Przetargi.pl
Budowa drogi gminnej Ługi – Cesarka (w tym rozbudowa istniejących odcinków drogi gminnej nr 120323 E)

Gmina Stryków ogłasza przetarg

  • Adres: 95-010 Stryków, ul. Kościuszki
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 427 198 002 , fax. 427 198 193
  • Data zamieszczenia: 2019-07-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stryków
    ul. Kościuszki 27
    95-010 Stryków, woj. łódzkie
    tel. 427 198 002, fax. 427 198 193
    REGON: 47205783300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.strykow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi gminnej Ługi – Cesarka (w tym rozbudowa istniejących odcinków drogi gminnej nr 120323 E)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi gminnej relacji Ługi – Cesarka ( w tym rozbudowa istniejących odcinków drogi gminnej nr 120323 E). Inwestycja będzie realizowana na terenie Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich i w obrębie rzeki Moszczenicy. Roboty budowlane będą prowadzone pod stałym nadzorem przyrodniczym (ornitologicznym, herpetologicznym i entomologicznym) wskazanym przez Inwestora, zgodnie z decyzją w sprawie wydania zezwolenia na czynności podlegające zakazom wynikającym z ochrony gatunkowej zwierząt wydaną przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi z dnia 23.02.2018 r. oraz pod nadzorem archeologicznym. W ramach realizacji inwestycji konieczna jest wycinka drzew i karczowanie zakrzaczeń. Pozyskane z wycinki drewno zostanie ocenione przez Zamawiającego pod katem jego właściwości użytkowych. Wskazane pnie drzew po oczyszczeniu z gałęzi wykonawca przewiezie na miejsce wskazane przez Zamawiającego w odległości do 10 km, co należy uwzględnić w ofercie. Pozostałe pozyskane drewno stanowić będzie własność Wykonawcy. Przewidziana w projekcie budowlanym wycinka drzew zostanie przeprowadzona w okresie od 1października 2019 r. do 28 lutego 2020 r. W przypadku stwierdzenia obecności płazów, gadów i bezkręgowców określonych w decyzji gatunków chronionych konieczne będzie przemieszczenie tych zwierząt w konkretne miejsce określone przez specjalistę pełniącego nadzór przyrodniczy. Zgodnie z nałożonymi przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska obowiązkami roboty ziemne należy wykonać w I kwartale 2020 r. Inwestycja będzie realizowana w obszarze stanowiska archeologicznego. Przed realizacją inwestycji zostaną przeprowadzone badania archeologiczne polegające na wykonaniu ratowniczych badań wykopaliskowych i badań sondażowych zgodnie z decyzją Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 30.06.2016 r. W przypadku odkrycia zabytków archeologicznych w wykopach sondażowych konieczne będzie wykonanie ratowniczych archeologicznych badań wykopaliskowych. Nadzór archeologiczny będzie sprawowany na zlecenie Inwestora. Prowadzone badania muszą zostać wykonane przed usuwaniem drzew lub ich karpin. Zakres robót obejmuje budowę jezdni z betonu asfaltowego, budowę ciągu pieszo-rowerowego wraz z budową zjazdów i wykonaniem poboczy oraz budowę rowu przydrożnego i przepustu rurowego. W ramach zadania zaprojektowano usunięcie kolizji telekomunikacyjnej z projektowanym układem drogowym oraz rozbiórkę obiektu tymczasowego – kiosku z przybudówką. Łączna długość przebudowywanej drogi gminnej wynosi 686,60 mb. Szczegółowy zakres prac zadania ujęty jest w dokumentacji projektowej tj.: projektach budowlano-wykonawczych i przedmiarach robót oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Dokumentacja projektowa stanowi załącznik do niniejszej specyfikacji. Zamówienie obejmuje dostawę urządzeń i materiałów, obsługę geodezyjną oraz zapewnienie bezpośredniego nadzoru przez kierownika budowy. Roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z zatwierdzonymi przez zarządcę drogi projektami czasowej zmiany w organizacji ruchu drogowego. Wszelkie procedury i koszty związane z oznakowaniem dróg oraz zajęciem pasa drogowego należy uwzględnić w oferowanej cenie. Przedmiar robót ma jedynie charakter pomocniczy. Zaleca się, aby wykonawca przed złożeniem oferty sprawdził przedmiar robót z dokumentacją projektową, dokonał wizji lokalnej i dokładnie zapoznał się z zakresem zamówienia. W przypadkach ewentualnych rozbieżności powinien zwrócić się o wyjaśnienie powstałych nieścisłości. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45.23.30.00 – 9 roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania i wykonywania nawierzchni autostrad i dróg 45.10.00.00 – 8 przygotowanie terenu pod budowę 45.23.32.20 – 7 roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.32.00 – 1 roboty w zakresie różnych nawierzchni 45.23.32.90 – 8 instalowanie znaków drogowych 77.21.14.00 – 6 usługi wycinania drzew Roboty budowlane są realizowane na podstawie decyzji ZRID Starosty Zgierskiego, więc ich rozpoczęcie i zakończenie wymaga zgłoszenia właściwemu rzeczowo organowi nadzoru budowlanego tj. Powiatowemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego w Zgierzu wraz z wszelkimi konsekwencjami. Wszystkie koszty związane z realizacją niniejszego zamówienia ponosi Wykonawca. Zakres robót objętych zamówieniem ujęty jest w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących załącznik do SIWZ. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy pzp: Zamawiający wymaga zatrudnienia przy realizacji zamówienia przez wykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób na podstawie umowy o pracę – jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22§1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ). Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które przy realizacji przedmiotowego zadania będą wykonywać następujące czynności: - obsługa sprzętu i maszyn przy wykonywaniu robót drogowych. Wymóg ten nie dotyczy osób kierujących budową, dostawców materiałów budowlanych. Wykonawca może powierzyć część zamówienia podwykonawcy/om z tym, że Zamawiający żąda wskazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy/om wraz ze wskazaniem danych kontaktowych podwykonawcy i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Ustala się wadium w wysokości 30.000,00 PLN. 2. Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert. 3. Wykonawca wnosi wadium w pieniądzu, na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Strykowie 52 8785 0002 2001 0000 1993 0006 lub w jednej z poniżej podanych form: a) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, b) w gwarancjach bankowych, c) w gwarancjach ubezpieczeniowych, d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r., poz. 310 ze zm.). 4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy przekazać przelewem na konto Zamawiającego, przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). Potwierdzoną za zgodność kserokopię dowodu zapłaty wadium należy dołączyć do oferty. 5. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Oryginał wniesienia wadium należy złożyć w pokoju nr 21 w siedzibie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi być zabezpieczone na okres 30 dni licząc od upływu terminu składania ofert. Oferta zabezpieczona na krótszy okres niż wymagany zostanie odrzucona. 6. Dokument w formie poręczenia lub gwarancji powinien zawierać stwierdzenie, że jest ono nieodwołalne i że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium zgodnie z art. 46 ustawy pzp. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 46 ustawy pzp. 9. Złożenie oferty niezabezpieczonej akceptowaną formą wadium wskazaną w ust. 3 będzie skutkować odrzuceniem oferty Wykonawcy z postępowania.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań z zakresu tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony i podpisany formularz ofertowy – załącznik nr 1, 2. pisemne zobowiązanie innych podmiotów, zgodnie z art. 22a ust. 1 i 2 ustawy pzp do oddania Wykonawcy, do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – jeśli dotyczy, wzór stanowi załącznik nr 7 do SIWZ, 3. dowód wniesienia wadium, 4. pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego – jeśli dotyczy, pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale bądź kopii potwierdzonej notarialnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach