Przetargi.pl
Budowa Hali Gimnastycznej W Kłodawie

Gmina Trąbki Wielkie ogłasza przetarg

  • Adres: 83-034 Trąbki Wielkie, ul. Gdańska 12
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 6828323 , fax. 058 6828319
  • Data zamieszczenia: 2016-07-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Trąbki Wielkie
    ul. Gdańska 12 12
    83-034 Trąbki Wielkie, woj. pomorskie
    tel. 058 6828323, fax. 058 6828319
    REGON: 19167506600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.trabkiw.ug.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa Hali Gimnastycznej W Kłodawie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa Hali Gimnastycznej wraz z zapleczem - szatnie węzły sanitarne oraz salą wielofunkcyjną przy Szkole Podstawowej w miejscowości Kłodawa przy ul. Szkolnej 10 Przedmiot zamówienia jest finansowany przez: Ministerstwo Sportu i Turystyki ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej Wykonawca ponosi odpowiedzialność, w tym finansową, za utratę dofinansowania, jeśli będzie to wynikiem nieprawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia lub opóźnienia w jego realizacji. 2. Zakres przedmiotu zamówienia w szczególności obejmuje: 2.1. budowę nowoprojektowanej hali gimnastycznej, boiska wraz z realizacją projektowanego zagospodarowania terenu oraz infrastruktury technicznej, 2.2. stałe wyposażenie obiektu 3. Przedmiotem zamówienia jest ponadto uzyskanie w imieniu Zamawiającego ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu w zakresie wykonanych prac objętych nin. zamówieniem. 4. Budynek należy do kategorii XIX (ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane). Charakterystyczne parametry techniczne budynku: Kubatura projektowanego budynku 4 848.00 [m3] Powierzchnia użytkowa projektowanego budynku 783,9 [m2] Wysokość zabudowy od naturalnej warstwicy terenu w najniższym punkcie obrysu budynku do attyki - zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego 8,18 [m] Długość elewacji projektowanego budynku 33,6 [m] 5. Przedmiotem zamówienia są roboty w następujących branżach: budowlano-konstrukcyjnej, sanitarnej, elektrycznej, teletechnicznej, wyposażenia wnętrz, drogowej. 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. 7. Określenie przedmiotu zamówienia za pomocą nazw i kodów ze Wspólnego Słownika Zamówień CPV. Kod Opis 45110000-1 Roboty ziemne 45233000-9 Fundamenty 45262620-3 Ściany+ sufity 45321000-3 Elewacje 45260000-7 Dżwigary 45261213-0 Pokrycia dachowe 45251130-1 Instalacje wod-kan 45233222-1 Chodniki, place , ciągi pieszo-jezdne 45212221-1 Boisko wielofunkcyjne 45331100-7 Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45310000-3 Roboty budowlane w zakresie konstrukcji 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 36410000-8 Sprzęt sportowy, szafki oraz ławki 8. Wizja lokalna w terenie. Pomimo `Szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia`, Zamawiający informuje o możliwości dokonania przed złożeniem oferty wizji lokalnej terenu budowy, układu komunikacyjnego oraz otoczenia budowy w celu oszacowania przez Wykonawcę na jego własną odpowiedzialność, kosztów i ryzyko oraz wszelkich danych jakie mogą okazać się niezbędne do prawidłowego przygotowania oferty na wykonanie robót będących przedmiotem zamówienia. Termin wizji lokalnej i szczegóły techniczne jej przeprowadzenia wymagają uzgodnienia z Zamawiającym. Dokonanie wizji lokalnej nie jest warunkiem koniecznym do złożenia oferty w niniejszym postępowaniu. Przeprowadzenie ewentualnej wizji lokalnej terenu budowy odbywa się na koszt własny Wykonawca. 9. Rozwiązania równoważne. 9.1. Wszędzie tam, gdzie przedmiot zamówienia został opisany poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w Dokumentacji Projektowej, pod warunkiem, że będą one posiadały, co najmniej takie same lub lepsze właściwości funkcjonalne, jakościowe oraz parametry i nie obniżą określonych w Dokumentacji Projektowej standardów. Ponadto Zamawiający do wszystkich nazw, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia wskazanych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ dopisuje wyrazy `lub równoważny` w przypadku braku przedmiotowego określenia. Wskazanie w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia przykładowych znaków towarowych patentów lub pochodzenia ma jedynie na celu doprecyzowanie oczekiwań Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia i stanowi wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. 9.2. Analogicznie do powyższego jeżeli Zamawiający posługuje się opisując przedmiot zamówienia zgodnie z art. 30 ust. 2 Ustawy, za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, dopuszcza również równoważność. Wskazane normy, aprobaty i specyfikacje techniczne oraz systemy odniesienia mają charakter poglądowy i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy. 9.3. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza zaproponowanie oraz ujęcie w ofercie przez Wykonawcę, a następnie zastosowanie rozwiązań równoważnych polegających na zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, niż podane w dokumentacji projektowej i opisane za pomocą nazw własnych produktów, producentów, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia pod warunkiem, że będą one posiadały, co najmniej takie same lub lepsze właściwości funkcjonalne, jakościowe oraz parametry, ponadto będą posiadały wymagane odpowiedne atesty, certyfikaty lub dopuszczenia oraz zapewniały wykonanie zamówienia zgodnie z oczekiwaniami i wymaganiami Zamawiającego określonymi w SIWZ. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga od Wykonawcy, stosownie do treści art. 30 ust. 5 Ustawy złożenia stosownych dokumentów uwiarygadniających zastosowanie rozwiązań równoważnych. Złożone w/w dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Zamawiający przy podejmowaniu decyzji o przyjęciu oferty lub jej odrzuceniu z powodu `nierównoważności` zaproponowanych rozwiązań będzie posiłkował się opinią sporządzoną przez autora dokumentacji projektowej. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych równoważnych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia; w związku z tym Wykonawca zastosuje do wykonania zamówienia materiały i urządzenia zaproponowane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (załączniku nr 7 do SIWZ). Zamawiający wyjaśnia, że konieczność posiadania takich samych lub lepszych właściwości funkcjonalnych, jakościowych oraz parametrów przez oferowane rozwiązania równoważne dotyczy tych, które bezpośrednio wynikają z załącznika nr 7 do SIWZ - Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia, czy z Dokumentacji Projektowej. Zamawiający oceniając czy dane rozwiązanie stanowi rozwiązanie równoważne będzie oceniała właściwości funkcjonalne, jakościowe oraz parametry łącznie, a nie z osobna. 9.4. Pod pojęciem `parametry` rozumie się: cechy jakościowe, które dotyczą wartości użytkowych przedmiotu zamówienia, takie jak: funkcjonalność, przeznaczenie, wydajność, wytrzymałość, żywotność, odporność, łatwość obsługi, bezpieczeństwo, komfort użytkowania, standard wykończenia, energooszczędność oraz cechy, które opisują fizyczne właściwości przedmiotu zamówienia takie jak: wielkość (długość, szerokość, wysokość), kubaturę, gęstość, kształt, kolorystykę, strukturę, rodzaj materiału, ciężar konstrukcji oraz pozostałe parametry przypisane poszczególnym rozwiązaniom, materiałom, urządzeniom w Dokumentacji Projektowej, jak i w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót lub szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający wyjaśnia, że konieczność posiadania takich samych lub lepszych parametrów przez oferowane rozwiązania równoważne odnosi się w stosunku do tych, które bezpośrednio wynikają z załącznika nr 7 do SIWZ - Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia, czy z Dokumentacji Projektowej. 9.5. W przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje rozwiązania równoważne, w tym materiały, urządzenia i inne elementy, zobowiązany jest wykonać i załączyć do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych rozwiązań równoważnych (np. materiałów, urządzeń oraz innych elementów równoważnych) i wykazać ich równoważność w stosunku do rozwiązań (np. materiału, urządzenia i innego elementu) opisanych w Dokumentacji Projektowej lub załączniku nr 7 do SIWZ - Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia, ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji w Dokumentacji Projektowej lub załączniku nr 7 do SIWZ - Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia, których dotyczy. 9.6. Wszystkie zaproponowane przez Wykonawcę równoważne rozwiązania (np. materiały, urządzenia lub inne elementy) muszą: posiadać właściwości funkcjonalne, jakościowe oraz parametry takie same lub lepsze od określonych w Dokumentacji Projektowej oraz w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia (załączniku nr 7 do SIWZ), posiadać stosowne dopuszczenia i atesty lub certyfikaty. 9.7. Opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych powinien być dołączony do oferty i musi być na tyle szczegółowy, żeby Zamawiający przy ocenie ofert mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich właściwości funkcjonalnych, jakościowych i parametrów oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Oznacza to, że na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, że oferowane przez niego rozwiązania (np. materiały, urządzenia i inne elementy) są równoważne w stosunku do opisanych przez Zamawiającego. 9.8. Rozwiązania wynikające z zastosowania przez Wykonawcę materiałów, urządzeń i innych elementów równoważnych nie mogą wywołać żadnych zmian układu funkcjonalnego i parametrów techniczno-użytkowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451100001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wysokość wadium. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 70.000,00 złotych, słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych 00/100 Termin wniesienia wadium. 6.1. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium uznaje się za wniesione, jeżeli: wnoszone w formie pieniądza znalazło się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu na składanie ofert. wnoszone w pozostałych formach oryginały dokumentów zostały złożone w Urzędzie Gminy Trąbki Wielkie, ul. Gdańska 12, 83-034 Trąbki Wielkie, pokój nr 19 (Sekretariat), I piętro przed upływem terminu składania ofert. 6.2. Dokument potwierdzający wniesienie wadium należy dołączyć do oferty, przy czym: wadium w formie pieniądza należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego nr wadium w formie pieniądza należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego - 44833500030300091220000015 w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz do oferty należy załączyć kserokopię dokumentu stanowiącego wadium. Oryginał tego dokumentu należy złożyć w Urzędzie Gminy Trąbki Wielkie, ul. Gdańska 12, 83-034 Trąbki Wielkie, pokój nr 19 (Sekretariat), I piętro przed upływem terminu składania ofert. Formy wniesienia wadium. 3.1. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. 2007 Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3.2. W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, o których mowa w rozdz. XII pkt 5 SIWZ, w jakich Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami. Wadium w formach wymienionych w pkt 3 ppkt 3.1. od `b` do `e` musi być wystawione na Zamawiającego. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta (poręczyciela). Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta (poręczyciela). Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta (poręczyciela) do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy, na każde pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą. Gwarancja (poręczenie) nie może zawierać zastrzeżenia gwaranta (poręczyciela), że pisemne żądanie zapłaty musi być przedstawione za pośrednictwem Banku prowadzącego rachunek Zamawiającego, w celu potwierdzenia, że podpisy złożone na pisemnym żądaniu należą do osób uprawnionych do zaciągania zobowiązań majątkowych w imieniu Zamawiającego. Gwarancja (poręczenie) musi być egzekwowalna i wykonalna na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, podlegać prawu polskiemu, a w sporach z gwarancji wyłącznie właściwy musi być Sąd Powszechny siedziby Zamawiającego. 3.3. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 3.4. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie uważa się za wniesione prawidłowo. Zwrot wadium. 4.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 5.2 nin. rozdziału. 4.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 4.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4.4. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zatrzymanie wadium. 5.1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 5.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 Ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Inne postanowienia dotyczące wadium. 6.3. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który nie wniósł wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 Ustawy, albo nie zgodził się na przedłużenie okresu związania ofertą. Jednocześnie ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. 6.4. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 4.1 nin. rozdziału, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres Gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.trabkiw.ug.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach