Przetargi.pl
Budowa hali sportowej przy Liceum Ogólnokształcącym nr I w Kępnie ul. Dąbrowskiego 3

Starostwo Powiatowe ogłasza przetarg

  • Adres: 63-600 Kępno, ul. Kościuszki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 62 782 89 00 , fax. 62 782 89 01
  • Data zamieszczenia: 2019-11-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe
    ul. Kościuszki 5
    63-600 Kępno, woj. wielkopolskie
    tel. 62 782 89 00, fax. 62 782 89 01
    REGON: 25085772900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatkepno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa hali sportowej przy Liceum Ogólnokształcącym nr I w Kępnie ul. Dąbrowskiego 3
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia publicznego obejmuje: „Budowę hali sportowej przy Liceum Ogólnokształcącym nr I w Kępnie ul. Dąbrowskiego 3 Przedmiotem inwestycji jest budowa hali sportowej z łącznikiem do istniejącego budynku liceum wraz z zapleczem zawierającym pomieszczenia towarzyszące tj. - węzły szatniowo-sanitarne, pomieszczenia magazynowe, WC, pomieszczenie nauczycieli W-F, sale fitness, siłownię, pomieszczenie techniczne - kotłownię. Inwestycja obejmuje również zakup wyposażenia i sprzętu sportowego (drabinki, bramki, kosze, ławki, piłkochwyty, kotary, lustra itp.). Parametry techniczne projektowanego budynku: - wymiary: długość obiektu - 73,99m, szerokość obiektu - 26,27m, wysokość obiektu w części hali sportowej 10,19m, wysokość obiektu w części łącznika z zapleczem -4,92m - powierzchnia zabudowy - 1616,03 m2, powierzchnia całkowita (netto) - 1506,3 m2 w tym w części hali sportowej - 1148,5 m2, w części łącznika z zapleczem - 357,8 m2 - kubatura (netto) - 11662,28 mkw w tym: w części hali sportowej - 10363,47 m3, w części łącznika z zapleczem - 1298,81 m3. - wymiary boiska do gry w piłkę ręczną (36m x 18m), boiska do gry w koszykówkę (28m x 15m) , boiska do gry w siatkówkę (18m x 9m). W obiekcie przewidziano widownię z łączną liczbą miejsc – 153. Projektowana hala sportowa będzie w pełni dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do budynku zaprojektowano z poziomu terenu, poprzez ukształtowanie ciągów pieszych. W obiekcie przewidziano także platformę przyschodową w celu pokonania różnicy poziomów pomiędzy przyziemiem projektowanego obiektu a wysokim parterem istniejącego budynku liceum. Jeden zespół szatniowy w każdym kompleksie szatniowym dostosowany będzie do korzystania przez osoby niepełnosprawne. Od strony dziedzińca szkolnego zaprojektowano również miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych (2 sztuki). 3. Zakres prac będących przedmiotem zamówienia obejmuje w szczególności: 1) branżę budowlaną, 2) instalacje elektryczne zewnętrzne, 3) instalacje sanitarne zewnętrzne, 4) teletechnika, 5) zagospodarowanie terenu, 6) wyposażenie, 7) instalacje elektryczne, 8) instalacje sanitarne. Dokumentacja techniczna została wykonana przez Pracownię projektową Mens Grzegorz Pełczyński ul. Wojskowa 3L/6, 60-792 Poznań 4.Wszystkie urządzenia boiskowe muszą posiadać wymagane dopuszczenia i atesty bezpieczeństwa. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. Nr 6 z dnia 22 stycznia 2003 r. poz. 69) § 9 ust. 2, sprzęty z których korzystają osoby pozostające pod opieką szkoły dostosowuje się do wymagań ergonomii a w myśl ust. 3 szkoły i placówki nabywają wyposażenie posiadające odpowiednie atesty i certyfikaty( urządzeń rekreacyjno- sportowych – certyfikaty). Oznacza to obowiązek wyposażenia szkól w sprzęt bezpieczny, odpowiadający wymaganiom norm oraz obowiązek żądania od producenta lub dostawcy właściwego, udokumentowanego certyfikatem- wyrobu bezpiecznego, dobrej jakości( wymagane certyfikaty na sprzęt sportowy- bramki, kosze, słupki do siatkówki itp.) 5. Szczegółowy zakres prac i sposób ich realizacji określony został również w załącznikach do SIWZ: 1) Projekt budowlano- wykonawczy (załącznik nr 9 do SIWZ), 2) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (załącznik nr 10) 3) Przedmiary robót, będące załącznikiem do siwz stanowią element pomocniczy do wyceny oferty (załącznik nr 11) 4) Wzór umowy stanowiący załącznik Nr 8 Teren bezpośredniej budowy stanowi działka 1902.Działki 1905/1 i 1905/4 wymienione w pozwoleniu na budowę stanowią drogi publiczne będące własnością Gminy Kępno. W obrębie tych działek wykonane będą przyłącza instalacyjne. Działkę 1902 (własność powiatu Kępińskiego) ujęto w księdze wieczystej KZ1E/00014274/4. Dla przedmiotowej inwestycji Zamawiający uzyskał: - decyzja pozwolenia na budowę 398/2016 z dnia 26-07-2016, oraz decyzję zamienną nr 398/2016-2019 z dnia 25.04.2019, - pozwolenie na wykonanie robót budowlanych w otoczeniu zabytku nr 524/2016/A z dnia 22.07.2016 zmieniona decyzja nr 82/2019 z dnia 30.07.2019 Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Poznaniu - Delegatura w Kaliszu - pozwoleniem na prowadzenie badań archeologicznych nr 290.2019.C z dnia 21.08.2019 Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Poznaniu - Delegatura w Kaliszu. Wykonawca w trakcie robót budowlanych zabezpieczy wejścia dla mieszkańców do budynku Liceum Ogólnokształcącego Nr 1 w Kępnie ( umożliwi dojście mieszkańcom do budynku). Wykonawca przed rozpoczęciem budowy zobowiązany jest do wykonania robót organizacyjnych na placu budowy zgodnie z załącznik nr 12 do siwz dotyczącym wytycznych zorganizowania placu budowy. Zaleca się aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie przewidzianym do budowy a także zdobył wszelkie informacje, które mogą być przydatne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia Dokonanie wizji lokalnej terenu robót i jego otoczenia jest możliwe po uprzednim pisemnym lub telefonicznym ustaleniu z niżej wymienionymi pracownikami Zamawiającego: Jerzym Dobrzyńskim – Naczelnik Wydziału Architektury i Budownictwa tel. 062 78 28 946 lub e-mailem: jerzy.dobrzynski@powiatkepno.pl, Danuta Stefańska –Dyrektor LO nr 1 w Kępnie w tel. 48 62 782 22 94 lub e-mailem: stefanska@lokepno.com.pl 6. Przedmiot zamówienia obejmuje również: a) powołanie kierowników branżowych robót z uprawnieniami budowlanymi. b) nadzór archeologiczny zgodnie z umową nr.AB.272.2.8.2019 z dnia 17 lipca 2019 roku oraz pozwoleniem nr 290/2019/C z dnia 21.08.2019. Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Poznaniu- Delegatura w Kaliszu sprawuje Jarosław Teske. c)wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej (mapa przyjęta do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego i zatwierdzona przez Starostę Kępińskiego nie później niż w dniu (zawiadomienia zamawiającego o zakończeniu robót i gotowości do odbioru) d) zawiadomienie o zakończeniu budowy,( zawiadomienie prawomocne na dzień zawiadomienia zamawiającego o zakończeniu robót i gotowości do odbioru) e) uzyskanie pozwolenia na użytkowanie (prawomocne na dzień zawiadomienia zamawiającego o zakończeniu robót i gotowości do odbioru) f) dokonanie odbioru przez Urząd Dozoru Technicznego (jeśli będzie wymagany przepisami prawa) g) dokonanie nasadzeń rekompensacyjnych za usunięte drzewa zgodnie z projektem gospodarki zielenią h) w przypadku wprowadzenia przez Wykonawcę podczas realizacji istotnych zmian w stosunku do których wymagane będzie opracowania dokumentacji zamiennej. Wykonawca ma obowiązek wykonania projektu zamiennego lub jego zlecenia do biura projektowego. Koszt za wykonacie projektu zamiennego ponosi wykonawca. j) w przypadku wprowadzenia przez Zamawiającego podczas realizacji istotnych zmian w stosunku do których wymagane będzie opracowania dokumentacji zamiennej. Zamawiający ma obowiązek wykonania projektu zamiennego lub jego zlecenia do biura projektowego. Koszt za wykonacie projektu zamiennego ponosi Zamawiający. 7. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć komplet dokumentów odbiorowych - przedstawienia certyfikatów, deklaracji zgodności lub atestów jakościowych itp. wbudowanych materiałów zgodnych ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych . Wszystkie dokumenty odbiorowe spięte w opisanym odpowiednio segregatorze, opatrzone spisem treści, wszystkie strony kolejno ponumerowane. 8. Wykonawca zobowiązuje się przedmiot zamówienia wykonać zgodnie ze współczesną wiedzą techniczną, obowiązującymi w tym zakresie przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej oraz etyką zawodową, zgodnie z uzgodnieniami jednostek opiniujących dokumentację projektową. 9. Uwaga: W przypadku, gdy przedmiot zamówienia opisano w (opisie przedmiotu zamówienia SIWZ) przez wskazanie marki, znaku towarowego, producent patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów przyjmuje się, że opisowi temu towarzyszy wyrażenie lub równoważne, zamawiający dopuszcza w tym zakresie możliwość zaproponowania rozwiązania równoważnego tj.: spełniającego co najmniej parametry wynikające z opisu zawartego w specyfikacji lub lepsze oraz gwarantującego zgodność współdziałania z pozostałymi elementami składającymi się na opis przedmiotu zamówienia. Równoważne rozwiązanie techniczne to rozwiązanie o identycznych lub wyższych parametrach: -wydajnościowych, funkcjonalnych; -jakościowych, np. posiadane certyfikaty; -gwarancyjnych – warunki gwarancji nie mniejsze niż podane w SIWZ. W przypadku, gdy przedmiot zamówienia opisano przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych , przyjmuje się, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne” a zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, zgodnie z art.: 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymogi opisane przez zamawiającego. W przypadku wymagania w SIWZ określonego oznakowania i/lub przedstawienia certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę zastosowanie mają przepisy art. 30a i art.30b ustawy Prawo zamówień publicznych. 10. Wykonawca odpowiedzialny jest za powstałe w trakcie robót odpady budowlane oraz za właściwy sposób postępowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z późn. zm.). Wywóz odpadów budowlanych będzie odbywał się na koszt Wykonawcy 11. Wymagania stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy pzp 1) Zgodnie z art. 29 ust. 3a – Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014r. poz. 1502 z późn. zm.). 2) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę pracowników bezpośrednio wykonujących prace na terenie budowy tj. w zakresie robót związanych z Budową hali sportowej przy Liceum Ogólnokształcącym nr I w Kępnie ul. Dąbrowskiego 3 3) W okresie realizacji niniejszego zamówienia wykonawca lub podwykonawca obowiązany jest do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę pracowników bezpośrednio wykonujących prace na terenie budowy tj. w zakresie robót związanych z Budową hali sportowej przy Liceum Ogólnokształcącym nr I w Kępnie ul. Dąbrowskiego 3 4) Po zawarciu umowy a przed przystąpieniem do realizacji robót Wykonawca w terminie do 5 dni licząc od podpisania umowy zobowiązany jest, do przedłożenia Wykazu pracowników wykonujących w/w roboty budowlane oraz oświadczenia, że osoby te będą zatrudnione na umowę o pracę w trakcie realizacji zamówienia. 5) Nieprzedłożenie wykazu pracowników oraz oświadczenia o których mowa powyżej, lub przedstawienie oświadczeń niekompletnych w wyznaczonym terminie (pracowników wykonujących wskazane czynności), na umowę o pracę może być podstawą do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn lezących po stronie Wykonawcy oraz naliczenia kar umownych, określonych w projekcie umowy do niniejszego postępowania. 6) Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli zatrudnienia osób przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111291-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 100.000,00 zł (słownie złotych: sto tysięcy 00/100). 2.Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym c) gwarancjach bankowych d) gwarancjach ubezpieczeniowych e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2016 poz. 359 ). 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO BP S.A. O/ Kępno 24 1020 2212 0000 5702 0372 5900 z dopiskiem: „Budowa hali sportowej przy Liceum Ogólnokształcącym nr I w Kępnie ul. Dąbrowskiego 3” Kserokopię polecenia przelewu należy dołączyć do oferty. 4. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 5. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 6. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach należy dokument w formie oryginału dołączyć do oferty, w sposób umożliwiający zwrot dokumentu w zw. z art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ponadto do oferty należy dołączyć kserokopię tego dokumentu po poświadczeniu za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 7. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 8. W przypadku wnoszenia wadium przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wadium wnoszone w formach innych niż w pieniądzu winno w swej treści zawierać wskazanie wszystkich wykonawców wspólnie się ubiegających wraz z podaniem ich nazw i siedzib.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.W celu dokonania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę, oraz braku podstaw do wykluczenia Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty aktualne na dzień składania ofert następujące oświadczenia: Oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie, ze Wykonawca : 1) spełnia warunki udziału w postępowaniu – Załącznik nr 2 do SIWZ 2) nie podlega wykluczeniu Załącznik Nr 3 do SIWZ 2. Oświadczenia, o których mowa powyżej Wykonawca jest zobowiązany złożyć w formie pisemnej wraz z Ofertą. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w oświadczenia muszą dotyczyć każdego z Wykonawców i winny być złożone przez każdego z nich odrębnie. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu oraz wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w ust. 1. 4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informację, że wobec podwykonawcy nie zachodzą podstawy do wykluczenia z postępowania w oświadczeniu o którym mowa w ust. 1. 5. UWAGA: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5ustawy pzp., przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Treść oświadczenia stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w informacja musi dotyczyć każdego z Wykonawców i winna być złożona przez każdego z nich odrębnie). 6. Uwaga!!! Oświadczenia nie należy składać wraz z ofertą ponieważ w pierwszej fazie ofertowania Wykonawca nie zna uczestników procedury, a co za tym idzie nie wie w stosunku do kogo miałby składać przedmiotowe oświadczenie. 7. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdy etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, ze nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, ze złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach