Przetargi.pl
Budowa drogi gminnej w miejscowości Nagradowice wraz z budową zjazdu publicznego na drogę powiatową

Gmina Kleszczewo - Urząd Gminy Kleszczewo ogłasza przetarg

  • Adres: 63-005 Kleszczewo, Poznańska
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 8176017, 8176020, 8176033, , fax. 618 176 184
  • Data zamieszczenia: 2019-09-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kleszczewo - Urząd Gminy Kleszczewo
    Poznańska 4
    63-005 Kleszczewo, woj. wielkopolskie
    tel. 061 8176017, 8176020, 8176033, , fax. 618 176 184
    REGON: 53591300000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.kleszczewo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi gminnej w miejscowości Nagradowice wraz z budową zjazdu publicznego na drogę powiatową
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi gminnej, wewnętrznej w miejscowości Nagradowice wraz z budową zjazdu publicznego na drogę powiatową o łącznej długości 475,12m. Przedmiotowa inwestycja znajduje się w województwie wielkopolskim, powiat poznański, gmina Kleszczewo. UWAGA: Uzbrojenie drogi w postaci kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowej, oświetlenia drogowego oraz kanału teletechnicznego do instalacji światłowodowej nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia 1. DROGA GMINNA 1.1. W skład zadania inwestycyjnego wchodzą: − budowa drogi szerokości 6,0 m o nawierzchni bitumicznej; − budowa chodnika szerokości 1,5 m z betonowej kostki brukowej; − budowa zjazdów publicznych; 1.2. Parametry techniczne projektowanej drogi: - Klasa techniczna drogi – D - Prędkość projektowa Vp=30 km/h - Przekrój drogi – jednojezdniowy, dwupasowy - Długość drogi – 464,12 m - Kategoria ruchu – KR3 - Pas drogowy o szerokości – min. 15,0 m - Nawierzchnia drogi – bitumiczna - Szerokość jezdni – 6,00 m - Szerokość chodnika – 1,50 m - Wymiary placu do zawracania – 12,5 x 12,5 m - Pochylenie poprzeczne jezdni – jednostronne 2% 1.3. Projektowana konstrukcja nawierzchni drogi gminnej: - w-wa ścieralna z AC11S 50/70, gr. 5 cm, - w-wa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W 35/50, gr. 6 cm, - w-wa podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego AC22P 35/50, gr. 7 cm, - w-wa podbudowy pomocniczej z KŁSM 0/31.5 mm, gr. 20 cm, - w-wa gruntu stabilizowanego cementem o Rm=2.5 MPa 1.4. Chodniki Przewiduje się budowę chodnika o szerokości 1,5 m, prowadzonego z prawej strony rowu przydrożnego, z betonowej kostki brukowej koloru szarego, grubości 8 cm. W rejonie zatoki do zawracania zaprojektowano ułożenie blachy ryflowanej na ścieku w celu umożliwienia przejścia pieszych przez projektowany ściek. Wykonawca może przedstawić do akceptacji Zamawiającego rozwiązanie alternatywne. Projektowana konstrukcja nawierzchni chodnika: - w-wa ścieralna z betonowej kostki brukowej bezfazowej koloru szarego, gr. 8 cm, - podsypka cementowo – piaskowa 1:4, gr. 5 cm, - w-wa gruntu stabilizowanego cementem klasy C1.5/2 1.5. Krawężniki i obrzeża. Nawierzchnię chodnika ograniczono obrzeżem betonowym o wymiarach 8x30x100 cm na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 (B-15). Na odcinku 2,00 m (w km 0+011), znajdującym się na styku krawędzi jezdni i chodnika zastosowano opornik betonowy o wymiarach 12x25x100 cm. 1.6. Odwodnienie. Odwodnienie nawierzchni jezdni odbywa się poprzez odpowiednie ukształtowanie podłużne i poprzeczne odprowadzające wody deszczowe do projektowanego rowu przydrożnego ułożonego przy prawej krawędzi jezdni drogi gminnej. Odwodnienie jezdni z placu do zawracania odbywa się poprzez odpowiednie ukształtowanie podłużne i poprzeczne odprowadzające wody deszczowe do zaprojektowanego ścieku korytkowego, które następnie zostaną odprowadzane do projektowanego rowu przydrożnego. 1.7. Zjazdy Zaprojektowano dwa zjazdy publiczne na działkę 80/40. Zjazdy projektuje się z betonowej kostki brukowej koloru grafitowego, grubości 8 cm, ograniczone opornikiem betonowym o wymiarach 12x25x100 cm, natomiast od strony jezdni zjazd ograniczony jest krawężnikiem betonowym najazdowym o wymiarach 15x22x100 cm wyniesionym 2 cm powyżej projektowanej nawierzchni jezdni. 2. ZJAZD PUBLICZNY 2.1 Przewiduje się budowę zjazdu publicznego usytuowanego pod kątem 90° do krawędzi drogi powiatowej 2440P. Szerokość projektowanego zjazdu wynosi 5,0 m (dodatkowo założono obustronne poszerzenia o szerokości 0,5 m), łuki wyokrąglono krawężnikiem o promieniu R=8,00 m. Zjazd zaprojektowano, jako dwukierunkowy. 2.2 Parametry techniczne zjazdu publicznego na drogę powiatową: - Klasa techniczna – D; - Obciążenie na oś: 110kN; - Prędkość projektowa Vp=30 km/h; - Długość zjazdu: 11,0 m; - Szerokość zjazdu: 5,0 m; - Pochylenie podłużne: 0,3%; - Pochylenie poprzeczne: 2,0%; - Promienie wyokrąglające R=8,00 m; 2.3 Projektowana konstrukcja nawierzchni zjazdu publicznego (kategoria ruchu KR3): - w-wa ścieralna z AC11S 50/70, gr. 5 cm, - w-wa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W 35/50, gr. 6 cm, - w-wa podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego AC22P 35/50, gr. 7 cm, - w-wa podbudowy pomocniczej z KŁSM 0/31.5 mm, gr. 20 cm, - w-wa gruntu stabilizowanego cementem klasy C3/4, (wsk. zagęszczenia Is=1,00 i wtórny moduł odkształcenia E2=100 MPa), gr. 15 cm Łączna grubość warstw konstrukcji nawierzchni - Σ: min 53 cm Sprawdzenie warunku mrozoodporności Wymagana grubość konstrukcji nawierzchni, zgodnie z Katalogiem Typowych Konstrukcji Nawierzchni Podatnych i Półsztywnych, wynosi (kategoria ruchu KR3, grupa nośności podłoża G3): Hz= 0,60 x hz = 0,60 x 0,8 m = 0,48 m ≤ H = 53 cm. Warunek mrozoodporności jest spełniony. 2.4 Projektowana konstrukcja nawierzchni poszerzenia - w-wa ścieralna z betonowej kostki brukowej bezfazowej koloru szarego, gr. 8 cm, - podsypka cementowo – piaskowa 1:4, gr. 3 cm, - w-wa podbudowy zasadniczej z KŁSM 0/31.5 mm, gr. 27 cm, - w-wa gruntu stabilizowanego cementem klasy C3/4, (wsk. zagęszczenia Is=1,00 i wtórny moduł odkształcenia E2=100 MPa), gr. 15 cm Łączna grubość warstw konstrukcji nawierzchni - Σ: min 53 cm. 2.5 Krawężniki i obrzeża Nawierzchnię projektowanego zjazdu ograniczono opornikiem betonowym o wymiarach 12x25x100 cm na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 (B-15). Od strony drogi powiatowej 2440P nie zastosowano ograniczenia. 2.6 Odwodnienie Odwodnienie nawierzchni zjazdu odbywa się poprzez odpowiednie ukształtowanie podłużne i poprzeczne odprowadzając wody deszczowe w kierunku terenu Inwestora. Pod nawierzchnią zjazdu na istniejącym rowie drogowym zaprojektowano ułożenie rury betonowej fi 400 wraz z umocnieniem prefabrykowanym wlotu i wylotu. W tym celu należy przewidzieć regulację wysokościową wraz z oczyszczeniem odcinka rowu o długości 200m (100 m w każdą stronę). 3. Kolejność realizacji robót Całe zadanie inwestycyjne powinno być realizowane z zachowaniem następujących zasad kolejności: - Wykopy oraz przekopy wykonywane w gruncie kat. III-IV, - Odtworzenie trasy i punktów wysokościowych w terenie równinnym, - Wykonanie koryta mechanicznie wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża gruntowego cementem pod warstwy konstrukcyjne - Wykonanie podbudowy pomocniczej pod projektowane konstrukcje, - Ustawienie oporników betonowych o wymiarach 12x25 cm na ławie betonowej, - Ustawienie obrzeży betonowych o wymiarach 8x30 cm na ławie betonowej, - Ustawienie ścieków korytkowych o wymiarach 60x15x50 cm na ławie betonowej, - Wykonanie nawierzchni chodników z betonowej kostki brukowej, - Wykonanie nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego, - Wykonanie pobocza z kruszywa łamanego. 4. Szczegółowy zakres prac i robót oraz opis zamówienia zawarty został w: a) Projekcie budowlano-wykonawczym „ Budowa drogi gminnej w miejscowości Krzyżowniki (gmina Kleszczewo) wraz z budową kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowej, oświetlenia drogowego oraz kanału teletechnicznego do instalacji światłowodowej” opracowanym przez Przedsiębiorstwo Projektowo-Usługowe DROMAX sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu. – część II SIWZ. b) Projekcie budowlano-wykonawczym „ Budowa zjazdu publicznego w ramach budowy drogi gminnej w miejscowości Krzyżowniki (gmina Kleszczewo) wraz z budową kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowej, oświetlenia drogowego oraz kanału teletechnicznego do instalacji światłowodowej” opracowanym przez Przedsiębiorstwo Projektowo-Usługowe DROMAX sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu. – część II SIWZ. 5. W ramach realizacji budowy do Wykonawcy należy wykonanie robót budowlanych na podstawie dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik do niniejszej SIWZ. 6. W celu realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie i na własny koszt dostarczyć materiały, maszyny i urządzenia niezbędne do jego wykonania, oraz wykonać wszystkie towarzyszące roboty, prace i czynności niezbędne do realizacji zamówienia. Dostarczone materiały muszą odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie. Wszelkie stosowane materiały powinny być nowe, odpowiadać obowiązującym normom lub aprobatom technicznym oraz posiadać dokumenty takie jak: atest, świadectwo lub certyfikat zgodności. 7. Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania obowiązujących przepisów BHP i ppoż. oraz zabezpieczenia terenu wykonywanych robót na cały okres ich realizacji, aż do odbioru końcowego robót. 8. Potwierdzeniem odbioru przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia będzie:  protokół końcowy odbioru robót,  opracowanie dokumentacji powykonawczej w formie papierowej – 2 egz. oraz wersji elektronicznej (płyta CD) – 2 egz. 9. Wykonawca jest zobowiązany uzyskać w imieniu Zamawiającego ostateczne decyzje o pozwoleniu na użytkowanie jeżeli są wymagane. 10. Realizacja robót budowlanych, obejmująca całą inwestycję powinna uwzględniać możliwe do zastosowania energooszczędne środki techniczne i technologie oraz ograniczenie niekorzystnego oddziaływania na środowisko (emisji spalin, hałasu, odpadów), zarówno na etapie budowy, jak i użytkowania. 11. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w miejscu gdzie będą prowadzone roboty, w celu zapoznania się z terenem przyszłej budowy, systemem istniejącym i warunkami prac objętych przedmiotem zamówienia oraz zdobył wszelkie informacje, które mogą okazać się niezbędne do prawidłowej wyceny wartości robót. Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu Umowy. Wizja lokalna przeprowadzona będzie na koszt Wykonawcy. 12. Tam, gdzie w SIWZ, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych przez Zamawiającego. Jednocześnie wymogi muszą być spełnione w zakresie:  gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych);  charakteru użytkowego (tożsamość funkcji);  parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, konstrukcje);  parametrów bezpieczeństwa użytkowania;  standardów emisyjnych. Występujące w zamówieniu nazwy własne producentów lub wyrobów zostały użyte wyłącznie w celu wskazania założonego standardu przyjętych rozwiązań. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w zamówieniu pod warunkiem zapewnienia parametrów równoważnych - nie gorszych niż określone w tych dokumentach. Oferta równoważna musi spełniać wymagania techniczne, eksploatacyjne i jakościowe ujęte w SIWZ. Zaproponowany asortyment nie może odbiegać jakością, standardem, parametrami technicznymi od założonych przez Zamawiającego. W przypadku oferty równoważnej Wykonawca wskaże różnice, które jednoznacznie zostaną opisane w kartach katalogowych zaoferowanych produktów wraz z podaniem nazwy handlowej i nazwy producenta. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Pod pojęciem „parametry równoważne - nie gorsze" Zamawiający rozumie parametry o co najmniej takich samych lub wyższych standardach jakościowych, niż wskazane w wyżej wymienionych dokumentach. 13. Ponadto, Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie także na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ. 14. Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia wskazującego na obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy, Zamawiający żąda podania przez Wykonawcę w ofercie (Formularzu Oferty) nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. 15. Zatrudnienie przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności. 1) Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. 2) Zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. –Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca -do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem 3) W ramach przedmiotu świadczenia Zamawiający wskazuje, że Wykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy osób wykonujących: − roboty drogowe i przygotowawcze: obsługa koparek, wykonywanie warstw konstrukcyjnych ścieżek i chodnika oraz prac związanych z oznakowaniem, − roboty ogólnobudowlane: roboty montażowe, brukarskie, budowa przepustów, 4) Wykonawca na żądanie Zamawiającego obowiązany jest udokumentować zatrudnienie osób, o których mowa powyżej. W związku z tym Wykonawca obowiązany jest ewidencjonować czas pracy tych osób ze wskazaniem tożsamości danej osoby, oraz czynności, które były wykonywane przez tą osobę w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca przedłoży dowody zatrudnienia osób, o których mowa powyżej, w terminie 3 dni roboczych. 5) Zamawiający może w każdym czasie zawiadomić Państwową Inspekcję Pracy celem przeprowadzenie kontroli, czy osoby wykonujące czynności wskazane w pkt 3) są zatrudnione na umowę o pracę. 6) Wymagania zatrudnienia zostały określone w Załączniku nr 3 - projekt umowy i dotyczą w szczególności: a. sposobu dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, b. uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, c. rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia, na podstawie umowy o pracę, przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Ustala się wadium w wysokości 20.000 zł PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). 2. Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert. 3. Wykonawca wnosi wadium w pieniądzu, na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Kórniku nr rachunku: 68 9076 0008 2001 0015 1106 0003 lub w jednej z poniżej podanych form: a) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, b) w gwarancjach bankowych, c) w gwarancjach ubezpieczeniowych, d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 110). 4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy przekazać przelewem na konto Zamawiającego, przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). Potwierdzoną za zgodność kserokopię dowodu zapłaty wadium należy dołączyć do oferty. 5. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Oryginał wniesienia wadium należy złożyć w pokoju nr 16 w siedzibie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi być zabezpieczone na okres 30 dni, licząc od upływu terminu składania ofert. Oferta zabezpieczona na krótszy okres niż wymagany zostanie odrzucona. 6. Dokument w formie poręczenia lub gwarancji powinien zawierać stwierdzenie, że jest ono nieodwołalne i że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium zgodnie z art. 46 ustawy pzp. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 46 ustawy pzp. 9. Złożenie oferty niezabezpieczonej akceptowaną formą wadium wskazaną w ust. 3 będzie skutkować odrzuceniem oferty Wykonawcy z postępowania.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonania oceny spełniania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. formularz ofertowy - według wzoru – załącznik nr 1 do SIWZ; 2. pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii (jeżeli dotyczy); 3. zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – stanowiące załącznik nr 7 do SIWZ (jeżeli dotyczy). 4. w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP (tzw. zbiorcze zestawienie ofert, podając nazwy wykonawców, ceny ofert, kwoty na sfinansowanie),Wykonawca przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (zał. nr 4 do SIWZ), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówieni 5. dowód wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach