Przetargi.pl
Budowa dojazdu pożarowego w leśnictwie Wielonek

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Pniewy ogłasza przetarg

  • Adres: 62-045 Pniewy, Turowska
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 612 936 420, , fax. 612 936 435
  • Data zamieszczenia: 2020-03-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Pniewy
    Turowska 1
    62-045 Pniewy, woj. wielkopolskie
    tel. 612 936 420, , fax. 612 936 435
    REGON: 63001148000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://pniewy.poznan.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej PGL LP

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa dojazdu pożarowego w leśnictwie Wielonek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa dojazdu pożarowego gruntowego położonego w Nadleśnictwie Pniewy w Leśnictwie Wielonek o długości 2572,18 m położonej na działkach nr: 80079/1, 80079/2, 80080/1, 80080/2, 80081/2, 80081/4, 80082/2, 80082/4, 80083/1, 80083/2, 80084/1, 80084/2, 80085/2, 80085/4, 80088/1, 80089, 80090, 80091, 80092, 80093, 80094 w obrębach ewidencyjnych 0505 Dobrojewo Las, jednostka ewidencyjna 302405_5, Ostroróg, Gmina Ostroróg, pow. szamotulski, woj. wielkopolskie, które stanowią własność Skarbu Państwa będące w zarządzie PGL Lasy Państwowe Nadleśnictwa Pniewy. Budowa dojazdu zostanie przeprowadzona w II etapach: • I etap – od km 0+000,00 do km 1+439,18. • II etap – od km 1+439,18 do km 2+572,18. Dojazd uszkodzony w wyniku eksploatacji oraz zmiennych warunków atmosferycznych. Dojazd posiadał wcześniejsze utwardzenia, jednak w wyniku znacznej eksploatacji, oraz braku bieżącej konserwacji powstały na nim głębokie koleiny uniemożliwiające sprawne przemieszczanie wozów przeciwpożarowych jak i zrywkowych. Jakakolwiek eksploatacja leśna jest niemożliwa ze względu na ciężki dojazd sprzętu transportowego. Stan techniczny drogi – zły. Dojazd pożarowy powinien uwzględniać wymogi dla dróg pożarowych określone w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 lipca 2009 r. w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych (Dz.U. Nr 124, poz. 1030). 3.2. ISTNIEJĄCY STAN ZAGOSPODAROWANIA: 3.2.1. Ukształtowanie terenu Niweleta drogi jest zaprojektowana średnio 0,15 – 0,20 m powyżej istniejącego terenu. Takie usytuowanie zapewnia możliwość wykorzystania nośności, częściowo utwardzonego podłoża, przy jednoczesnym bilansowaniu się mas robot ziemnych w przekroju poprzecznym. Szczegółowe dane dotyczące ukształtowania niwelety zostały przedstawione na rysunkach Profilach Podłużnych. 3.2.2. Parametry techniczne drogi - prędkość projektowana 30 km/h - szerokość korony drogi 5,5 m - szerokość jezdni 4,0 m - obustronne pobocza o szerokości 0,75 m - pochylenie poprzeczne jezdni obustronne 3 % - pochylenie poprzeczne poboczy 6 % - klasa nawierzchni II (4-7 pojazdów ciężarowych o nacisku 100 KN na dobę w obu kierunkach drogi. - standard nawierzchni I (10- letni okres eksploatacyjny nawierzchni). - minimalne promienie skrętów na skrzyżowaniach drogi 11 m (wymaganie przeciwpożarowe) - maksymalne pochylenie podłużne 12,0% 3.2.3. Dojazd w planie – składa się z odcinków prostych i łuków poziomych. Łuki poziome mają promień od 15,0 do 251,0 m. - Na łukach zaprojektowano proste przejściowe do zmiany przechyłki. Długość prostej przejściowej zależy od warunków terenowych standardowo 25,0 m i 30,0 m. - W celu umożliwienia manewru mijania ciężkim pojazdom o dużych gabarytach zaprojektowano mijanki. Charakterystyka mijanki: • - szerokość 3,0 m • - długość mijanki na odcinku prostym – 23 m. • - skosy 1:7 co przy szerokości nawierzchni 3,0 m daje długość skosu 21,00 m - W przypadku kątów zwrotu < 6g nie zaprojektowano wyokrąglenia łukiem, pozostawiając załomy na trasie. - Maksymalne, dopuszczalne spadki podłużne wynoszą 12% - Spadki na zjeździe dopasować do istniejących rzędnych terenu – projektuje się kilka zjazdów. 3.2.4. Konstrukcja nawierzchni - jako nawierzchnię drogi głównej przewidziano : - nawierzchnia z klińca (kruszywa łamanego kamiennego) frakcji 0 - 31,5 mm stabilizowanego mechanicznie, z zamiałowaniem miałem kamiennym 0-5 mm, grubość 10 cm, zagęszczona do Is≥1,00 , - warstwa zasadnicza , podbudowy kruszywa łamanego kamiennego stabilizowanego mechanicznie, frakcji 0 - 31,5 mm , grubość 20,0 cm, zagęszczona do Is≥0,98 , - geosiatka o sztywnych integralnych węzłach POLGRID 45/45 lub równoważna - warstwa odsączająca z piasku średnioziarnistergo, żwiru lub pospółki stabilizowanego mechanicznie, grubość 15,0 cm, zagęszczona do Is≥0,97 , - geotkanina Geolon PP25 lub równoważna (na ok. 50% długości drogi w miejscu występowania gruntów nienośnych) - podłoże gruntowe w stanie suchym , wyrównane , oczyszczone z pozostałości organicznych Pobocza wykonać z następujących warstw: - nawierzchnia z klińca (kruszywa łamanego kamiennego) frakcji 0 - 31,5 mm stabilizowanego mechanicznie, z zamiałowaniem miałem kamiennym 0-5 mm, grubość 10 cm, zagęszczona do Is≥0,98 , - warstwa z gruntu istniejącego , piaski drobne/ średn; grubości 20 cm, zagęszczona do Is≥0,97 - warstwa odsączająca z piasku średnioziarnistego, żwiru lub pospółki stabilizowanego mechanicznie, grubość 15,0 cm, zagęszczona do Is≥0,97 , - podłoże gruntowe w stanie suchym , wyrównane , oczyszczone z pozostałości organicznych Mijanki wykonać z następujących warstw: - nawierzchnia z klińca (kruszywa łamanego kamiennego) frakcji 0 - 31,5 mm stabilizowanego mechanicznie, z zamiałowaniem miałem kamiennym 0-5 mm, grubość 10 cm, zagęszczona do Is≥1,00 , - warstwa zasadnicza , podbudowy kruszywa łamanego kamiennego stabilizowanego mechanicznie, frakcji 0 - 31,5 mm , grubość 20,0 cm, zagęszczona do Is≥0,98 , - geosiatka o sztywnych integralnych węzłach POLGRID 45/45 lub równoważna - warstwa odsączająca z piasku średnioziarnistergo, żwiru lub pospółki stabilizowanego mechanicznie, grubość 15,0 cm, zagęszczona do Is≥0,97 , - geotkanina Geolon PP25 lub równoważna (na ok. 50% długości drogi w miejscu występowania gruntów nienośnych) - podłoże gruntowe w stanie suchym , wyrównane , oczyszczone z pozostałości organicznych Place składowe wykonać z następujących warstw: - nawierzchnia z klińca (kruszywa łamanego kamiennego) frakcji 0 - 31,5 mm stabilizowanego mechanicznie, z zamiałowaniem miałem kamiennym 0-5 mm, grubość 10 cm, zagęszczona do Is≥1,00 , - warstwa zasadnicza , podbudowy kruszywa łamanego kamiennego stabilizowanego mechanicznie, frakcji 0 - 31,5 mm , grubość 20,0 cm, zagęszczona do Is≥0,98 , - geosiatka o sztywnych integralnych węzłach POLGRID 45/45 lub równoważna - warstwa odsączająca z piasku średnioziarnistergo, żwiru lub pospółki stabilizowanego mechanicznie, grubość 15,0 cm, zagęszczona do Is≥0,97 , - geotkanina Geolon PP25 lub równoważna (na ok. 50% długości drogi w miejscu występowania gruntów nienośnych) - podłoże gruntowe w stanie suchym , wyrównane , oczyszczone z pozostałości organicznych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 30 000,00 zł, Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 11.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 310). 11.3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w PKO BP O/Szamotuły nr rachunku: 65 1020 4128 0000 1402 0035 0538 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Budowa dojazdu pożarowego w leśnictwie Wielonek” Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, wyłącznie z chwilą uznania tego rachunku bankowego przed terminem składania ofert tj. najpóźniej do 06.04.2020 r., gdyż dopiero uznanie tego rachunku bankowego kwotą wadium (wpływ środków pieniężnych z tytułu wadium na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego) powoduje, że Zamawiający będzie w posiadaniu wadium. 11.4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. 11.5. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone w oryginale do oferty lub złożone w oryginale przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 1 - sekretariat). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 11.6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia, na zasadach określonych w SIWZ oraz umowie, 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. 11.7. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia uważa się za wniesione prawidłowo. 11.8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 11.13. 11.9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 11.10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11.11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11.12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z pkt 11.8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania lub niedostarczenia wymaganych dokumentów przez innego Wykonawcę jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11.13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11.14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie formułuje warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Kompletna oferta składana samodzielnie przez Wykonawcę powinna zawierać następujące dokumenty i oświadczenia: 1) wypełniony formularz ofertowy (wg wzoru - zał. nr 1 do SIWZ); 2) kosztorys ofertowy (wg zał. nr 9 i 10 do SIWZ), 3) oświadczenie Wykonawcy dotyczące braku podstaw do wykluczenia z postępowania składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy – (wg wzoru – zał. nr 1a do SIWZ); 4) oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy – (wg wzoru – zał. nr 1b do SIWZ); 5) zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu – (wg wzoru – zał. nr 2 do SIWZ); 6) pełnomocnictwo do złożenia oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. 14.2. Kompletna oferta składana przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinna zawierać następujące dokumenty i oświadczenia: 1) wypełniony formularz ofertowy (wg wzoru – zał. nr 1 do SIWZ); 2) kosztorys ofertowy (wg zał. nr 9 i 10 do SIWZ), 3) oświadczenie Wykonawcy dotyczące braku podstaw do wykluczenia z postępowania składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy – oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie; dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje brak podstaw wykluczenia (wg wzoru – zał. nr 1a do SIWZ); 4) oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu – składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy - oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie; dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu (wg wzoru – zał. nr 1b do SIWZ); 5) zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu (wg wzoru – zał. nr 2 do SIWZ); 6) pełnomocnictwo Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinno zawierać: a) oznaczenie postępowania, którego pełnomocnictwo dotyczy; b) oznaczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; c) wskazanie pełnomocnika; d) zakres pełnomocnictwa; e) podpisy wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach