Przetargi.pl
„Utworzenie w 2019 roku 100 nowych miejsc opieki w Miejskim Żłobku w Wieluniu przy ul. Sadowej” w formule „zaprojektuj i wybuduj”

Gmina Wieluń ogłasza przetarg

  • Adres: 98-300 Wieluń, Plac Kazimierza Wielkiego
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 438 860 249 , fax. 438 860 260
  • Data zamieszczenia: 2019-07-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wieluń
    Plac Kazimierza Wielkiego 1
    98-300 Wieluń, woj. łódzkie
    tel. 438 860 249, fax. 438 860 260
    REGON: 73093475000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wielun.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Utworzenie w 2019 roku 100 nowych miejsc opieki w Miejskim Żłobku w Wieluniu przy ul. Sadowej” w formule „zaprojektuj i wybuduj”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie zadania inwestycyjnego pod nazwą: „Utworzenie w 2019 roku 100 nowych miejsc opieki w Miejskim Żłobku w Wieluniu przy ul. Sadowej” w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Zamówienie będzie finansowane ze środków własnych Gminy Wieluń oraz współfinansowane ze środków Skarbu Państwa w ramach Resortowego programu Rozwoju Instytucji Opieki nad Dziećmi w wieku do lat 3 „Maluch+” realizowanym w roku 2019. Inwestycję zaplanowano przy ulicy Sadowej w Wieluniu, na działkach nr geodezyjnym 222/6 i 220/8, obręb 15, stanowiących własność Gminy Wieluń. Dane techniczne: Powierzchnia terenu inwestycji wynosi 5 868 m2. Powierzchnia zabudowy: ok.1 000,00 m2 Powierzchnia całkowita: ok. 1 000,00 m2 Wysokość kondygnacji: min. 3,00 m. Obiekt pod względem funkcjonalno - użytkowym należy podzielić na V części: Cześć I - Pomieszczenia żłobkowe Cześć II - Pomieszczenia administracyjno - socjalne Cześć III- Pomieszczenia gospodarcze i techniczne Cześć IV - Blok żywieniowy Część V - Pomieszczenia wspólne takie jak: szatnia, sala wielofunkcyjna, jadalnia, komunikacja, holl. Zamawiający dopuszcza wykonanie obiektu w technologii opisanej w PFU, oraz metodą tradycyjną lub prefabrykowaną żelbetową przy zachowaniu warunków technicznych obowiązujących na rok 2021 w zakresie oszczędności energii oraz izolacyjności cieplnej. Zamawiający nie wyraża zgody na wykonanie obiektu w technologii prefabrykowanej lekkiej konstrukcji stalowej. W przypadku wyboru technologii prefabrykowanej opartej o konstrukcję drewnianą Zamawiający wymaga wykonania obiektu żłobka w sposób opisany w PFU. Projekt należy opracować z uwzględnieniem: - warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, Dz. U. nr 75 z dnia 15.06.2002 r., poz. 690 wraz z kolejnymi zmianami. Zamawiający wymaga spełnienia przez obiekty przepisów w/w warunków technicznych obowiązujących od 31.12.2020 r. Przy czym należy zapewnić uzyskanie zapotrzebowania energetycznego na energię użytkową do celów ogrzewania i wentylacji wynoszące poniżej 45 kWh/m2xrok, - Rozporządzeniem ministra pracy i polityki społecznej w sprawie wymagań lokalowych sanitarnych jakie powinien spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy z dnia10 lipca 2014 z poźń. zm. Zamawiający ponosi wszelkie koszty związane z opłatami przyłączeniowymi dla poszczególnych mediów. Zadanie przewiduje wykonanie odprowadzenia wód opadowych i roztopowych do sieci kanalizacji deszczowej w obrębie inwestycji wraz z przyłączem do ww. projektowanej sieci. Zamawiający dokonana wszelkich starań niezbędnych do terminowego wykonania przyłączy i sieci umożliwiających prawidłowe funkcjonowanie budynku i uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje między innymi: 1) wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszystkich niezbędnych pozwoleń, w tym uzyskanie prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę; 2) wykonanie kompleksowych robót budowlano - montażowych w oparciu o zatwierdzoną dokumentację projektową w zakresie budowy żłobka wraz z uzbrojeniem i zagospodarowaniem terenu, w tym nawierzchni drogowych i chodników, wjazdów, ogrodzenia z bramami i furtkami, placów zabaw, nasadzeń zieleni, oświetlenia zewnętrznego i terenu z zastosowaniem nowoczesnych materiałów i urządzeń generujących oszczędności energii, wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia na użytkowanie; 3) pełnienie nadzoru autorskiego podczas realizacji inwestycji. 4) zapewnienie serwisu przez okres 12 miesięcy, licząc od daty odbioru końcowego na dostarczone i zamontowane wyposażenie obiektu. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia, założenia programowe, standard wykonania został opisany w niniejszym Rozdziale i w „Programie funkcjonalno – użytkowym”, stanowiącym Załącznik nr 13 do SIWZ oraz we wzorze umowy – załącznik nr 12 do SIWZ. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia, w jakiejkolwiek części Programu funkcjonalno-użytkowego lub innej części SIWZ, zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów urządzeń bądź przedmiot zamówienia został opisany za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych opisywanym, z zastrzeżeniem, że gwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z opisem przedmiotu zamówienia i zapewniają uzyskanie parametrów technicznych i funkcjonalno – użytkowych nie gorszych od założonych. W sytuacji, gdy wymagania w SIWZ przekraczają wymagania zawarte w normach, zastosowanie mają postanowienia zawarte w SIWZ. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Przez wykonanie dokumentacji projektowej należy rozumieć między innymi, iż: 1) dokumentację projektową należy opracować na aktualnej mapie sytuacyjno-wysokościowej do celów projektowych z pokolorowanym uzbrojeniem w skali 1:500 (mapa jest w posiadaniu Zamawiającego); 2) w trakcie wykonywania prac projektowych Wykonawca: a) wykona dokumentację geotechniczną badań podłoża gruntowego niezbędną dla prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, jeżeli taka będzie wymagana, b) Zamawiający – Gmina Wieluń posiada: i warunki przyłączenia do sieci dystrybucyjnej elektroenergetycznej ii warunki techniczne przyłączenia do sieci gazowej iii warunki przyłączenia do sieci wod-kan. iv projekt dobudowy wodociągu i kanalizacji sanitarnej (w trakcie realizacji) v mapę do celów projektowych w skali 1:500 vi projekt zagospodarowania terenu – rozbudowa ul. Sadowej 3) zakres prac projektowych obejmuje m.in. sporządzenie: a) badań geotechnicznych gruntu wraz z dokumentacją, b) koncepcji architektonicznej obejmującej wizualizacje budynku, rzuty kondygnacji, przekroje, projekt kolorystyki, struktury elementów wykończeniowych elewacji i aranżacji wnętrz i zagospodarowanie terenu żłobka oraz przedłożenie jej do akceptacji Zamawiającemu – w ilości 2 egz. w terminie do 14 dni od dnia podpisania umowy, c) projektu budowlanego kompletnego, uwzględniającego obowiązujące normy i przepisy wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, opracowanego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 z późn. zm.) i przepisami wykonawczymi, szczególnie rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2018 r., poz. 1935) we wszystkich branżach obejmujących przedmiot zamówienia– w ilości 5 egz. w terminie do 45 dni od podpisania umowy. Przed złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę dokumentacja projektowa powinna być zaakceptowana przez Zamawiającego, d) wielobranżowych kompletnych projektów wykonawczych, zaakceptowanych przez Zamawiającego w ilości 4 egz. dla każdej branży w terminie do 45 dni od podpisania umowy, e) sporządzenie wszelkich innych ekspertyz i opracowań, których potrzeba ujawni się w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, f) uzyskanie decyzji pozwolenie na budowę; g) specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych wszystkich branż, przez które należy rozumieć opracowania zawierające w szczególności zbiory wymagań, które są niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót. Specyfikacje muszą uwzględniać wymagania określone w § 13 i 14 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych i wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129), 4) problematyka prac projektowych winna obejmować: a) dokumentację geotechniczną - Wykonawca w trakcie prac projektowych wykona badania geotechniczne w niezbędnym zakresie dla prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia wraz ze sporządzeniem dokumentacji. Przedmiotowe opracowania należy załączyć do projektu budowlanego, b) koncepcję architektoniczną budynku żłobka wraz z zagospodarowaniem terenu, usytuowaniem obiektu wraz z uzbrojeniem i urządzeniem terenu w powiązaniu z istniejącym układem drogowym. Koncepcję architektoniczną należy dostarczyć Zamawiającemu do 14 dni, licząc od dnia zawarcia umowy. Zamawiający do 3 dni roboczych wniesie uwagi do dostarczonej koncepcji, a Wykonawca w ciągu 3 dni roboczych naniesie wymagane zmiany. Na podstawie uzgodnionej przez Zamawiającego koncepcji architektonicznej spełniającej potrzeby Zamawiającego, Wykonawca przygotuje kompleksową dokumentację projektową, c) projekt budowlany wymagany przez Prawo Budowlane dla uzyskania pozwolenia na budowę winien zawierać w szczególności: i. projekt architektoniczno-budowlany, ii. projekt architektury (w tym: detale, szczegóły architektoniczne, wraz z wizualizacją), iii. projekt konstrukcji, iv. projekt instalacji sanitarnych wod-kan., c.o. - biały montaż, z zastosowaniem nowoczesnych materiałów i urządzeń generujących oszczędności energii, v. projekt wentylacji mechanicznej, vi. projekt wyposażenia węzła cieplnego lub kotłowni gazowej, vii. projekt instalacji elektrycznych, w tym: - instalacje oświetlenia ogólnego, ewakuacyjnego, - instalacje gniazd wtykowych, - instalacje zasilania i sterowania wentylacji, - ochronę przeciw -porażeniową, - budowę linii WLZ, - montaż tablic rozdzielczych z kompletnym wyposażeniem, - instalacje telewizyjna (z anteną i gniazdami), - instalacje nisko-prądowe kompletne: instalacja przyzywowa, kontroli dostępu, wideofon, dozorowa (monitoring wewnętrzny i zewnętrzny), - siec logiczna - komputerowa, łącząca funkcjonalnie wszystkie pomieszczenia. z zastosowaniem nowoczesnych materiałów i urządzeń generujących oszczędności energii. viii. projekt wszystkich wymaganych instalacji wewnętrznych wod-kan., gazu (jeżeli dotyczy), energetycznego, teletechnicznego, ix. projekt oświetlenia zewnętrznego budynku i terenu z zastosowaniem nowoczesnych materiałów i urządzeń generujących oszczędności energii, x. projekt zagospodarowania terenu, xi. informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, xii. dokumentację geotechniczną, d) projekty wykonawcze należy wykonać w formie odrębnych opracowań branżowych, e) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca opracował specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych w zakresie i formie zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. (Dz. U. z 2013 r., poz. 1129 z późn. zm.) w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno — użytkowego. Celem specyfikacji jest jednoznaczne określenie przedmiotu robót objętych dokumentacją projektową i jej konkretnymi rozwiązaniami pod kątem wymagań jakościowych i materiałowych, warunków i kolejności technologicznej wykonywania robót, warunków technicznych odbioru poszczególnych rodzajów robót, ich elementów lub etapów, f) ogólne wymagania dla prac projektowych - dokumentacja określająca przedmiot zamówienia winna odpowiadać aktualnym przepisom i polskim normom, a także wymaganiom technicznym niezbędnym dla wykonania zadania inwestycyjnego w pełnym zakresie oraz w sposób nadający się do eksploatacji i bez wad. Wykonawca winien na bieżąco uwzględniać w opracowaniach projektowych zmiany w przepisach i zasadach wiedzy technicznej. Dokumentacja projektowa objęta zamówieniem powinna być zgodna z przepisami i zasadami wiedzy technicznej obowiązującymi na dzień przekazania dokumentacji; 5) nakład dokumentacji: a) 5 egzemplarzy projektu budowlanego na potrzeby uzyskania pozwolenia na budowę, b) 3 egzemplarze wielobranżowych projektów wykonawczych, c) 2 egzemplarze specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót dla każdego projektu branżowego. d) 2 egzemplarze informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) e) 2 egzemplarze przedmiarów i kosztorysów ofertowych f) zaktualizowany harmonogram rzeczowo - finansowy Całość dokumentacji należy również przekazać w wersji elektronicznej w formacie PDF. Format pdf wielostronicowy, rysunki w całości (bez krojenia na części) czytelne na wydruku i zoptymalizowane pod względem objętości. 6) Zakres uzgodnień - projekty budowlane i wykonawcze należy uzgodnić między innymi z: a) Zamawiającym, b) gestorami sieci, c) rzeczoznawcami: i. ds. przeciwpożarowych, ii. ds. higieniczno – sanitarnych, iii. ds. bhp i ergonomii, d) instytucjami i organami, których konieczność dokonania uzgodnień wyłoni się w trakcie prac projektowych; 7) wymagane uzgodnienia winny być zawarte w: a) projektach budowlanych, b) projektach wykonawczych poszczególnych branż. Każdy projekt branżowy musi zawierać komplet odrębnych pozytywnych uzgodnień z gestorami sieci z warunkami technicznymi oraz komplet uzgodnień międzybranżowych; 8) wymagania dodatkowe: a) do obowiązków Wykonawcy należy uzyskanie wszystkich niezbędnych pozwoleń, b) Wykonawca zobowiązany jest do ustanowienia kierownika projektu, do obowiązków którego będzie należało m. in. sprawowanie nadzoru nad przebiegiem procesu projektowego pod kątem zgodności z warunkami określonymi w zawartej umowie, c) Wykonawca zapewni udział w opracowaniu projektu osób posiadających uprawnienia budowlane do projektowania w odpowiedniej specjalności oraz wzajemne skoordynowanie techniczne wykonanych przez te osoby opracowań projektowych, zapewniające uwzględnienie zawartych w przepisach zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w procesie budowy, z uwzględnieniem specyfiki projektowanych obiektów budowlanych, d) Wykonawca zobowiązany jest do bieżącej współpracy z Zamawiającym na każdym etapie wykonywania prac projektowych. Kontakty pomiędzy stronami odbywać się będą w terminach i miejscach obustronnie ustalonych. Wszelkie ustalenia dokonywane będą wyłącznie na piśmie, e) dokumentacja (poszczególne elementy projektu) dostarczana do zaopiniowania, uzgodnienia, weryfikacji dla Zamawiającego i innych instytucji nie będzie wliczana do nakładu dokumentacji. Koszty związane z opracowaniem materiałów roboczych, przeznaczonych do zaopiniowania, uzgodnienia, weryfikacji lub prezentacji na spotkaniach należy wkalkulować w cenę ryczałtową; 9) nadzór autorski: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zobowiązał się, przyjmując do wykonania niniejsze zamówienie, do świadczenia usług nadzoru autorskiego na etapie realizacji przedsięwzięcia oraz w okresie rękojmi i gwarancji jakości. W ramach nadzoru autorskiego Wykonawca zobowiązany jest, na wezwanie Zamawiającego, do: a) stwierdzenia w toku wykonywania robót budowlanych zgodności ich realizacji z projektem w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, b) uzgadniania i wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie zgłaszanych przez Wykonawcę lub Zamawiającego, c) wyjaśniania wątpliwości powstałych w toku realizacji zadania, d) czuwania by zakres wprowadzonych zmian nie spowodował istotnej zmiany zatwierdzonego projektu budowlanego, e) brania udziału w naradach technicznych, w odbiorze końcowym i ostatecznym, co na potrzeby wynagrodzenia jest traktowane jako pobyt na budowie. Usuwanie błędów w dokumentacji projektowej, nastąpi bezzwłocznie, w ramach ceny ofertowej, w trybie reklamacji do dokumentacji projektowej. 10) wymogi Zamawiającego w zakresie opracowania dokumentacji: a) wymagane jest by w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy odbyło się pierwsze spotkanie robocze z Zamawiającym, b) na etapie opracowania projektu wymagane są robocze konsultacje z Zamawiającym w celu akceptacji proponowanych przez Wykonawcę rozwiązań funkcjonalnych, standardów wykończenia, kolorystyki itp., c) uzyskanie wszystkich uzgodnień wymaganych przepisami prawa i opinii, d) dokumentacja powinna być wykonana w języku polskim, zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, ze sztuką budowlaną oraz powinna być opatrzona klauzulą o kompletności i przydatności z punktu widzenia celu, któremu ma służyć, e) Zamawiający nie dopuszcza wskazania w opracowanej dokumentacji projektowej znaków towarowych, nazw własnych producentów, patentów lub pochodzenia produktów, urządzeń i materiałów. Jedynym wyjątkiem od tej zasady jest przypadek, w którym wskazanie znaków towarowych jest uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie ma możliwości opisania przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a Wykonawca uzyskał uprzednio pisemną zgodę Zamawiającego na takie wskazanie. W przypadku pisemnego wyrażenia przez Zamawiającego zgody na wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia, Wykonawca jest zobowiązany opisać w dokumentacji specyfikę powodującą konieczność takiego wskazania oraz użyć słów „lub równoważne”. W takim przypadku obowiązkiem Wykonawcy jest również określenie szczegółowych parametrów, które umożliwią dopuszczenie towarów i urządzeń innych producentów jako równoważnych. Przez wykonanie budowy żłobka wraz z wyposażeniem należy rozumieć między innymi: 1) kompleksową realizację przedmiotu zamówienia, która obejmuje roboty budowlano - montażowe i dostawy, w tym: a) roboty ziemne, b) roboty budowlano-montażowe budynku wraz z elewacją, c) roboty wewnętrznych instalacji: i. sanitarnej, ii. wodociągowej, iii. elektrycznej, iv. teletechnicznej: - instalacja antywłamaniowa: Instalację antywłamaniową należy oprzeć na czujkach ruchu pasywnych PIR dualnych w miejscach gdzie dochodzi do gwałtownych zmian temperatury. Rozmieszczenie czujek powinno być wykonane tak aby zapewnić pełną ochronę budynku, wszystkich pomieszczeń. W skład systemu antywłamaniowego powinny wejść centrala alarmowa dobrana odpowiednio do ilości elementów, sygnalizator akustyczno-optyczny oraz manipulator LCD umieszczony w miejscu łatwo dostępnym. System należy podłączyć do stacji monitorującej. - instalacja telefoniczna i internetowa. Instalację telefoniczną i internetową należy wykonać w pomieszczeniach biurowych, gabinetach oraz w salach oddziałowych. Okablowanie wykonać skrętką UTP 5kat. Dla instalacji telefonicznej montować gniazda RJ 12 dla instalacji internetowej gniazda RJ45. W jednym pomieszczeniu przewidzieć szafę rack z panelami, gdzie zostanie doprowadzona linia telefoniczna z zewnątrz. Zakupić router z ilością wyjść odpowiadającej ilości gniazd komputerowych. - instalacja monitoringu Monitoringiem poprzez kamery należy objąć takie obszary jak wejście do budynku od zewnątrz, plac zabaw, hol, oraz korytarz centralny. Przewidzieć system IP, kolorowy, rozdzielczość kamer 720p, pamięć rejestratora min.21dni, v. centralnego ogrzewania, vi. wentylacyjnej, d) technologia kuchni wraz z zapleczem magazynowym - dostawa i montaż urządzeń i wyposażenia, e) uzbrojenie terenu, włączenia zewnętrznych instalacji do projektowanych sieci lub przyłączy w drodze zlokalizowanej m.in. na działkach 222/5 i 220/7. f) roboty drogowe: i. budowa wjazdu, ii. wewnętrzny układ drogowy z chodnikami, w tym droga ppoż. g) zagospodarowanie terenu: i. plac zabaw wraz z dostawą i montażem urządzeń, ii. zieleń (trawnik, nasadzenia drzew i krzewów), iii. mała architektura, iv. ogrodzenie działki żłobka, v. zadaszony plac na pojemniki na odpadki, vi. obiekty inżynierskie według wymagań, vii. budynek gospodarczy o konstrukcji drewnianej h) odtworzenie elementów środowiska, i) organizacja ruchu na czas budowy; 2) warunki prowadzenia robót a) Wykonawca winien przestrzegać warunków prowadzenia robót zawartych w: i. specyfikacji technicznych warunków wykonania i odbioru robót budowlanych, ii. założeniach do technologii wykonania robót zawartych w opisie technicznym dokumentacji projektowej, iii. bieżących uzgodnieniach z gestorami uzbrojenia terenu, iv. uzgodnieniach i opiniach do dokumentacji projektowej, v. decyzjach zawartych w dokumentacji projektowej. b) Wykonawca zapewni warunki umożliwiające prawidłowe wykonanie prac budowlano - montażowych oraz uwzględni w wynagrodzeniu ryczałtowym koszty z tym związane, c) Zamawiający przekaże Wykonawcy do realizacji plac budowy, określony dokumentacją projektową, d) Wykonawca we własnym zakresie: i. zorganizuje czasowe zaplecze budowy, wyposażone w toaletę przenośną, ii. zamontuje tymczasowe urządzenia pomiarowe na dostawę wody i energii elektrycznej dla potrzeb budowy, e) oferowane wynagrodzenie Wykonawcy powinno uwzględniać między innymi koszt: i. dozoru budowy i ochrony mienia, ii. zagospodarowania placu budowy, iii. utrudnień związanych z realizacją inwestycji, iv. instrukcji i użytkowania v. wywozu i utylizacji odpadów ( w tym: ziemi, gruzu, karpiny itp.). Koszty urządzenia zaplecza budowy wraz z dostawą wody, energii elektrycznej obciążają Wykonawcę i należy je uwzględnić w wynagrodzeniu ryczałtowym, f) Wykonawca zobowiązany jest do systematycznego prowadzenia prac porządkowych w rejonie placu budowy, wygrodzenia placu budowy, zapewnienia bezpiecznego przejścia dla pieszych, g) przed rozpoczęciem robót Wykonawca zobowiązany jest do uzgodnienia harmonogramu robót z Zamawiającym. h) Wykonawca zobowiązany jest: i. opracować projekt tymczasowej i docelowej organizacji ruchu i uzgodnić go z Zarządcą Drogi, którym jest Burmistrz Wielunia ii. uzyskać zgodę Zarządcy Drogi na czasowe zajęcie pasa drogowego, iii. aktualizować harmonogram robót na bieżąco z Zamawiającym, iv. zapewnić bezpieczne przejścia piesze i dojazd: służbom komunalnym, pojazdom uprzywilejowanym, v. zapewnić bezpieczną organizację ruchu kołowego i pieszego wraz z czytelnym i widocznym oznakowaniem, vi. zapewnić ciągły nadzór całodobowy nad oznakowaniem drogowym i wprowadzanymi sukcesywnie zmianami w organizacji ruchu, vii. w okresie trwania budowy żłobka, sieci, wjazdu, Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania układu drogowego w rejonie budowy w należytym stanie technicznym i czystości, viii. prowadzić roboty zgodnie z przepisami bhp i ppoż. oraz utrzymywać plac budowy w należytym porządku, ix. przyjąć technologie i organizacje robót, która nie spowoduje dewastacji dróg dojazdowych oraz wykonanych robót, x. zorganizować we własnym zakresie czasowy plac składowy i magazyn urobku powstałego podczas wykonywania robót, xi. układać uzbrojenie podziemne zgodnie z normami dotyczącymi zachowania normatywnych odległości od budowli i innego uzbrojenia, xii. do wyprzedzającego zawiadomienia użytkowników urządzeń podziemnych o planowanym terminie rozpoczęcia robót uzbrojenia terenu, xiii. prowadzić roboty zgodnie z obowiązującymi wymogami prawa, xiv. sporządzić „Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia" Potwierdzenie sporządzenia „planu bioz" zawarte zostanie w oświadczeniu o podjęciu obowiązków kierownika budowy, xv. sporządzić instrukcję eksploatacji budynku i urządzeń, sporządzić instrukcję p. poż. budynku, xvi. przeszkolić osoby wskazane przez Zamawiającego w zakresie obsługi i eksploatacji instalacji i urządzeń związanych z obiektem, xvii. wyposażyć budynek w sprzęt p. poż. wraz z jego oznakowaniem, xviii. oznakować drogi ewakuacyjne, xix. sporządzić umowy przyłączeniowe, uzyskać uzgodnienia, do zgłaszania odbiorów, do zgłaszania wyłączeń sieci w celu wykonania i odbioru robót, xx. sporządzić protokoły z badań, pomiarów i prób. Koszty wynikające z w/w zobowiązań należy uwzględnić w wynagrodzeniu ryczałtowym. i) odległość dowozu materiałów masowych (m. in. kamień, piasek, żwir, humus) Wykonawca ustali we własnym zakresie i uwzględni koszty z tym związane w cenie oferty, j) obsługę geodezyjną niezbędną przy realizacji zamówienia wraz z operatem geodezyjnym powykonawczym zabezpiecza Wykonawca, a jej koszt należy uwzględnić w cenie oferty, k) do pisemnego zawiadomienia o gotowości do odbioru, Wykonawca winien dostarczyć Zamawiającemu między innymi: i. protokoły odbiorów przyłączy do budynku w tym: energetyczne, wodociągowe, kanalizacji deszczowej i kanalizacji sanitarnej, gazowe, ii. protokoły z badań, pomiarów i prób, iii. pomiar powykonawczy geodezyjny, zarejestrowany w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno - Kartograficznej, iv. dokumentację powykonawczą budowlaną w branżach w 2 egz., l) materiały i wyroby użyte do wykonania przedmiotu zamówienia winny spełniać wymogi określone w szczególności w: i. deklaracji właściwości użytkowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE Nr 305/2011 z dnia 09.03.2011 r., ii. ustawie - Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 z późn. zm.), iii. ustawie o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz. U. 2019, poz. 266). Na wszystkie materiały wykonawca dostarczy atesty lub świadectwa (np. Instytutu Techniki Budowlanej) dopuszczające stosowanie ich w obiektach użyteczności publicznej oraz deklarację zgodności - przed wbudowaniem, m) Wykonawca zapewni dla zrealizowania robót kierownika budowy oraz kierowników robót branżowych z odpowiednimi uprawnieniami budowlanymi. n) Wykonawca uzyska decyzję pozwolenia na użytkowanie obiektu. Wykonawca wykona kosztorysy ofertowe zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 130, poz. 1389). Wykonawca wykona i przedłoży Zamawiającemu, w terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy harmonogram rzeczowo-finansowy, uwzględniający wykonanie wszystkich robót objętych przedmiotem zamówienia, który będzie aktualizowany po sporządzeniu dokumentacji projektowo-kosztorysowej. Harmonogram musi zawierać wszelkie koszty składające się na cenę oferty, niezbędne do zrealizowania przedmiotu zamówienia z ich podziałem na poszczególne elementy, które mogą stanowić osobny element odbioru częściowego z uwzględnieniem terminów realizacji każdego z tych elementów. Zamawiający wymaga, aby harmonogram rzeczowo – finansowy obejmował wykonanie zakresu rzeczowego (dokumentacja projektowa i roboty budowlane) do dnia 30.12.2019 r. na kwotę minimum 4 000 000,00 zł. Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia. Ustalenia organizacyjne związane z wykonaniem zamówienia i wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie przedmiotu zamówienia w okresie realizacji umowy; 2) przedmiot zamówienia powinien być wykonany kompletnie, z należytą starannością, rozumianą jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, polskimi i europejskimi normami, zasadami sztuki budowlanej, standardami współczesnej wiedzy technicznej i technologii, przepisami bhp, ppoż., i poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego; 3) ustalenia i decyzje dotyczące wykonania zamówienia uzgadniane będą wyłącznie przez ustalonych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy; 4) inne wymagania określone zostały we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 12 do SIWZ oraz wynikające z przepisów prawa.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45214100-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium do dnia 9.08.2019 r. do godz. 13.00 w wysokości: 82 440,00 zł (słownie: osiemdziesiąt dwa tysiące czterysta czterdzieści złotych 00/100). Wadium może być wnoszone w jednej lub kilka następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110 z późn. zm.).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia działalności zawodowej. Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego (http://www.bip.um.wielun.pl) informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 4 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Oświadczenia nie należy składać wraz z ofertą. W przypadku składania oferty wspólnej (konsorcja/spółki cywilne) ww. oświadczenie składa każdy z Wykonawców we własnym imieniu. Inne dokumenty: a) wypełniony i podpisany Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 1 do SIWZ. W przypadku składania oferty wspólnej (konsorcja) lub przez spółki cywilne należy złożyć jeden dokument, b) wypełnione i podpisane Zestawienie rzeczowo-finansowe z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 1a do SIWZ. W przypadku składania oferty wspólnej (konsorcja) lub przez spółki cywilne należy złożyć jeden dokument, c) pełnomocnictwo (oryginał) osoby lub osób podpisujących ofertę – jeżeli uprawnienie do podpisu nie wynika bezpośrednio z załączonych dokumentów; pełnomocnictwo udzielone liderowi/wspólnikowi w przypadku złożenia oferty wspólnej (konsorcjum) lub przez spółki cywilne. Pełnomocnictwo powinno być złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem, d) dowód wniesienia wadium, e) Wykonawca polegający na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w ust. 13.3 niniejszej SIWZ, w celu wykazania czy będzie on dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, obowiązany jest złożyć „Zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia” z wykorzystaniem wzoru– załącznik nr 8 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach