Przetargi.pl
Budowa dróg dojazdowych do gruntów rolnych w miejscowościach Kopanina, Mokronosy i Smuszewo

Urząd Gminy Damasławek ogłasza przetarg

  • Adres: 62-110 Damasławek, Rynek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 672 613 611 , fax. 672 613 627
  • Data zamieszczenia: 2019-07-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Damasławek
    Rynek 8
    62-110 Damasławek, woj. wielkopolskie
    tel. 672 613 611, fax. 672 613 627
    REGON: 53316200000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.damaslawek.nowoczesnagmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa dróg dojazdowych do gruntów rolnych w miejscowościach Kopanina, Mokronosy i Smuszewo
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie dróg dojazdowych do gruntów rolnych. Zamówienie podzielone jest na trzy części. CZĘŚĆ I - Budowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Kopanina. Zadanie obejmuje budowę drogi dojazdowej o długości 366,51 m. Lokalizacja inwestycji - działka nr 4 i 45, jednostka ewidencyjna Gmina Damasławek, obręb ewidencyjny Kopanina. W stosunku do istniejącego przebiegu dokonano znacznej korekty tak, aby wpasować się w pas drogowy. Szerokość jezdni 4,00 – 6,0 m (na łukach) plus obustronne pobocze umocnione kruszywem łamanym szer. 0,50 m, plus dodatkowe 0,25 m z gruntu dowiezionego. Na łukach zastosowano poszerzenie podbudowy oraz jezdni z betonu asfaltowego. W zależności od promienia łuku kołowego w planie zastosowano poszerzenie każdego pasa ruchu o szerokość 1,0 m oraz 0,6 m. Wraz z tym zastosowano spadek jednostronny odpowiednio 7% i 5%. Niweletę budowanej drogi nawiązano do wysokości stałych istniejących punktów tj. skrzyżowania z istniejącą drogą gminną oraz zjazdów do posesji i na drogi gruntowe. Została ona skorygowana w celu uzyskania płynniejszego ruchu pojazdów. Przekrój poprzeczny budowanej drogi: - szerokość jezdni (warstwa ścieralna) – 4,00 – 6,0 m (na łukach), - pochylenie jezdni – daszkowe 2%, - pochylenie na łukach jednostronne 5-7%, - pobocze umocnione kruszywem łamanym szer. 0,50 m plus 0,25 pobocza z gruntu - pochylenie 8%. Konstrukcja jezdni: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S grub. 3 cm, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC11W grub. 3 cm, - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5 mm grub. 20 cm (kruszywo twarde – nie kamień wapienny), - warstwa odsączająca z piasku o wodoprzepuszczalności powyżej 8 m/dobę grub. 10 cm, Konstrukcja zjazdów: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S grub.3 cm, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC11W grub. 3 cm, - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5 mm grub. 20 cm (kruszywo twarde – nie kamień wapienny), - warstwa odsączająca z piasku o wodoprzepuszczalności powyżej 8 m/dobę grub. 10 cm. Odwodnienie projektowanej drogi odbywać będzie się na przyległy teren – pobocza gruntowe oraz rowy przydrożne (w obrębie pasa drogowego) dzięki odpowiednim spadkom poprzecznym i podłużnym. Ze względu na wyniesienie niwelety w górę nie ma potrzeby wykonania dodatkowych rowów przydrożnych. Oznakowanie budowanej drogi polegać będzie na ustawieniu znaku A-7 (na wylocie z drogi gminnej) oraz znaków D-1 na drodze gminnej prostopadłej – wielkość „średnia”, folia 2 typu. CZĘŚĆ II - Budowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Mokronosy. Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest na terenie gminy Damasławek, na odcinku drogi biegnącej z miejscowości Mokronosy. Na omawianym odcinku występuje skrzyżowanie zwykłe z drogą gminną nr 209005P o nawierzchni bitumicznej. Po obu stronach projektowanej drogi znajdują się pola uprawne oraz gospodarstwa rolne. Dojazd do nich zapewniają istniejące zjazdy gospodarcze. Zaprojektowano nawierzchnię drogi o szerokości 4,00 m w obrębie łuków – w miejscu włączenia się w istniejącą drogę gminną należy umocnić kamieniem polnym na zaprawie betonowej. Krawędź istniejącej drogi gminnej należy zabezpieczyć stosując pastę (klej) bitumiczny. Odwodnienie projektowanej drogi odbywać się będzie powierzchniowo w kierunku przydrożnych rowów lub lokalnie w teren. W ramach budowy przewiduje się wykonanie następujących podstawowych robót: - profilowanie z zagęszczeniem istniejącego podłoża, - wykonanie nawierzchni drogi z betonu asfaltowego, - umocnienie poboczy mieszanką gliniasto-żwirową grubości 10 cm, - wykonanie nawierzchni zjazdów z betonu asfaltowego. Zestawienie ilościowe długości i powierzchni poszczególnych elementów zagospodarowania terenu: - powierzchnia nawierzchni drogi 2637,00 m2, - powierzchnia nawierzchni zjazdów 79,50 m2, - powierzchnia umocnionych poboczy 596,00 m2, - powierzchnia umocnionych kamieniem poboczy 10,00 m2, Parametry techniczne i geometryczne drogi przyjęto zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie oraz zgodnie z warunkami technicznymi: Droga dojazdowa - Klasa drogi D, - Prędkość projektowa Vp=40 km/h, - Szerokość jezdni 4,00 m, - Przekrój poprzeczny drogowy, - Szerokość poboczy gruntowych 0,50 m, - Pochylenie poprzeczne jezdni na prostej 2,0%, - Kategoria ruchu KR1. Przebieg projektowanej drogi należy ściśle dostosować do istniejących warunków i przekroju istniejącej drogi. Na długości projektowanej drogi występują trzy załomy trasy. Zjazdy gospodarcze z drogi zaprojektowano o szerokości 4,00-5,00 m (generalnie o szerokości zgodnej z dotychczasową szerokością). Przekrój podłużny projektowanego odcinka budowy drogi dojazdowej do gruntów rolnych zaprojektowano uwzględniając minimalne pochylenia podłużne oraz odpowiednie odprowadzenie wód opadowych. Projektowana niweleta została dowiązana do istniejących rzędnych wysokościowych na początku i na końcu opracowania. Na całym odcinku projektowanej budowy drogi dojazdowej do gruntów rolnych zaprojektowano nową konstrukcję: w-wę ścieralną, podbudowę zasadniczą i wzmocnienie podłoża. Spadek poprzeczny daszkowy 2% w kierunku krawędzi drogi. CZĘŚĆ III - Budowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Smuszewo. Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest na terenie gminy Damasławek, na odcinku drogi biegnącej z miejscowości Smuszewo. Na omawianym odcinku występuje skrzyżowanie zwykłe z drogą powiatową nr 1604P o nawierzchni bitumicznej. Po obu stronach projektowanej drogi znajdują się gospodarstwa rolne. Dojazd do nich zapewniają istniejące zjazdy gospodarcze. Odwodnienie pasa drogowego odbywa się do rowów przydrożnych lub lokalnie w teren. Zaprojektowano nawierzchnię drogi o szerokości 4,50 m i długości ca 111m. Projektowana nawierzchnia wykonana będzie z betonu asfaltowego. Pobocze w obrębie łuków – włączenia drogi gminnej w powiatową należy umocnić kamieniem polnym na zaprawie betonowej. Krawędź drogi powiatowej należy zabezpieczyć stosując pastę (klej) bitumiczny. Zestawienie ilościowe długości i powierzchni poszczególnych elementów zagospodarowania terenu: - powierzchnia nawierzchni drogi 499,50 m2, - powierzchnia nawierzchni zjazdów 46,00 m2, - powierzchnia umocnionych poboczy 12,00 m2. Parametry techniczne i geometryczne drogi przyjęto zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie oraz zgodnie z warunkami technicznymi: Droga dojazdowa: - Klasa drogi – D, - Prędkość projektowa - Vp=40 km/h, - Szerokość jezdni - 4,50 m, - Przekrój poprzeczny – drogowy, - Szerokość poboczy gruntowych - 0,50 m, - Pochylenie poprzeczne jezdni na prostej - 2,0%, - Kategoria ruchu - KR1. Przebieg projektowanej drogi należy ściśle dostosować do istniejących warunków i przekroju istniejącej drogi. Na długości projektowanej drogi występuje jeden załom trasy. Zjazdy gospodarcze z drogi zaprojektowano o szerokości zgodnej z dotychczasową szerokością. Przekrój podłużny projektowanego odcinka budowy drogi dojazdowej do gruntów rolnych zaprojektowano uwzględniając minimalne pochylenia podłużne oraz odpowiednie odprowadzenie wód opadowych. Projektowana niweleta została dowiązana do istniejących rzędnych wysokościowych na początku i na końcu opracowania. Na całym odcinku projektowanej budowy drogi dojazdowej do gruntów rolnych zaprojektowano nową konstrukcję: w-wę ścieralną, w-wę wiążącą, podbudowę zasadniczą i wzmocnienie podłoża. Spadek poprzeczny daszkowy 2% w kierunku krawędzi drogi. Zastosowano następującą konstrukcję nawierzchni drogi i zjazdów: - w-wa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S gr. 5 cm, - w-wa podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej stabilizowanej mechanicznie o uziarnieniu ciągłym 0/31,5 mm gr. 20 cm, - w-wa wzmacniająca z mieszanki związanej stabilizowanej spoiwem (cementem z betoniarni) o Rm=2,5MPa gr. 10 cm, - profilowanie z zagęszczeniem istniejącego podłoża. Zastosowano umocnienie poboczy mieszanką gliniasto-żwirową gr. 10 cm a pobocze w obrębie łuków – włączenia drogi gminnej w powiatową należy umocnić kamieniem polnym na zaprawie betonowej gr. 10 cm. Wykonawca we własnym zakresie opracuje, uzgodni oraz zatwierdzi tymczasowy projekt organizacji ruchu na czas budowy oraz plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Koszty tych dokumentacji należy uwzględnić w cenach jednostkowych robót. 2. Wykonawca uzyska wszelkie niezbędne pozwolenia do prowadzenia robót w obrębie dróg. 3. Wykonawca sporządzi dokumentację powykonawczą, w tym dokumentację geodezyjno-wykonawczą dla zrealizowanych robót – zgodnie z obowiązującymi przepisami, umożliwiającą naniesienie zmian na mapę zasadniczą, do ewidencji gruntów i budynków i ewidencji sieci uzbrojenia terenu, oraz kopię mapy powstałej w oparciu o geodezyjną inwentaryzację powykonawczą. Koszt tej dokumentacji należy uwzględnić w cenach jednostkowych robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: WADIUM: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w kwocie: a) część I 6.500,00 PLN (słownie: sześć tysięcy pięćset złotych 00/100 PLN), b) część II 12.000,00 PLN (słownie: dwanaście tysięcy złotych 00/100 PLN), c) część III 2.500,00 PLN (słownie: dwa tysiące pięścer złotych 00/100 PLN). 2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 26.08.2019 r. do godz. 09:30 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 3.1 pieniądzu – przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr konta: 18 8959 0001 4200 0299 2000 0410 3.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3.3 gwarancjach bankowych; 3.4 gwarancjach ubezpieczeniowych; 3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz 2015 r. poz. 978 i 1240). 4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 5. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.. 8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 10.1 Odmówił podpisania umowy z sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 10.2 Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 10.3 Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określił szczególnego wykazania spełnienia niniejszego warunku z art. 22 ust. 1 pkt 1b ppkt 1 ustawy Pzp
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp. tj. „Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieszcza na stronie internetowej informacje dotyczące: • kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; • firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie; • ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach” przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Oświadczenie zaleca się przygotować zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 6 do SIWZ. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach