Przetargi.pl
Budowa drogi Nr 109 262 L - ul. Nowakowskiego w Biłgoraju w ramach Wieloletniego Programu rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016 - 2019

Gmina Miasto Biłgoraj ogłasza przetarg

  • Adres: 23-400 Biłgoraj, Plac Wolności 16
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 84 6869600 , fax. 84 6869665
  • Data zamieszczenia: 2016-01-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Biłgoraj
    Plac Wolności 16 16
    23-400 Biłgoraj, woj. lubelskie
    tel. 84 6869600, fax. 84 6869665
    REGON: 95036902000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bilgoraj.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi Nr 109 262 L - ul. Nowakowskiego w Biłgoraju w ramach Wieloletniego Programu rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016 - 2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa ulicy Nowakowskiego w Biłgoraju w ramach Wieloletniego Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019. Zaprojektowana ul. Nowakowskiego łączy ul. Krzeszowską /droga woj. nr 858/ z Graniczną /droga powiatowa nr 2930 L / i Polną /droga powiatowa nr 2994 L/ i położona jest w południowo zachodniej części Biłgoraja. Ul. Nowakowskiego będzie służyć mieszkańcom nowo budowanego osiedla domków jednorodzinnych po północnej stronie rzeki Biała Łada i ułatwi połączenie z centrum miasta, zakładami produkcyjno - składowymi położonymi wzdłuż ul. Krzeszowskiej oraz szkołami. W wyniku ograniczenia prędkości poruszania się pojazdów po tej ulicy do 30 km godz. wyeliminowany zostanie ruch tranzytowy przez osiedle z północnej do południowej części miasta i odwrotnie. Projektowana ulica składa się z trzech odcinków: Odcinek nr1. - km 0+000 do km 0+ 274,67 /od skrzyżowania z ul. Krzeszowską droga woj. nr 858 do skrzyżowania z odcinkiem nr 2 i nr 3 długości 274,67 m. Odcinek nr 2 km 0+000 do km 0+ 980,80 długości 980,80 m / Skrzyżowanie z ul. Polną/ Odcinek nr 3 km 0+000do km 0+904,99 długości 904,99 m/ skrzyżowanie z ul. Graniczną/ Łączna długość budowanych ulic wyniesie 2160,46 m W istniejącym stanie ulica Nowakowskiego posiada przekrój szlakowy o nawierzchni utwardzonej mechanicznie odpadowym kruszywem i żużlem o zmiennej ( od 5,00 do 6,00m) oraz nieregularnej niwelecie ukształtowanej naturalnie. Na projektowanych ulicach spływ wód opadowych odbywa się obecnie powierzchniowo bezpośrednio w teren. Lokalnie występują rowy odpływowe i bezodpływowe. Wg badań geologicznych opracowanych dla potrzeb inwestycji stwierdzono niekorzystne warunki gruntowo - wodne. Na większości odcinków projektowanej inwestycji występuje wysoki poziom wód gruntowych, miejscami występują warstwy glin margli i torfu. Z uwagi na zmiany geometrii istniejących i projektowanych tras oraz budową nowego systemu odwodnienia, wystąpiły liczne kolizje z istniejącą infrastrukturą podziemną i naziemną. W miejscach projektowanych dróg miejscami wystąpi konieczność przebudowy istniejących sieci lub ich części a w niektórych przypadkach jedynie zabezpieczenia urządzeń obcych rurami osłonowymi. Miejsca kolizji i przebudowy istniejących urządzeń zostały szczegółowo zinwentaryzowane a trasy zmienionych lokalizacji uzgodnione na posiedzeniu ZUDP. Zakres zadania obejmuje między innymi: Budowa ulicy na długości projektowanych odcinków: - Klasa techniczna dróg - L - Prędkość projektowa - 30 km/h - Typ przekroju normalnego - pół -uliczny, uliczny - zgodnie z planem sytuacyjnym), - Liczba jezdni - 1 - Liczba pasów ruchu - 2 - Szerokość projektowanej jezdni - 6,00 + poszerzenia - Szerokość pasa ruchu - 3,0 + poszerzenia - Szerokość poboczy umocnionych - 1.00m - Szerokość chodnika z możliwością ruchu rowerzystów- 3,0m - Skrajnia pionowa - 4,50m - Kategoria ruchu drogowego - KR- 2 - Nawierzchnia bitumiczna. Przebudowa skrzyżowań: - przebudowa skrzyżowania ulicy Nowakowskiego z ul. Krzeszowską (droga wojewódzka Nr 858), zmiana geometrii dotychczasowego włączenia, umożliwienie swobodnego poruszania się rowerzystów po ścieżce rowerowej, zaprojektowanie odpowiedniej niwelety i wykonanie nawierzchni na obszarze pasa drogowego drogi nr 858, - skrzyżowanie trzywylotowe nie skanalizowane z ul. Graniczną (droga pow. nr 2930L), - skrzyżowanie czterowylotowe z ul. Polną (droga powiatowa nr 2994L) wraz z wykonaniem w obrębie skrzyżowania pięciu miejsc parkingowych zwykłych i jednego dla niepełnosprawnych. Wyregulowanie wysokościowe płaszczyzny skrzyżowania poprzez m.innymi frezowanie starej i położenie nowej nawierzchni bitumicznej. - skrzyżowanie trójwlotowe na połączeniu 3 zaprojektowanych odcinków. Budowa zjazdów indywidualnych i zjazdów publicznych wzdłuż projektowanej drogi- zjazdy indywidualne do działek, zjazdy publiczne na drogi i ulice boczne oraz do zakładów usługowych do zakładów usługowych. Budowa przepustów pod koroną drogi oraz pod zjazdami, Budowa chodników - szerokość chodnika - 3,00,m Budowa oświetlenia ulicznego z oprawami typu LED. Budowa kanalizacji deszczowej i innych elementów odwodnienia ( rowy przydrożne, rowy odparowujące, korytka ściekowe).Wszystkie rowy zaprojektowane w ciągu ul. Nowakowskiego będą umocnione poprzez ułożenie na dnie rowu korytek betonowych drogowych na podsypce cementowo piaskowej. Na skarpie i przeciwskarpie będą ułożone płyty betonowe ażurowe umocnione kołkami z wypełnieniem otworów ziemią urodzajną. Umocnienie krawędzi korony drogi w sąsiedztwie koryta rzeki Biała Łada oraz umocnienie dna i brzegów rzeki w rejonie wylotu kolektora deszczowego. Przedłużenie przykanalików istniejącej kanalizacji sanitarnej. Przebudowa sieci i przyłączy wodociągowych. Przebudowa kolizji gazowych. Przebudowa kolizji sieci i przyłączy kanalizacji sanitarnej. Usuniecie kolizji elektroenergetycznych SN i nn. Przebudowa kolizji i zabezpieczenie sieci teletechnicznych. Wycinka drzew i krzewów kolidujących z inwestycją oraz wykonanie zieleni drogowej. Elementy inżynierii ruchu oznakowanie poziome, pionowe, urządzenia bezpieczeństwa ruchu, Wykonanie robót hydrotechnicznych związanych z umocnieniem skarp i dna rzeki oraz starorzecza. Inne roboty towarzyszące - rozbiórki, roboty pomiarowe, odwodnienie wykopów, geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza wszystkich branż. W/w roboty będą realizowane w zakresie n/w branż: DROGOWA + ZIELEŃ SANITARNA - KANALIZACJA DESZCZOWA SANITARNA - PRZEBUDOWA SIECI WODOCIĄGOWEJ I KANALIZACYJNEJ SANITARNA - PRZEBUDOWA SIECI GAZOWEJ SANITARNA - BUDOWA BETONOWEGO WYLOTU KD ELEKTRYCZNA - OŚWIETLENIE DROGOWE ELEKTRYCZNA - PRZEBUDOWA KOLIZJI TELEKOMUNIKACYJNA - PRZEBUDOWA KOLIZJI STAŁA ORGANIZACJA RUCHU Dodatkowe informacje: 1. Dopuszcza się możliwość korekty lokalizacji zaprojektowanych zjazdów w uzgodnieniu z Zamawiającym i właścicielem działki przyległej. 2. Urządzenie zieleni do granicy projektowanego pasa drogowego. 3. Wykonawca uzgodni z Zamawiającym sposób docinania kostki na chodnikach i zjazdach. Obróbka studni, zaworów i pokryw urządzeń podziemnych kostką trapezową. 4. Wszystkie obrzeża wykonać gr 8cm na ławie betonowej z oporem (szczegół ukazano na Rys. 6.1 projektu wykonawczego branży drogowej). 5. Nadmiar gruntu wynikający z bilansu robót ziemnych, wszystkie materiał pochodzące z rozbiórki takie jak kostka betonowa, krawężniki, obrzeża, materiał pochodzący z frezowania nawierzchni asfaltowej (destrukt) oraz pozostałe niewymienione wyżej materiały pochodzące z rozbiórki stanowią własność Zamawiającego. Wykonawca uwzględni w ofercie koszt paletowania kostki betonowej z rozbiórki oraz przewiezienie na odległość do 1 km. Pozostałe ww. materiały Wykonawca przewiezie w miejsce wskazane przez Zamawiającego na odległość do 5 km. 6. Wszystkie prace przebiegające w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu należy prowadzić ręcznie, pod nadzorem przedstawiciela, wskazanego przez właściciela sieci. Przed rozpoczęciem robót, przebiegających w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu, należy próbnymi przekopami ustalić położenie tych sieci. Przy realizacji zadania Wykonawca powinien respektować wszystkie wymagania określone w warunkach technicznych wydanych przez właścicieli urządzeń infrastruktury, opiniach, uzgodnieniach. 7. Wybrany wykonawca w przypadku zaistnienia potrzeby wyrażonej przez Zamawiającego, udostępni pas drogowy innemu podmiotowi (PGK, PGE, PGNIG, ORANGE itd.) w celu zrealizowania ewentualnej przebudowy przez zarządcę sieci uzbrojenia podziemnego istniejącego w obrębie pasa drogowego a nie objętego przedmiotowym projektem. 8. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami oraz obowiązującymi normami i normatywami. 9. Wykonawca uzyska w porozumieniu z Zamawiającym pozwolenie na użytkowanie obiektu zgodnie z obowiązującym prawem. 10. Drewno tj. pnie, gałęzie, karpiny pozyskane z wycinki drzew i krzewów Wykonawca zutylizuje we własnym zakresie. 11. Wykonawca uwzględni w ofercie koszt: opracowania projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót wraz z niezbędnymi uzgodnieniami, odwodnienia wykopów i koryta drogi. 12. Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania warunków określonych w Decyzji pozwolenia na realizację inwestycji drogowej Nr 1.2015 Starosty Powiatowego w Biłgoraju z dnia 3 września 2015 r. oraz decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 10 sierpnia 2015r. 13. Wykonawca zobowiązany będzie do wyznaczenia i zastabilizowania betonowymi słupkami granic pasa drogowego. Wymagane warunki gwarancji na wykonane roboty i wbudowane urządzenia: Okres gwarancji - min. 5 lat od daty odbioru końcowego Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia lub innych dokumentach załączonych do niniejszej SIWZ opisano przedmiot zamówienia ze wskazaniem określeń/oznaczeń o których mowa w art. 29 ust 3 i art. 30 ust 1- 3 PZP, należy przyjąć, że wskazaniu takiemu towarzyszy określenie lub równoważny, równoważne opisywanym. Towary/materiały/urządzenia/rozwiązania równoważne w stosunku do towarów/materiałów/urządzeń/ rozwiązań opisanych w dokumentacji przetargowej za pomocą wskazań określonych w art. 29 ust 3 i art. 30 ust 1-3 ustawy PZP to towary/materiały/urządzenia/rozwiązania o parametrach nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. Przyjmuje się, że wszelkie towary/materiały/urządzenia rozwiązania opisane w sposób jw., określają minimalne parametry techniczne, jakościowe i użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary/materiały/urządzenia/rozwiązania oferowane, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego; Wykonawca, który powołuje się na towary/materiały/urządzenia/rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest zobowiązany wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego poprzez załączenie stosownych dokumentów. Złożone przez Wykonawcę dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452330009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1 Każdy wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: .- 150 000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych). 2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert. 3 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, przelewem na konto bankowe Zamawiającego, prowadzone w Banku PKO BP O/Biłgoraj, Nr konta bankowego 72 1020 5385 0000 9202 0004 2549 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109 poz. 1158, ze zm.). Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - Budowa drogi Nr 109 262 L - ul. Nowakowskiego w Biłgoraju. 4 W przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż w pieniądzu, wymagane jest dołączenie do oferty dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Dokumenty, o których mowa w punkcie 3 ppkt 2)-5) SIWZ muszą zawierać określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz wszystkie przypadki utraty wadium przez Wykonawcę określone w art.46 ust. 5 PZP. Kserokopię dokumentów potwierdzających wniesienie wadium należy dołączyć do oferty, natomiast oryginał gwarancji/poręczenia należy umieścić w ofercie w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z zapisami ustawy. 5 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 6 Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt 12 7 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8 Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9 Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesienie wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie , o którym mowa w art. 26 ust 3 PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust 1 PZP pełnomocnictw,, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres udzielonej gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: umbilgoraj.bip.lubelskie.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach