Przetargi.pl
Budowa chodnika z przebudową istniejących zjazdów, budową kanalizacji deszczowej, poszerzenie jezdni i poszerzenie korpusu drogowego przy drodze wojewódzkiej nr 980 w m. Gromnik i Golanka odc. 0+550 - 1+352,70

Urząd Gminy ogłasza przetarg

  • Adres: 33-180 Gromnik, ul. Witosa 2
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 014 6514202, 6514238 , fax. 014 6514095
  • Data zamieszczenia: 2015-06-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy
    ul. Witosa 2 2
    33-180 Gromnik, woj. małopolskie
    tel. 014 6514202, 6514238, fax. 014 6514095
    REGON: 00053509500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gromnik.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa chodnika z przebudową istniejących zjazdów, budową kanalizacji deszczowej, poszerzenie jezdni i poszerzenie korpusu drogowego przy drodze wojewódzkiej nr 980 w m. Gromnik i Golanka odc. 0+550 - 1+352,70
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa chodnika z przebudową istniejących zjazdów, budową kanalizacji deszczowej, poszerzenie jezdni i poszerzenie korpusu drogowego przy drodze wojewódzkiej nr 980 w m. Gromnik i Golanka odc. 0+550 - 1+352,70. Całość inwestycji realizowana będzie w miejscowości Gromnik oraz Golanka na działkach nr: - Gromnik: 302/1; 302/4; 302/5; 303; 305/1; - Golanka: 156/5; 157/1; 157/11; 141/1; 144; 145/1; 145/2; 146/1; 156/1; 160/1; 161/1; 163/1; 164/1; 173/1; 173/5; 174/1; 174/2; 175/2; 175/6; 175/5; 176/5; 176/3; 178/3; 179/1; 179/2; 191/1; 191/2; 216/1 oraz dz. 173/3 i 164/2 w strefie oddziaływania. 1.1. Opis stanu istniejącego W stanie istniejącym w miejscu projektowanego chodnika znajduje się pobocze ziemne zmiennej szerokości od 1,0m - 1,2m. Przebieg osi jezdni pozostawia się bez zmian. Odwodnienie jezdni odbywa się spływem naturalnym po skarpie nasypu do rowu przydrożnego. 1.2. Opis stanu projektowanego Projektowany chodnik lokalizowany jest wzdłuż drogi wojewódzkiej w odc. 80 km 0+550 - odc. 80 km 1+352,7. Długość projektowanego odcinka chodnika wynosi 802,7m. Chodnik zlokalizowany jest bezpośrednio przy jezdni i szerokość jego wynosi 2,00 m. Chodnik ograniczony krawężnikiem betonowym oraz obrzeżem trawnikowym 8x30x100. Na długości istniejącej kapliczki zaprojektowano zwężenie chodnika do szerokości 1,3m. W obrębie istniejącego stawu projektowane jest wzmocnienie podstawy nasypu narzutem kamiennym grubości 0,5m. Przebieg osi jezdni pozostawia się bez zmian. Krawężnik prowadzony jest po krawędzi istniejącej nawierzchni asfaltowej za ściekiem z kostki brukowej szer. 20 cm a na łukach za projektowanym poszerzeniem. Odległość od osi drogi do projektowanego chodnika wynosi 3,25m. Ze względu na wysokość skarp zaprojektowano bariery ochronne U - 11a łącznej długości 495,0 m w lokalizacji jak na planie sytuacyjnym. Istniejącą barierę energochłonną na czas roboty należy zdemontować. Przewidywany zakres robót: - zdjęcie humusu, - roboty rozbiórkowe, - roboty ziemne - wykopy i nasypy (schodkowanie skarp), - wykonanie kanalizacji, - wykonanie studni kanalizacyjnych, - wykonanie studni ściekowych, - wykonanie przykanalików, - zasyp wykonanych urządzeń podziemnych, - wykonanie podbudowy chodnika i zjazdów, - ułożenie krawężników i obrzeży chodnikowych, - ułożenie nawierzchni z kostki na chodniku i na zjazdach, - wykonanie palisady betonowej, - wykonanie bariery ochronnej U - 11a, - uporządkowanie przyległego terenu, - humusowanie przyległego terenu i obsianie trawą, 1.3. Odwodnienie i kanalizacja Odwodnienie jezdni na przeważającym odcinku realizowane będzie przez studnie ściekowe z odprowadzeniem do rowu przydrożnego. Istniejące rowy na całości zostaną przebudowane z uwagi na poszerzenie nasypu drogowego. Na odcinku od km 0+639 - 0+681,7 projektowany jest kanał deszczowy z rur PP ? 500 i ? 400 w dwóch odcinkach łącznej długości 86m z uwagi na ograniczenia terenowe. Na pozostałym zakresie przewiduje się odwodnienie poprzez studnie ściekowe z odprowadzeniem bezpośrednio do rowu. Dno przebudowanych rowów otwartych odcinkowo umocniono elementami betonowymi. 1.4. Chodnik Projektuje się wykonanie nawierzchni chodnika z kostki betonowej o gr. 6 cm koloru szarego. Kostka układana na podsypce cem. - piask. gr 3 cm. Wzdłuż chodnika przewidziano wykonanie pasa bezpieczeństwa szer. 20 cm z kostki czerwonej. Podbudowa nawierzchni chodnika gr. 15 cm z kamienia łamanego stabilizowanego mechanicznie. Odsłonięcie krawężnika na ciągu chodnika w stosunku do istniejącej krawędzi jezdni wynosi 12 cm. 1.5. Wjazdy do posesji Wjazdy do posesji o nawierzchni z kostki betonowej szarej o gr. 8 cm, na podsypce cem. - pias. gr. 3 cm oraz obustronne skosy najazdowe szer. 2m każdy. Podbudowa wjazdów: - jako dolna warstwa - 20 cm kruszywo naturalne 0/63 stabilizowane mechanicznie, - jako górna warstwa - 15 cm kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie. Przy lokalizacji i parametrach wjazdów utrzymuje się stan istniejący z uwagi na zakończoną w 2010r. przebudowę drogi, w ramach której wykonano przebudowę wszystkich wjazdów. 1.6. Palisada betonowa Palisada betonowa jest projektowana dla podparcia skarpy. W przekroju P - 21 na długości 37,8 m - 210 szt. Palisadę projektuje się na ławie betonowej z betonu B - 15. 1.7. Krawężniki i obrzeża Należy stosować krawężniki betonowe 20x30x100 koloru szarego na ławie betonowej z oporem. Dla wykonania ław pod krawężniki należy stosować beton B - 15. Projektuje się następujące ustawienie krawężnika: - na ciągu zasadniczym - stojący 20x30x100 na ławie betonowej z oporem, wysokość odsłonięcia 12 cm, - na wjazdach - zatopiony 20x30x100 na ławie betonowej z oporem. Dla zachowania płynności przebiegu krawężnika, krawędź jezdni należy przyciąć piłą. Za chodnikiem należy ułożyć obrzeże betonowe o rozmiarach 8x30x100 na podsypce cem. - piask. gr. 10 cm. 1.8. Podstawowe dane techniczne - Klasa drogi - G, - Długość projektowanego odcinka chodnika: 802,7 mb, - Szerokość chodnika: 2,0 m, 1.9. Wpływ budowy na środowisko Projektowana inwestycja nie powoduje szkodliwego oddziaływania na środowisko. Planowane inwestycyjne nie powoduje emisji zanieczyszczeń gazowych, pyłowych i płynnych, nie emituje hałasu oraz wibracji, promieniowania, zakłóceń elektromagnetycznych. Jeżeli w obrębie planowanej inwestycji zachodzi konieczność wycinki drzew należy uzyskać odpowiednią zgodę. 1.10. Warunki gruntowo - wodne Warunki gruntowe określono jako proste - podłoże jednorodne, w związku z powyższym projektowany obiekt należy do pierwszej kategorii geotechnicznej 1.11. Uwagi końcowe - Wykonawca wykona roboty budowlane w oparciu o dokumentacje projektową (projekt budowlany i wykonawczy, przedmiar robót, projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót w pasie drogowym oraz projekt docelowej organizacji ruchu), zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót określonymi w Specyfikacji Technicznej /ST/, z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz warunkami umowy/Załącznik nr 8 /, - Wykonawca zobowiązuje się do wykonania oznakowania i zabezpieczenia ruchu i robót na czas prowadzenia robót (wg opracowanego przez Wykonawcę projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót w pasie drogowym oraz projektu docelowej organizacji ruchu) wraz z bieżącym utrzymaniem tego oznakowania i jego likwidacji po zakończeniu robót. W przypadku konieczności kierowania ruchem w trakcie realizacji robót Wykonawca musi dysponować pracownikami przeszkolonymi zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 06.07.2010 r. (Dz. U. z 2010 r. Nr 123 poz. 840) w sprawie kierowania ruchem drogowym, którzy na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 5 Ustawy z dnia 20.06.1997 r. - Prawo o ruchu drogowym - (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 108 poz. 908), będą mogli dawać sygnały uczestnikom ruchu lub innym osobom znajdującym się na drodze w czasie prowadzenia robót. W takim przypadku Wykonawca przedstawi Inspektorowi Nadzoru stosowne dokumenty potwierdzające wymagane przeszkolenie pracowników Wykonawcy. Ponadto Wykonawca powiadamiać będzie przed przystąpieniem do robót oraz o wszelkich późniejszych zmianach organizacji ruchu jednostki odpowiedzialne za organizację ruchu. - W czasie realizacji robót Wykonawca utrzymywał będzie teren budowy w stanie bez przeszkód komunikacyjnych oraz będzie usuwał i składował wszelkie urządzenia pomocnicze we własnym zakresie i na własny koszt, - Poszerzenie jezdni należy wykonać po zakończeniu robót związanych z budową chodnika, - Wykonawca ponosił będzie pełną odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi w czasie od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy przez Wykonawcę do daty końcowego odbioru robót, - Płatność za realizacje zamówienia będzie dokonywana w dwóch etapach: - 50% po zrealizowaniu i odbiorze zamówienia w 2015r./faktura częściowa/, - 50% do 31 marca 2016r. /faktura końcowa/, - Wykonawca jest odpowiedzialny za staranne zapoznanie się z dokumentami przetargowymi. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskanie wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty, - We wszystkich miejscach SIWZ oraz w załącznikach do SIWZ, w których wskazano konkretnego producenta lub nazwę własną materiałów, Zamawiający dodaje zapis lub równoważne o porównywalnych parametrach. Jedynym celem podania nazw własnych materiałów, produktów lub producenta jest przedstawienie standardów jakościowych oczekiwanych przez Zamawiającego. Produkt równoważny to taki, który posiada te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji, konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332221
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 10 000,00 zł. (słownie: dziesięć tysięcy zł 00/100). 2. Wadium musi być wniesione do dyspozycji Zamawiającego nie później niż z terminem ostatecznego składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy w BSRz w Krakowie, O/Gromnik Nr konta 38 8589 0006 0210 0000 1182 0005. 5. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie tj. do dnia 23.06.2015r. do godz. 11:00, znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 6. Wadium wnoszone w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 12. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 7, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana : - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 14. Oryginał wniesienia wadium w formach, o których mowa w pkt.3, lit. b-e należy złożyć w kasie Urzędu Gminy Gromnik. W przypadku złożenia oryginału dokumentu w kasie Urzędu Gminy, do oferty należy załączyć kopie dowodu wniesienia wadium. 15. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Przedłużony okres gwarancji i rekojmi
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: ww.gromnik.pl (zakładka: BIP, Zamówienia publiczne i ogłoszenia 2015)
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach