Przetargi.pl
BUDOWA HALI SPORTOWEJ PRZY ZESPOLE SZKÓŁ SPORTOWYCH W EŁKU

Miasto Ełk ogłasza przetarg

  • Adres: 19300 Ełk, ul. M. J. Piłsudskiego
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 087 73 26 200 , fax. 087 73 26 230
  • Data zamieszczenia: 2017-09-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Ełk
    ul. M. J. Piłsudskiego 4
    19300 Ełk, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 087 73 26 200, fax. 087 73 26 230
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.elk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    BUDOWA HALI SPORTOWEJ PRZY ZESPOLE SZKÓŁ SPORTOWYCH W EŁKU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia jest budowa hali sportowej z zapleczem szatniowym przy Zespole Szkół Sportowych w Ełku przy ul. Suwalskiej 15 wraz z zagospodarowaniem terenu. Zadanie inwestycyjne dofinansowane jest z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej Ministerstwa Sportu i Turystyki. Prace budowlane będą prowadzone przy czynnym obiekcie szkolnym. 1.1. Zakres zamówienia Zakres zamówienia obejmuje: a) zabezpieczenie i oznakowanie placu budowy, b) wykonanie robót rozbiórkowych i ziemnych, c) wywiezienie urobku z wykopów na odległość do 10 km w miejsce wskazane przez Zamawiającego, d) likwidację istniejącego placu zabaw z odzyskaniem urządzeń rekreacyjnych oraz elementów małej architektury (ławki, kosze parkowe), e) budowę budynku hali sportowej o powierzchni zabudowy 1985,88m2 (powierzchnia użytkowa 2288,26m2) i kubaturze 20920,00m3 wraz z instalacjami wewnętrznymi: - instalacje elektryczne (obwody rozdzielcze, tablice rozdzielcze, obwody odbiorcze, instalacje wyrównawcze i przeciwporażeniowe, osprzęt elektroinstalacyjny, instalacja odgromowa, prawy oświetleniowe), - instalacje teletechniczne (monitoring obiektu, instalacja p- poż; instalacja alarmowa), - instalacje sanitarne (instalacje wody zimnej i ciepłej, instalacja hydrantowa, instalacja kanalizacji sanitarnej, instalacja centralnego ogrzewania, instalacja zasilania nagrzewnic wentylacyjnych, instalacja wentylacji mechanicznej, ścieżka gazowa w kotłowni, kotłownia gazowa), f) wykonanie elementów tak zwanego „białego montażu”, w tym między innymi: umywalki porcelanowe z półpostumentem; miski ustępowe porcelanowe wraz deską sedesową wolno-opadającą; kotary prysznicowe na drążku; pisuary porcelanowe; zlewozmywaki ze stali nierdzewnej; baterie i zawory czerpalne; wpusty podłogowe; uchwyty i poręcze dla osób niepełnosprawnych; g) wykonanie elementów wyposażenia stałego hali, h) oznakowanie i dostosowanie pomieszczeń do wymogów przeciwpożarowych wg opracowanej instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, i) wykonanie nowych dojść i dojazdów pieszych do budynku z kostki betonowej gr. 6cm, j) wykonanie nowych zjazdów z drogi publicznej oraz dojazdów i miejsc postojowych dla samochodów zlokalizowanych przy budynku z kostki betonowej gr. 8cm, k) wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu, tj. bariery ochronne, progi zwalniające, blokady parkingowe, oznakowanie poziome i pionowe, l) wykonanie placu zabaw o nawierzchni syntetycznej wraz z montażem urządzeń rekreacyjnych oraz elementów małej architektury. Na wykonanej podbudowie kruszywowej należy wykonać warstwę stabilizacyjną typu ET z mieszaniny kruszywa kwarcowego i granulatu gumowego połączonych lepiszczem poliuretanowym o grubości dostosowanej do wysokości upadku (min. 35mm). Na tak wykonanej podbudowie należy wykonać dwuwarstwową nawierzchnie w technologii wylewania o gr. 16mm (8mm SBR + 8mm EPDM/PU). Kolor nawierzchni zielony. Oferowana nawierzchnia musi spełniać wymogi normy PN-EN 14877oraz dodatkowo powinna być: - wytrzymałość na rozciąganie > 0,75N/mm2 - wytrzymałość na rozdzieranie > 125N - mrozoodporność, przyrost masy: < 0,75% - ścieralność: < 0,095mm - odporność na starzenie, zmiana barwy (nr skali szarej): 5 - nawierzchnia o jednorodnej strukturze i barwie, - odporna na działanie czynników atmosferycznych. m) wykonanie przyłączy budynku do wszystkich mediów, w tym: WLZ-ty, sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, sieci teletechnicznej, n) wykonanie oświetlenia zewnętrznego terenu i iluminacji budynku, o) wymianę gruntu rodzimego niezagęszczalnego po pracach sieciowych na grunty zagęszczalne mineralne oraz ich zagęszczenie do Is=0,97, w zakresie wszystkich wykopów pod nawierzchniami utwardzonymi, p) wykonanie elementów małej architektury, w tym: kosz betonowy z wkładem stalowym i pokrywą o pojemności min. 30L - 6szt; ławki parkowe – 4szt; q) naprawa nawierzchni utwardzonych od strony południowej budynku szkoły (dojścia piesze oraz dojazd od strony ul. Suwalskiej), w tym: - demontaż istniejących nawierzchni utwardzonych: płytka chodnikowa gr. 5cm 420m2, nawierzchnia asfaltowa gr. około 15cm o powierzchni 130m2, krawężnik betonowy 62mb, - wykonanie robót ziemnych, - wykonanie podbudowy kruszywowej: dojazd (warstwa odcinająca z piasku 6cm, stabilizowane kruszywo łamane 25cm); dojścia piesze (warstwa odcinająca z piasku 6cm, stabilizowane kruszywo łamane 15cm), - ustawienie nowych krawężników betonowych o przekroju 15x20x100cm na długości około 62mb na ławie betonowej z oporem, - ułożenie nowej kostki brukowej szarej gr. 8cm i powierzchni około 135m2 na podsypce cementowo-piaskowej 5cm, - ustawienie obrzeży betonowych z rozbiórki o przekroju 6x20x100cm i długości około 200mb na ławie betonowej z oporem, - ułożenie nowej kostki brukowej, śrutowanej, brązowo-żółtej gr. 6cm o powierzchni około 82m2 na podsypce cementowo-piaskowej 5cm, - ułożenie kostki brukowej z rozbiórki gr. 6cm o powierzchni około 380m2 na podsypce cementowo-piaskowej 5cm, - regulacja pionowa: 2 studni oraz 1 studzienki SK-2, r) przebudowę ogrodzenia terenowego, w tym: - odtworzenie ogrodzenia na odcinku 42mb: cokół żelbetowy (C12/15, zbrojenie konstrukcyjne: stal AIII A0) o przekroju 20x70cm, ogrodzenie o wysokości całkowitej 150cm, nowe słupki stalowe z rur fi=80mm gr. 5mm h=200cm w odstępie co 235cm, przęsła z rozbiórki (125x225cm) z kątownika 40x40x4cm z wypełnieniem z siatki plecionej, montaż, czyszczenie i dwukrotne malowanie farbami antykorozyjnymi elementów stalowych, - wykonanie 2 bram wjazdowych dwuskrzydłowych szerokości 6m (elementy i wyposażenie zgodnie z projektem), - wykonanie 1 furtki o szerokości w świetle min. 100cm (elementy i wyposażenie jak dla bram), - naprawa istniejącego ogrodzenia na odcinku 60mb (cokół wysokości 20cm, całkowita wysokość ogrodzenia 150cm): tynkowanie cokołu fundamentowego, czyszczenie i dwukrotne malowanie farbami antykorozyjnymi elementów stalowych, s) zagospodarowanie terenu zielenią niską i wysoką, w tym: - wycinka i karczowanie drzew oraz krzewów, - założenie trawników poprzez darniowanie, - nasadzenia, drzewa: jesion wyniosły „Nana” wysokości min. 200cm -3szt; świerk serbski „Aurea” wysokości 120-140cm -8szt; krzewy: sosna kosodrzewina „Pumilio” pojemnik C5 (30-40 cm) -40szt; tawuła spirea japonica „Golden Princess” pojemnik C5 (30-40cm) -90szt; tuja „Żywotnik zachodni Smaragd” wysokości 80-100cm -70szt; t) odtworzenie zniszczonych lub zdewastowanych nawierzchni utwardzonych i terenów zielonych po prowadzonych pracach budowlanych do stanu pierwotnego, u) wykonanie dokumentacji powykonawczej w 2 egzemplarzach: - instrukcja bezpieczeństwa pożarowego dla adaptowanego budynku, - projekt tymczasowej organizacji ruchu, - dokumentacja geodezyjna powykonawcza, - oświadczenia kierowników robót oraz budowy, - inspekcja TV wykonanych sieci sanitarnych, - protokoły z badań i pomiarów przeprowadzonych w trakcie prowadzonych prac, - atesty i certyfikaty wbudowanych materiałów, - inne dokumenty niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie. UWAGA: Z zakresu zamówienia Zamawiający wyklucza wyposażenie budynku, w tym: meble, wyposażenie sportowe, oraz urządzenie mobilne do czyszczenia nawierzchni. W ramach zaoferowanej ceny wykonawca zobowiązany będzie: a) zaopatrzyć się w energię elektryczną i wodę na okres realizacji robót budowlanych, b) pozyskać aktualną mapę geodezyjną przedstawiającą rzeczywisty stan uzbrojenia terenu ze względu na możliwe wbudowane urządzenia podziemne nieuwidocznione na załączonych mapach, c) zachować oraz chronić przed uszkodzeniem znajdujące się w bezpośredniej bliskości punkty geodezyjne, w przypadku uszkodzenia lub kolizji odtworzyć zgodnie z właściwymi przepisami, d) opracować i zatwierdzić projekt organizacji ruchu na czas budowy oraz do wykonania i utrzymania dróg dojazdowych i objazdowych na czas budowy, rozebrania i doprowadzenia terenu przyległego do stanu pierwotnego wraz z opłatą za czasowe zajęcie tego pasa, e) zapewnić obsługę serwisową zainstalowanych urządzeń w zakresie niezbędnym do utrzymania ich właściwej pracy w okresie udzielonej gwarancji, f) uczestniczyć w przeglądach gwarancyjnych obiektu (należy przyjąć 2 przeglądy rocznie) zwoływanych na wezwanie zamawiającego w okresie udzielonej gwarancji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi projekt budowlany i wykonawczy „Hala sportowa przy Zespole Szkół Sportowych w Ełku” oraz szczegółowe specyfikacje techniczne. Załączone przedmiary robót są przykładowe, określające orientacyjny zakres robot przewidzianych do wykonania zamówienia, ułatwiając tym samym skalkulowanie ceny. Wykonawca powinien przeanalizować załączony projekt i przygotować ofertę cenową w oparciu o własną analizę. Załączony przedmiar nie stanowi podstawy do późniejszego rozliczenia umowy – umowa jest ryczałtowa tj. jej cena nie podlega zmianie w trakcje realizacji. W cenie oferty należy uwzględnić koszty wykonania ewentualnych robót, które nie zostały ujęte w przedmiarze, a które należy wykonać zgodnie z projektami. Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia w załączonym przedmiarze robót elementów niezbędnych do wykonania umowy a wynikających z załączonego projektu. Wykonawca wyłoniony w ramach niniejszego postępowania zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu, przed podpisaniem umowy: 1) kopie dokumentów (np. referencje) potwierdzające doświadczenie kierownika budowy, zgodne z zadeklarowanym w złożonej ofercie, 2) kosztorys ofertowy, 3) kopię opłaconej polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 500 000,00 PLN, 4) dokument potwierdzający wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 1.2. Wymagania ogólne Zamawiającego w zakresie realizacji prac oraz użytych materiałów. Wykonane roboty oraz użyte materiały do wykonania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy Prawo Budowlane z późn. zmianami oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych z późn. zmianami. Dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót lub przedmiary robót mogą wskazywać dla niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót lub przedmiarach robót pod warunkiem, że zapewnią one uzyskanie parametrów co najmniej na takim samym poziomie jak założone w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz będą nie gorsze pod względem charakteru użytkowego, parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość) oraz parametrów bezpieczeństwa użytkowania. UWAGA: Wszystkie materiały przed ich wbudowaniem należy przedstawić do akceptacji Zamawiającemu. Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania prac budowlanych pod nadzorem osób uprawnionych zgodnie z ustawą „Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994r z późn. zmianami”. 1.3. Wymagania Zamawiającego w zakresie zatrudnienia pracowników przy realizacji przedmiotu zamówienia. 1.3.1. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) roboty ziemne, b) roboty budowlane, c) roboty tzw. wykończeniowe, d) roboty związane z wykonaniem nawierzchni utwardzonych, e) roboty związane z wykonaniem instalacji, f) roboty związane z zagospodarowaniem zielenią, g) inne czynności związane z wykonywaniem bezpośrednio prac budowlanych związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. (Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób kierujących budową, wykonujących usługę geodezyjną itp.) 1.3.2. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1.3.1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 1.3.3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1.3.1. czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; (Uwaga: Wyliczenie ma charakter przykładowy. Umowa o pracę może zawierać również inne dane, które podlegają anonimizacji. Każda umowa powinna zostać przeanalizowana przez składającego pod kątem przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych; zakres anonimizacji umowy musi być zgodny z przepisami ww. ustawy.) 1.3.4. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1.3.1. czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy (we wzorze umowy) w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1.3.1. czynności. 1.3.5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 2. GWARANCJA - minimalny wymagany okres gwarancji 60 pełnych miesięcy od daty odbioru końcowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 50 000,00 PLN (pięćdziesiąt tysięcy zł) przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wniesione w następujących formach: – w pieniądzu – w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, – w gwarancjach bankowych, – gwarancjach ubezpieczeniowych, – poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6.b. ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz 275). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na poniższy rachunek bankowy zamawiającego: 85 1020 4724 0000 3102 0038 8538 (konto Urzędu Miasta Ełku w PKO BP S.A.) Uwaga! Dokumenty dotyczące wadium winne być dołączone do oferty jako kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem, a oryginał w oddzielnej kopercie dołączonej do oferty w sposób umożliwiający jej zwrot wykonawcy bez dekompletowania oferty.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a). Formularz ofertowy (wzór załącznik nr 1 do SIWZ); b). Dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych. c). Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, przekaże Zamawiającemu oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach