Przetargi.pl
Budowa drogi rowerowej wraz z obiektem mostowym nad Kanałem Śledziowym na terenie Gminy Cedry Wielkie, w ramach przedsięwzięcia Pomorskie Trasy Rowerowe o Znaczeniu Międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020

Gmina Cedry Wielkie ogłasza przetarg

  • Adres: 83020 Cedry Wielkie, ul. M. Płażyńskiego
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 586 836 164 , fax. 586 836 166
  • Data zamieszczenia: 2018-09-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Cedry Wielkie
    ul. M. Płażyńskiego 16
    83020 Cedry Wielkie, woj. pomorskie
    tel. 586 836 164, fax. 586 836 166
    REGON: 19167494500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.cedry-wielkie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi rowerowej wraz z obiektem mostowym nad Kanałem Śledziowym na terenie Gminy Cedry Wielkie, w ramach przedsięwzięcia Pomorskie Trasy Rowerowe o Znaczeniu Międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu jest stworzenie dogodnego połączenia rowerowego na terenie Gminy Cedry Wielkie, wpisującego się w międzynarodowe trasy rowerowej nr R-10 oraz R-9. 2. Zamówienie obejmuje budowę drogi rowerowej wraz z obiektem mostowym nad Kanałem Śledziowym. 3. Działki ewidencyjne na, których ma zostać zrealizowane zamówienie to: Jednostka ewidencyjna 220402_2: • Obręb ewidencyjny 0001, Błotnik: dz. nr 106, 108/1, 197/1, 201, 202/2, 203, 214 • Obręb ewidencyjny 0002, Cedry Małe: dz. nr 122/2, 128/3, 380/3, 380/7 • Obręb ewidencyjny 0003, Cedry Wielkie: dz. nr 82, 487/1, 144/2, 144/3 • Obręb ewidencyjny 0005, Giemlice: dz. nr 222/4, 223/4, 224/1, 224/2, 225, 226, 231, 232, 233, 235, 237 • Obręb ewidencyjny 0006, Kiezmark: dz. nr 137/2, 284, 285/4, 286/2, 287/2 • Obręb ewidencyjny 0008, Leszkowy: dz. nr 232/1, 232/2, 278 Jednostka ewidencyjna 220407_2: • Obręb ewidencyjny 0006, Kiezmark: dz. nr 55 3.1 Ogólny opis i zakres robót: Przedmiotem zamówienia jest : • Budowa drogi rowerowej z nawierzchni bitumicznej z obustronnym obrzeżem chodnikowym w koronie wału od strażnicy wałowej Leszkowy do granicy gminy Gdańsk. Na odcinku w Kiezmarku ścieżka rowerowa winna być dołączona do ścieżki, która zostanie wybudowana w ramach zadania pn.: „Budowa drogi S-7 Gdańsk (A-1) – Elbląg (S-22) ODC. Koszwały (DK NR7, W. Koszwały) – Elbląg (z węzłem Kazimierzowo) Zadanie 1: Koszwały – Nowy Dwór Gdański.” • Budowa drogi rowerowej z warstwy z mieszanki kruszyw 0/31,5 mm w stopce wału od skrzyżowania z drogą powiatową 2226G w Giemlicach w kierunku wału, następnie po stopie wału aż do strażnicy wałowej Leszkowy. • Wymiana płyt yomb na odcinku od skrzyżowania z drogą powiatową numer 2226G Giemlic do stopy wału przeciwpowodziowego (nowe płyty yomb typu rowerowego ze zmniejszoną liczbą otworów – zgodnie z załączonym zdjęciem, które stanowi załącznik nr 20 do SIWZ). • Instalacja barier umożliwiających przejazd rowerzystów z przyczepkami, a uniemożliwiających przejazd samochodów. W razie potrzeby dla technicznego utrzymania wałów (np. koszenie) lub w sytuacji kryzysowej (np. powódź) bariery winny mieć możliwość zamknięcia. • Budowa drogi rowerowej z nawierzchni bitumicznej z obustronnym obrzeżem betonowym wzdłuż miejscowości Cedry Wielkie i Cedry Małe oraz połączenie pomiędzy nimi. W ramach zamówienia planuje się odtworzenie nawierzchni chodnika w miejscowości Cedry Wielkie. • Odtworzenie istniejących zjazdów w miejscowościach Cedry Wielkie, Cedry Małe oraz pomiędzy nimi. • Budowa azylu na przejeździe rowerowym w Cedrach Wielkich oraz poszerzenie jezdni w tym miejscu. • Oznakowanie drogi rowerowej w Cedrach Wielkich (ul. Pionierów Żuław). • Budowa kładki rowerowej z materiałów kompozytowych w postaci paneli kasetonowych montowanych do istniejącego obiektu mostowego nad Kanałem Śledziowym. • Budowa dwóch miejsc postojowych dla rowerzystów: pierwszy w miejscowości Kiezmark (przy strażnicy wałowej) i drugi w miejscowości Giemlice przy połączeniu nowego i starego wału. Każde miejsce postojowe winno zostać wyposażone w: ławostoły, stojaki na rowery, wiaty, tablice informacyjno – ostrzegawcze oraz kosze na śmieci. • Obecnie w rejonie inwestycji występują następujące sieci: - kanalizacji deszczowej, - kanalizacji sanitarnej, - sieci wodociągowej, - sieci gazowej, - sieci ciepłowniczej, - sieci teletechnicznej, - sieci energetycznej. 3.1.1 Roboty drogowe Droga rowerowa, która ma zostać wybudowana w ramach przedmiotowego zamówienia musi spełniać następujące parametry: • droga rowerowa z nawierzchni bitumicznej z obustronnym obrzeżem chodnikowym w koronie wału od strażnicy wałowej Leszkowy do granicy gminy Gdańsk, • droga rowerowa z nawierzchni bitumicznej z obustronnym obrzeżem betonowym wzdłuż miejscowości Cedry Wielkie i Cedry Małe oraz połączenie pomiędzy nimi, • droga rowerowa z warstwy z mieszanki kruszyw 0/31,5 mm w stopce wału od skrzyżowania z drogą powiatową 2226G w Giemlicach w kierunku wału, następnie po stopie wału aż do strażnicy wałowej Leszkowy, • wymiana płyt yomb na odcinku od skrzyżowania z drogą powiatową numer 2226G z Giemlic do stopy wału przeciwpowodziowego (nowe płyty yomb typu rowerowego ze zmniejszoną liczbą otworów), • docelowa organizacja ruchu. Łączna długość projektowanej drogi rowerowej wynosi około 17,7 km. Objęta przedmiotem jezdnia drogi wojewódzkiej nr 227: • poszerzenie jezdni drogi wojewódzkiej nr 227 w rejonie Spółdzielni Mieszkaniowej „Żuławy” na ulicy Leśnej w Cedrach Wielkich (na wysokości działki nr 132). Poszerzenie związane jest z koniecznością wykonania w ramach przedmiotowego zamówienia przejścia dla pieszych, przejazdu dla rowerzystów oraz wyspy dzielącej na jezdni. Roboty budowlane w zakresie chodników: • Należy rozebrać, a następnie odtworzyć istniejący chodnik w miejscowości Cedry Wielkie sąsiadujący z drogą wojewódzką nr 227 w rejonie Spółdzielni Mieszkaniowej „Żuławy” na ulicy Leśnej. • budowa chodnika na odcinku ok 95 m prowadzącego od wykonanego w ramach zamówienia przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerów na wysokości działki nr 132 w miejscowości Cedry Wielkie do zatoki autobusowej na wysokości działki nr 131/2 również w miejscowości Cedry Wielkie. Nawierzchnie jezdne objętych przedmiotem zamówienia dróg rowerowych należy wykonać z następujących materiałów: KONSTRUKCJA – ścieżka rowerowa o nawierzchni asfaltowej (wały) • warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC8S 0/11,0mm lub równoważny (kolor szary) grubość co najmniej 5cm; • podbudowa z tłucznia kamiennego 0/31,5mm lub równoważnego grubość co najmniej 15cm; • warstwa z pospółki grubość co najmniej 10 cm; • geokompozyt separacyjno-wzmacniający 30 kN/m lub równoważny • grunt rodzimy/korpus wału. KONSTRUKCJA – ścieżka rowerowa o nawierzchni asfaltowej (ścieżka rowerowa po terenie zabudowanym) • warstwa ścieralna – BA AC8S 0/11,0mm lub równoważny (kolor czerwony) grubość co najmniej 5cm; • podbudowa z tłucznia kamiennego 0/31,5mm lub równoważny grubość co najmniej 15cm; • warstwa z pospółki grubość co najmniej 10cm; • geokompozyt separacyjno-wzmacniający 30 kN/m lub równoważny • grunt rodzimy. KONSTRUKCJA – ścieżka rowerowa o nawierzchni z kruszywa i płyt betonowych (wały) • warstwa nawierzchni z KŁSM 0/22,5 lub równoważna (pomiędzy płytami typu JOMB) grubość co najmniej 10cm; • warstwa nawierzchni płyty typu JOMB lub równoważne grubość co najmniej 12cm; • warstwa z pospółki grubość co najmniej 10cm; • geokompozyt separacyjno-wzmacniający 30 kN/m lub równoważny • grunt rodzimy/korpus wału. Nawierzchnie jezdne chodników należy wykonać z następujących materiałów: KONSTRUKCJA – chodnik • warstwa nawierzchni płytki betonowe grubość co najmniej 8cm; • podsypka cem.- piaskowa 1:4 grubość co najmniej 4cm; • podbudowa z tłucznia kamiennego 0/31,5mm lub równoważna grubość co najmniej 15cm; • warstwa z pospółki grubość co najmniej 10cm; • geokompozyt separacyjno-wzmacniający 30 kN/m lub równoważny • grunt rodzimy. Nawierzchnie jezdne azyli oraz zabruków należy wykonać z następujących materiałów:KONSTRUKCJA – azyl/zabruk • kostka kamienna granitowa szara grubość co najmniej 9 cm; • podsypka cementowo- piaskowa 1:4 grubość co najmniej 5 cm; • konstrukcja jezdni zależnie od rodzaju drogi, zgodnie z projektem Nawierzchnie wysp nieprzejezdnych i poboczy należy wykonać z następujących materiałów:KONSTRUKCJA – wyspa nieprzejezdna • kostka betonowa grubość co najmniej 8 cm; • podsypka cementowo- piaskowa 1:4 grubość co najmniej 5 cm; • konstrukcja jezdni zależnie od rodzaju drogi, zgodnie z projektem KONSTRUKCJA – pobocze • mieszanka grubość co najmniej 15cm; • grunt rodzimy Wytyczne w zakresie kolizji z sieciami uzbrojenia terenu • Energa Operator SA, Oddział w Gdańsku, Rejon Dystrybucji w Tczewie – Zamawiający posiada uzgodnienie nr 10/03/2017P z dn. 24.03.2017 r., które stanowi załącznik do SIWZ.W przypadku odkrycia podczas prac budowlanych istniejących kabli elektroenergetycznych bądź telekomunikacyjnych należy je bezwzględnie zabezpieczyć rurą dwudzielną. • Energa Oświetlenie – Zamawiający posiada uzgodnienie nr 129ZT/K/16 z dnia 21.11.2016 r., które stanowi załącznik do SIWZ.W miejscach skrzyżowań z istniejącą siecią oświetleniową kablową jako ochronę dla kabli oświetleniowych stosować rury osłonowe dwudzielne fi 110 - miejsca kolizji poza obszarem opracowania (Kiezmark i Cedry Małe). • Netia S.A. Dział Utrzymania Infrastruktury Sieciowej Okręg Północ – Zamawiający posiada uzgodnienie nr DUU-U-036/17/AG z dnia 23.02.2017 r., które stanowi załącznik do SIWZ. Netia na terenie inwestycji nie posiada własnej infrastruktury teletechnicznej. • WEMA s.c. Władysław Girsztowt, Marek Ullmann – Zamawiający posiada uzgodnienie z dnia 15.12.2016 r., które stanowi załącznik do SIWZ. Brak wymogów co do zabezpieczenia sieci rurami ochronnymi. • Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o. oddział w Gdańsku, Dział Zarządzania Majątkiem Sieciowym (OTI) – Zamawiający posiada uzgodnienie nr 8744/BR/OTI/2016 z dnia 09.12.2016 r., które stanowi załącznik do SIWZ. Odległość pionowa zewn. krawędzi rury gazowej (lub rury osłonowej) od powierzchni jezdni musi wynosić 1 m, w tym min. 0,5 m od spodu konstrukcji drogi. Pod wjazdami zastosowano rury osłonowe. W przypadku odkrycia podczas prac budowlanych istniejących sieci gazowych, których odległość pionowa zewn. krawędzi rury gazowej (lub rury osłonowej) od powierzchni jezdni wynosi 1 m, w tym min. 0,5 m od spodu konstrukcji drogi, należy je bezwzględnie zabezpieczyć rurą dwudzielną. • Orange Polska S.A., Dostarczanie i Serwis Usług Dział Ewidencji i Zarządzania Danymi o Infrastrukturze 6 Olsztyn- Zamawiający posiada uzgodnienie nr 76238/TODDROU/P/2016 z dnia 25.11.2016 r., które stanowi załącznik do SIWZ. W miejscach skrzyżowań, pod drogami oraz na planowanych wjazdach, na infrastrukturze OPL zastosować osłonowe rury dwudzielne lub inne trwałe zabezpieczenie- kabel optokomunikacyjny zabezpieczony rurami ochronnymi pokazany na projekcie zagospodarowania terenu. W przypadku odkrycia podczas prac budowlanych istniejących kabli telekomunikacyjnych należy je bezwzględnie zabezpieczyć rura dwudzielną. • Urząd Gminy Cedry Wielkie z dnia 17.11.2016r. (sieć ciepłownicza w miejscowości Błotnik) – pod ścieżką rowerową stosować rury osłonowe pozwalające na demontaż rurociągów bez konieczności demontażu nawierzchni - miejsca zabezpieczone rurami ochronnymi pokazane na projekcie zagospodarowania terenu. 3.1.2 Docelowa organizacja ruchu Docelową organizację ruchu należy wykonać zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz.U. nr 170 poz. 1393). W celu zachowania bezpieczeństwa użytkownikom drogi na projektowanym odcinku droga winna być wyposażona w standardowe elementy organizacji ruchu tj. oznakowanie poziome, pionowe wskazujące zasady ruchu na drodze. Lokalizacja oznakowania pionowego i poziomego została pokazana na planie sytuacyjnym projekty wykonawczego, który stanowi załącznik do SIWZ. Uwaga: Należy zastosować grafikę znaku kierującego do miejsc postojowych zgodnie z załącznikiem znak E7 i E8 – załącznik 21 do SIWZ 3.1.3 Wykonawca winien zrealizować zadanie w oparciu o zapisy SIWZ i następujące Załączniki: a. Projekt Budowlanym p.t. „UKŁAD DROGOWY”, listopad 2016, (pozwolenie na budowę wydane przez Starostę Gdańskiego) – stanowiący załącznik 8 do SIWZ. b. Projekt Budowlanym p.t. „UKŁAD DROGOWY”, listopad 2016, (pozwolenie na budowę wydane przez Wojewodę Pomorskiego) – stanowiący załącznik 9 do SIWZ. c. Projekt Budowlanym p.t. „ OBIEKTY INŻYNIERSKIE Rozbudowa, dostosowanie do ruchu rowerowego wspornika chodnikowego o konstr. kompozytowej, mostu drogowego przez Kanał Śledziowy („kładka rowerowa”), branża mostowa, październik 2016 – stanowiący załącznik 10 do SIWZ. d. Dokumentacja Geotechniczna Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych Woj. Pomorskiego w Gdańsku, branża geotechniczna – stanowiący załącznik 11 do SIWZ. e. Projekt Wykonawczy p.t. „UKŁAD DROGOWY”, branża drogowa, lipiec 2017 – stanowiący załącznik 12 do SIWZ. f. Projekt Wykonawczy p.t. „OBIEKTY INŻYNIERSKIE Kładka dla rowerzystów nad Kanałem Śledziowym”, branża mostowa, październik 2017 – stanowiący załącznik 13 do SIWZ. g. Projekt Wykonawczy p.t. „PROJEKT STAŁEJ ORGANIZACJI RUCHU”, branża inżynieria ruchu, czerwiec 2017 – stanowiący załącznik 14 do SIWZ. h. Operat wodno – prawny W ZAKRESIE WYKONANIA URZĄDZEŃ WODNYCH I ODPROWADZENIA WÓD OPADOWYCH Z POWIERZCHNI ŚCIEŻKI ROWEROWEJ NA TERENIE GMINY CEDDRY WIELKIE, maj 2017 – stanowiący załącznik 15 do SIWZ. i. Przedmiary robót - – stanowiący załącznik 16 do SIWZ. Szczegółowe wymagania w odniesieniu do sposobu wykonania, rozliczenia i odbioru Robót zawarte zostały w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych: a. UKŁAD DROGOWY – SZCZEGÓŁOWE SPECYFIKACJE TECHNICZNE, opracowanie lipiec 2017r. – stanowiący załącznik 17 do SIWZ. b. SPECYFIKACJE TECHNICZNE - OBIEKTY INŻYNIERSKIE Kładka dla rowerzystów nad Kanałem Śledziowym, opracowanie październik 2016r. – stanowiący załącznik 18 do SIWZ. c. PROJEKT STAŁEJ ORGANIZACJI RUCHU – SZCZEGÓŁOWE SPECYFIKACJE TECHNICZNE, opracowanie czerwiec 2017r. – stanowiący załącznik 19 do SIWZ. Przedmiot zamówienia Wykonawca zobowiązany jest wykonać uwzględniając poniższe uwagi, a w cenach jednostkowych poszczególnych prac zobowiązany jest do przyjęcia i wycenienia odpowiedniej technologii do opisanych poniżej utrudnień. Do obowiązków Wykonawcy należą również uzgodnienia proponowanych przez niego rozwiązań w miejscach kolizji z istniejącymi sieciami uzbrojenia terenu, istniejącym chodnikiem i drogami publicznymi w przypadku wystąpienia różnic w stosunku do ich przebiegu wykazanego w dokumentacji projektowej i wykonanie w takich przypadkach na swój koszt rysunków (wraz z uzgodnieniem z Projektantem). 3.1.4. Przedmiot zamówienia należy wycenić i wykonać uwzględniając poniższe uwarunkowania: 1) Wykonawca obowiązany jest do opracowania poniżej wymienionej dokumentacji i uzyskania jej uzgodnień:  projekt organizacji ruchu na czas budowy uzgodniony z odpowiednim zarządem, organem zarządzającym ruchem, Policją. Projekt ma zapewnić utrzymanie ruchu publicznego (drogowego, pieszego, dojazdów na posesje i działki prywatne oraz na pola orne) na Terenie Budowy w okresie trwania realizacji Umowy aż do zakończenia i odbioru końcowego Robót;  projekt objazdów, tymczasowych dróg dojazdowych i technologicznych,  jeżeli w trakcie wykonywania Robót okaże się, że konieczne jest uzupełnienie Rysunków – Wykonawca wykona brakujące rysunki na własny koszt i przedłoży je Zamawiającemu do zatwierdzenia,  Geodezyjną dokumentację powykonawczą (4 egz.),  Mapę zasadniczą w skali 1:500 z pomiarem powykonawczym (4 egz.). 2) Opracowując harmonogram robót i metodę/technologię wykonywania robót drogowych Wykonawca obowiązany jest przyjąć, iż wymogiem Zamawiającego w zakresie realizacji wykonania dróg objętych przedmiotem zamówienia jest wykonywanie ich w ciągu jednolitym całą szerokością jezdni. Tzw. „metoda połówkowa” nie będzie aprobowana; 3) Wykonawca na własny koszt uzyska wszystkie wymagane zezwolenia od odpowiednich instytucji (m.in.: zezwolenia na zmianę ruchu, dotyczące trasy, na używanie krótkofalówek, itd.); 4) W czasie wykonywania Robót Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie obsługiwał wszystkie tymczasowe urządzenia zabezpieczające takie jak: zapory, światła ostrzegawcze, sygnały, itp., zapewniając stałe bezpieczeństwo (w dzień i w nocy) pojazdów, pieszych, rowerzystów; 5) Wykonawca na własny koszt zobowiązany jest do wykonania ewentualnych dróg tymczasowych na czas budowy na warunkach i w zakresie wymaganym przez organ, wydający zgodę na czasowe zajęcie pasa drogowego, oraz dróg montażowych i technologicznych na czas budowy, ich utrzymania przez okres wynikający z harmonogramu realizacji robót oraz demontażu po tym okresie; 6) W przypadku konieczności skorzystania z cudzej nieruchomości do wykonania prac przygotowawczych lub robót budowlanych, Wykonawca obowiązany jest przed ich rozpoczęciem uzgodnić przewidywany sposób, zakres i terminy korzystania z sąsiedniej nieruchomości z jej właścicielem, a po zakończeniu robót Wykonawca obowiązany jest naprawić szkody powstałe w wyniku korzystania z sąsiedniej nieruchomości. Koszty z tym związane ponosi Wykonawca. 7) Wykonawca zobowiązany jest do protokolarnego przejęcia teren budowy od Zamawiającego oraz jego przekazania po zakończonych robotach również protokolarnie. 8) Wykonawca zlikwiduje plac budowy na własny koszt i doprowadzi teren do należytego stanu (pełnego uporządkowania) wraz z uporządkowaniem terenów przyległych; 9) Z uwagi na czynne sieci w rejonie objętym przedmiotem zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót ziemnych ze szczególną ostrożnością; 10) Na terenie objętym przedmiotem zamówienia rosną drzewa i krzewy. Przedmiot zamówienia obejmuje wycinkę przez Wykonawcę kolidujących drzew i krzewów oraz usunięcie - wykopanie wraz z załadunkiem i wywiezieniem karpiny i gałęzi. Wykonawca obowiązany jest do pocięcia pozyskanego w wyniku wycinki drewna na metrowe odcinki i do odwiezienia ich na wskazane przez Zamawiającego miejsce. Koszt tych prac pokrywa Wykonawca; 11) Wykonawca zobowiązany jest zgłosić zamiar rozpoczęcia robót właściwym gestorom sieci, którzy dokonywali uzgodnień dokumentacji oraz właścicieli gruntów ornych przyległych do Terenu Budowy z co najmniej 7-mio dniowym wyprzedzeniem. 12) Wykonawca przed przystąpieniem do robót zobowiązany jest do skutecznego powiadomienia o rozpoczęciu robót wszystkich właścicieli nieruchomości w obszarze prowadzenia inwestycji, jak również zobowiązany jest w trakcie wykonywania robót do zapewnienia bezpiecznych przejść i dojazdu użytkownikom posesji, właścicielom gruntów ornych, służbom komunalnym i pojazdom uprzywilejowanym. 13) Zamawiający nie zapewnia terenu pod zaplecze budowy oraz terenu na czasowy odkład mas ziemnych, materiałów z rozbiórki oraz materiałów przeznaczonych do wbudowania – Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia i zorganizowania niezbędnych terenów dla wykonywania robót własnym staraniem i kosztem. 14) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót w sposób taki, by nie wystąpiły żadne uszkodzenia obiektów i infrastruktury, zlokalizowanych na terenie placu budowy i nie podlegających przebudowie oraz zlokalizowanych poza terenem placu budowy. W przypadku wystąpienia uszkodzeń tych obiektów lub infrastruktury, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy uszkodzeń lub odtworzenia tych obiektów lub infrastruktury. 15) Wykonawca zobowiązany jest przed wbudowaniem materiałów uzyskać od Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego zatwierdzenie zastosowania tych materiałów, przedkładając w tym celu dokumenty wymagane ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach budowlanych (tj. Dz. U. 26 r., poz. 1570 z późn. Zm.) i wymogami dokumentacji i szczegółowych specyfikacji technicznych, a w uzasadnionych przypadkach, na żądanie Nadzoru Inwestorskiego, także próbki tych materiałów. 16) W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów i urządzeń, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz nie spowodują zwiększenia kosztów tych materiałów i urządzeń. 17) Gdziekolwiek w dokumentacji przetargowej powołane są konkretne normy i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary oraz wykonane i zbadane roboty, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów o ile w SIWZ nie postanowiono inaczej. W przypadku, gdy powołane normy i przepisy są państwowe lub odnoszą się do konkretnego kraju lub regionu, mogą być również stosowane inne odpowiednie normy zapewniające równy lub wyższy poziom wykonania niż powołane normy lub przepisy, pod warunkiem ich sprawdzenia i pisemnego zatwierdzenia przez Inspektora Nadzoru oraz Projektanta. Różnice pomiędzy powołanymi normami a ich proponowanymi zamiennikami muszą być dokładnie opisane przez Wykonawcę i przedłożone Inspektorowi Nadzoru oraz Projektantowi do zatwierdzenia. 3.1.5 Dodatkowe obowiązki Wykonawcy 1) Wykonawca zapewni we własnym zakresie i na własny koszt kompleksową obsługę geodezyjną niezbędną przy realizacji przedmiotu zamówienia wraz z operatem geodezyjnym powykonawczym. 2) Wykonawca zapewni we własnym zakresie i na własny koszt obsługę geologiczną, o ile wystąpi taka konieczność. 3) Wykonawca wykona dokumentację powykonawczą: a) w formie papierowej w 4 egzemplarzach i w formie elektronicznej, na którą składają się:  geodezyjną inwentaryzację powykonawczą zarejestrowaną w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno- Kartograficznej z obliczeniem powierzchni lub długości poszczególnych elementów wraz z zestawieniem wykonanych robót;  pomiar geodezyjny opracowany w dwg z obliczeniem powierzchni i długości poszczególnych elementów wraz z zestawieniem wykonanych robót;  certyfikaty, deklaracje zgodności, aprobaty techniczne, atesty na materiały;  wymagane dokumenty, protokoły, sprawozdania i zaświadczenia z przeprowadzonych prób, badań, sprawdzeń, instrukcje;  dziennik budowy wraz z wymaganym przepisami prawa oświadczeniami kierownika budowy;  pełny projekt powykonawczy zawierający wszystkie zmiany wprowadzone w trakcie realizacji zadania (odrębnie dla każdej branży), uzgodnione przez projektanta, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami;  zestawienie wykonanych robót; 4. Jeżeli w dokumentacji projektowej wskazano określone materiały i urządzenia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, to zgodnie z dyspozycją art. 29 ust 3 ustawy PZP Wykonawca uprawniony jest do zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych. Wszelkie zapisy zawarte w dokumentacji projektowej wskazujące na typ, znaki towarowe lub pochodzenie przedmiotu zamówienia należy odczytywać wraz z wyrazami lub równoważne. Nazwy własne są przykładowe, określają klasę produktu i służą ustaleniu standardu - nie wskazują na konkretny wyrób lub konkretnego producenta; Wykonawca oferując przedmiot równoważny zobowiązany zachować równoważność w zakresie parametrów użytkowych, funkcjonalnych, gabarytowych i jakościowych, a stosunku do części materiałów w zakresie estetyki, które muszą być na poziomie nie niższym od parametrów wskazanych przez Zamawiającego; ciężar udowodnienia równoważności rozwiązań spoczywa na Wykonawcy; wykaz powinien być sporządzony w formie tabeli porównawczej parametrów technicznych materiałów oraz urządzeń wg dokumentacji projektowej i materiałów oraz urządzeń równoważnych ( w tym np.: właściwości, wymiarów, ciężaru, sposobu transportu i montażu). Jeżeli zastosowanie rozwiązań równoważnych będzie powodowało konieczność uzyskania jakichkolwiek decyzji czy dodatkowych robót i czynności, to Wykonawca uzyska te decyzje, wykona roboty i czynności własnym kosztem i staraniem, z dochowaniem terminów wynikających z Umowy. Przed wbudowaniem materiałów Wykonawca zwróci się z wnioskiem materiałowym zawierającym nazwę wyrobu oraz podstawowe parametry do inspektora nadzoru o zatwierdzenie danego wyrobu budowlanego do wbudowania. 5. Jeżeli w dokumentacji projektowej wskazano określone technologie, Wykonawca uprawniony jest do zastosowania rozwiązań równoważnych lub korzystniejszych dla Zamawiającego; Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania technologiczne spełniają określone wymagania, w tym parametry techniczne i standard nie gorszy, niż przyjęty w dokumentacji projektowej; Wykonawca powinien w szczególności złożyć wykaz sporządzony w formie tabeli porównawczej rozwiązania wg projektów budowlano-wykonawczych i rozwiązań równoważnych; ciężar udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy; jeżeli zastosowanie rozwiązań równoważnych będzie powodowało konieczność uzyskania jakichkolwiek decyzji czy dodatkowych robót i czynności, to Wykonawca uzyska te decyzje, wykona roboty i czynności własnym kosztem i staraniem. 6. Jeżeli w dokumentacji projektowej wskazano określone normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, Wykonawca uprawniony jest do zastosowania rozwiązań równoważnych. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają określone wymagania, w tym parametry techniczne i standard nie gorszy, niż przyjęty w dokumentacji projektowej. Wykonawca powinien w szczególności złożyć wykaz sporządzony w formie tabeli porównawczej rozwiązania wg projektów budowlano-wykonawczych i rozwiązań równoważnych. Ciężar udowodnienia równoważności materiałów i urządzeń spoczywa na Wykonawcy. Jeżeli zastosowanie rozwiązań równoważnych będzie powodowało konieczność uzyskania jakichkolwiek decyzji czy dodatkowych robót i czynności, to Wykonawca uzyska te decyzje, wykona roboty i czynności własnym kosztem i staraniem. 7. Zaleca się dokonania wizji lokalnej placu budowy, zapoznania się z przedmiotem zamówienia oraz zawarcia w cenie oferty (roboty płatne w formie ryczałtu) wszystkich kosztów za roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania zgodnie z technologią robót określonych PN oraz Warunkami Technicznymi Odbioru Robót. Termin wizji lokalnej należy ustalić indywidualnie z Panem Krzysztofem Dziaduszewskim pod nr telefonu 58 692 20 39. Zamawiający informuje, iż nie dokonanie wizji lokalnej przez Wykonawcę nie skutkować będzie konsekwencjami w postaci wykluczenia z postępowania bądź odrzucenia oferty. 8. Wykonawca zobowiązany jest wykonać pełny zakres robót, który jest konieczny z punktu widzenia dokumentacji, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na występujące trudności i nieprzewidziane okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji. 9. Wykonawcy ponoszą odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią dokumentacji przetargowej oraz za uzyskanie wiarygodnej informacji odnośnie warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na cenę oferty lub realizację robót. Wszelkie wątpliwości i ewentualne zmiany należy wyjaśnić na etapie postępowania przetargowego. 10. Ponadto roboty budowlane należy wykonać w sposób zgodny z przepisami ustawa z dnia 7 lipca 1994 r Prawo Budowlane (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.), przepisami wykonawczymi do w/w ustawy, innymi obowiązującymi aktami prawa odnoszącymi się do przedmiotu zamówienia, aktualnymi polskimi normami i normami branżowymi oraz właściwymi przepisami bhp i ppoż. 11. Wszystkie stosowane materiały budowlane użyte do wykonania przedmiotu zamówienia powinny posiadać stosowne certyfikaty, aprobaty techniczne i atesty wydane przez upoważnioną instytucję krajową. 12. Wszystkie materiały budowlane muszą spełniać niezbędne wymagania zgodne z Polskimi Normami. 13. Wykonawca musi posiadać wszystkie wymagane prawem uprawnienia i zezwolenia, w tym zezwolenie na prowadzenie prac podwodnych. 14. Wykonawca zgłosi do organów administracyjnych zamiar rozpoczęcia oraz zakończenia robót budowlanych wraz z kompletem wymaganych dokumentów. 15. Odbiór robót budowlanych powinien być dokonany zgodnie z „Warunkami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót”. 16. Roboty tymczasowe i towarzyszące winny być wliczone oraz skalkulowane łącznie z robotami podstawowymi. 17. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia okresu gwarancji nie krótszego niż 36 miesięcy, licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. Dłuższy niż 36 miesięcy okres gwarancji będzie punktowany zgodnie z zasadami określonymi w XIV niniejszej SIWZ. 18. Sprzęt budowlany powinien posiadać aktualne przeglądy i badania. 19. Do wykonania inwestycji muszą być używane materiały nowe dopuszczone do stosowania w budownictwie, spełniające warunki określone w Ustawie o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004 r. (tj. Dz. U. z 2014 r. poz. 935) oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy. 20. Przy realizacji robót Wykonawca musi przestrzegać przepisów dotyczących ochrony środowiska, a w szczególności: - segregować i właściwie utylizować odpady, - stosować technologie ograniczające pylenie przy składowaniu i wykorzystaniu materiałów sypkich. 21. Plac budowy będzie przekazany w terminie do 7 dni od dnia zawarcia umowy. 22. Wykonawca jest zobowiązany we własnym zakresie i na własny koszt opracować Plan Bezpieczeństwa i ochrony Zdrowia i przedstawienia go zamawiającemu najpóźniej w dniu przejęcia terenu budowy. Rozpoczęcie robót możliwe jest po opracowaniu i udostepnieniu w/w Planu Zamawiającemu. Konsekwencje opóźnienia realizacji robót z powyższego powodu obciążają Wykonawcę. 23. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust.3a ustawy PZP – obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudniał pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy. 1) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP: a) najpóźniej w dniu przejęcia placu budowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kompletny Wykaz Pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia ze wskazaniem podstawy dysponowania tymi osobami oraz z przypisanymi do tych osób czynnościami, które będą wykonywać w ramach umowy o pracę, który stanowić będzie załącznik do umowy. b) roboty budowlane objęte przedmiotem umowy będą świadczone przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy - zwane Pracownikami wymienione w załączniku do Umowy pn. „Wykaz Pracowników”. c) Wykonawca zobowiązuje się, że Pracownicy wykonujący przedmiot umowy, wskazani w Wykazie Pracowników będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 1502 z późn. zm.). d) W sytuacji, gdy Zamawiający poweźmie wątpliwość co do sposobu zatrudnienia personelu – może zwrócić się z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy, w celu weryfikacji czy osoby wskazane w Wykazie Pracowników są zatrudnione na umowę o pracę. 2) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: a) W celu kontroli przestrzegania postanowień umowy przez Wykonawcę przedstawiciel Zamawiającego uprawniony jest w każdym czasie do weryfikacji Personelu Wykonawcy uczestniczącego w realizacji przedmiotu umowy, na okoliczność zgodności w Wykazem Pracowników, o którym mowa w pkt 1 lit a powyżej. b) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, przy pomocy, których Wykonawca świadczyć będzie przedmiot umowy, na inne posiadające co najmniej taką samą wiedzę, doświadczenie i kwalifikacje opisane w SIWZ z zachowaniem wymogów dotyczących zatrudniania na podstawie umowy o pracę. O planowanej zmianie osób, przy pomocy których Wykonawca wykonuje Przedmiot Umowy, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego na piśmie przed dopuszczeniem tych osób do wykonywania prac. c) Za niedopełnienie wymogu zatrudniania Pracowników świadczących przedmiot umowy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudniania Pracowników świadczących przedmiot umowy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy) oraz liczby miesięcy w okresie realizacji Umowy, w których nie dopełniono przedmiotowego wymogu – za każdą osobę wykonującą roboty bez podpisanej umowy o pracę zgodnie z wykazem pracowników o którym mowa w pkt III ust 26 ppkt 1 SIWZ. 3) rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) roboty przygotowawcze i rozbiórkowe; b) roboty ziemne; c) wykonanie podbudowy; d) wykonanie nawierzchni; e) roboty wykończeniowe; f) wykonanie oznakowania; g) montaż małej architektury; h) budowa kładki rowerowej; i) roboty drogowe; j) wykonanie nasadzeń 24. Obowiązki Wykonawcy 1. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do: a) prawidłowego wykonania wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia w zakresie umożliwiającym uzyskanie przez Wykonawcę zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, pozwolenia na użytkowanie oraz użytkowanie powstałej infrastruktury zgodnie z jej przeznaczeniem; b) wytyczenia geodezyjnego obiektów i wykonania inwentaryzacji powykonawczej po zakończeniu robót; c) doprowadzenia na własny koszt energii elektrycznej i wody na teren budowy stosownie do potrzeb, podłączenia liczników zużycia wody i energii elektrycznej oraz ponoszenia kosztów zużycia wody i energii w okresie realizacji robót; d) zabezpieczenia dróg prowadzących na teren budowy od uszkodzeń, które mogą spowodować transport i sprzęt Wykonawcy, w szczególności dostosować się do obowiązujących ograniczeń obciążeń osi pojazdów podczas transportu materiałów i sprzętu do i z terenu budowy, aby nie spowodował on szkód na drogach; e) opracowania i wdrożenia projektu czasowej organizacji ruchu na okres realizacji zadania wraz z ich zatwierdzeniem przez uprawnione instytucje. Realizacja tych zmian oraz ponoszenie wszystkich kosztów zmiany organizacji ruchu; f) sprzątania na bieżąco ulic z zanieczyszczeń powstałych od jazdy i pracy sprzętu i środków transportu Wykonawcy, jego podwykonawców i dostawców, a w przypadku spowodowania jakichkolwiek uszkodzeń ich natychmiastowej naprawy; g) powiadomienia mieszkańców, zakładów usługowych i gestorów sieci o prowadzonych robotach i utrudnieniach z tym związanych – nie później niż na 7 dni przed przystąpieniem do robót; h) udziału w naradach koordynacyjnych, w celu omówienia postępów prac oraz uwag i problemów, jakie powstały w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Terminy narad będą ustalane przez Zamawiającego wg potrzeb; i) po zakończeniu realizacji robót stanowiących przedmiot niniejszej umowy do uporządkowania na własny koszt i ryzyko terenu budowy i przekazania go protokolarnie Zamawiającemu w terminie ustalonym jako odbiór końcowy robót; j) posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej kontraktowej i deliktowej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z prowadzonymi w ramach zamówienia robotami; k) ubezpieczenia budowy, realizowanej w ramach niniejszego zamówienia od mogących wystąpić szkód, nagłych zdarzeń losowych oraz odpowiedzialności cywilnej; l) utrzymywania na własny koszt na bieżąco czystości na terenie budowy; m) wykonania na własny koszt robót tymczasowych, których potrzeba wynika z technologii prowadzonych robót; n) natychmiastowego usunięcia wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez Wykonawcę w trakcie realizacji robót; o) przerwania robót na żądanie Zamawiającego i w związku z tym zabezpieczenia wykonywanych robót przed ich zniszczeniem; p) przeprowadzenia robót rozbiórkowych i budowlanych zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz.U. Nr 47, poz. 401); q) koordynowania prac realizowanych przez podwykonawców. Wykonawca może zlecić część robót do wykonania podwykonawcom. Wykonanie robót przez podwykonawców nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialności i zobowiązań wynikających z warunków postawionych w SIWZ. Wykonawca, zlecając roboty podwykonawcom zobowiązany jest bezwzględnie przestrzegać przepisów wynikających z art. 647 Kodeksu Cywilnego. Zamawiającemu przysługuje prawo żądania od Wykonawcy zmiany podwykonawcy, jeżeli ten realizuje roboty w sposób wadliwy, niezgodny z założeniami i przepisami; r) posiadania wszystkich wymaganych prawem uprawnień i zezwoleń, w tym zezwolenia na prowadzenia prac podwodnych; s) dokonywania w odpowiednim czasie wszystkich niezbędnych sprawdzeń i pomiarów, które powinny być prowadzone zgodnie z właściwymi normami i procedurami, sztuką budowlaną oraz dokumentacją projektową; t) protokolarnego przejęcia terenu budowy w terminie wskazanym w umowie; u) zapewnienia organizacji prowadzenia robót gwarantującej wykonanie przedmiotu umowy w wymaganym przez Zamawiającego terminie (m.in. praca na dwie zmiany, w koniecznych przypadkach praca nocna, praca w warunkach zmianowych, praca sześć dni w tygodniu; v) wykonania zamówienia z materiałów posiadających stosowne certyfikaty, aprobaty techniczne i atesty wydane przez upoważnione instytucje; w) zapewnienia we własnym zakresie i na własny koszt obsługi geologicznej, o ile wystąpi taka konieczność; x) uzyskania akceptacji Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru co do materiałów wykorzystanych przy realizacji zamówienia; y) zapewnienia monitoringu geodezyjnego pozwalającego na stałą ocenę wpływu prowadzonych prac na obiekty sąsiadujące w celu nie dopuszczenia do powstania ich uszkodzeń; z) opracowania i przekazania Zamawiającemu geodezyjnego pomiaru powykonawczego oraz zgłoszenie przedmiotu zamówienia do odbioru końcowego; aa) wykonania przed zgłoszeniem zamówienia do odbioru, wszystkich niezbędnych prób z wynikiem pozytywnym; bb) opracowania i protokolarnego przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej oraz zgłoszenia przedmiotu umowy do odbioru końcowego, dokumentację powykonawczą należy wykonać w 4 egz. w formie papierowej i w 1 egz. w formie elektronicznej na płycie CD/DVD zgodnie z warunkami określonymi w SIWZ; cc) uczestniczenia w czynnościach odbioru częściowego, końcowego i ostatecznego (pogwarancyjnego), a także czynnościach usunięcia stwierdzonych wad, przekazanie atestów i zaświadczeń; dd) zgłoszenia w formie pisemnej gotowość do odbioru ostatecznego na dziesięć (10) dni przed upływem gwarancji i rękojmi za wady; ee) przestrzegania przepisów bhp i p.poż.; ff) zapewnienia dozoru mienia na terenie budowy na własny koszt; gg) umożliwienia wstępu na teren budowy upoważnionym przedstawicielom Zamawiającego. hh) zorganizowania w przypadku braku możliwości zorganizowania zaplecza robót na terenie budowy poza terenem budowy we własnym zakresie i na własny koszt. ii) doprowadzania do należytego stanu i porządku terenu budowy po zakończeniu robót i przekazaniu do zamawiającemu w terminie odbioru końcowego, w tym usunięcia ewentualnych szkód na własny koszt;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45100000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w prawidłowej wysokości 145 000,00 zł. 2.Wadium może być wniesione w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej (musi być poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych oraz poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (art. 45 ust. 6 ustawy). 3.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na poniższy rachunek bankowy Zamawiającego: BS w Pruszczu Gdańskim nr 11 8335 0003 0200 0114 2000 0019 5.Wykonawca wnoszący wadium w pieniądzu zobowiązany jest do wpłacenia go odpowiednio wcześniej, tak aby znalazło się ono na koncie Zamawiającego przed datą i godziną składania ofert. 6.Wadium wnoszone w formie niepieniężnej powinno być wystawione na Gminę Cedry Wielkie, ul. M. Płażyńskiego 16, 83-020 Cedry Wielkie. Oryginał dokumentu należy złożyć w opisanej kopercie wraz z ofertą, natomiast potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię należy dołączyć do oferty. 7.Dokument poręczenia/gwarancyjny powinien przewidywać utratę wadium na rzecz Zamawiającego w przypadkach określonych w pkt. 8 i 9 8.Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego, wraz z odsetkami, w przypadku, gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana: a.odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b.nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c.zawarcie umowy będzie niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9.Ponadto Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10.Wadium musi zabezpieczać ofertę w całym okresie związania ofertą, który wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert. 11.Zamawiający zwróci wadium dla Wykonawcy na zasadach określonych w art. 46 ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach