Przetargi.pl
BUDOWA BUDYNKU PRZEDSZKOLA I ZESPOŁU DZIECI MŁODSZYCH W WIŚNIOWEJ GÓRZE W RAMACH ZADANIA: ROZWÓJ BUDOWNICTWA PASYWNEGO I ENERGOOSZCZĘDNEGO – BUDOWA BUDYNKU PRZEDSZKOLA I ZESPOŁU DZIECI MŁODSZYCH W WIŚNIOWEJ GÓRZE

Gmina Andrespol ogłasza przetarg

  • Adres: 95020 Andrespol, ul. Rokicińska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 422 132 440 , fax. 422 132 434
  • Data zamieszczenia: 2017-08-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Andrespol
    ul. Rokicińska 126
    95020 Andrespol, woj. łódzkie
    tel. 422 132 440, fax. 422 132 434
    REGON: 47205774400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.andrespol.bip.cc

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    BUDOWA BUDYNKU PRZEDSZKOLA I ZESPOŁU DZIECI MŁODSZYCH W WIŚNIOWEJ GÓRZE W RAMACH ZADANIA: ROZWÓJ BUDOWNICTWA PASYWNEGO I ENERGOOSZCZĘDNEGO – BUDOWA BUDYNKU PRZEDSZKOLA I ZESPOŁU DZIECI MŁODSZYCH W WIŚNIOWEJ GÓRZE
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień: a. CPV: 45.21.41.00-1 - Roboty budowlane w zakresie budowy przedszkolnych obiektów budowlanych; b. CPV: 45.11.12.00-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne; c. CPV: 45.40.00.00-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych; d. CPV: 45.30.00.00-0 - Roboty instalacyjne w budynkach; e. CPV: 45.31.10.00-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych; f. CPV: 45.23.32.22-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania 2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych polegających na budowie nowego budynku przedszkola i zespołu dzieci młodszych w systemie niskoenergetycznym (pasywnym) przy istniejącej Szkole Podstawowej w Wiśniowej Górze na działce nr. ewid. 76, obręb Wiśniowa Góra przy ulicy Tuszyńskiej 32 zgodnie z dokumentacją projektową stanowiącą Załącznik nr 12 do SIWZ, w tym zgodnie z projektem budowlanym. 3. Roboty budowlane stanowiące przedmiot zamówienia obejmują budowę w systemie niskoenergetycznym nowego dwukondygnacyjnego, podpiwniczonego budynku przykrytego dachem płaskim, skomunikowanego jedną klatką schodową i szybem windowym. Budynek powinien mieć następujące zasadnicze parametry: a) Powierzchnia użytkowa budynku wynosić będzie 1216,84 m2 w tym: piwnicy – 352,09 m2, parteru – 312,56 m2, pierwszego piętra – 552,19 m2. b) W piwnicy znajdować się będą pomieszczenia szkoły podstawowej w tym: szatnie przeznaczone dla 176 uczniów, dwa pomieszczenia świetlicy, toaleta dla niepełnosprawnych, pomieszczenia serwerowni, techniczne, rozdzielni głównej prądu, techniczno - porządkowe oraz pomieszczenia rozdzielni posiłków dla dzieci z przedszkola i zmywalni. c) Na parterze zlokalizowane będą dwa pomieszczenia dla klas oddziałów przedszkolnych w odrębnej strefie pożarowej (ZLII) z przeznaczeniem na dwie grupy do 25 dzieci z węzłem sanitarnym dostępnym bezpośrednio z klas (sanitariaty dostosowane dla małych dzieci), pokój pedagogów wyposażony w aneks kuchenny i toaleta dla nauczycieli. d) Na piętrze usytuowane będą pomieszczenia siedmiu klasach lekcyjnych szkoły podstawowej z przeznaczeniem dla 175 uczniów, węzeł sanitarny – toalety dla uczniów: damska i męska, toaleta dla niepełnosprawnych oraz toaleta dla nauczycieli, w przedsionku – znajdować się będzie aneks porządkowy. 4. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wykonanie wszystkich zaprojektowanych instalacji, w tym: kanalizacyjnej, wodnej, elektrycznej, centralnego ogrzewania, wentylacji mechanicznej nawiewno wywiewnej, klimatyzacji, instalacji gazu, instalacji oddymiania, systemu alarmu pożarowego, monitoringu wizyjnego, systemu sygnalizacji włamania i napadu, systemu kontroli dostępu, systemu automatyki budynkowej oraz instalacji strukturalnej. 5. W ramach przedmiotu zamówienia należy wykonać wszystkie prace objęte dokumentacją projektową oraz prace związane z zagospodarowaniem terenu, w tym: a) wybudować nowe ogrodzenie od strony ul. Tuszyńskiej z paneli systemowych na podmurówce systemowej prefabrykowanej z bramą przesuwną i furtką dwuskrzydłową, b) wyposażyć teren w elementy małej architektury – ławki, stojak na rowery, kosze na śmieci, c) dokonać nasadzeń zieleni, 6. Zakres przedmiotu zamówienia nie obejmuje dostawy i montażu wyposażenia placu zabaw. 7. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje także wykonanie układu komunikacyjnego dla pieszych, w zakres, którego wchodzi: budowa chodników do wejść do budynku, wykonanie nawierzchni drogi manewrowej z kostki betonowej, utwardzenie terenu z kruszywa ozdobnego wzdłuż wybudowanych schodów, wykonanie opaski z kruszyw przepuszczalnych w celu prawidłowego odprowadzenia wód z terenu oraz ułożenie geowłókniny. W tym zakresie roboty obejmują wykonanie powierzchni o następujących obszarach: a) chodnik z kostki betonowej gr. 6 cm – 614.70 m2, b) utwardzenie z kruszywa – 17.10 m2, c) droga z kostki betonowej gr. 8 cm – 194.25 m2. 8. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje roboty przygotowawcze polegające na usunięciu pni i korzeni kolidujących z inwestycją. 9. Wykonawca będzie zobowiązany do uzyskania w imieniu i na rzecz Zamawiającego prawomocnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. W tym zakresie Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa. 10. Budynek ma być wykonany w systemie niskoenergetycznym, prace muszą być wykonywane w sposób umożliwiający osiągnięcie tego efektu. Opis oczekiwanych rezultatów w tym zakresie określa wytyczne dotyczące budowy w systemie niskoenergetycznym (audyt energetyczny), stanowiący Załącznik nr 15 do SIWZ. 11. Wykonawca ma obowiązek współpracować i udostępnić plac budowy Zamawiającemu oraz innym podmiotom wskazanym przez Zamawiającego w zakresie promocji inwestycji, tj. wykonania niezbędnej dokumentacji fotograficznej i umieszczenia niezbędnych tablic informacyjnych. 12. Wykonawca ma obowiązek przeprowadzenia szkolenia dla osób wyznaczonych przez Zamawiającego w zakresie obsługi urządzeń i zainstalowanych systemów instalacji. 13. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpiecznego dojścia i dojazdu do szkoły, na terenie, której będzie realizowana budowa oraz zabezpieczenia terenu budowy tak, aby prace nie kolidowały z pracą szkoły, z zachowaniem wszelkich obowiązujących przepisów prawa, w szczególności bezpieczeństwa i higieny pracy. 14. Zakres przedmiotu zamowienia obejmuje ponadto: a) pełną obsługę geodezyjną w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, przy czym pomiary inwentaryzacyjne winny objąć poza przedmiotem zamówienia także inne sieci uzbrojenia terenu znajdujące się w odkrywce, a niezgodne z lokalizacją uwidocznioną na mapach zasadniczych; b) przedstawienie do zaopiniowania Zamawiającemu planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia BIOZ, w celu zapewnienia właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony środowiska w miejscu robót i jego otoczeniu; c) uzyskanie wszelkich stosownych decyzji, ekspertyz, badań oraz opinii wraz z poniesieniem kosztów ich uzyskania oraz wykonania; d) ponoszenie wszelkich kosztów związanych z prowadzeniem robót budowlanych, w szczególności z opłatą za pobór wody, energii elektrycznej i opłaty za pomiary geodezyjne; e) prawidłową organizację i zabezpieczenie placu budowy; f) uporządkowanie terenu po budowie oraz wszelkie inne prace nie wskazane wprost w SIWZ, a konieczne do wykonania zgodnie ze sztuką budowlaną; g) oznakowanie terenu robót (zapewnienia stałych warunków widoczności w dzień i w nocy tych elementów oznakowania, które są niezbędne ze względów bezpieczeństwa), do czasu zakończenia i odbioru robót, prowadzenie ich z zachowaniem wymagań przepisów BHP, ppoż oraz w sposób zapewniający bezpieczeństwo; h) wykonanie prac zgodnie z właściwymi normami, aktami prawnymi, przepisami i instrukcjami wykorzystując całą dostępną wiedzę i umiejętności budowlane i techniczne do zapewnienia prawidłowego i terminowego wykonania robót budowlanych. 15. Zamawiający informuje, że na obszarze objętym robotami występują kolizje z istniejącym uzbrojeniem podziemnym. Przed przystąpieniem do robót, należy sprawdzić u gestorów sieci infrastruktury technicznej aktualność występującego uzbrojenia w pasie robót i terenie, powiadomić ich o rozpoczęciu robót oraz zabezpieczyć uzbrojenie w ziemi na czas trwania budowy. 16. Wykonawca w czasie wykonywania robót powinien działać z poszanowaniem własności publicznej i prywatnej oraz dbać o ochronę środowiska i przestrzegać obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa. 17. Do wykonania przedmiotu zamówienia, należy stosować wyroby budowlane zgodnie z prawem dopuszczone do powszechnego stosowania w budownictwie, oznakowane znakiem CE lub znakiem budowlanym, bądź umieszczone w wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, zgodnie z ustawą o wyrobach budowlanych. 18. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres robót składający się na przedmiot zamówienia określony został w: a) dokumentacjach projektowych stanowiących Załącznik nr 12 do SIWZ, obejmujących w szczególności projekt budowlany, b) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (zwaną dalej STWiORB) – stanowiącej Załącznik nr 13 do SIWZ, 19. Przedmiary robót załączone do SIWZ jako Załącznik nr 11 są wtórne do dokumentacji projektowej, zawierają zestawienie przewidywanych robót w celu zobrazowania skali budowy i ułatwienia Wykonawcom oszacowania kosztów realizacji inwestycji. Przedmiar pełni funkcję pomocniczą. 20. Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam gdzie w treści dokumentacji projektowej i STWiORB, stanowiących opis przedmiotu zamówienia, zostały w opisie tego przedmiotu wskazane odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, a także jakiekolwiek znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczegółowe procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę - Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. W tym zakresie Zamawiający dopuszcza zaproponowanie przez Wykonawcę wszelkich odpowiedników rynkowych spełniających te same funkcje oraz zapewniających nie niższą jakość oraz parametry użytkowe. Standardy wskazane przez Zamawiającego określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta czy źródła lub szczególne procesy wskazujące na pochodzenie stanowią jedynie wzorzec jakościowy, tj. określają jedynie klasę produktu, metody, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. W ofercie można przyjąć inne metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SIWZ. Zamawiający dopuszcza stosowanie przez Wykonawcę innych materiałów, elementów i systemów budowlanych, niż określone przez Zamawiającego, pod warunkiem zachowania parametrów i wymagań technicznych zawartych w dokumentacji projektowej (przed zastosowaniem należy uzgodnić z Projektantem i Zamawiającym).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45214100-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 60.000,00 PLN (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych), 2. Oferta wykonawcy, który nie wniósł wadium lub wniósł je w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 3. Wadium może być wniesione w następujących formach: a. pieniądzu; b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c. gwarancjach bankowych; d. gwarancjach ubezpieczeniowych; e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 z późniejszymi zmianami). 4. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego prowadzony przez: BS Andrespol, nr rachunku : 65 8781 0006 0000 0130 2000 0130, a do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. W tytule przelewu należy wskazać „Wadium w postępowaniu nr ZP.271.31.01.28.2017” 6. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie, decydować będzie data i godzina uznania środków na rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia należy w oryginale załączyć do oferty. Zaleca się, aby dokument nie był na trwałe związany z ofertą (zszyty). 8. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia musi zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Ponadto: a. Z treści gwarancji i poręczenia musi wynikać bezwarunkowe, płatne na pierwsze żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta albo Poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. b. W przypadku każdej z ww. form wniesienia wadium Wykonawca musi jednoznacznie wskazać postępowanie, którego dotyczy wnoszone wadium (znak/numer sprawy lub nazwa postępowania, na które wnoszone jest wadium). 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 Ustawy. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w Ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający w zakresie kompetencji i uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej nie precyzuje żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w Rozdziale XIV pkt. 7 (informacja po otwarciu ofert) przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. (wg. wzoru stanowiącego Załącznik nr 9 do SIWZ). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach