Przetargi.pl
Budowa farmy fotowoltaicznej

Państwowa Uczelnia Stanisława Staszica w Pile ogłasza przetarg

  • Adres: 64-920 Piła, ul. Podchorążych
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 673 522 632, , fax. 673 522 609
  • Data zamieszczenia: 2020-06-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowa Uczelnia Stanisława Staszica w Pile
    ul. Podchorążych 10
    64-920 Piła, woj. wielkopolskie
    tel. 673 522 632, , fax. 673 522 609
    REGON: 57088912400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.puss.pila.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa farmy fotowoltaicznej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wybudowanie farmy fotowoltaicznej dla Państwowej Uczelni Stanisława Staszica w Pile w ramach realizacji wykonania zadania inwestycyjnego pn. Budowa farmy fotowoltaicznej Zamawiający zamawia a Wykonawca zobowiązuje się do wykonania na rzecz Zamawiającego dokumentacji projektowej na budowę instalacji fotowoltaicznej oraz następnie robót budowlanych dotyczących instalacji fotowoltaicznej o mocy min. 500 kWp.(wg PFU) 1. Przedmiotowe prace obejmują dokumentacje projektową oraz prace związane z budową farmy i stanowisk dydaktycznych dotyczą min.: przygotowania terenu, robót budowlanych, wykonania instalacji, infrastruktury technicznej, przyłączy, dostawy i montażu wyposażenia, zagospodarowania terenu. Wykonawca zobowiązuje się do informowania i uzgadniania z Zamawiającym wszelkich działań dotyczących terminów, czasu, organizacji i nadzoru zabezpieczenia i koordynacji robót, tak, aby przebiegały bez zakłóceń odnośnie użytkowania i funkcjonowania obiektów uczelni. 1) Ogólny zakres zadania inwestycyjnego (rzeczowy robót) obejmuje wykonanie min.: 1.1) robót budowlanych: 1.1.1) instalację elektryczną włączoną do istniejącej instalacji, 1.1.2) instalację niskoprądową, teletechniczną, informatyczną, multimedialną, 1.1.3) Montażu odpowiedniej ilości certyfikowanych paneli fotowoltaicznych zgodnych z norma PN-EN 61215 lub PN-EN 61646 wydany przez odpowiednią jednostkę certyfikującą by zapewnić nie mniej, niż 500 kWp. Zastosować panele o mocy nie mniejszej jak w PFU ( programie funkcjonalno- użytkowym) wraz z konstrukcją mocującą. Panele fotowoltaiczne winny spełniać następujące kryteria: a) Panel wykonany w technologii wg PFU b) Moc nominalna panelu PMPP ≥ wg PFU c) Sprawność panelu ≥ wg PFU d) Gwarancja minimum 12 lat na wady ukryte oraz minimum 25 lat na moc. 1.1.4) Montażu odpowiedniej ilości inwerterów o mocy nie mniejszej niż 50 kW (dotyczy farmy wg PFU ) z możliwością zdalnej obsługi, kontroli parametrów. Inwertery winny spełniać następujące kryteria: a) Moc wyjściowa ≥ wg PFU b) Sprawność ≥ wg PFU c) Możliwość zdalnej kontroli parametrów oraz obsługi. d) Gwarancja minimum 10 lat. 1.1.5) Montażu konstrukcji. Panele fotowoltaiczne zostaną zainstalowane na konstrukcjach dwu palowych, ocynkowanych, wbitych w grunt o trzech rzędach w poziomym ustawieniu paneli. 1.1.6) Montażu instalacji i zabezpieczeń prądu stałego DC i prądu przemiennego AC od paneli fotowoltaicznych, inwerterów oraz rozdzielni elektrycznej uczelni - powinno być dopasowane do parametrów niniejszej elektrowni. 1.1.7) Wykonania przyłącza do sieci energetycznej zgodnie z określonymi warunkami przyłączenia. 1.1.8) Montaż instalacji oświetlenia zewnętrznego na terenie elektrowni. Oświetlenie niniejszego obiektu powinno zapewnić odpowiednie światło na całej powierzchni w sposób równomierny za pośrednictwem źródeł światła wykonanych w technologii LED. Źródła powinny zostać zainstalowane na słupach oświetleniowych. 1.1.9) Wykonanie systemu monitoringu CCTV terenu farmy fotowoltaicznej łącznie z przyłączeniem do sytemu CCTV uczelni. System monitoringu powinien obejmować cały omawiany obiekt. Rejestracja powinna zostać zrealizowana w rozdzielczości minimum HD (1280×720) z możliwością podglądu materiału nie mniej jak 30 dni wstecz. 1.1.10) Montażu ogrodzenia. Ogrodzenie obiektu winno być oparte o rozwiązanie panelowe z podmurówką betonową. W ogrodzeniu powinna się znaleźć, co najmniej 1 brama oraz 1 furtka w miejscach wyznaczonych przez Zamawiającego. 1.1.11) Stanowiska dydaktyczno – badawcze. Stanowiska badawcze zostaną wykonane, zgodnie z wytycznymi PFU. 1.2) towarzyszących robotom budowlanym dostaw i usług niezbędnych do należytego wykonania przedmiotu zamówienia: 1.2.1) wykonanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego i oznakowania ppoż. min.: tabliczki oznakowania dróg ewakuacyjnych; 1.2.2) dostawa wyposażenia; 1.2.3) przeprowadzenie rozruchu zamontowanych instalacji, urządzeń i wyposażenia; 1.2.4) przeprowadzenie szkolenia użytkowników z obsługi zamontowanych urządzeń (potwierdzone protokołem szkolenia), 1.2.5) wykonanie innych prac budowlanych związanych z wykonaniem przedmiotowego zakresu robót, a niezbędnego do prawidłowego wykonania całości zadania i możliwości dokonania odbioru, 1.2.6) wykonanie dokumentacji powykonawczej wraz z wykonaniem zestawienia (z podaniem nazw i typów) fizycznie zamontowanych urządzeń, 1.2.7) wykonanie przeglądów technicznych i serwisów wg standardów producenta (bez dodatkowego wezwania ze strony Zamawiającego) w ramach umownego wynagrodzenia wynikającego z zawartej umowy (dopuszczających urządzenia do użytkowania/eksploatacji) w ramach udzielonej gwarancji - z oferty wykonawcy, zgodnie z zapisami gwarancyjnymi poszczególnych urządzeń i ich instrukcjami eksploatacji, jednak nie rzadziej niż raz do roku w okresie obowiązywania udzielonej Zamawiającemu gwarancji: min 5 lat. Wymagany harmonogram przeglądów technicznych sporządzi Wykonawca i będzie stanowił on załącznik do dokumentu gwarancyjnego. Uwaga! W przypadku nie wywiązania się Wykonawcy z przeglądów technicznych i serwisów, o których mowa powyżej, Wykonawca przejmuje na siebie obowiązki gwaranta względem Zamawiającego za ewentualną utratę gwarancji na poszczególne urządzenia/instalację/materiały oraz wykonane przez Wykonawcę prace na podstawie niniejszej umowy; w przypadku urządzeń, które ze względu swej specyfiki wymagają przeglądów wynikających z przepisów prawa Zamawiający może skorzystać z wykonawcy zastępczego a kosztami obciąży Wykonawcę. 1.2.8) wykonanie dokumentacji fotograficznej przed, w trakcie i po budowie, 1.2.9) zabezpieczenie miejsca prowadzenia robót w trakcie prowadzenia prac oraz zabezpieczenie terenu budowy, 1.2.10) porządkowanie terenu po przeprowadzonych pracach i przywróceniu go do stanu jak sprzed rozpoczęcia inwestycji wraz z wywozem i utylizacją gruzu, 1.2.11) sprawdzenie skuteczności działania instalacji , Wykonawca musi potwierdzić, że wykonane systemy zapewnią skuteczną pracę, 1.2.12) wykonanie harmonogramu rzeczowo – finansowego, 1.2.13) wykonanie projektu organizacji placu budowy i zasilania w media placu budowy, 1.2.14) wykonanie planu B. i O. Z., 1.2.15) wykonanie dokumentacji roboczej (warsztatowej), 1.2.16) wszelkie zmiany rozwiązań technicznych, plastycznych i technologicznych w stosunku do przekazanej przez Zamawiającego dokumentacji wymagają wcześniejszej akceptacji Zamawiającego i projektanta, 1.2.17) wykonanie projektów montażu dla nowobudowanych elementów, 1.2.18) wykonanie rys. montażowych rozdzielnic elektrycznych wraz z opisem zabezpieczeń, 1.2.19) jeżeli zastosowanie rozwiązań, lub technologii odmiennych w stosunku do zatwierdzonych wcześniej PB i PW wymagać będzie sporządzenia dokumentacji zamiennej, lub uzupełniającej, to zostanie ona opracowana przez Wykonawcę, który winien uzyskać dla niej wszystkie wymagane opinie, decyzje administracyjne itp. Dokumentacja zamienna wymaga zaakceptowania przez Zamawiającego i projektanta przed skierowaniem do realizacji, jeżeli taka dokumentacja zostanie sporządzona, to jej autor powinien zapewnić nadzór autorski nad jej realizacją, 1.2.20) z uwagi na wysokie nasycenie projektowanego obiektu sieciami infrastrukturalnymi prace przy ich wykonaniu muszą być realizowane w sposób szczególnie starannie skoordynowany, w związku z tym obowiązkiem Wykonawcy robót będzie dokonanie koordynacji międzybranżowej przed przystąpieniem do wykonywania prac, skutki odstąpienia od takiej koordynacji będą go obciążać; 1.2.21) dostarczenie instrukcji użytkowania, eksploatacji, konserwacji i serwisowania obiektu, wbudowanych, lub dostarczonych systemów i urządzeń, procedury postępowania na wypadek awarii ( szkolenie odpowiedzialnych przedstawicieli Zamawiającego), wytyczne dotyczące realizacji gwarancji na obiekt wraz z wyposażeniem, 1.2.22) oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania obiektu budowlanego z projektem lub warunkami pozwolenia na budowę oraz przepisami, 1.2.23) deklaracje własności użytkowych, deklaracje zgodności, świadectwa dopuszczenia, certyfikaty zgodności i aprobaty techniczne na zastosowane w obiekcie wyroby budowlane i urządzenia, 1.2.24) protokoły z przeprowadzonych odpowiednich dla danego urządzenia prób i badań potwierdzających prawidłowość ich działania, 1.2.25) przygotowanie i dostarczenie wszystkich dokumentów w trakcie dokonywania poszczególnych odbiorów, a także sporządzenie w imieniu Zamawiającego zawiadomienia o zakończeniu budowy i uzyskanie ostatecznej prawomocnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz innych pozwoleń wymaganych przepisami prawa niezbędnych dla wykonania Inwestycji i oddania jej do użytkowania, 1.2.26) Wykonawca w swojej ofercie powinien przewidzieć wszystkie roboty, czynności i dostawy niezbędne dla wykonania robót i pozytywnego odbioru obiektu, 1.2.27) Wykonawca jest zobowiązany do współpracy z Zamawiającym w zakresie prawidłowego uruchomienia farmy fotowoltaicznej i uzyskania wszelkich dopuszczeń i pozwoleń użytkowania w tym skutecznego zgłoszenia oraz przyłączenia do odpowiedniego operatora systemu dystrybucyjnego energii elektrycznej. 1.2.28) Wykonawca w imieniu Zamawiającego dokona procedur administracyjnych odnośnie uzyskania decyzji dotyczących ewentualnego wykonania wycinki drzew i krzewów oraz wykona nasadzenia zastępcze (łącznie z powyższymi pracami). 1.2.29) Dostarczenie kamery termowizyjnej potrzebnej do diagnozy poprawności funkcjonowania paneli. Kamera termowizyjna powinna spełniać następujące kryteria: a) Konstrukcja umożliwiająca obsługę jedną ręką. b) Zintegrowany ekran LCD. c) Gniazdo kart micro SD lub/i gniazdo USB. d) Bluetooth lub/i Wi-Fi. e) Minimalny zakres pomiarowy od -10 °C do +250 °C. f) Zasilanie akumulatorowe z ładowarką lub/i baterie AA lub AAA. g) Oprogramowanie do analizy wyników i raportowania. h) Gwarancja minimum 2 lata. 2) SZCZEGÓŁOWY zakres przedmiotowych robót budowlanych określa dokumentacja techniczna wskazana w SIWZ. 2. Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z warunkami realizacji zamówienia oraz miejscem wykonania zamówienia, tzn. z wszelkimi ograniczeniami, warunkami miejscowymi, położeniem terenu robót, dojazdem, dojściem i warunkami budowy, – które mogą mieć wpływ na wykonywane roboty. Wykonawca oświadcza również, że zapoznał się szczegółowo z dokumentacją, dokonał jej analizy i sprawdzenia oraz że niniejsza dokumentacja jest wystarczająca do zrealizowania w całości robót objętych niniejszą, SIWZ. Zamówienie przyjmuje do realizacji bez zastrzeżeń i wykona zakres prac według przekazanej dokumentacji, zgodnie z zasadami wiedzy i sztuki budowlanej, za cenę podaną w ofercie, która jest ceną niezmienną z zastrzeżeniem określonymi we wzorze Umowy. 3. Wspólny słownik zamówień CPV: 45214400-4, 45310000-3, 45251100-2, 09331200- 0, 71000000-8, 45000000-7, 71320000-7, 4. Strony zgodnie ustalają, że Zamawiający dostarczył Wykonawcy formularz stanowiący specyfikację istotnych warunków zamówienia, zawierający między innymi istotne dla Zamawiającego postanowienia i zobowiązania Wykonawcy oraz, że są one wprowadzone do niniejszej Umowy w sprawie zamówienia publicznego w trybie zaprojektuj i wybuduj. 5. Dokumenty zawierające specyfikację istotnych warunków zamówienia, stanowią integralną część Umowy – Załącznik nr 1. 6. Na przedmiot zamówienia składa się zakres rzeczowy robót wyszczególniony w dokumentacji technicznej, zawierającej: 1) Program funkcjonalno – użytkowy- stanowiący Załącznik nr 2 do Umowy. 2) Projekt budowlany wraz z projektem wykonawczym; 3) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych w odpowiednich branżach (zwane „STWiORB”) - 7. Wykonawca zobowiązuje się wykonać wszystkie opisane dokumentacją techniczną roboty budowlane, niezbędne do realizacji przedmiotu Umowy. 8. Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty budowlane, które nie zostały wyszczególnione w dokumentacji technicznej, a są konieczne do realizacji przedmiotu Umowy zgodnie z projektem budowlanym i wykonawczym, STWiORB i zasadami wiedzy technicznej oraz obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej przepisami prawa powszechnie obowiązującego. 9. Wykonawca zobowiązuje się do: 1) wykonania i przekazania kosztorysu wykonawczego Budowy farmy fotowoltaicznej; 2) przygotowania Dokumentacji Projektowej Budowy farmy fotowoltaicznej zawierającej, kompletny projekt wykonawczy wraz z wykazem wymaganych certyfikatów urządzeń; 3) zbudowania i uruchomienia farmy fotowoltaicznej zgodnie z Umową, obowiązującymi przepisami prawa i zaleceniami producentów urządzeń użytych w instalacji; 4) dostarczenia lub udostępnienia oprogramowania dotyczącego min.: monitoringu produkcji energii w instalacji, informowania o ilości wyprodukowanej energii w danym czasie, generowania i udostępniania danych historycznych o elektrycznych parametrach pracy systemu oraz wykrytych usterkach i błędach; 5) przygotowania i przekazania Zamawiającemu dokumentacji wymaganej do przyłączenia instalacji do sieci energetycznej wraz z jej specyfikacją techniczną, projektem wykonawczym, certyfikatami i oświadczeniem o jej wykonaniu, podpisanymi przez uprawnione osoby; 6) dokonania w imieniu i na rzecz Zamawiającego zgłoszenia i przyłączenia instalacji do sieci energetycznej operatora; 7) przekazania warunków gwarancji producentów; 8) ustanowienia zabezpieczenia należytego wykonania zgodnie z zapisem z ogłoszenia; 9) naprawienia ewentualnie powstałych szkód na terenie uczelni w wyniku realizacji projektu. 10. Do dnia pełnej zapłaty przez Zamawiającego wynagrodzenia określonego w umowie autorskie prawo majątkowe do Dokumentacji Projektowej i jej elementów pozostaje wyłączną własnością Wykonawcy. Z chwilą pełnej zapłaty wynagrodzenia określonego w umowie autorskie prawo majątkowe do dokumentacji projektowej przechodzi na Zamawiającego. 11. Wykonawca oświadcza, iż Dokumentacja Projektowa będąca przedmiotem niniejszej SIWZ sporządzona dla Zamawiającego nie będzie naruszała praw autorskich osób trzecich, a dla jej eksploatacji lub wprowadzania zmian nie będzie konieczne uzyskanie zgody osób trzecich. 12. Wykonawca gwarantuje Zamawiającemu, że świadczenia wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia nie naruszą żadnych praw patentowych, praw do znaków towarowych, praw autorskich ani innych praw własności intelektualnych i przemysłowych, które przysługują osobom trzecim. 13. Zamówienie należy wykonać zgodnie z warunkami określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (zwanej dalej „specyfikacją”), dokumentacją techniczną, wzorem umowy stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji, gdyż Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach jak określone w ww. wzorze oraz wykonał ją zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego, zasadami wiedzy i sztuki budowlanej, aktualnym stanem wiedzy technicznej oraz kierując się zasadą gospodarności, a także przestrzegając przepisów prawa, a w szczególności w zakresie techniczno-budowlanym, warunkami wykonawstwa i odbioru robót oraz normami obowiązującymi w tym zakresie. 14. UWAGA! W dokumentacji technicznej, we wszystkich wskazanych pozycjach, w których występuje nazwa lub znak producenta, norma związana z produktem, Zamawiający dopuszcza możliwość wykorzystania produktów równoważnych, tzn. spełniających wszystkie parametry techniczne, co wskazane za pomocą znaku towarowego, pochodzenia produktu lub normy. Zamawiający, zatem dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń innych producentów niż zaproponowano w dokumentacji technicznej, ale o parametrach nie gorszych niż zaproponowane, jednakże wyłącznie za zgodą Zamawiającego i projektanta. Wszelkie nazwy towarowe lub producenta oraz normy, (jeżeli występują) podane w dokumentacji technicznej należy traktować, jako przykładowe. 15. Zamawiający wymaga, by na przedmiotowe roboty i dostarczone urządzenia, wykonawca udzielił min. 5-letniej rękojmi oraz min. 5-letniej gwarancji, z wyłączeniem dostaw materiałów określonych, na które Wykonawca udziela rękojmi i gwarancji wynikającej z przepisów prawa oraz gwarancji producenta 1) Panele fotowoltaiczne obejmuje gwarancja min. 12 lat na wady ukryte oraz min. 25 lat na moc (uzysk energetyczny, wg PFU). 2) Inwerter solarny obejmuje gwarancja min.10 lat. 3) Wszystkie elementy Instalacji objęte są gwarancją, jakości udzielaną przez producenta. 4) Gwarancja niniejsza nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych spowodowanych przez czynniki niezwiązane z instalacją. 16. W celu lepszego zapoznania się z przedmiotem zamówienia Zamawiający zaleca: 1) dokonanie (na własny koszt, ryzyko i odpowiedzialność) wizji lokalnej w miejscu prowadzenia prac budowlanych i jego otoczeniu określonych w niniejszym postępowaniu przetargowym przed przygotowaniem i złożeniem oferty, 2) szczegółowe zapoznanie się z dokumentacją techniczną – Załącznikiem nr 7 do specyfikacji. 17. Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga, aby faktyczne wykonanie czynności w zakresie realizacji zamówienia, tj. prace ogólnobudowlane i prace branżowe budowlane (z wyłączeniem czynności polegających na wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie polegających na kierowaniu budową lub innymi robotami budowlanymi oraz czynności obsługi inwestycji) odbywały się przy pomocy osób zatrudnionych przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.) art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. 18. Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia na każde wezwanie Zamawiającego, wykazu pracowników wykonujących roboty budowlane będące przedmiotem niniejszego zamówienia. Tabelaryczny (podpisany przez Wykonawcę) wykaz osób realizujących zamówienie, o których mowa w pkt. 7 (minimum: nazwisko i imię) musi się znajdować na stałe na terenie budowy. 19. Wykaz, o którym mowa w pkt. 18 będzie okazywany przez kierownika budowy na każde żądanie inspektora nadzoru lub/i innego przedstawiciela Zamawiającego, pod rygorem naliczenia kar umownych. 20. Wykonawca zobowiąże się do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o wszelkich zmianach personalnych poprzez aktualizację wykazu w formie pisemnej, najpóźniej w dniu wprowadzenia zmiany. 21. Wykonawca zobowiąże się do prowadzenia ewidencji czasu pracy personelu Wykonawcy lub podwykonawcy i udostępniania na każde żądanie Zamawiającego dokumentów potwierdzających podstawę dysponowania personelem skierowanym do realizacji zamówienia (poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopie umów o pracę, ewidencja czasu pracy). 22. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli i żądania od Wykonawcy, w dniu zawarcia umowy oraz w każdym czasie we wskazanym w wezwaniu Zamawiającego terminie, potwierdzenia dysponowania personelem Wykonawcy lub podwykonawcy świadczącym roboty budowlane, w szczególności poprzez przedłożenie wykazu pracowników, kopii umów o pracę oraz ewidencji ich czasu pracy. 23. Wykaz pracowników, poświadczony za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopia umów o pracę oraz ewidencja czasu pracy pracowników powinny zostać zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 24. W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 25. Wszyscy pracownicy i przedstawiciele wykonawcy (w tym podwykonawcy lub/i dalszego podwykonawcy) będą oznakowani trwałymi identyfikatorami firmy wykonawcy lub/i podwykonawcy. 26. W przypadku braku w/w identyfikatorów Zamawiający naliczy kary umowne, zgodnie z wzorem umowy stanowiącym Załącznik nr 1 do specyfikacji. 27. Niedopełnianie obowiązku zatrudniania pracowników wykonujących roboty budowlane na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy, będzie skutkowało naliczaniem kar umownych. 28. Realizacja zamówienia będzie przebiegać na warunkach określonych w niniejszej specyfikacji oraz we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 1 do specyfikacji. 29. Miejsce wykonywania przedmiotu zamówienia: Polska, woj. wielkopolskie, 64-920 Piła, kampus PUSS przy ul. Podchorążych 10, działki przeznaczone pod budowę położone w Pile przy ul. płk Michała Zioły i ul. Ofiar Katynia. 30. Zamawiający posiada prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. 31. Zamawiający wskazuje, że na podst. art. 36a ustawy, Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 32. Zamawiający może zastrzec obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę: 1) kluczowych części zamówienia na roboty budowlane lub usługi; 2) prac związanych z rozmieszczeniem i instalacją, w ramach zamówienia na dostawy. 33. W przypadku, o którym mowa powyżej, na podst. art. 36b ustawy Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. 1) W przypadku zamówień na roboty budowlane, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi Zamawiającego, Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w takie roboty budowlane lub usługi. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa powyżej, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług. 2) Zamawiający może żądać informacji, o których mowa, w ppkt. 1, w przypadku zamówień na dostawy, usługi inne niż dotyczące zamówień od dostawców uczestniczących w realizacji zamówienia na roboty budowlane. 3) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 4) Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na usługi następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 5) Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 6) Przepisy ppkt. 4 i 5 stosuje się wobec dalszych podwykonawców. 7) Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający przewiduje wniesienie wadium w wysokości 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium będzie mogło być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu – wyłącznie przelewem na rachunek bankowy wskazany poniżej, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 3. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy, jeżeli wadium nie zostanie wniesione lub zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy. 4. Wadium w pieniądzu: 1) wadium w formie przelewu należy wpłacić na konto Zamawiającego: Santander Bank Polska SA: 56 1500 1041 1215 9001 1439 0000 z zaznaczeniem, że dotyczy zamówienia pn.: „Budowa farmy fotowoltaicznej” 2) za datę wniesienia wadium uznaje się datę uznania rachunku Zamawiającego, 3) Zamawiający określa porządkowy wymóg załączenia do oferty kserokopii przelewu, 4) Zamawiający dokona sprawdzenia czasu wpływu wadium na swoje konto. 5. Wadium w pozostałych formach dopuszczonych: 1) oryginał dokumentu poręczenia lub gwarancji, o których mowa w pkt. 2 lit. b) – e) należy załączyć do oferty przetargowej, albo 2) Wadium składane w tych formach musi mieć datę początkową ważności równą, co najmniej ostatecznemu terminowi składania ofert, a datę końcową ważności upływającą najwcześniej w ostatnim dniu związania ofertą. W razie zawieszenia biegu terminu związania ofertą lub przedłużenia terminu składania ofert, końcowy termin ważności wadium, o którym mowa w pkt. 2 lit. b – e albo zostanie przedłużony przez Wykonawcę, albo wniesie on nowe wadium na przedłużony okres. 6. Zamawiający zastrzega, że w razie składania gwarancji lub poręczeń, jako zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub wadium przetargowego: 1) gwarancje oraz poręczenia powinny być wystawione na Zamawiającego, w treści tych gwarancji oraz poręczeń nie mogą być żadne postanowienia ograniczające prawo Zamawiającego do ich realizacji, 2) gwarancje oraz poręczenia muszą określać bezwarunkowe prawo Zamawiającego do ich realizacji, 3) gwarancje oraz poręczenia, w których ograniczono prawa Zamawiającego lub w których uzależniono realizację od spełnienia jakichkolwiek nieracjonalnych warunków przez Zamawiającego, do wykonania, których Zamawiający nie wyraził zgody na piśmie, uznane zostaną, jako niespełniające warunków. 7. Wadium (złożenie, zwrot, zatrzymanie) realizowane będzie według zasad określonych w ustawie. 8. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, gwarancja lub poręczenie powinno zapewnić wypłatę należnej kwoty w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 z tytułu działań lub zaniechań wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia żadnych wymagań w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Załącznik nr 1 – Parafowany wzór umowy Załącznik nr 3 – Formularz oferty; Załącznik nr 4 – Pisemne zobowiązanie innych podmiotów zgodnie z art. 22a ustawy do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów; Załącznik nr 5 – Oświadczenie podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie; Załącznik nr 6 – Oświadczenie Wykonawcy o przynależności/braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; Załącznik nr 10 – Oświadczenie z RODO

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach