Przetargi.pl
Budowa drogi rowerowej Rybnica - Wojcieszyce - Kromnów

Gmina Stara Kamienica ogłasza przetarg

  • Adres: 58512 Stara Kamienica, Stara Kamienica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 75 75 14 337 , fax. 75 75 14 337
  • Data zamieszczenia: 2019-01-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stara Kamienica
    Stara Kamienica 41
    58512 Stara Kamienica, woj. dolnośląskie
    tel. 75 75 14 337, fax. 75 75 14 337
    REGON: 23082173000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.starakamienica.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi rowerowej Rybnica - Wojcieszyce - Kromnów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w formule zaprojektuj i wybuduj, obejmujących wykonanie prac projektowych i robót budowlanych polegających na budowie drogi rowerowej Rybnica - Wojcieszyce - Kromnów. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności: a) Wykonanie dokumentacji projektowej, zgodnie z ustawą Prawo budowlane, na podstawie programu funkcjonalno-użytkowego (pkt. 2.2), obejmującej budowę dróg gruntowo - tłuczniowych o długości ok. 6,85 km wraz z oznakowaniem dróg rowerowych i montażem elementów małej architektury oraz uzyskanie wszelkich wymaganych prawem decyzji i zezwoleń oraz uzyskanie pozwolenia na budowę. Wykonawca ma obowiązek bieżącego konsultowania z Zamawiającym opracowywanej dokumentacji projektowej oraz uzyskania akceptacji Zamawiającego w stosunku do opracowanej dokumentacji projektowej przed złożeniem wniosku o wydanie pozwolenia na budowę. b) Wykonanie robót budowlanych: - remont dróg gruntowo - tłuczniowych o długości ok. 6,85 km poprzez: - korytowanie - wykonanie podbudowy z mieszanki mineralno - tłuczniowej lub kamienia łamanego - oznakowanie dróg rowerowych - montaż elementów małej architektury (ławki 2 szt., kosz 2 szt.) Inwestycja położona jest na terenie działek Odcinek 1. Odcinek na dz nr 577 [dr], o długości 950 m – jest to odcinek o istniejącej nawierzchni gruntowo/tłuczniowej. W ramach zadania na odcinku 1 planuje się: - wykonać oznakowanie poprzez ustawienie słupa informacyjnego, - ustawić 1 ławkę parkową ze śmietnikiem, - przeprowadzić przebudowę nawierzchni w obrębie działki nr 577 – na szerokości 2,00 m wykonać korytowanie na głębokość 25 cm, a następnie podbudowę z kamienia łamanego 0/63mm, warstwa 20 cm. W ramach remontu na zagęszczonej podbudowie należy wykonać 5 cm warstwę z mieszanki mineralno-bitumicznej o uziarnieniu 0/11, ograniczoną obrzeżami trawnikowymi na całej długości. Obustronnie na całej długości należy wykonać pobocza szerokości 50cm z materiału kamiennego 0/31,5 mm gr warstwy 20cm. Odcinek 2. Odcinek na dz nr 578 [dr], o długości 1200 m – jest to odcinek o istniejącej nawierzchni gruntowo/tłuczniowej, Odcinek na dz nr 160 [dr], o długości 770 m – jest to odcinek o istniejącej nawierzchni gruntowo/tłuczniowej. W ramach zadania na odcinku 2 planuje się: - wykonać oznakowanie poprzez ustawienie słupa informacyjnego, - przeprowadzić przebudowę nawierzchni w obrębie działki nr 578 i 160 – na szerokości 2,00 m wykonać korytowanie na głębokość 25 cm, a następnie podbudowę z kamienia łamanego 0/63mm, warstwa 18 cm. W ramach remontu na zagęszczonej podbudowie należy wykonać 7 cm warstwę z kamienia łamanego 0/31,5mm, a następnie wykonać 2 cm warstwę z materiału kamiennego 0/5 mm. Obustronnie na całej długości należy wykonać pobocza szerokości 50 cm z materiału kamiennego 0/31,5 mm gr warstwy 20cm. Odcinek na dz nr 19/14, o długości 60m – droga leśna -należy wykonać spięcie z drogami gminnymi nr 578 obręb Rybnica i 160 obręb Wojcieszyce. Odcinek 3. Odcinek na dz nr 160 [dr], o długości 120 m – jest to odcinek o istniejącej nawierzchni bitumicznej, Odcinek na dz nr 155/4 [dr], o długości 500 m – jest to odcinek o istniejącej nawierzchni bitumicznej. Odcinek na dz nr 155/3 [dr], 162 [dr], 116/7 [dr] o długości 220 m – jest to odcinek o istniejącej nawierzchni bitumicznej. W ramach zadania na odcinku 3 planuje się: - wykonać oznakowanie poprzez ustawienie słupów informacyjnych, brak robót budowlanych, Odcinek 4. Odcinek na dz nr 116/7 [dr], o długości 600 m – jest to odcinek o istniejącej nawierzchni gruntowo/tłuczniowej. Odcinek na dz nr 453 [R IVb], o długości 1290 m – jest to odcinek o istniejącej nawierzchni gruntowo/tłuczniowej, droga rolnicza zwyczajowa, użytkowana na potrzeby gospodarcze pól rolnych Odcinek na dz nr 362/2 [dr], o długości 50 m – jest to odcinek o istniejącej nawierzchni gruntowo/tłuczniowej. Odcinek na dz nr 362/3 [dr], o długości 550 m – jest to odcinek o istniejącej nawierzchni gruntowo/tłuczniowej. Odcinek na dz nr 362/3 [dr], o długości 600 m – jest to odcinek o istniejącej nawierzchni gruntowo/tłuczniowej. W ramach zadania na odcinku 4 planuje się: - wykonać oznakowanie poprzez ustawienie słupów informacyjnych, - ustawić 1 ławkę parkową ze śmietnikiem, - przeprowadzić przebudowę nawierzchni w obrębie ww. działek – na szerokości 2,00 m wykonać korytowanie na głębokość 25 cm, a następnie podbudowę z kamienia łamanego 0/63mm, warstwa 20 cm. W ramach remontu na zagęszczonej podbudowie należy wykonać 5 cm warstwę z mieszanki mineralno-bitumicznej o uziarnieniu 0/11, ograniczoną obrzeżami trawnikowymi na całej długości. Obustronnie na całej długości należy wykonać pobocza szerokości 50cm z materiału kamiennego 0/31,5 mm gr warstwy 20cm. 6. Stosownie do treści art. 29 ust.3a upzp, Zamawiający żąda zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę co najmniej 50% osób skierowanych do bezpośredniej realizacji przedmiotu zamówienia przy wykonywaniu czynności: roboty ziemne w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne wykonywane ręcznie, proste roboty budowlane nie wymagające szczególnych umiejętności i przygotowania zawodowego. Wykonywanie ww. czynności polegać ma na wykonywaniu pracy w sposób określony w art.22 §1 ustawy z 26.06.1974..- Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn.zm.) 6.1 Zatrudnienie osób na podstawie umowy o pracę do wyżej wymienionych czynności powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres realizacji zamówienia. W przypadku każdorazowej zmiany personalnej osób wykonujących ww. czynności Wykonawca jest zobowiązany bez wezwania do aktualizacji oświadczenia oraz przedłożenia odpowiedniej umowy/ów, o których mowa w podpunkcie 6.3. 6.2 Wykonawca w dniu podpisania umowy zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu: 6.2.1 Wykaz osób, które będą wykonywać czynności w zakresie realizacji zamówienia ze wskazaniem, które z wymienionych osób zatrudnione są w oparciu o umowę o pracę. Wykaz zawierać musi informacje jednoznacznie wskazujące osobę/ pracownika oraz zakres wykonywanych przez niego czynności. Nieprzedłożenie Wykazu w wyżej określonym terminie skutkować będzie uznaniem przez Zamawiającego, iż wykonawca uchyla się od podpisania umowy, a następnie Zamawiający zatrzyma mu wadium na podstawie art.46 ust.5 pkt. 1,3 upzp. Jeżeli wykonawca będzie się uchylał od przedłożenia Wykazu, Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, zgodnie z art. 94 ust 3 upzp. W celu sporządzenia Wykazu osób – wykonawca może posłużyć się ponownie wzorem stanowiącym Załącznik nr 4. 6.3 W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudniania co najmniej 50% osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i skierowanych do bezpośredniej realizacji przedmiotu zamówienia przy wykonywaniu czynności szczegółowo określonych w ww. podpunkcie 6. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: (a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogu oraz dokonywania ich oceny, (b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzania spełniania ww. wymogu, (c) zwrócenia się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6. 4 W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę co najmniej 50% osób skierowanych do bezpośredniej realizacji przedmiotu zamówienia przy wykonywaniu czynności szczegółowo określonych w ww. podpunkcie 5., dla których wskazano sposób zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. (a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; (b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy /umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności szczegółowo określone w podpunkcie 6, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy. Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Informacje takie jak: imię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 6.5 Z tytułu niespełnienia, na etapie realizacji przedmiotu Umowy, przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę co najmniej 50% osób skierowanych do bezpośredniej realizacji przedmiotu zamówienia przy wykonywaniu czynności: roboty ziemne w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne wykonywane ręcznie, proste roboty budowlane nie wymagające szczególnych umiejętności i przygotowania zawodowego. Zamawiający przewiduje sankcje w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w Rozdziale II. Wzór umowy - §13. 7. Wykonawca jest zobowiązany wykonać pełny zakres rzeczowy prac ujęty w Dokumentacji, określony przepisami prawa, współczesnej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej - dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot zamówienia objętego postępowaniem, bez względu na trudności i nie przewidziane okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji. Załączona dokumentacja ma charakter orientacyjny i należy ją traktować jako materiał pomocniczy w szybkim i ogólnym rozeznaniu zakresu rzeczowego i rozmiaru przedsięwzięć i które nie są podstawą do ustalenia ceny oferty. Z uwagi na fakt, że za wykonanie przedmiotu zamówienia przyjęto formę wynagrodzenia ryczałtowego, wykonanie przedmiaru robót do ustalenia wysokości ryczałtu leży po stronie Wykonawcy. 8. Wymagany okres gwarancji jakości na roboty budowlane – minimum 36 miesięcy – licząc wraz z dniem podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia, w którym nie stwierdza się występowania wad lub wraz z dniem podpisania protokołu odbioru usunięcia wad i usterek stwierdzonych w protokole odbioru końcowego. Wykonawca winien mieć na uwadze, że okres gwarancji jakości na roboty budowlane stanowi jedno z kryteriów oceny ofert, o którym mowa w SIWZ w rozdziale XVIII.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233162-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć składaną ofertę wadium w wysokości - 10 000 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych) 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz.110 z póź.zm. ) 3. Polisa, gwarancja, poręczenie lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SIWZ, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. Koniecznym jest, żeby dokument ten obejmował odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 upzp. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić - przelewem na rachunek Zamawiającego, otwarty w PLN: nr konta Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. Oddział Operacyjny w Jeleniej Górze nr 11 2030 0045 1110 0000 0100 0850 z adnotacją w tytule wpłaty: Wadium – Budowa drogi rowerowej Rybnica - Wojcieszyce - Kromnów 5. W przypadku wnoszenia wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna – Wykonawca dołącza do oferty oryginalny dokument wadialny. Wniesione wadium w takiej formie winno obowiązywać od dnia składania oferty (a nie od dnia następnego) przez cały okres związania ofertą zgodnie z art. 85 upzp 6. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego, Zamawiający będzie uważał za skuteczne wówczas, gdy Bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę jest nie wystarczającym warunkiem do stwierdzenia terminowego wniesienia wadium przez wykonawcę. 7. W przypadku, kiedy wnoszone wadium w postaci gwarancji bankowych bądź ubezpieczeniowych dotyczy oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia – w treści gwarancji bankowych bądź ubezpieczeniowych muszą znajdować się wszystkie podmioty (członkowie konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej, partnerzy spółki joint venture) wymienieni jako wykonawcy. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ust.1 do ust.4 upzp. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 i ust.3a upzp., z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, których mowa w art.25 ust.1 upzp., oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt.3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 11. W zakresie wadium obowiązują uregulowania zawarte w art. 45 i art. 46 upzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zmówienia nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień. Zamawiający nie stawia warunku.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach