Przetargi.pl
Budowa drogi wokół j. Głęboczek w Tucholi – II etap (pomost) – w formule „zaprojektuj i wybuduj”.

GMINA TUCHOLA ogłasza przetarg

  • Adres: 89-500 TUCHOLA, PLAC ZAMKOWY
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 56 42 500 , fax. 52 334 21 38
  • Data zamieszczenia: 2020-02-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA TUCHOLA
    PLAC ZAMKOWY 1
    89-500 TUCHOLA, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 56 42 500, fax. 52 334 21 38
    REGON: 09235115600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.miasto.tuchola.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi wokół j. Głęboczek w Tucholi – II etap (pomost) – w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi wokół jeziora Głęboczek w Tucholi – II etap, który polega na budowie pomostu na jeziorze Głęboczek – w formule „zaprojektuj i wybuduj”, zgodnie z zapisami Programu Funkcjonalno-Użytkowego. Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, zobowiązany będzie do opracowania dokumentacji projektowej na potrzeby budowy pomostu na jeziorze Głęboczek w Tucholi, łączącego dwa brzegi jeziora, wraz z jego oświetleniem (lampy LED), a także uzyska pozwolenie na budowę dla niniejszego przedsięwzięcia oraz na podstawie zatwierdzonego projektu budowlanego i uzyskanego pozwolenia na budowę, wykona pomost na jeziorze Głęboczek w Tucholi. Parametry charakterystyczne pomostu: a) całkowita powierzchnia zabudowy/pokładu pomostu: 750 m2; w tym: pokładu głównego: 585 m2; pokładu widokowego: 165 m2; b) długość pomostu w jego osi głównej: do 200mb; c) szerokość pomostu w ciągu głównym: 3,0m; d) szerokość pokładu głównego w osi pomostu: 3,0m; e) wysokość wyniesienia konstrukcji nośnej pomostu ponad max pp: 0,5m; f) liczba poziomów pomostu: 1 z 3 stopniami na części widokowej; g) obarierowanie dwustronne na całej długości pomostu o wysokości 1,1m, w części centralnej pomostu dodatkowe poszerzenie w kształcie półkola z trzema stopniami pełniące funkcję widokową, w dwóch punktach pomostu dwa wyniesienia konstrukcji nośnej nad lustro wody na wysokość 1,5m w celu umożliwienia bezpiecznego przepływania łodzi, rowerów wodnych i kajaków; h) rzędne konstrukcji nośnej pomostu wyniesione 0,5m ponad max poziom wód w jez. Głęboczek przyjęty na podstawie informacji uzyskanych w Gminie Tuchola 105,20 m n.p.m. i) rzędne pokładu pomostu głównego 106,16 m n.p.m. j) rzędne pokładu pomostu na wyniesieniach dla łodzi – 107,16 m n.p.m. k) rzędne stopni pokładu platformy widokowej: I – 106,46, II – 106, 76, III – 107,06. Ponadto główna konstrukcja pomostu umieszczona zostanie ponad lustrem wody. 2. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): a) kod podstawowy CPV: 45000000-7 Roboty budowlane, b) kody uzupełniające CPV: 71322000-1 Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej, 45240000-1 Budowa obiektów inżynierii wodnej, 45244200-1 Mola. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią następujące załączniki do niniejszej SIWZ: Załącznik nr 1. Program Funkcjonalno-Użytkowy – Budowa pomostu na jez. Głęboczek w Tucholi; Załącznik nr 2. Decyzja Dyrektora Zarządu Zlewni w Chojnicach Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, z dnia 22 listopada 2019 r., znak GD.ZUZ.1.421.TU.65.2019.ŻM, w sprawie udzielenia Gminie Tuchola pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie urządzenia wodnego – pomostu rekreacyjnego na jez. Głęboczek (dz. nr ewid. 1214/1 obręb Miasto Tuchola) z terenu działek nr ewid. 1118, 1117 i 406/2 obręb Miasto Tuchola, łączącego dwa brzegi jeziora Głęboczek w m. Tuchola, gmina Tuchola; Załącznik nr 3. Decyzja Nr WIIPP.6730.1.29.2019.AS-J o warunkach zabudowy, z dnia 14 sierpnia 2019 r., wydana przez Burmistrza Tucholi; Załącznik nr 4. Opinia Geotechniczna z dokumentacją badań podłoża gruntowego dla projektu zagospodarowania terenu jeziora Głęboczek – październik 2019 r.; Załącznik nr 5. Pozostała dokumentacja (mapy, licencja na mapy, wizualizacje, wypisy z rejestru gruntów). Wykonawca w ramach zadania wykona: W zakresie opracowania dokumentacji projektowej: 1. Skompletowanie projektu budowlanego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1935) – na podstawie otrzymanego od Zamawiającego PFU, oraz uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszystkich wymaganych prawem decyzji, uzgodnień, opinii. Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę pomostu na jeziorze Głęboczek, objętego niniejszym zamówieniem. 2. Sprawdzenie wykonanej dokumentacji projektowej pod względem jej zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, w tym Prawa budowlanego oraz obowiązującymi przepisami i normami dotyczącymi projektowania, przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane do projektowania; 3. Wykonanie dokumentacji projektowej – projektów wykonawczych dla branży elektroenergetycznej oraz opracowań towarzyszących niezbędnych dla wykonania robót budowlanych w tym zakresie (w tym wystąpienie o warunki do gestora sieci). 4. Opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWIORB) we wszystkich branżach (zawierających zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonywania robót budowlanych, obejmujące w szczególności wymagania w zakresie właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót, określenie zakresu prac, które powinny być ujęte w cenach pozycji przedmiaru robót), zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (j. t. Dz. U. z 2013 r., poz. 1129); Przed rozpoczęciem robót budowlanych STWiORB należy przedłożyć do akceptacji Zamawiającemu wyrażonej poprzez opinię osoby posiadającej stosowne uprawnienia budowlane. 5. Poniesienie kosztów wymaganych materiałów, opinii, ekspertyz, i uzgodnień, w tym map do celów projektowych w ilości niezbędnej dla opracowania przedmiotu zamówienia; 6. Opracowanie kosztorysu inwestorskiego – w 2 egzemplarzach papierowych + 1 w wersji elektronicznej (pliki edytowalne i PDF); Kosztorys należy sporządzić metodą szczegółową, zawierający również: szczegółowy przedmiar robót z opisem robót budowlanych w kolejności technologicznej ich wykonania, z podaniem ilości jednostek przedmiarowych robót wynikających z dokumentacji projektowej oraz podstaw do ustalenia cen jednostkowych robót lub nakładów rzeczowych, wykazy materiałów ze szczególnym określeniem ich parametrów technicznych, „ślepe” zbiorcze zestawienie kosztów (tabela elementów scalonych); wykazy maszyn, urządzeń i sprzętu technologicznego, zarówno stałego jak i ruchomego – podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. nr 130, poz.1389); oraz wykonanie wszelkich innych projektów wykonawczych niezbędnych do opracowania wielobranżowego projektu budowlanego w opisie przedmiotu zamówienia. Całość opracowania zostanie przygotowana z należytą starannością, wg najlepszej wiedzy zgodnie z przepisami prawa w tym zakresie, kosztem własnym Wykonawcy. Projekt budowlany wraz z wykonawczymi zostanie wykonany w ilości 5 egz. papierowych + wersja elektroniczna (pliki edytowalne i PDF). Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu zobowiązany będzie do współpracy z Zamawiającym na etapie przygotowywania inwestycji do realizacji oraz w trakcie realizacji niniejszego zadania, w zakresie dotyczącym wykonanej dokumentacji projektowej, w szczególności przy jej aktualizacji, tzn. w razie konieczności aktualizacji kosztorysów lub w razie konieczności przygotowania dokumentacji zamiennej, zawierającej nieistotne odstępstwa itp. W/w prace zostaną wykonane w ramach ceny ofertowej na zlecenie Zamawiającego, a ponadto (w ramach kosztów opracowania): - pełnienie nadzoru autorskiego nad budową, - aktualizację kosztorysów inwestorskich (dwukrotna aktualizacja kosztorysów w ramach niniejszego opracowania – wg potrzeb Zamawiającego) - ewentualny podział kosztorysowy zadań dla późniejszych wymagań w zw. ze składaniem wniosków o dofinansowanie zadania. Wraz ze złożeniem kompletu dokumentacji Projektant przenosi na rzecz Zamawiającego wszelkie prawa autorskie dotyczące ww. opracowania. W zakresie robót budowlanych: 1. wykonanie robót budowlanych w oparciu o opracowaną dokumentację, 2. uzyskanie przez Wykonawcę decyzji o pozwoleniu na użytkowanie lub/i skuteczne złożenie przez Wykonawcę i przyjęcie przez właściwy organ zawiadomienia o zakończeniu budowy, do którego nie zgłoszono sprzeciwu w drodze decyzji wraz z wystąpieniem i uzyskaniem zaświadczenia w tej sprawie. Zamawiający przekaże Wykonawcy następujące dokumenty: 1. Program Funkcjonalno-Użytkowy – Budowa pomostu na jez. Głęboczek w Tucholi, 2. decyzję o warunkach zabudowy (kopia w PFU) – ostateczna, 3. pozwolenie wodnoprawne (kopia w PFU) – ostateczne, 4. wyniki badań podłoża gruntowego z opinią geotechniczną. Ponadto Zamawiający wymaga, by czynności bezpośrednio związane z realizacją robót budowlanych wykonywane były przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę (lub Podwykonawcę) na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, ze zm.), o ile nie są one wykonywane przez dane osoby osobiście w ramach prowadzonej przez nie na podstawie wpisu do CEIDG działalności gospodarczej. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę nie dotyczy osób kierujących budową i robotami, osób wykonujących usługi projektowe, geodezyjne oraz osób świadczących usługi transportowe i sprzętowe. Zatrudnienie na podstawie umowy o prace wyżej wymienionych osób powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu w terminie określonym zapisami umowy i aktualizowania na bieżąco, tj. za każdym razem, gdy dojdzie do zmiany personalnej, wykazu osób biorących udział w realizacji zamówienia zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. Wykaz osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę biorących udział w realizacji zamówienia musi zawierać pełny skład pracowników wraz z określeniem pełnionych przez nich funkcji i wskazaniem okresu obowiązywania umowy o pracę. Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania robót: - najpóźniej w dniu przekazania terenu budowy, złoży wykaz osób oddelegowanych do realizacji zamówienia wraz z oświadczeniem o tym, że są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę; - wskaże osoby funkcyjne budowy, wraz ze złożonymi przez nie oświadczeniami o podjęciu obowiązków kierownika budowy i robót; - przedstawi Zamawiającemu szczegółową specyfikację materiałową wraz informacjami o wyrobach (deklaracjami zgodności) w celu zatwierdzenia przez inspektora nadzoru. Ponadto Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, zobowiązany będzie opracować projekty organizacji ruchu na czas prowadzenia robót i uzyskać opinie, uzgodnienia i zezwolenia na ich wprowadzenie. Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, który będzie realizował przedmiotową inwestycję, zobowiązany będzie udzielić Zamawiającemu minimum 36 miesięcy gwarancji na wykonane roboty budowlane. Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, zobowiązany będzie dostarczyć (w 3 egz. papierowych) dokumentację geodezyjną, zawierającą wyniki geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej oraz informację o zgodności usytuowania obiektu budowlanego z projektem zagospodarowania działki lub trenu, lub odstępstwach od tego projektu i ponieść wszelkie koszty z tym związane. Sposób rozliczenia z Wykonawcą 1. Rozliczenie z Wykonawcą nastąpi w transzach, na podstawie faktury częściowej (za wykonanie prac projektowych) oraz na podstawie faktury końcowej (za wykonanie robót budowlanych). 2. Za wykonanie przedmiotu zamówienia Zamawiający zapłaci Wykonawcy na podstawie faktur wynagrodzenie (ryczałtowe) za wykonany i odebrany przedmiot zamówienia lub jego element, będący przedmiotem odbioru częściowego, na podstawie protokołu odbioru częściowego lub końcowego, w terminie 30 dni od daty doręczenia prawidłowo wystawionej faktury przez Wykonawcę, na rachunek bankowy Wykonawcy. 3. Płatności nastąpią w transzach: I – za wykonane prace projektowe; II – za wykonane roboty budowlane – po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie lub skutecznym złożeniu przez Wykonawcę i przyjęciu przez właściwy organ zawiadomienia o zakończeniu budowy, do którego nie zgłoszono sprzeciwu w drodze decyzji (wówczas wymagane jest zaświadczenie). Mimo, iż rozliczenie zadania jest ryczałtowe, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu dostarczył kosztorys ofertowy i powykonawczy – na potrzeby rozliczenia inwestycji przez Zamawiającego. Ewentualne zmiany, które wystąpią w kosztorysie powykonawczym, w stosunku do kosztorysu ofertowego, należy szczegółowo opisać w zakresie merytorycznym, obmiarowym i kosztowym. Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania wszystkich robót zgodnie z dokumentacją projektową, zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej przepisami prawa powszechnie obowiązującego. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości) i okazać je na każde żądanie Zamawiającemu. Zastosowane materiały i urządzenia winny odpowiadać deklaracjom zgodności z Polskimi Normami, atestami i aprobatami technicznymi. Podane w niniejszej SIWZ, w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nazwy własne (pochodzenie, producent itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów, produktów, urządzeń czy wyposażenia. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji i dokumentacji budowlanej produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego produkty spełniają wymagania stawiane przez Zamawiającego. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych. Materiały te muszą odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym art. 10 ustawy Prawo budowlane. Potwierdzeniem odbioru przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia jest podpisanie przez Zamawiającego protokołu odbioru robót. Wykonawca zobowiązuje się do stosowania podczas realizacji robót objętych niniejszą umową wyłącznie wyrobów i materiałów nowych w stanie kompletnym i nieuszkodzonym dopuszczonych do stosowania w budownictwie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 – Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.) oraz ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (j.t. Dz. U. z 2020 r. poz. 215 ze zm.). Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia i utrzymania w należytym stanie terenu budowy w okresie trwania realizacji umowy, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. W czasie wykonywania robót miejsce prowadzenia prac należy tak zabezpieczyć, aby uniknąć wszelkich przypadkowych uszkodzeń ludzi i mienia. Wykonawca ma obowiązek unieszkodliwiania powstałych odpadów, jako wytwórca tych odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 3 pkt. 22 ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (j.t. Dz.U. z 2019 poz. 701 ze zm.). Wykonawca ma obowiązek uwzględnić koszt składowania, wywozu i utylizacji odpadów. Wszelkie informacje niezbędne do przygotowania oferty dostępne są do wglądu w siedzibie Zamawiającego oraz udostępnione na stronie internetowej: www.bip.miasto.tuchola.pl.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: VIII. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 50 000,00 zł, (słownie: pięćdziesiąt tysięcy zł 00/100), z podaniem tytułu: „Wadium, nr postępowania ZP.271.2.1.2020.AK „Budowa drogi wokół j. Głęboczek w Tucholi – II etap (pomost) – w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz. U. z 2019 poz. 310 ze zm.). 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Tucholi Nr 15 8174 0004 0000 2163 2000 0005 4. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego – Urząd Miejski w Tucholi, w Punkcie Obsługi Klienta, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty 6. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy Pzp. UWAGA: Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp oraz art. 46 ust. 4 a). Zgodnie z art.46 ust. 4a Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto Wykonawca w ofercie składa: - formularz ofertowy na załączonym druku stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ, - dokument potwierdzający uprawnienia osoby (osób) do złożenia oferty, w przypadku, gdy prawo to nie wynika z innych złożonych dokumentów, - dokument potwierdzający wpłacenie lub wniesienie wadium, - zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia jako dowód polegania na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów (przykład załącznik nr 12) – jeżeli dotyczy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach