Przetargi.pl
Budowa i przebudowa dróg, poprawa parametrów melioracji szczegółowych z budową nowych przepustów oraz rekultywacja gruntów w ramach operacji "Scalenie gruntów wsi Kryłów Kolonia, Prehoryłe w gm.Mircze

Powiat Tomaszowski ogłasza przetarg

  • Adres: 22-600 Tomaszów Lubelski, Lwowska 68
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-12-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tomaszowski
    Lwowska 68
    22-600 Tomaszów Lubelski, woj. lubelskie
    REGON: 950369149
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://sptomaszowlubelski.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa i przebudowa dróg, poprawa parametrów melioracji szczegółowych z budową nowych przepustów oraz rekultywacja gruntów w ramach operacji "Scalenie gruntów wsi Kryłów Kolonia, Prehoryłe w gm.Mircze
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskanie niezbędnych decyzji, opinii i pozwoleń oraz wykonanie prac budowlanych dla inwestycji pn. „Zaprojektowanie i przebudowa oraz budowa dróg w ramach zagospodarowania poscaleniowego wsi: Kryłów Kolonia, Prehoryłe gm. Mircze powiat hrubieszowski, województwo lubelskie”.2. Zakres świadczenia wykonawcy obejmuje:1) Opracowanie Dokumentacji Projektowej zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym – dalej PFU (zał. Nr 1 do SWZ) zawierającej:a) projekt budowlany opracowany zgodnie z ustawą Prawo budowlane, Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego - w formie papierowej (5 egzemplarzy) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (2 egzemplarze);b) projekty wykonawcze dla całego zakresu zamówienia opracowane zgodnie Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. poz. 2454). - w formie papierowej (3 egzemplarze) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (2 egzemplarze);c) kosztorys inwestorski opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym - w formie papierowej (2 egzemplarze) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (2 egzemplarze);d) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego – w formie papierowej (2 egzemplarze) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (2 egzemplarze);e) Projekt czasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót.2) uzyskanie wymaganych prawem decyzji, opinii, uzgodnień i sprawdzeń Dokumentacji Projektowej dla planowanego przedsięwzięcia;3) uzyskanie pozwolenia na budowę lub dokonanie zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych (zgodnie z przesłankami wynikającymi z Prawa budowlanego) oraz innych niezbędnych decyzji administracyjnych,4) wykonanie prac budowlanych na podstawie wykonanej Dokumentacji Projektowej opracowanej zgodnie z PFU stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ obejmujących w szczególności wykonanie następujących prac:a) Drogi gruntowe oznaczone nr: 2K, 2P o łącznej długości 0,703 km planowane są do budowy z pełną podbudową o nawierzchni z betonu asfaltowego szerokości jezdni 3 m. Podbudowa składająca się z dwóch warstw kruszywa o uziarnieniu 0/63 oraz 0/31,5 o łącznej grubości po zagęszczeniu 30 cm oraz nawierzchnia z betonu asfaltowego grubości 5cm. b) Droga gruntowa nr: 17c o długości 0,3 km projektowana jest do budowy z płyt żelbetowych typu JOMB(100x75x12cm) o szerokości 3 m na podbudowie piaskowej grubości 10 cm po zagęszczeniu wraz z odwodnieniem oraz uzupełnieniem otworów kruszywem łamanym o uziarnieniu 0/31,5. Droga położona jest na dużym pochyleniu terenu.c) Drogi utwardzone o szerokości jezdni 3 m oznaczone nr: 3, 3a, 4, 5, 6, 6a, 7, 7a(część), 8(część), 9, 11, 11a(część), 12a, 15(część), 15a(część), 16, 17a, 18, 20, 21 (część) o łącznej długości 13,07 km planowane są do przebudowy na nawierzchnię z betonu asfaltowego. Przewiduje się konstrukcję z warstwy wyrównawczej kruszywa stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 0/31,5 o minimalnej grubości 5 cm po zagęszczeniu oraz warstwy z betonu asfaltowego gr. 5cm. Na drodze nr 18 przewiduje się pas zadrzewienia o długości 1 km w ilości do uzgodnienia z Zamawiającym. Na drogach 6, 6a, 11, 11a oraz na drodze nr 18 (od drogi powiatowej do pomnika przyrody ok 310 m), wykonać pobocza. Na drogach nr 3, 4, 6a, 9, 11 oraz 15 przewidziano lokalizację przepustów poprzecznych z rur o średnicy fi 80 oraz długości 8m wraz ze ściankami.d) Drogi utwardzone o szerokości jezdni 3 m oznaczone nr: 7a(część), 8(część), 11a(część), 12, 13, 15(część), 18(część) o łącznej długości 2,764 km planowane są do przebudowy w postaci wykonania nawierzchni z betonu asfaltowego grubości 5 cm na istniejącą podbudowę. Na drodze nr 15 (część) przewiduje się lokalizacje przepustu poprzecznego z rur o średnicy fi 80 oraz długości 8 m wraz ze ściankami.e) Droga asfaltowa oznaczona nr 23 szerokości jezdni 5 m o łącznej długości 3,136 km planowana do przebudowy poprzez wykonanie warstwy z betonu asfaltowego o grubości 5 cm na istniejącą podbudowę oraz wykonanie poboczy. f) Drogi gruntowe nr: 10, 15a(część), 17b(część), 19, 21(część), 21a, 22, 24 o łącznej długości 4,960 km planowane do przebudowy zostaną wykonane w konstrukcji: 5 cm warstwa odsączająca z piasku oraz 2 warstwy z kruszywa stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 0/63 oraz 0/31,5 o łącznej grubości po zagęszczeniu 30 cm. Na drodze nr 19 przewiduje się lokalizacje przepustu poprzecznego z rur o średnicy fi 80 oraz długości 8 m wraz ze ściankami. g) Przebudowa dróg gruntowych wskazanych w załączniku graficznym w skali 1: 10 000 kolorem żółtym o łącznej długości około 10,18 km przewidziane są do wyrównania równiarką wraz z zagęszczeniem mechanicznym oraz z dowiezieniem gruntu w zaniżone miejsca w terenie. h) Rekultywacja gruntów o powierzchni około 1,5 ha będzie polegała na odkrzaczeniu pasa drogowego oraz ewentualnie przyległych gruntów oraz utylizacja wyciętych krzaków. i) Poprawa parametrów melioracji wodnych na długości około 6,1 km polegała będzie na odkrzaczeniu i odmuleniu części rowów (głównych), oraz rozplantowaniu mechanicznym urobku wydobytego z dna rowów. Rowy do oczyszczenia zaznaczone zostały w załączniku graficznym w kolorze niebieskim.j) Planuje się budowę 10 przepustów o średnicy 0,8 m oraz długości 8 m. W przypadku uznanym przez projektanta oraz po uzgodnieniu z Zamawiającym możliwe jest odstąpienie od wykonania ścianek przepustów a wykonanie jedynie zabruku kamiennego przy wlocie i wylocie przepustu. Należy wykonać przepusty w lokalizacjach wskazanych w załączniku graficznym oznaczonych napisem „przepust projektowany”. Przepust pod drogą nr 14 został pominięty ze względu na wyłącznie drogi z zagospodarowania poscaleniowego. Na etapie przygotowania dokumentacji przepust zostanie zaprojektowany w innej lokalizacji.5) sprawowanie nadzoru autorskiego przez autorów projektu6) wykonanie obsługi geodezyjnej;7) uzyskanie w imieniu zamawiającego nieprawomocnego pozwolenia na użytkowanie lub zaświadczenia o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu do zawiadomienia organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy. 3. Szczegółowe warunki realizacji Umowy i jej zakres przedmiotowy, w tym zakres prac projektowych oraz robót określa Program funkcjonalno-użytkowy (dalej zwany również: „PFU”)– Załącznik Nr 1 do SWZ, oraz wzór umowy - Załącznik Nr 2 do SWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: postępowaniu:1.1.zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.1.2.uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.1.3.uprawnień sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.1.4.zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwie roboty budowlane z których każda polegała na budowie lub przebudowie lub remoncie drogi/dróg o nawierzchni bitumicznej lub betonowej lub mineralno-bitumicznej o długości minimum 3,0 km .2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji:a) min. jedną osobą (projektant) posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej w zakresie umożliwiającym projektowanie robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia.W zakresie wykonywania robót:b) min. jedną osobą (kierownik budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej w zakresie umożliwiającym kierowanie robotami objętymi przedmiotem zamówienia.DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:1) Wykonawca powinien w wykazie robót wyraźnie określić zakres robót oraz ich wartość, aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu.2) Zgodnie z orzeczeniem TSUE C-387/14 (ESAPROJEKT) /odpowiedź na pytanie czwarte/ Zamawiający wskazuje, że w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub w przypadku korzystania z podmiotów udostępniających zasoby na podstawie art. 118 ustawy Pzp Wykonawca lub minimum jeden Wykonawca wspólnie ubiegający się o zamówienie lub minimum jeden podmiot udostępniający zasoby musi posiadać pełne doświadczenie wskazane w warunku udziału w postępowaniu wskazane w pkt. 6.1.4 ppkt 1) SIWZ - dotyczy to konieczności wykazania doświadczenia wynikającego z powtarzalności wykonanych zamówień tj. wykonania minimum 2 robót przez jeden podmiot.3) Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego będą przeliczane wg średniego kursu NBP na dzień publikacji ogłoszenia.4) Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2021 r, poz. 2351 z późn. zm.) oraz przepisów wcześniejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania oraz zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu.5) Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków określonych w pkt 6.1.4, ppkt 2) SWZ może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117), która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1646) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117).6) Zamawiający dopuszcza wykazanie tej samej osoby do projektowania lub kierowania robotami w wielu branżach pod warunkiem posiadania stosownych uprawnień.7) Zgodnie art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 z późn. zm.), przez „budowę” w rozumieniu zapisów SWZ rozumie się wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.8) Zgodnie z art. 3 pkt 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, przez „przebudowę” w rozumieniu zapisów SWZ rozumie się wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego.9) Zgodnie z art. 3 pkt 8 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, przez „remont” w rozumieniu zapisów SWZ rozumie sięwykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-01-09

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach