Przetargi.pl
Budowa budynku Urzędu Gminy w miejscowości Maków w technologii pasywnej na dz. nr 595/2 i 595/3

Urząd Gminy Maków ogłasza przetarg

  • Adres: 96-124 Maków, ul. Główna
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 468 312 017 , fax. 468 312 009
  • Data zamieszczenia: 2019-04-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Maków
    ul. Główna 12
    96-124 Maków, woj. łódzkie
    tel. 468 312 017, fax. 468 312 009
    REGON: 99494000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://makow.bipst.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa budynku Urzędu Gminy w miejscowości Maków w technologii pasywnej na dz. nr 595/2 i 595/3
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pod nazwą „Budowa budynku Urzędu Gminy w miejscowości Maków w technologii pasywnej na dz. nr 595/2 i 595/3”. Zadanie będzie realizowane w formule „Zaprojektuj-Wybuduj”. Zadanie polega na: ▪ opracowaniu dla zadania dokumentacji projektowej (projekt budowlany, projekt wykonawczy, projekty szczegółowe, projekt wyposażenia i aranżacji wnętrza budynku), opracowaniu Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót oraz kosztorysów ▪ uzyskaniu niezbędnych decyzji, uzgodnień oraz pozwoleń ▪ zakupieniu niezbędnych materiałów i zrealizowaniu dostawy ▪ roboty budowlane ▪ montażu i uruchomieniu instalacji ▪ opracowaniu dokumentacji powykonawczej (w tym inwentaryzacji) niezbędnej do prawidłowego użytkowania instalacji przez użytkowników, ▪ dokonaniu niezbędnych przeszkoleń dla obsługi ▪ uzyskanie pozwolenia na użytkowanie w imieniu Inwestora ▪ uzyskanie certyfikatu pasywności budynku Planuje się budowę budynku Urzędu Gminy spełniającego standard budynku pasywnego (NF15). Będzie to obiekt dwukondygnacyjny. Inwestycja zlokalizowana będzie w miejscowości Maków na działkach nr ew. 595/2 i 595/3. Poza budynkiem planuje się również dodatkowe utwardzenie terenu tak aby zapewnić dostęp do budynku. Działki przylegają do ulicy Brzosty (strona południowa) oraz ulicy Akacjowej (strona zachodnia). Działki są częściowo ogrodzone (działka 595/2 w całości) oraz częściowo utwardzone. Teren działek poza utwardzeniami i budynkami kubaturowymi porasta trawa. Wejście główne do budynku od strony zachodniej. Wyjścia ewakuacyjne zlokalizowano również od strony północnej i wschodniej. Wejściem głównym wchodzimy do wiatrołapu, hallu oraz kilku pomieszczeń dostępnych dla interesantów. Budynek zaprojektowany został w taki sposób, aby petenci nie mogli bez zgody (uprzedniego wpuszczenia przez domofon, otwarcia przez portiera) pracowników poruszać się po większości pomieszczeń budynku. Od frontu oraz wokół budynku projektuje się chodniki prowadzące na istniejący parking (opaska wokół budynku zapewnia drogę ewakuacyjną oraz pożarową). Na chodniku należy przewidzieć również ławki (szt. 7), stojaki na rowery (szt. 1) oraz kosze (szt. 4). Wjazd na działkę zapewniony jest istniejącym zjazdem od strony zachodniej z ulicy Akacjowej. Zniszczony niezagospodarowany teren po placu budowy oraz części istniejącego chodnika (przeznaczonego do likwidacji) należy zniwelować i obsiać trawą). Odprowadzenie ścieków sanitarnych z budynku będzie odbywać się grawitacyjnie przyłączem do zewnętrznej instalacji kanalizacyjnej sanitarnej. W obiekcie nie przewiduje się ścieków technologicznych. Przyłączenie do miejskiej sieci kanalizacji sanitarnej zrealizowane będzie w pobliżu położnej w sąsiedztwie przedmiotowego budynku przepompowni ścieków (oddalonej ok. 130 m w kierunku północnym od projektowanego budynku). Ścieki z przepompowni trafiają do lokalnej oczyszczalni ścieków. Wody opadowe należy odprowadzić na własne tereny zielone. Parametry powierzchniowe i wielkościowe inwestycji. Parametry działki: powierzchnia inwestycyjna 26 256,00 m2 (2,6256 ha) powierzchnia zabudowy istniejąca 1 240,00 m2 powierzchnia do rozbiórki 0,00 m2 powierzchnia zabudowy projektowana 691,30 m2 powierzchnia zabudowy łączna 1 961,30 m2 (7,35%) powierzchnia utwardzeń i tarasów 3 710,00 m2 (14,13%) powierzchnia biologicznie czynna 20 614,70 m2 (78,51%) stosunek zabudowy do pow. działki 0,07 intensywność zabudowy 0,07 Parametry budynku: ilość kondygnacji 2 długość 32,20 m szerokość 26,10 m wysokość + 4,50, 8,00 i 9,10 i od poziomu „0” budynku pow. użytkowa 1 063,63 m2 pow. zabudowy 691,30 m2 pow. całkowita 1 274,12 m2 kubatura 5 780,00 m3 spadek dachu 2,85° (5,00%) klasa zagrożenia ludzi ZL III i ZL I klasa odporności ogniowej D UWAGA Z uwagi na koncepcyjny charakter obiektu należy założyć, iż podane parametry mogą ulec zmianie w proporcji /tolerancji ±10 %. Obiekt po wybudowaniu ma spełniać następujące kryteria stawiane budynkom pasywnym: ▪ zapotrzebowanie na energię niezbędną do ogrzania jednego metra kwadratowego powierzchni ogrzewanej, podczas jednego sezonu grzewczego będzie na poziomie lub poniżej 11,2 kWh/(m2·rok) ▪ współczynnik przenikania ciepła U dla przegród zewnętrznych nieprzeźroczystych: - dach - mniejszy lub równy 0,110 W/m2/K - ściany – mniejszy lub równy 0,106 W/m2/K - podłoga na gruncie – mniejszy lub równy 0,095 W/m2/K ▪ szczelność powłoki zewnętrznej budynku, sprawdzona przy pomocy testu ciśnieniowego, podczas badania przy różnicy ciśnienia zewnętrznego i wewnętrznego wynosząca 50 Pa, krotność wymiany powietrza nie powinna przekraczać 0,6 h-1 ▪ przegrody zewnętrzne wykonane w taki sposób, aby maksymalnie zredukować mostki termiczne ▪ ślusarka okienna oraz drzwiowa montowana w systemie „ciepłego montażu” ▪ okna oraz witryny o współczynniku przenikania ciepła U poniżej 0,8 W/(m2·K) dla ramy i przeszklenia, całkowitej przepuszczalności energii promieniowania słonecznego dla przeszklenia g≥50% ▪ drzwi zewnętrzne o współczynniku przenikania ciepła U poniżej 0,8 W/(m2·K) ▪ wydajność rekuperatora, stosowanego do odzysku ciepła z wentylacji, powyżej 85% ▪ rekuperator ciepła wspomagany gruntowym wymiennikiem ciepła o sprawności minimum 50% ▪ ograniczenie strat ciepła w procesie przygotowania i zaopatrzenia w ciepłą wodę użytkową ▪ efektywne wykorzystanie energii elektrycznej Powyższe parametry wynikają ze szczegółowych wyliczeń ujętych w Programie Funkcjonalno-Użytkowym i Charakterystyce energetycznej budynku. Zakres planowanej inwestycji obejmuje: ▪ sporządzenie projektu budowlanego na podstawie uzgodnionej koncepcji i uzyskania dla niego wynikających z przepisów: opinii, zgód, uzgodnień i pozwoleń ▪ po udzieleniu pełnomocnictwa od Zamawiającego wystąpienie z wnioskiem i uzyskanie pozwolenia na budowę ▪ sporządzenie projektów Wykonawczych ▪ sporządzenie Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych ▪ sporządzenie przedmiaru robót i kosztorysu inwestorskiego ▪ pełnienie funkcji nadzoru autorskiego przez cały okres trwania inwestycji ▪ roboty budowlane, montażowe ▪ sporządzenie projektu wyposażenia i aranżacji wnętrza budynku ▪ uzyskanie certyfikatu pasywności budynku Ponadto Wykonawca: ▪ wykona wszelkie uzgodnienia, ekspertyzy i opinie niezbędne do uzyskania pozwolenia na budowę ▪ uzyska wszelkie inne dokumenty niezbędne do wykonania zlecenia niezbędną do uzyskania pozwolenia na budowę ▪ zapewni uzgodnienie dokumentacji projektowej przez rzeczoznawców w zakresie ochrony przeciwpożarowej, do spraw sanitarno-higienicznych oraz inne uzgodnienia wynikające z przepisów i warunków technicznych ▪ jeżeli prawo lub inne względy będą wymagały albo niektóre dokumenty Wykonawcy były podane weryfikacji przez osoby uprawnione lub podane uzgodnieniu przez odpowiednie władze, to przeprowadzenie weryfikacji i uzyskanie uzgodnień będzie na koszt Wykonawcy i jego ryzyko przed przedłożeniem dokumentów do zatwierdzenia przez Zamawiającego. Dokonanie weryfikacji i/lub uzyskanie uzgodnień dokumentów nie przesądza o zatwierdzeniu ich przez Zamawiającego, który odmówi zatwierdzenia w każdym przypadku, kiedy stwierdzi, że dokument Wykonawcy nie spełnia wymagań Umowy ▪ sporządzi harmonogram robót budowlano-instalacyjnych dla ww. realizacji inwestycji ▪ sporządzi harmonogram płatności ▪ wykona projekt zagospodarowania placu budowy, projekt organizacji robót, plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia ▪ dokona zgłoszenia rozpoczęcia robót budowlanych w imieniu Zamawiającego przygotowanie wszelkich niezbędnych dokumentów niezbędnych do odebrania wykonanych robót (certyfikaty, aprobaty, itp.) ▪ wykona dokumentację powykonawczą z naniesionymi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy ▪ przygotuje instrukcję eksploatacji, obsługi, ppoż. oraz instrukcje stanowiskowe urządzeń ▪ przeprowadzi procedurę odbiorową w imieniu Zamawiającego w przedmiocie oddania pomieszczeń do użytkowania Przyjęte rozwiązania Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Inwestorem i potwierdzić to uzgodnienie w formie pisemnej na jednym egzemplarzu projektu. Osoby upoważnione lub wskazane przez Inwestora będą miały możliwość zapoznanie się z rozwiązaniami projektowymi, a wniesione uwagi będą rozważone przez projektantów. Przedmiot zamówienia winien być zaprojektowany i wykonany zgodnie z obowiązującym stanem prawnym, normami, zasadami najlepszej wiedzy technicznej oraz z zachowaniem zasady należytej staranności. Przedmiot zamówienia powinien spełniać wymagania obowiązujących przepisów w zakresie bezpieczeństwa konstrukcji, bezpieczeństwa pożarowego, przepisów BHP, ochrony zdrowia i środowiska oraz bezpieczeństwa użytkowania. Wybudowane instalacje oraz towarzyszące obiekty powinny mieć trwałą i niezawodną konstrukcję. Wszystkie zastosowane przy realizacji zamówienia materiały muszą być fabrycznie nowe i posiadać niezbędne certyfikaty. Do zadań Wykonawcy należy wykonanie badań i sprawdzeń obligatoryjnych w świetle obowiązujących przepisów prawa oraz ochrony mienia w obrębie terenu budowy. W trakcie realizacji zamówienia do obowiązków Wykonawcy należy zrealizowanie inwestycji własnym staraniem i na swój koszt oraz zgodnie z Prawem budowlanym, a w szczególności: 1) stosowanie wyłącznie materiałów odpowiedniej jakości i dopuszczonych do obrotu na terenie Unii Europejskiej w budownictwie 2) koordynacja robót branżowych wykonywanych na obiekcie 3) zapewnienie dostaw materiałów i urządzeń 4) wykonanie wszystkich wymaganych normami, warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych zawartymi w niniejszym programie oraz stosownymi przepisami: pomiarów, badań, prób oraz rozruchów 5) udział we wszelkich odbiorach 6) wypłata odszkodowań za zniszczenia spowodowane przez Wykonawcę w trakcie przeprowadzania robót budowlanych właścicielom działek, na których prowadzono te roboty 7) naprawa lub pokrycie kosztów napraw uszkodzonych przez Wykonawcę dróg, chodników, ogrodzeń, mostków, urządzeń melioracyjnych i innych urządzeń oraz sieci technicznych 8) zapewnienie wymaganych nadzorów właścicielskich oraz specjalistycznych, w tym konserwatorskich, archeologicznych, dendrologicznych lub innych wymaganych stosownymi przepisami 9) pokrycie kosztów związanych z zajęciem terenu na czas prowadzenia robót budowlanych, w tym opłat za zajęcia pasów drogowych i innych terenów, jeżeli będzie to konieczne 10) zapewnienie obsługi geodezyjnej budowy przez cały okres jej trwania, jeśli jest wymagana Oferta dostarczona przez Wykonawcę powinna obejmować całość zadania, tj. wykonanie koncepcji, projektu budowlanego, projektu wykonawczego, projektów szczegółowych, projektu wyposażenia i aranżacji wnętrza oraz opracowanie wszelkiej niezbędnej dokumentacji, montaż, roboty budowlane, roboty wykończeniowe, roboty instalacyjne, montaż wyposażenia stałego oraz wszystkie dostawy i usługi konieczne do przeprowadzenia przedsięwzięcia aż do momentu przekazania Zamawiającemu do użytkowania i uzyskania certyfikatu niezależnej jednostki certyfikującej pasywności budynku. Oferta powinna być zgodna z Programem funkcjonalno-użytkowym i Charakterystyką energetyczną budynku. Wykonawca w swoim zakresie ujmie także te prace dodatkowe i elementy instalacji, które nie zostały wyszczególnione, lecz są niezbędne dla poprawnego funkcjonowania i stabilnego działania oraz wymaganych prac konserwacyjnych, jak również dla uzyskania gwarancji sprawnego i bezawaryjnego działania. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Programie Funkcjonalno-Użytkowym oraz Charakterystyce energetycznej budynku (załącznik nr 7 do SIWZ). GWARANCJA: Wykonawca na obowiązek udzielić gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia na okres 60 miesięcy (5 lat) od dnia bezusterkowego odbioru końcowego. Wykonawca zapewnia także bezpłatny serwis gwarancyjny wszystkich instalacji i urządzeń zamontowanych w ramach przedmiotu zamówienia w okresie 60 miesięcy (5 lat) od dnia bezusterkowego odbioru końcowego. Zamawiający przewiduje rozliczenie przedmiotu zamówienia w czterech fakturach (3 fakturach częściowych i 1 końcowej). Ogólne wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia oraz jego realizacji: Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. Zaleca się aby wykonawcy dokonali wizji lokalnej w miejscu realizacji Inwestycji w celu oceny dokumentów przekazanych w ramach danego postępowania przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia obsługi geodezyjnej niezbędnej do wykonania zamówienia, wykonania inwentaryzacji powykonawczej, organizacji i zagospodarowania placu budowy m.in. utrzymania zaplecza budowy, podłączenia wody i energii elektrycznej, dozoru budowy, wywozu nieczystości itp.), utrzymania i likwidacji placu budowy, odtworzenie stanu pierwotnego dróg, dojazdów oraz terenu w rejonie prowadzonych robót, uporządkowania terenu po zakończeniu robót, itp., wykonania tymczasowej organizacji ruchu, ponoszenia opłat administracyjnych w tym opłat za zajęcia pasa drogowego oraz wszelkich opłat za media (zabezpieczenie terenu budowy w energię elektryczną, wodę, itp.). Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu / projektu: Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa IV Gospodarka niskoemisyjna Działanie IV.3 Ochrona powietrza Poddziałanie IV.3.2 Ochrona powietrza Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane niżej czynności w zakresie realizacji zamówienia, polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 roku poz. 917 ze zm.): roboty przygotowawcze, roboty ziemne, roboty murarskie, wykonanie konstrukcji fundamentów, wykonywanie ścian fundamentowych, konstrukcji z żelbetonu, wykonanie konstrukcji schodów zewnętrznych i wewnętrznych, wykonanie izolacji przeciwwilgociowych, przeciwwodnych i termicznych fundamentów, wykonanie elewacji, wszelkie prace instalacji sanitarnych, wszelkie prace instalacji elektrycznych, prace związane z instalacją fotowoltaiczną, wykonanie posadzek, prace blacharskie, prace stolarskie, prace związane z zagospodarowaniem terenu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71000000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 100.000,00 zł. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas gdy przed upływem terminu składania ofert kwota wniesionego wadium będzie uznana na rachunku bankowym Zamawiającego. Zaleca się, aby kopię dowodu wniesienia wadium załączyć do oferty. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 71 9297 0005 0100 0707 2012 0005 b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Zwrot lub zatrzymanie wadium następuje na zasadach określonych w art. 46 Ustawy. Wadium wnoszone w innej niż pieniądz formie musi posiadać ważność co najmniej do końca terminu związania wykonawcy złożoną przez niego ofertą. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz należy załączyć do oferty odpowiedni dokument, nie spięty w całość z ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa niniejszego warunku udziału w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach