Przetargi.pl
„Budowa I Etap drogi gminnej w granicach działki Nr 118/14 w Podstrefie Środa Śląska z jednoczesnym wykonaniem odwodnienia w pasie drogi.”

Gmina i Miasto Środa Śląska ogłasza przetarg

  • Adres: 55-300 Środa Śląska, Plac Wolności
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713 960 724 , fax. 713 173 405
  • Data zamieszczenia: 2019-11-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina i Miasto Środa Śląska
    Plac Wolności 5
    55-300 Środa Śląska, woj. dolnośląskie
    tel. 713 960 724, fax. 713 173 405
    REGON: 69291493227000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.srodaslaska.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa I Etap drogi gminnej w granicach działki Nr 118/14 w Podstrefie Środa Śląska z jednoczesnym wykonaniem odwodnienia w pasie drogi.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Budowa I Etapu DROGI GMINNEJ w granicach działki NR 118/14 w podstrefie Środa Ślaska z jednoczesnym wykonaniem odwodnienia w pasie drogi w ramach którego zostaną wykonane następujące roboty: 1. ROBOTY DROGOWE 1.1 WYMAGANIA OGÓLNE 1) Wdrożenie organizacji ruchu na czas budowy wraz z projektem oraz opłatą za zajęcie pasa drogowego 1 kpl 1.2. PRACE PRZYGOTOWAWCZE 2) Roboty geodezyjne - prace pomiarowe oraz sporządzenie dokumentacji powykonawczej 1 kpl 1.3. ROBOTY ROZBIÓRKOWE 3) Mechaniczne rozebranie nawierzchni z betonu o grubości 12 cm z wywozem na składowisko Wykonawcy i kosztami utylizacji – 65 m2 4) Rozebranie przepustów rurowych - rury betonowe o śr. 60 cm z wywozem na składowisko Wykonawcy i kosztami utylizacji – 16 m 5) Rozebranie przepustów rurowych - ścianki czołowe i ławy betonowe z wywozem na składowisko Wykonawcy i kosztami utylizacji – 3 m3 1.4 ROBOTY ZIEMNE 6) Roboty ziemne wykonywane koparkami pod- siębiernymi o poj. łyżki 0.60 m3 w gruncie kat. III z transportem urobku samochodami samo- wyładowczymi na odległość do 1 km - mechanicznie 90% - 739,845 m3 7) Ręczne roboty ziemne z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 1 km (kat. gruntu III) - ręcznie 10% - 82,205 m3 8) Wywóz ziemi samochodami skrzyniowymi na składowisko Wykonawcy wraz z opłatą za utylizację – 822,050 m3 9) Formowanie i zagęszczenie nasypów wraz z pozyskaniem materiału z wykopu – 767,400 m3 1.5 JEZDNIA KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI, JEZDNIA KR 3 1.5.1 PODBUDOWA 10) Mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w gruncie kat. I-IV – 2957,520 m2 11) Wzmocnienie podłoża kruszywem stabiliz. ce- ment. o Rm=2,5 MPa gr.warstwy 15 cm z do- wozu - 2957,520 m2 12) Podbudowa z kruszywa łamanego - warstwa górna o grubości po zagęszczeniu 20 cm - 2957,520 m2 13) Skropienie nawierzchni emulsją asfaltową - 2957,520 m2 14) Podbudowa z mieszanki mineralno-bitumicznej AC22P - grubość warstwy po zagęszczeniu 7 cm - 2957,520 m2 1.5.2. NAWIERZCHNIA 15) Mechaniczne czyszczenie nawierzchni drogowej - 2957,520 m2 16) Skropienie nawierzchni emulsją asfaltową - 2957,520 m2 17) Ułożenie geosiatki na połączeniu istniejącej na- wierzchni z nawierzchnią nowo projektowaną 36,000 m2 18) Nawierzchnia z mieszanek mineralno bitumicznych AC16W - grubość po zagęszczeniu 5 - cm 2896,000 m2 19) Mechaniczne czyszczenie nawierzchni drogowej - 2896,000 m2 20) Skropienie nawierzchni emulsją asfaltową - 2896,000 m2 21) Nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicz- nych AC11S - grubość po zagęszczeniu 4 cm - 2896,000 m2 1.6 ZJAZDY 1.6.1 PODBUDOWA 22) Mechaniczne czyszczenie nawierzchni drogowej - 154,750 m2 23) Wzmocnienie podłoża kruszywem stabiliz. cement. o Rm=2,5 MPa gr.warstwy 15 cm z do- wozu - 154,750 m2 24) Podbudowa z kruszywa łamanego - warstwa górna o grubości po zagęszczeniu 20 cm 154,750 m2 25) Skropienie nawierzchni emulsją asfaltową - 154,750 m2 26) Podbudowa z mieszanki mineralno-bitumicznej AC22P - grubość warstwy po zagęszczeniu 7 cm - 154,750 m2 1.6.2. NAWIERZCHNIA 27) Mechaniczne czyszczenie nawierzchni drogowej – 154,750 m2 28) Skropienie nawierzchni emulsją asfaltową – 154,750 m2 29) Nawierzchnia z mieszanek mineralno bitumicznych AC16W - grubość po zagęszczeniu 5 - cm – 154,750 m2 30) Mechaniczne czyszczenie nawierzchni drogowej – 154,750 m2 31) Skropienie nawierzchni emulsją asfaltową – 154,750 m2 32) Nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych AC11S - grubość po zagęszczeniu 4 cm – 154,750 m2 1.7.REZERWA TERENU POD CHODNIK 1.7.1 PODBUDOWA 33) Mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w gruncie kat. I-IV - 1 513,900 m2 34) Podbudowa z kruszywa łamanego - warstwa górna o grubości po zagęszczeniu 20 cm 1 513,900 m2 1.7.2 NAWIERZCHNIA 35) Nawierzchnia z tłucznia kamiennego - warstwa górna z tłucznia - grubość po zagęszczeniu 7 cm 1 513,900 m2 1.8. POBOCZE 1.8.1PODBUDOWA 36) Mechaniczne profilowanie i zagęszczenie pod- łoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w gruncie kat. I-IV – 600,000 m2 37) Podbudowa z kruszywa łamanego - warstwa górna o grubości po zagęszczeniu 20 cm– 600,000 m2 1.8.2 NAWIERZCHNIA 38) Nawierzchnia z miału kamiennego - warstwa górna - grubość po zagęszczeniu 16 cm 600,000 m2 1.9. ROBOTY WYKOŃCZENIOWE 39) Krawężniki betonowe wystające o wymiarach 20x30 cm na podsypce cementowo-piaskowej457,800 m 40) Krawężniki betonowe najazdowe o wymiarach 15x22 cm na podsypce cementowo-piaskowej 37,000 m 41) Ława pod krawężniki i obrzeża betonowa z oporem 41,316 m3 42) Ścieki uliczne z kostki kamiennej rzędowej o wym. 16/16 cm na podsypce cementowo-piaskowej - 1 rząd 494,800 m 43) Ława pod krawężniki betonowa zwykła - doda- tek pod. ściek uliczny 13,459m 2.KANALIZACJA DESZCZOWA 2.1.ROBOTY ZIEMNE 44) Roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi o poj. łyżki 0.60 m3 w gruncie kat. III z transportem urobku samochodami samo- wyładowczymi na odległość do 1 km - mechanicznie 90% - 737,975 m3, 45) Ręczne roboty ziemne z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 1 km (kat. gruntu III) - ręcznie 10% - 81,997 m3, 46) Wywóz ziemi samochodami skrzyniowymi wraz z opłatą za składowanie – 298,238 m3 2.2 ROBOTY TECHNOLOGICZNE 47) Kanały rurowe - podłoża z materiałów sypkich o grubości 20 cm- 295,440 m2 48) Rurociągi kanalizacji grawitacyjnej z rur gład- kościennych PVC-U, PP i PE, łączonych kieli- chowo. Rury o śr. 160 mm – 25,400 m, 49) Rurociągi kanalizacji grawitacyjnej z rur gład- kościennych PVC-U, PP i PE, łączonych kieli- chowo. Rury o śr. 300 mm – 231,000 m, 50) Rurociągi kanalizacji grawitacyjnej z rur gład- kościennych PVC-U, PP i PE, łączonych kieli- chowo. Rury o śr. 400 mm - 41,000 51) Studnie rewizyjne z kręgów betonowych DN1200 mm wykonane z betonu klasy C35/45 (B45) - 6,000 szt, 52) Studzienki ściekowe (wpusty) z gotowych elementów betonowe DN500 wykonane z betonu klasy C35/45 (B45) – 8 szt, 53) Kanały rurowe - obsypka z materiałów sypkich o grubości 30 cm – 295,440 m2 54) Obsypanie rur wraz z zakupem i dostarczeniem materiału – 88,632 m3 55) Obsypanie rur i studzienek oraz zasypywanie wykopów koparkami z przemieszczeniem gruntu w gruncie kat. I-III wraz z zakupem i dostar- czeniem materiału - 521,734 m3 56) Zagęszczenie obsypki ubijakami mechaniczny- mi; grunty spoiste kat. III-IV – 610,366 m3 57) Próba szczelności kanałów rurowych o śr. nom. 160 mm – 25,400 m 58)Próba szczelności kanałów rurowych o śr. nom. 300 mm – 231,000 m 59) Próba szczelności kanałów rurowych o śr. nom. 400 mm – 41,000 m 3.PRZEPUST 60) Przepusty rurowe pod zjazdami ława fundamentowa betonowa - 5,250 m3 61) Przepusty rurowe pod zjazdami - rury betonowe o śr. 60 cm - 30,000 m 62) Przepusty rurowe pod zjazdami - ścianki czoło- we dla rur o śr. 60 cm prefabrykowane – ściank. 2,000 63) Podbudowa betonowa - grubość warstwy po zagęszczeniu 12 cm – 1,920 m2, 64) Nawierzchnia z kostki kamiennej nieregularnej o wysokości 8/11 cm na podsypce cementowo- piaskowej 1,920 m2 4. KOLIZJA 4.1 ROBOTY ZIEMNE 65) Roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi o poj. łyżki 0.60 m3 w gruncie kat. III z transportem urobku samochodami samo- wyładowczymi na odległość do 1 km - mechanicznie 90% - 75,348 m3 66) Ręczne roboty ziemne z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 1 km (kat. gruntu III) - ręcznie 10% - 31,772 m3 67) Wywóz ziemi samochodami skrzyniowymi wraz z opłatą za składowanie – 59,520 m3 4.2. ROBOTY TECHNOLOGICZNE 68) Nasypanie warstwy piasku na dnie rowu kablo- wego o szerokości do 0,4 m - podsypka grub. 10 cm – 119,000 m, 69) Ułożenie rur osłonowych dwudzielnych RHDPE 160 (np typ A160PS) – 47,000 m 70) Ułożenie rur osłonowych RHDPE 160 (np typ SRS) - 43,000 m 71) Ułożenie rur osłonowych RHDPE 160 (np typ DVK) - 29,000 m 72) Przełożenie kabla 3xRUHAKXS 1x120 mm2 12/20kV - 42,000 m 73) Obsypka kabli/rur materiałem z dokopu warstwą grub. 25 cm -119,000 m 74) Mechaniczne zasypywanie rowów dla kabli o głębokości do 0.8 m i szer. dna do 0.4 m w gruncie kat. III-IV – 119,000 m 75) Zagęszczenie zasypki ubijakami mechaniczny- mi; grunty spoiste kat. III-IV – 47,600 m3 76) Badanie linii kablowej - kabel 4-żyłowy odcinek – 1 5. ZIELEŃ 77) wykonanie trawników 4786,500 m2 78) Rozścielenie ziemi urodzajnej ręczne z trans- portem taczkami na terenie płaskim 717,975 m3 6. INZYNIERIA DROGOWA 79) słupki do znaków drogowych z rur stalowych 5 szt 80) przymocowanie tablic znaków drogowych 5 szt Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowo – kosztorysowej i specyfikacji technicznej stanowiącej załącznik do SIWZ. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość prac i ich zgodność z dokumentacją projektowo kosztorysową, umową, specyfikacjami technicznymi, wyjaśnieniami do SIWZ i instrukcjami Zamawiającego, w tym polecenia Inspektora Nadzoru. Załączona do SIWZ dokumentacja projektowo – kosztorysowa i wszystkie dodatkowe dokumenty przekazane Wykonawcy stanowią część umowy, a wymagania określone w choćby jednym z nich są obowiązujące dla Wykonawcy tak jakby były zawarte w całej dokumentacji. W przypadku rozbieżności w ustaleniach w poszczególnych dokumentach obowiązuje następująca kolejność ich ważności: • niniejsza Umowa, • dokumentacja projektowa, • specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), • SIWZ wraz z wyjaśnieniami i wprowadzonymi modyfikacjami, • kosztorys Ofertowy • oferta Wykonawcy, • harmonogram rzeczowo-finansowy. Podane w dokumentacji projektowej oraz przedmiarach robót nazwy własne materiałów należy traktować jako przykładowe. Zamawiający dopuszcza w ofercie, a następnie zastosowanie podczas wykonywania robót innych równoważnych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej, pod warunkiem zapewnienia parametrów technicznych technologicznych, jakościowych i estetycznych nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymagać będzie na etapie realizacji robót złożenia stosownych dokumentów, które uwiarygodnią proponowane przez Wykonawcę materiały i urządzenia. Wykonawca proponujący urządzenia i materiały równoważne musi udowodnić, że proponowany element zamienny spełnia wymienione wymagania zarówno pod względem technicznym i jakościowym wraz z oświadczeniem, że proponowane urządzenie jest równoważne do zaproponowanego w dokumentacji, co do jego przeznaczenia. Przez pojęcie urządzeń i materiałów równoważnych należy rozumieć urządzenia i materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Koniecznym jest podanie nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału oraz załączenie niezbędnych dokumentów, takich jak: zdjęcie produktu, atest PZH, deklaracja zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne wraz z charakterystyką pracy urządzeń ujętych w dokumentacji projektowej. Zamawiający nie wyraża zgody, aby proponowane urządzenia równoważne były prototypami lub urządzeniami testowymi. Wymogiem bezwzględnym jest, by były to urządzenia sprawdzone, pracujące na innych zrealizowanych obiektach. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania oględzin i sprawdzenia działania urządzenia równoważnego pracującego na wskazanym obiekcie. Wykonawca przedstawiając rozwiązania równoważne nie może naruszyć praw osób trzecich z tytułu patentów, znaków towarowych, praw autorskich i innych oraz oświadczyć, że wymagana dla realizacji przedmiotu umowy produkcja i sprzedaż nie jest prowadzona z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji. Zamawiający dopuszcza wykonanie przez podwykonawcę części zamówienia na roboty budowlane. W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy Zamawiający żąda wskazanie przez Wykonawcę w ofercie (formularzu ofertowym) części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, oraz podanie przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. Ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Obowiązki dotyczące zatrudnienia: 1. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia „ Budowa I Etapu DROGI GMINNEJ w granicach działki NR 118/14 w podstrefie Środa Ślaska z jednoczesnym wykonaniem odwodnienia w pasie drogi - roboty ziemne i profilowanie podbudowy- operator koparko ładowarki i równiarki - nawierzchnie z betonu asfaltowego – operator rozściełacza - roboty instalacyjne – kanalizacji deszczowej 1. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: • żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, • żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, • przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 2. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności1 bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 3. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233100-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 73.480,00 zł 1. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu musi być na wskazanym koncie w dniu i godzinie składania ofert wskazanym w dalszej części SIWZ. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2016, poz. 359 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 1089, 1475 i 2201). 3. Wadium wniesione w formach innych niż pieniądz (gwarancje, poręczenia) muszą mieć charakter bezwarunkowy i nieodwołalny (tzw. gwarancja na pierwsze żądanie) oraz muszą zostać przedłożone w formie oryginału. Gwarancja zapłaty wadium musi być ważna co najmniej przez cały okres związania ofertą, tj. 30 dni. W przypadku przedłożenia kopii dokumentu, lub jeżeli dokument nie będzie spełniał wymagań formalnych - oferta nie będzie zabezpieczona wadium i jako taka podlegać będzie odrzuceniu. (art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy PZP). W dokumencie złożonej gwarancji bankowej, ubezpieczeniowej muszą być zawarte wszystkie możliwości zatrzymania wadium przez Zamawiającego określone w art. 46 ustawy PZP, Lub Gwarancja będzie zawierała klauzulę o treści: Podejmujemy się bezwarunkowo i nieodwołalnie wypłacenia zamawiającemu kwoty do wysokości określonej powyżej po otrzymaniu pierwszego pisemnego żądania, bez konieczności jego uzasadnienia, o ile zamawiający stwierdzi w swoim żądaniu, że kwota roszczenia jest mu należna w związku z zaistnieniem, co najmniej jednego z warunków zatrzymania wadium, określonego w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. .4. Wadium wnoszone w pieniądzu musi zostać wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, Gmina Środa Śląska; Pl. Wolności 5, 55-300 Środa Śląska Bank PKO BP nr konta 79 1020 5242 0000 2802 0158 7898 z zaznaczeniem: wadium „Budowa I Etap drogi gminnej w granicach działki Nr 118/14 w Podstrefie Środa Śląska z jednoczesnym wykonaniem odwodnienia w pasie drogi.” WZP 271.1-31/19 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej należy załączyć do oferty potwierdzoną kserokopię a oryginał - należy złożyć oddzielnie w kasie Urzędu Miejskiego. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 13. Okres ważności wadium musi obejmować okres związania ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie, Wykonawca musi złożyć oświadczenie o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu, zgodnie z wzorem jako załącznik do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń w celu wstępnego potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu: 1. Uzupełniony formularz ofertowy (zał. nr 1 do SIWZ ) 2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, aktualne na dzień składania ofert – (załącznik nr 2 do SIWZ). 3. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu aktualne na dzień składania ofert - (zał. nr 3 do SIWZ); 4.Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik. 5. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jako dowód polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów w odniesieniu do określonego warunku udziału w postępowaniu – jeżeli dotyczy. 6. Dowód wniesienia wadium. 7. Kosztorys uproszczony. Informacje dodatkowe: 1. Wykonawca, w terminie 3 dni od daty zamieszczenia w BIP informacji z otwarcia ofert zobowiązany jest złożyć, bez dodatkowego wezwania oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.1 pkt.23 ustawy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach