzemplarze) oraz w formie elektronicznej (PDF). 5. Inna dokumentacja realizacji przedmiotu zamówienia W ramach realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca przygotuje i przedłoży: • Zgłoszenia robót niewymagających pozwolenia na budowę do Starostwa Powiatowego (jeśli będzie to konieczne do realizacji przedmiotu zamówienia), Dla instalacji od 50 kW Prawo budowlane wymaga Pozwolenia na budowę oraz obowiązek uzgodnienia pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej projektu budowlanego, o którym mowa w art. 6b ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 961), oraz zawiadomienia organów Państwowej Straży Pożarnej, o którym mowa w art. 56 ust. 1a tej ustawy; • Dokumentację powykonawczą z naniesionymi czytelnie wszystkimi zmianami wprowadzonymi w czasie realizacji przedmiotu zamówienia, • Kompletne zgłoszenia mikroinstalacji do przyłączenia do sieci lokalnego OSD • Do podpisania z lokalnym OSD umowy świadczenia usług dystrybucji energii elektrycznej wytworzonej w wykonanych mikroinstalacjach. 6. Etapy realizacja przedmiotu zamówienia 1. Wykonanie i uzgodnienie z zamawiającym dokumentacji projektowej Uzyskaie niezbędnych pozwoleń i zgłoszeń budowy, 2. Dostawa elementów mikroinstalacji fotowoltaicznych oraz ich montaż zgodnie z dokumentacja projektowa oraz w zakresie wymaganych do zrealizowania przedmiotu zamówienia. 3. Wykonanie wszystkich innych niezbędnych prac związanych z realizacja przedmiotu zamówienia, tj. m.in. uporządkowaniu obiektów po pracach montażowych oraz utylizacja niewykorzystanych materiałów. 4. Sprawdzenie poprawności funkcjonowania mikroinstalacji fotowoltaicznych (wykonanie koniecznych pomiarów i testów oraz sporządzenie protokołów zdawczo-odbiorczych). 5. Uzgodnienie dokumentacji powykonawczej z zamawiającym 6. Przekazania mikroinstalacji fotowoltaicznych do eksploatacji zamawiającemu wraz z kompletną dokumentacją powykonawczą. 7. Przeprowadzenie szkolenia pracowników zamawiającego w zakresie uruchamiania, monitoringu i eksploatacji instalacji. 8. Zgłoszenie mikroinstalacji do przyłączenia do sieci lokalnego OSD, 9. Doprowadzenie do podpisania przez zamawiającego z lokalnym OSD umowy świadczenia usług dystrybucji energii elektrycznej wytworzonej w wykonanych mikroinstalacjach. 7. Wymagania techniczne dla modułów fotowoltaicznych • Technologia monokrystaliczna, • Tolerancja mocy +5/-0%, • Wydajność 19,5%, • Minimalna moc 330 W • Maksymalne napięcie systemowe 1000 V, • Szkło hartowane z powłoka antyrefleksyjną, • Minimum 10 lat gwarancji na produkt, • Minimum 20 lat gwarancji na utrzymanie wydajności powyżej 85%, • Inne parametry zgodne w wymaganiami lokalnego OSD oraz obowiązującymi normami. 8. Wymagania techniczne dla inwerterów fotowoltaicznych • Falowniki trójfazowe • Stopień ochrony – minimum IP65, • Gwarancja co najmniej 5 lat. • Wsparcie techniczne – serwis na terenie Polski. • Obsługa w języku polskim, • Każdy falownik musi mieć wbudowany wyświetlacz z obsługą w języku polskim, • Każdy falownik musi mieć wbudowany lub dołączony moduł WiFi przez producenta z możliwością zdalnej aktualizacji programowania, • Możliwość wizualizacji pracy mikroinstalacji fotowoltaicznej (podłączenie przez LAN, Internetu lub WiFi), • Automatyczna synchronizacja falownika z siecią OSD, • Automatyczne wstrzymanie pracy i odcięcie połączenia z siecią OSD przy parametrach sieci odbiegających od normy. • Monitorowanie napięcia • Monitorowanie częstotliwości • Monitorowanie synchronizacji falowników. • Inne parametry zgodne w wymaganiami lokalnego OSD oraz obowiązującymi normami. Zamawiający zapewni dostęp do internetu poprzez LAN po doprowadzeniu przez wykonawcę przewodów z inwentera do poszczególnych budynków zamawiającego. 9. Wymagania techniczne dla konstrukcji wsporczych Zamawiający dopuszcza zastosowanie konstrukcji wsporczych przystosowanych do rodzaju podłoża. Elementy konstrukcji wsporczej muszą być wykonane z elementów odpornych na korozję. Zamawiający zaleca, aby przez złożeniem oferty wykonawca dokonał wizji lokalnych w miejscach, w których ma być realizowany przedmiot zamówienia, i odpowiednio dobrał konstrukcję wsporczą i skalkulował jej koszt. 10. Monitoring pracy instalacji Mikroinstalacje należy wyposażyć w monitoring pracy instalacji po stronie AC i DC zgodnie z obowiązującymi normami technicznymi. Monitoring pracy instalacji powinien udostępniać następujące informacje: • Aktualną moc falowników i mikroinstalacji • Ilość energii elektrycznej wytworzonej od uruchomienia instalacji z dokładnością do jednej godziny w poszczególnych dniach miesiącach i latach, • Ilość energii zużytej w obiekcie od uruchomienia instalacji z dokładnością do jednej godziny w poszczególnych dniach miesiącach i latach, • Bilans energii elektrycznej wytworzonej, wykorzystanej oraz oddanej i pobranej z sieci OSD, Prezentacja danych powinna odbywać się w przejrzysty sposób w formie tabel i wykresów z możliwością eksportu danych pomiarowych. Dostęp do danych powinien odbywać się za pośrednictwem przeglądarki internetowej lub specjalnej aplikacji. Dostęp do systemu monitorowania musi być bezpłatny i nieograniczony dla pracowników zamawiającego. System powinien archiwizować zgromadzone dane. 11. Ochrona przeciwpożarowa Mikroinstalacje fotowoltaiczne muszą spełniać wszystkie obowiązujące wymagania w zakresie ochrony przeciwpożarowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wyznacza wadium w kwocie 35 000,00 zł, (trzydzieści pięć tysięcy 00/100 złotych). 2. Wadium wniesione w pieniądzu, przelewem na następujący rachunek bankowy: 97 2490 0005 0000 4530 8495 3749 w Alior Bank S.A. z adnotacją postępowania - Budowa instalacji fotowoltaicznej w Zakładu ,,WOD-KAN" Sp. z o. o. w Mławie. 3. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą może przeznaczyć wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 4. Zamawiający zatrzyma wadium, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, dotyczace wezwania do uzupełnienia, wyjaśnienia lub poprawienia dokumentów z przyczyn leżących po jego stronie, nie uzupełnił ich, wyjaśnił lub poprawił. 5. Dodatkowo Zamawiający zatrzyma wadium, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 5.1 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie; 5.2 nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 5.3 zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy 6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie. 7. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Dokument ten winien obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 8. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium (niewniesienie wadium lub wniesienie w sposób nieprawidłowy) oferta wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu. 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 10.Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 11.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12.Zamawiający zwróci wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji (dot. wadium w formie dokumentu elektronicznego) poprzez złożenie Wykonawcy oświadczenia o zwolnieniu wadium. 13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 14.W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 Prawa zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu; 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone w ogłoszeniu o zamówieniu oraz niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Warunki udziału w postępowaniu dotyczą: 1) posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia wymaga posiadania kompetencji lub uprawnień (koncesje, zezwolenia, licencje lub wpis do jedynego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca posiadają siedzibę, członkostwo w określonej organizacji od którego uzależnione jest prawo do świadczenia usługi objętej przedmiotem zamówienia w kraju pochodzenia wykonawcy lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Postanowienia dotyczące składania dokumentów przez Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 1) Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w: a) punkcie VII.2 ppkt. 1), składa wyciąg z innego odpowiedniego rejestru lub, w przypadku braku takiego rejestru w państwie, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, innego równoważnego dokumentu wydanego przez właściwy organ sądowy lub administracyjny państwa, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert, b) punkcie VII.2 ppkt. 2) i 3) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, c) punkcie VII.2 ppkt. 4) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert, 2) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub w kraju, w którym miejsce zamieszkania mają osoby, których dotyczą dokumenty, wskazane w ppkt. 1) a) nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt. 1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, odpowiednio wykonawcy, ze wskazaniem osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczeniem tych osób, złożonym przed notariuszem lub przed właściwym - ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tych osób - organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego. Dokument ten winien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. 3) Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osób, które mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, których dotyczą dokumenty wskazane w VII.2 ppkt. 1), składa dokumenty, o których mowa w ppkt. 1) a) w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 6 ustawy. W przypadku, gdy w państwie, w którym mają miejsce zamieszkania wskazane w zdaniu pierwszym osoby, nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie tych osób złożonym przed notariuszem lub przed właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tych osób organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego. Dokument ten winien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. 4) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach