Przetargi.pl
Budowa i rozbudowa sieci kanalizacji ściekowej oraz rozbudowa sieci wodociągowej

Zakład Usług Komunalnych i Mieszkaniowych w Lubartowie ogłasza przetarg

  • Adres: 21100 Lubartów, Skrobów Kolonia
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 818 553 002, , fax. 818 553 002
  • Data zamieszczenia: 2017-08-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Usług Komunalnych i Mieszkaniowych w Lubartowie
    Skrobów Kolonia 104
    21100 Lubartów, woj. lubelskie
    tel. 818 553 002, , fax. 818 553 002
    REGON: 43073122200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-lubartow.pl/zukim
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samorządowy zakład budżetowy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa i rozbudowa sieci kanalizacji ściekowej oraz rozbudowa sieci wodociągowej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest „Budowa i rozbudowa sieci kanalizacji ściekowej oraz rozbudowa sieci wodociągowej”. Przedmiot zamówienia został podzielony na pięć części: Cześć I - przedmiotu zamówienia: „Kanalizacja sanitarna grawitacyjno-pompowa wraz z przyłączami dla m. Majdan Kozłowiecki – kanał ciśnieniowy z m. Annobór do m. Majdan Kozłowiecki ”; Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kanału ciśnieniowego z m. Annobór do m. Majdan Kozłowiecki – z rur ciśnieniowych PE szereg SDR 17 (PN 8) łączonych poprzez zgrzewanie czołowe o średnicy D75 o łącznej długości 850,0 m. Szczegółowe określenie rodzaju, lokalizacji i ilości robót zawarte są w projektach budowlanych i budowlano - wykonawczych, specyfikacjach technicznych oraz przedmiarach robót i pozostałych dokumentach dostępnych na stronie internetowej zamawiającego - Załącznik nr 10 do SIWZ/ Część I a) i Część I b). Przedmiot tej części zamówienia należy wykonać zgodnie z wzorem umowy – Załącznik nr. 4 do SIWZ. 45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45112000-5 Roboty w zakresie usuwania gleby 45111000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków 45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ścieków 45231110-9 - Kładzenie rurociągów 45330000-9 - Hydraulika i roboty sanitarne Cześć II - przedmiotu zamówienia: „Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami zlokalizowana na działkach nr: 384, 366/1, 366/2, 366/3, 366/4,366/8, 366/10, 366/11, 366/13 w Wincentowie, gm. Lubartów ”; Przedmiotem zamówienia jest wykonanie rozbudowy sieci kanalizacyjnej jest w systemie grawitacyjno-pompowym dla m. Wincentów, gm. Lubartów, składającej się z następujących elementów: a) kanały grawitacyjne z rur kanalizacyjnych PVC-U typ ciężki “S” (SDR34) jednorodne, z wydłużonym kielichem (w/k), o klasie sztywności SN 8 kPa, łączonych na uszczelki gumowe z pierścieniem mocującym PP, mocowanym na sztywno w procesie formowania o średnicy D200 o długości L = 49,0 m, b) kanały ciśnieniowe – z rur ciśnieniowych PE szereg SDR 17 (PN 8) łączonych poprzez zgrzewanie czołowe o średnicy D75 i długości L = 106,5 m. c) studzienka rozprężna PE1000 z adapterem teleskopowym, pierścieniem odciążającym i włazem żeliwnym typu ciężkiego kl. D o nośności 400 kN łącznie szt. 1, o budowie modułowej i elementach: kineta, pierścień, stożek i adapter teleskopowy łączonych na uszczelki. Zwieńczenie studzienki (w pasie drogi gminnej) prefabrykowanym pierścieniem odciążającym typ 1300/600 z włazem żeliwnym O 600 klasy D400 wg EN 124/PN EN-124:2000. Wnętrze studzienki z żeliwnymi stopniami złazowymi wg PN-64/B-74086 w układzie systemowym. Zastosować podwłazowy wkład biofiltr typu „stop odor”. d) Przydomowe przepompownie ścieków wg doboru indywidualnego – szt. 6 w stanie gotowym i kompletnym, zamontowane w zbiorniku z polietylenu O 800 z pompą pojedynczą jednofazową o swobodnym przelocie o mocy do 0,75 kW oraz wysokości podnoszenia do 8,0 m z armaturą DN50 i sterowaniem do samoczynnej pracy. Zasilanie elektroenergetyczne (WLZ) pompowni przydomowych z wewnętrznej instalacji elektrycznej poszczególnych użytkowników. Szczegółowe określenie rodzaju, lokalizacji i ilości robót zawarte są w projektach budowlano - wykonawczych, specyfikacjach technicznych, oraz przedmiarach robót i pozostałych dokumentach dostępnych na stronie internetowej zamawiającego - Załącznik nr 10 do SIWZ/ Część II. Przedmiot tej części zamówienia należy wykonać zgodnie z wzorem umowy – Załącznik nr. 4 do SIWZ. 45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45112000-5 Roboty w zakresie usuwania gleby 45111000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków 45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ścieków 45231110-9 - Kładzenie rurociągów 45330000-9 - Hydraulika i roboty sanitarne Cześć III - przedmiotu zamówienia: „Rozbudowa sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej na działkach: nr 51, 125, 162, 165/11 w Lisowie, gm. Lubartów ”; Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa sieci wodociągowej z rur PE90 o długości łącznej L = 80m oraz kanalizacji sanitarnej z rur kanalizacyjnych PVC-U 200 mm o długości łącznej L = 68,5m ze studzienkami kontrolno-przelotowymi PE400 i PE1000. Sieć wodociągowa z rur i kształtek wodociągowych ciśnieniowych z polietylenu – PE100 typoszeregu SDR 17 (PN10) pracujących pod ciśnieniem nominalnym 1,0 MPa o średnicy Dn 90, długości 80,0 m do projektowanego hydrantu p.poż. Hydrant ppoż. stojący nadziemny Dn 80 – 1 szt. Sieć kanalizacyjna z rur i kształtek kanalizacyjnych PVC-U typ ciężki “S” (SDR 34) o średnicy D200 jednorodnych, z wydłużonym kielichem (w/k), o klasie sztywności SN 8 kPa, łączonych na uszczelki gumowe z pierścieniem mocującym PP, mocowanymi na sztywno w procesie formowania. Szczegółowe określenie rodzaju, lokalizacji i ilości robót zawarte są w projektach budowlano – wykonawczych, specyfikacjach technicznych oraz przedmiarach robót i pozostałych dokumentach dostępnych na stronie internetowej zamawiającego - Załącznik nr 10 do SIWZ/ Część III. Przedmiot tej części zamówienia należy wykonać zgodnie z wzorem umowy – Załącznik nr. 4 do SIWZ. 45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45112000-5 Roboty w zakresie usuwania gleby 45111000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów 45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków 45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ścieków 45231110-9 - Kładzenie rurociągów 45330000-9 - Hydraulika i roboty sanitarne Cześć IV - przedmiotu zamówienia: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjno-pompowej w m. Majdan Kozłowiecki, gm. Lubartów, Etap I ”; Przedmiotem zamówienia jest budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjno-pompowej w m. Majdan Kozłowiecki, gm. Lubartów, Etap I (zlewnia grawitacyjna przepompowni PM 3, przepompownia PM 2 z rurociągiem tłocznym pomiędzy przepompownią PM 2 i PM 3) składającej się z następujących elementów: a) kanały grawitacyjne z rur kanalizacyjnych PVC-U typ ciężki “S” (SDR34) jednorodne, z wydłużonym kielichem (w/k), o klasie sztywności SN 8 kPa, łączonych na uszczelki gumowe z pierścieniem mocującym PP, mocowanym na sztywno w procesie formowania o średnicy D150 o długości L = 86,0 m, b) kanały grawitacyjne z rur kanalizacyjnych PVC-U typ ciężki “S” (SDR34) jednorodne, z wydłużonym kielichem (w/k), o klasie sztywności SN 8 kPa, łączonych na uszczelki gumowe z pierścieniem mocującym PP, mocowanym na sztywno w procesie formowania o średnicy D200 o długości L = 86,0 m, c) kanały grawitacyjne zgrzewane PE o średnicy nominalnej D200 mm wykonany metodą przewiertu sterowanego w ilości 441,00 m d) kanały ciśnieniowe – z rur ciśnieniowych PE szereg SDR 17 (PN 8) łączonych poprzez zgrzewanie czołowe o średnicy D75 i długości L = 237,00m. e) przyłącza domowe z rur PVC-U typ ciężki “S” (SDR34) jednorodne, z wydłużonym kielichem (w/k), o klasie sztywności SN 8 kPa, łączonych na uszczelki gumowe z pierścieniem mocującym PP, mocowanym na sztywno w procesie formowania o średnicy D160, o długości L = 245,0 m f) kompletne studzienki kanalizacyjne PE1000 z adapterem teleskopowym, pierścieniem odciążającym i włazem żeliwnym o budowie modułowej i elementach łączonych na uszczelki w ilości 9 szt. g) kompletne studzienki kanalizacyjne PE 400 z adapterem teleskopowym, pierścieniem odciążającym i włazem żeliwnym o budowie modułowej i elementach łączonych na uszczelki w ilości 23 szt. h) kompletne przepompownie ścieków ze zbiornikami podziemnymi z polimerobetonu wraz z wewnętrzną instalacją zasilającą (WLZ) i ogrodzeniem terenu w ilości 2 szt. Szczegółowe określenie rodzaju, lokalizacji i ilości robót zawarte są w projektach budowlano – wykonawczych, specyfikacjach technicznych oraz przedmiarach robót i pozostałych dokumentach dostępnych na stronie internetowej zamawiającego - Załącznik nr 10 do SIWZ/ Część IV a) i Część IV b) Przedmiot tej części zamówienia należy wykonać zgodnie z wzorem umowy – Załącznik nr. 4 do SIWZ. 45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45112000-5 Roboty w zakresie usuwania gleby 45111000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków 45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ścieków 45231110-9 - Kładzenie rurociągów 45330000-9 - Hydraulika i roboty sanitarne Cześć V - przedmiotu zamówienia: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjno-pompowej w m. Majdan Kozłowiecki, gm. Lubartów, Etap II ”; Przedmiotem zamówienia jest budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjno-pompowej w m. Majdan Kozłowiecki, gm. Lubartów, Etap II (zlewnia grawitacyjna przepompowni PM 2) składającej się z następujących elementów: a) kanały grawitacyjne z rur kanalizacyjnych PVC-U typ ciężki “S” (SDR34) jednorodne, z wydłużonym kielichem (w/k), o klasie sztywności SN 8 kPa, łączonych na uszczelki gumowe z pierścieniem mocującym PP, mocowanym na sztywno w procesie formowania o średnicy D160 o długości L = 199,0 m, b) kanały grawitacyjne z rur kanalizacyjnych PVC-U typ ciężki “S” (SDR34) jednorodne, z wydłużonym kielichem (w/k), o klasie sztywności SN 8 kPa, łączonych na uszczelki gumowe z pierścieniem mocującym PP, mocowanym na sztywno w procesie formowania o średnicy D200 o długości L = 455,5 m, c) przyłącza domowe z rur PVC-U typ ciężki “S” (SDR34) jednorodne, z wydłużonym kielichem (w/k), o klasie sztywności SN 8 kPa, łączonych na uszczelki gumowe z pierścieniem mocującym PP, mocowanym na sztywno w procesie formowania o średnicy D160, o długości L = 410,0 m d) kompletne studzienki kanalizacyjne PE1000 z adapterem teleskopowym, pierścieniem odciążającym i włazem żeliwnym o budowie modułowej i elementach łączonych na uszczelki w ilości 1 szt. e) kompletne studzienki kanalizacyjne PE 400 z adapterem teleskopowym, pierścieniem odciążającym i włazem żeliwnym o budowie modułowej i elementach łączonych na uszczelki w ilości 44 szt. Szczegółowe określenie rodzaju, lokalizacji i ilości robót zawarte są w projektach budowlano – wykonawczych, specyfikacjach technicznych oraz przedmiarach robót i pozostałych dokumentach dostępnych na stronie internetowej zamawiającego - Załącznik nr 10 do SIWZ/ Część V a) i Część V b) Przedmiot tej części zamówienia należy wykonać zgodnie z wzorem umowy – Załącznik nr. 4 do SIWZ. 45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45112000-5 Roboty w zakresie usuwania gleby 45111000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków 45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ścieków 45231110-9 - Kładzenie rurociągów 45330000-9 - Hydraulika i roboty sanitarne / poniższe zapisy dotyczą każdej z części przedmiotu zamówienia /: Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Ewentualny brak w przedmiarze robót pewnych robót koniecznych do wykonania na podstawie dokumentacji projektowej (w tym w projekcie budowlanym czy budowlano - wykonawczym) nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. Zaleca się przeprowadzenie wizji w miejscu wykonywania zamówienia. Oferta Wykonawcy powinna obejmować wszystkie niezbędne roboty zapewniające właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia. W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi elementami dokumentacji projektowej Wykonawca zobowiązany jest do wystąpienia do Zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty, ponieważ w ramach wynagrodzenia podanego w ofercie Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich niezbędnych robót przewidzianych w którymkolwiek z dokumentów składających się na dokumentację projektową, bez względu na to, czy zostały one ujęte w przedmiarze robót. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości na wykonaną bez wad każdą z części przedmiotu zamówienia na okres co najmniej 5 lat licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić kierowanie Robotami objętymi Kontraktem, tak długo jak będzie to konieczne, przez osoby posiadające kwalifikacje oraz spełniające wymagania określone w ustawie Prawo budowlane. Niezapewnienie przez Wykonawcę personelu do kierowania robotami daje prawo Inspektorowi Nadzoru do wstrzymania robót w całości lub części. Jakakolwiek przerwa w realizacji Robót wynikająca z braku personelu do kierowania robotami będzie traktowana jako przerwa zaistniała z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany czasu na ukończenie robót. Wykonawca zobowiązany jest skierować do kierowania Robotami personel wskazany w wykazie osób oraz w ofercie. Wykonawca zobowiązany jest do: - utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych administratorów i zarządców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę kontraktową. - zapewnienia obsługi geodezyjnej podczas prowadzenia robót i sporządzenia powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej przez upoważnioną jednostkę geodezyjną zgodnie z §19, §20 i § 21 Rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. Nr 25 z 1995 r. poz. 133). Dokumentacja geodezyjno-kartograficzna sporządzona w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej musi zawierać dane umożliwiające wniesienie zmian na mapę zasadniczą, do ewidencji gruntów i budynków (wykaz zmian gruntowych) oraz do ewidencji sieci uzbrojenia terenu. 1. Wykonane przez Wykonawcę zamówienie (roboty budowlane) objęte będzie gwarancją na okres czasu wynikający ze złożonej oferty (zgodnie z pkt. XIV SIWZ). 2. Stosownie do art. 29 ust.3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji każdej z części przedmiotu zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy: - czynności pracowników w zakresie opisanym w Specyfikacji Technicznej (ST) na czas wykonywania tych czynności związane z budową i rozbudową sieci zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia a w przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Wymóg dotyczy zatrudnienia na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r., poz. 1666 ze zm.) Zamawiający dopuszcza wyjątki od w/w zapisu w zakresie zatrudnienia kierownika budowy i kierowników robót. tj. osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie oraz osób posiadających uprawnienia wydane na podstawie innych przepisów, które upoważniają do samodzielnego wykonywania prac bez nadzoru. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30, ust. 5 ustawy Pzp). Za rozwiązanie równoważne uznane będzie wykonanie robót przy wykorzystaniu technologii, materiałów i sprzętu innego niż określone w ST zaproponowane w ofercie, pod warunkiem, że ich parametry będą nie gorsze niż określone w ST. Ilekroć w dokumentacji projektowej podane są typy urządzeń lub wyrobów oraz ich producenci, należy traktować je, jako przykładowe. Do realizacji robót mogą być stosowane urządzenia lub wyroby równoważne o minimalnych parametrach technicznych jak wskazane w dokumentacji. Gdy zaoferowane rozwiązania równoważne będą powodowały konieczność zmiany dokumentacji projektowej, Wykonawca, którego oferta będzie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany będzie do dokonania - przed rozpoczęciem wykonania przedmiotu zamówienia - zmiany tej dokumentacji oraz zostanie obciążony kosztami tych zmian. 1) Ilekroć w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia opisano przedmiot zamówienia za pomocą norm, aprobat technicznych, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza zastosowanie w ofercie Wykonawcy rozwiązań równoważnych. 2) Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wskazać, że określone przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Zamawiający za rozwiązania równoważne uważa rozwiązania o parametrach nie gorszych niż wymienione w projektach budowlanych budowlano-wykonawczych, specyfikacjach technicznych oraz przedmiarach robót. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, które uwiarygodnią proponowane przez Wykonawcę materiały i urządzenia. Zaproponowane rozwiązania równoważne będą musiały zostać zaakceptowane przez autora dokumentacji projektowej z punktu widzenia wymogów ustawy Prawo budowlane, innych przepisów lub zasad wiedzy technicznej. 4. Wszystkie materiały, wyroby, urządzenia wykorzystane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą być nowe i nieużywane oraz dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie, posiadać wymagane certyfikaty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności z obowiązującymi normami i zgodne z wymaganiami określonymi w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232410-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości: dla części I zamówienia - 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100), dla części II zamówienia - 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100), dla części III zamówienia - 1 500,00 zł (słownie: tysiąc pięćset złotych 00/100), dla części IV zamówienia - 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100), dla części V zamówienia - 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100), 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu, wpłaca się przelewem na konto na konto Zamawiającego w BANK Pekao S.A. w Lubartowie 19 1240 2409 1111 0010 2026 5552 z dopiskiem: Wadium do sprawy nr. DTR.271.1.2017 - „ Budowa i rozbudowa sieci kanalizacji ściekowej oraz rozbudowa sieci wodociągowej ” - część……(wpisać właściwą część i nazwę)………………………………………………………………………………… Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się dzień i godzinę uznania kwoty wadium na rachunku Zamawiającego. Wadium można wnieść do dnia, w którym upływa termin składania ofert, ale przed nadejściem godziny, do której powinny być złożone oferty. 4. Dokument w formie gwarancji lub poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty odpowiadającej wysokości wadium, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. Jako beneficjenta w dokumencie gwarancji lub poręczenia należy wskazać: Zakład Usług Komunalnych i Mieszkaniowych w Lubartowie Skrobów-Kolonia 104 21-100 Lubartów. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie, o której mowa w ust. 2 lit. b-e, do oferty należy dołączyć dokument w formie oryginału. 6. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 7. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium: a) wszystkim Wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 8. b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. c) na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 7 lit. a, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12. Wadium wniesione w formie gwarancji lub poręczeń musi obejmować wszystkie przypadki, w których Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego (ust. 8, 11). W przypadku, gdy dokumenty te nie będą zabezpieczały w pełnym zakresie możliwych roszczeń Zamawiającego, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty wykonawca dołączy aktualne na dzień składania ofert oświadczenia, wzór załącznik nr 2 i 3 do SIWZ, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w niniejszej SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca: nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt VII. 1 SIWZ. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt VII 1 SIWZ, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. Ponadto, oprócz oświadczeń stanowiących wstępne potwierdzenie, że Wykonawca: nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, Wykonawca obowiązany jest dołączyć do oferty: a) dowód wniesienia wadium. b) ofertę przetargową (z ceną brutto, netto i z wyszczególnionym podatkiem VAT) (wzór – załącznik nr 1 do SIWZ) wraz z kosztorysem ofertowym, c) zobowiązanie lub inne dokumenty podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów. d) w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, do oferty należy załączyć dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. e) w przypadku, gdy ofertę w imieniu wykonawcy podpisuje pełnomocnik, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy. 5. Dokumenty należy sporządzić zgodnie ze wzorami dołączonymi do SIWZ w sposób wymieniony w pkt. XI. 6. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie. 7. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy Prawo zamówień publicznych) winno być złożone w formie oryginału. Uwagi dotyczące formy składanych dokumentów: 1) Warunkiem uznania kopii za dokument jest umieszczenie na każdej stronie kopii oświadczenia za zgodność z oryginałem i złożenie podpisu osoby/osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa. 2) Gdy przedstawiona kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budziła wątpliwość, co do jej prawdziwości, Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu. 3) Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. 4) Oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. Natomiast dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu inne niż oświadczenia składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 5) Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach