Przetargi.pl
BUDOWA GMINNEJ OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ I ODPROWADZENIEM ŚCIEKÓW OCZYSZCZONYCH DO RZEKI BRĄSZÓWKI, BUDOWA SIECI WODOCIĄGOWEJ I SIECI KANALIZACYJNEJ Z PRZYŁĄCZAMI W GMINIE BRĄSZEWICE

Gmina Brąszewice ogłasza przetarg

  • Adres: 98-277 Brąszewice, ul. Starowiejska 1
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 43 8211778 , fax. 43 8211873
  • Data zamieszczenia: 2012-07-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brąszewice
    ul. Starowiejska 1 1
    98-277 Brąszewice, woj. łódzkie
    tel. 43 8211778, fax. 43 8211873
    REGON: 73093441800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.braszewice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    BUDOWA GMINNEJ OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ I ODPROWADZENIEM ŚCIEKÓW OCZYSZCZONYCH DO RZEKI BRĄSZÓWKI, BUDOWA SIECI WODOCIĄGOWEJ I SIECI KANALIZACYJNEJ Z PRZYŁĄCZAMI W GMINIE BRĄSZEWICE
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Postanowienia ogólne Przedmiotem zamówienia jest budowa I etapu gminnej mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków o wydajności Qd.śr. = 130 m? d. (docelowa wydajność oczyszczalni po wybudowaniu II etapu będzie wynosić Qd = 300 m? d.) wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Kosatka na działce nr ewid. 270 2 (obręb Kosatka), budowa sieci wodociągowej i sieci kanalizacyjnej wraz z przyłączami i przydomowymi przepompowniami ścieków w miejscowości Pasie i Kosatka na działkach nr ewid. 270 2, 228, 229, 259, 194, 193, 182, 192, 203, 202, 190, 198.1, 189.2, 188, 179 2, 179.1, 178, 177, 176, 149, 148.2, 148.1, 147.2, 147.1 (obręb Kosatka) i na działkach nr 416, 308, 313, 305 (obręb Czartoria) oraz budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami i przepompowniami w miejscowości Brąszewice na działkach nr ewid. 1324.1, 1320, 1356, 1355, 1602, 1352, 1351, 1328, 1339, 1347, 1346, 1338, 1342, 1344, 1337.5, 1384, 1386, 1387, 1390.2, 1379.2, 1379.1, 1345, 1341, 1348, 1378, 961, 965, 977, 964, 966,967, 942, 955, 936.1, 935, 950, 934, 983, 948.1, 947.4, 929.2, 928, 924, 923, 944.2, 919, 918, 917.1, 882, 880, 1208, 1132, 1160.1, 1142, 1141, 1140, 1139, 1138, 1137, 1136, 1125, 1124, 976, 975, 972, 982, 974 (obręb Brąszewice) 1. Podstawowe elementy budowanej oczyszczalni ścieków w miejscowości Kosatka to: 1) Reaktor biologiczny (I etap) - I ciąg technologiczny (obiekt nr 3A ) 2) Budynek techniczny (obiekt nr2) o pow. zab. 120,15 m? i kubaturze 585,8 m? 3) Punkt zlewny ścieków dowożonych - taca najazdowa (obiekt nr 4A ) 4) Punkt zlewny - seperator zanieczyszczeń 5) Zbiornik uśredniający z pomiarem ilości ścieków dowożonych (obiekt nr 5) 6) Pompownia ścieków surowych (obiekt nr 1) 7) Pomieszczenie na przyczepę na osad odwodniony (obiekt nr 7) 8) Zbiorniki osadu nadmiernego (obiekty nr 6A, 6B) 9) Wiata na agregat prądotwórczy (obiekt nr 8) 10) Zagospodarowanie terenu i infrastruktura towarzysząca (ogrodzenie terenu, utwardzenie, posadzenie zieleni izolacyjnej, przyłącze wodociągowe, oświetlenie terenu i WLZ, złącze kablowe, umocnienie wylotów i rowów) 11) Instalacje sanitarne wewnętrzne (ogrzewania, wentylacji, kanalizacji oraz wody zimnej i c.w.u.) 12) Instalacje elektryczne wewnętrzne (rozdzielnia TA-01, bateria kondensatorów, połączenia wyrównawcze, instalacja oświetleniowa, instalacja automatyki, instalacja odgromowa, instalacja siły gniazd wtyczkowych, ogrzewania i wentylacji, rozdzielnia ZTZ, agregat prądotwórczy, pomiary), 13) Wykonanie operatu na odprowadzenie oczyszczonych ścieków do odbiornika wraz z uzyskaniem pozwolenia wodno prawnego i uzyskania pozwolenia na użytkowanie przed dokonaniem rozruchu technologicznego. 2. Budowa sieci wodociągowej z rur PCW ? 110 o długości 266,45 mb. w miejscowości Pasie i Kosatka (pozostały zakres wynikający z projektu został wykonany). 3. Budowa kanalizacji sanitarnej z przepompowniami oraz przyłączami w miejscowości Pasie i Kosatka o następującym zakresie: przewody grawitacyjne z rur PVC-U ? 250 x 7,3 mm, o długości 1527,20 mb, z rur PVC-U ? 200 x 5,9 mm, o długości 131,55 mb, przewody tłoczne z rur PE ? 63 x 2,5 mm o długości 579,15 mb i wykonania 10 szt. przykanalików, przyłącza kanalizacyjne z rur PVC ? 160 mm o długości 286,50 mb zakończonych studzienkami o przekroju ? 315 mm, łączna ilość studzienek niewłazowych na przyłączach wynosi 12 szt. oraz dwiema przydomowymi przepompowniami ścieków. 4. Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami (do pierwszej studzienki) w miejscowości Brąszewice w następującym zakresie: kanalizacja sanitarna grawitacyjna z rur PCV DN 200 mm o długości 1369,00 mb, przewody tłoczne z rur:z rur PEHD DN 90 mm o długości 12,10 mb, z rur PEHD DN 75 mm o długości 432,30 mb wraz z budową 4 przepompowni ścieków i budową 48 przykanalików z rur PCV DN 160 zakończonych studzienkami kanalizacyjnymi systemowymi VAWIN o śr. 425 mm. 5. Wykonanie harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji robót z wyszczególnieniem zakresu robót, terminu realizacji i wartości robót w rozbiciu na dwa lata. Zamawiający wymaga, aby w harmonogramie rzeczowo-finansowym na rok 2012 zostały uwzględnione takie roboty jak: budowa sieci kanalizacyjnej z przyłączami (do pierwszej studzienki), budowa sieci wodociągowej, budowa reaktora biologicznego - obiekt nr 3A (bez wyposażenia). Pozostały zakres należy uwzględnić w 2013 roku. 6. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia harmonogramu do zatwierdzenia przez Zamawiającego w dniu podpisania umowy. W miarę potrzeb oraz postępu robót Wykonawca jest zobowiązany do aktualizacji harmonogramu rzeczowo-finansowego organizacji i wykonania robót. Wszystkie zmiany wymagać będą akceptacji Zamawiającego. 7. Harmonogram rzeczowo-finansowy będzie podstawą do zapłaty faktur częściowych, jak również do naliczania kar umownych za nie wykonanie w terminie poszczególnych etapów zgodnie z przedstawionym harmonogramem. 8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiary robót stanowiące zał. nr 1 do SIWZ. Uwaga! Przedmiot zamówienia nie będzie obejmował wykonania z II etapu: rurociągu tłocznego z rur PEHD DN 110 mm ujętego w projekcie i oznaczonego od studni S32.9 do końcowego odcinka oznaczonego symbolem Z28 (sieć ta nie jest ujęta w przedmiarze robót) oraz nie będzie wykonywana sieć grawitacyjna : z rur PCV DN 200 mm tj. od studni S 34.1 - do studni S 34.2 wraz z 4 przykanalikami na tym odcinku , sieci od studni S 8.1 do studni S 8.2 wraz 2 przykanalikami na tym odcinku i sieci od studni S 36.1 - do studni S 36.2 i 2 przykanalikami na tym odcinku (wymienione odcinki zostały już wykonane i są nie ujęte w przedmiarze robót - dotyczą kanalizacji z miejscowości Brąszewice) jak również przedmiot zamówienia nie obejmuje sieci wodociągowej wykonanej w miejscowości Pasie, Kosatka z rur PCV fi 110 od węzła W8 w kierunku węzła W3 o łącznej długości 414,55 mb (informuje się, iż długość ta nie jest uwzględniona w przedmiarze robót). II. Zakres prac oraz odpowiedzialność Wykonawcy obejmuje także: 1. Protokólarne przejęcie terenu budowy, 2. Wyznaczenie kierownika budowy, sprawdzenie terenu budowy i zgłoszenia wszelkich uwag i zastrzeżeń w protokole przejęcia terenu budowy, 3. Prowadzenie dziennika budowy, 4. Organizację i zagospodarowanie zaplecza budowy (w tym: umieszczenie tablicy informacyjnej o budowie, wykonanie niezbędnych robót przygotowawczych np. obiektów tymczasowych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania budowy, ogrodzenia, itp.), 5. Zapewnienie bieżącej obsługi geodezyjnej (tyczenie) oraz wykonanie geodezyjnej dokumentacji powykonawczej w formie autoryzowanego wydruku z opisem oraz na nośniku elektronicznym, 6. Ochronę terenu budowy od momentu przejęcia terenu budowy do momentu końcowego odbioru przedmiotu umowy i przekazania jej Zamawiającemu, 7. Wykonanie i uzgodnienie szczegółowego programu z Zamawiającym dla robót (wskazanie i uzgodnienie materiałów do zainstalowania zgodnych z wymogami dokumentacji, kolejności wykonywania robót, zakres i metodę przeprowadzania prób i badań, zestawienie koniecznych badań w trakcie wykonywania robót, zestawienie koniecznych badań powykonawczych), 8. Zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych pomiarów, prób, odbiorów i badań (2 badania bakteriologiczne wody z wynikiem pozytywnym w odstępach 7-10 dniowych wykonanych w pełnym monitoringu przeglądowym) mających na celu sprawdzenie zgodności wykonanych elementów robót z dokumentacją techniczną oraz wymaganiami odpowiednich przepisów i norm, a także zapewnienie wszelkich niezbędnych protokołów pomiarowych do odbioru obiektu, 9. Wykonanie technicznej dokumentacji powykonawczej w formie autoryzowanego wydruku z opisem i na nośniku elektronicznym wraz z wymaganymi certyfikatami, atestami, deklaracjami zgodności, aktualnymi aprobatami technicznymi, kartami gwarancyjnymi, instrukcjami obsługi itp. dla materiałów i urządzeń użytych w trakcie realizacji przedmiotu umowy, 10. Wykonanie rozruchu oczyszczalni na podstawie wykonanego przez Wykonawcę i zatwierdzonego przez Inspektora nadzoru ramowego projektu rozruchu wraz z pokryciem kosztów materiałów użytych podczas instalacji i rozruchu (rozruch należy przeprowadzić po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie), 11. Wykonanie instrukcji eksploatacji i użytkowania dla całej oczyszczalni ścieków, 12. Wykonanie i uzgodnienie planu BIOZ dla zakresu prowadzonej budowy, 13. Wyposażenie oczyszczalni w sprzęt BHP zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 1 października 1993 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w oczyszczalniach ścieków, 14. Oznakowanie obiektu znakami bezpieczeństwa z zakresu ochrony przeciwpożarowej i ewakuacji zgodnymi z PN, wyposażenie budynku w wystarczającą ilość podręcznego sprzętu gaśniczego, dostępu i oznakowania miejsc ustawienia zgodnie z PN oraz opracowanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego i umieszczenia w miejscu widocznym instrukcji postępowania na wypadek powstania pożaru z wykazem telefonów alarmowych, 15. Wykonanie charakterystyki energetycznej dla budynku technicznego, 16. Likwidację zaplecza oraz uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót i ich odbiorze przez Zamawiającego, 17. Uzyskanie pozytywnych opinii odpowiednich służb państwowych, a w szczególności wymaganych Prawem Budowlanym, Prawem Pracy i Prawem Wodnym, oraz wszelkich niezbędnych dokumentów warunkujących uzyskanie pozwolenia na użytkowanie i pozwolenia wodno prawnego, 18.Wykonanie inspekcji kamerą TV - 100 % wykonanej sieci kanalizacyjnej, łącznie z dokumentacją w formie elektronicznej (płyta CD) i w formie autoryzowanego wydruku z opisem, 19. Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie i pozwolenia wodno prawnego, 20. Uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji i pozwoleń na zrzut ścieków w trakcie prowadzenia rozruchu technologicznego oczyszczalni ścieków, 21. Przeszkolenie personelu Zamawiającego w pełnym zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania przedmiotu umowy, 22. Inne niewymienione powyżej roboty lub czynności niezbędne do prawidłoego wykonania przedmiotu umowy, odbioru i uzyskania pozwolenia na użytkowanie, a także eksploatacji obiektu, 23. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za prace wykonane przez podwykonawców, z których pomocą Wykonawca swe obowiązki wykonuje lub którym powierza ich wykonanie, 24. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich powstałe w związku z prowadzonymi robotami, 25. Prace związane z realizacją zamówienia powinny być wykonane przy użyciu sprzętu będącego w dyspozycji Wykonawcy. 26. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia terenu robót w sposób wymagany przepisami BHP. 27. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi normami, zaleceniami producentów urządzeń oraz z zachowaniem należytej staranności. 28. Wyroby budowlane użyte do wykonania robót muszą posiadać wszelkie niezbędne atesty i aprobaty techniczne i odpowiadać wymaganiom określonym w Ustawie z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2004 r. Nr 92, poz. 881 z poźń. zm.). 29. Materiały (wyroby budowlane) użyte do wykonania robót muszą posiadać znak CE (potwierdzający, iż wyrób budowlany może być wprowadzony do obrotu) umieszczony zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie systemów oceny zgodności, wymagań jakie powinny spełniać notyfikowane jednostki uczestniczące w ocenie zgodności oraz sposobu oznaczania wyrobów budowlanych oznakowaniem CE (Dz. U. z 2004, Nr 195 poz. 2011). 30. Wykonawca zgodnie z postanowieniami art. 577 i następnych ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 Kodeks Cywilny (Dz. U. Nr 16 poz. 93 z poźń zm.) zwanej dalej Kodeks Cywilny będzie zobowiązany udzielić Zamawiającemu gwarancji jakości na wykonane roboty na okres min. 36 miesięcy, której bieg rozpoczyna się od daty podpisania protokołu odbioru wykonania robót. 31. Strony postanawiają rozszerzyć uprawnienia z tytułu rękojmi za wady robót wykonanych w ramach przedmiotu zamówienia w ten sposób, że rękojmia upływa wraz z upływem terminu gwarancji. 32. Zamawiający użył przy opisaniu zamówienia znaków towarowych i nazw , ponieważ uzasadniała to specyfikacja przedmiotu zamówienia i jednocześnie nie można było użyć w opisie dostatecznie dokładnych określeń, które pozwoliłyby na złożenie oferty zgodnej z jego oczekiwaniami. Występujące w dokumentacji projektowej nazwy handlowe materiałów i urządzeń oraz ich dostawców należy traktować wyłącznie jako przykładowe. 33. Wymienione nazwy producentów służą tylko i wyłącznie doprecyzowaniu przedmiotu zamówienia. W ofercie można zaproponować urządzenia i materiały równoważne. Ofertą równoważną jest przedmiot, urządzenie lub proponowany materiał o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych spełniających minimalne parametry określone przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić wraz z ofertą szczegółową specyfikację z której w sposób nie budzący wątpliwości Zamawiającego winno wynikać, iż zaoferowany asortyment jest o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych w odniesieniu do asortymentu określonego przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. 34. Koszty związane z wykazaniem równoważności oferty ponosi Wykonawca. Na Wykonawcy ciąży obowiązek udokumentowania spełnienia wymagań i efektów inwestycyjnych, które muszą być w pełni zgodne z przyjętymi w projekcie Zamawiającego parametrami projektu. W przypadku wątpliwości na Wykonawcy będzie spoczywać trud udowodnienia że produkt jest równoważny. 35. Wykonawca składając ofertę równoważną, w przypadku wygrania przetargu i realizacji zadania, ponosi pełną odpowiedzialność za osiągnięty efekt zrealizowania przedmiotu zamówienia. Wykonawca oferując produkty równoważne zobowiązany jest potwierdzić, że spełniają stawiane im wymagania poprzez dołączenie do oferty stosownych dokumentów zawierających parametry techniczne zaproponowanych równoważnych materiałów i urządzeń.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 80 000,00 PLN (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych). 2. Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, a także w przypadku, gdy Wykonawca: w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw; chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: 18 9256 0004 1300 3766 2000 0050 Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem. 2) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez ustawę formach należy złożyć w oryginale wraz z ofertą. 4. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 5. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy. 6. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1, lub pełnomocnictw; chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.braszewice.bip.net.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach