Przetargi.pl
„Budowa budynku biurowego podwójnej kancelarii leśnictw: Śmierdnica, Kołowo - II postępowanie"

Nadleśnictwo Gryfino ogłasza przetarg

  • Adres: 74-100 Gryfino, ul. 1 Maja
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4162259, 4163514 , fax. 091 4647552
  • Data zamieszczenia: 2020-12-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Gryfino
    ul. 1 Maja 4
    74-100 Gryfino, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4162259, 4163514, fax. 091 4647552
    REGON: 81053913700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gryfino.szczecin.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej - PGL LP

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa budynku biurowego podwójnej kancelarii leśnictw: Śmierdnica, Kołowo - II postępowanie"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa budynku biurowego - podwójnej kancelarii leśnictwa Śmierdnica i Kołowo na potrzeby administracyjne i obsługi interesantów wraz z zagospodarowaniem terenu, przyłączem wodociągowym, zewnętrzną instalacją kanalizacji sanitarnej do zbiornika bezodpływowego i zewnętrzną instalacją elektroenergetyczną, przy ul. Nauczycielskiej 30 w Szczecinie. Budynek administracyjno – biurowy jako obiekt użyteczności publicznej, dostosowany będzie dla osób niepełnosprawnych – dalej „Przedmiot zamówienia”. /// Lokalizacja inwestycji: ul. Nauczycielska 30 w Szczecinie, dz. nr 98/31 obręb 4201. /// Przewidywana forma architektoniczna obiektu: Wolnostojący budynek o niewielkich gabarytach oraz nieskomplikowanej i zwartej bryle, jednokondygnacyjny bez podpiwniczenia z nieużytkowym poddaszem, przykryty prostym dwuspadowym dachem o kącie nachylenia połaci 45° (spadek 100%). Wejście do budynku od strony południowo-zachodniej – podest wejściowy pod częściowym zadaszeniem (podcień). Budynek zaprojektowany w technologii szkieletowej, drewnianej. Poziom posadzki wyniesiony o 30 cm względem otaczającego terenu. Obiekt pełniący funkcję administracyjno-biurową na potrzeby gospodarki leśnej. /// Zamawiający dopuszcza częściową prefabrykację. /// Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania testu szczelności powietrznej budynku metodą ciśnieniową (Blower Door Test) oraz detekcję nieszczelności w celu zlokalizowania wszelkich niekontrolowanych przecieków powietrza przez obudowę budynku. /// Wykonawca zapewni sobie i na własny koszt korzystanie z dostępnych na terenie przyszłego placu budowy mediów (prąd, woda) oraz odprowadzenie ścieków. Dopuszcza się również możliwość innego zapewnienia mediów przez Wykonawcę. Zamawiający udzieli zgody i umożliwi korzystanie z mediów, które dostępne będą na terenie inwestycji. Wykonawca zobowiązany będzie do regulowania należności za korzystanie z mediów na podstawie wskazań liczników Wykonawcy. /// Wymagany okres gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia – 36 miesięcy od dnia bezusterkowego protokolarnego odbioru końcowego całego przedmiotu zamówienia. Wykonawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem 60 miesięcy od daty podpisania bezusterkowego protokołu końcowego odbioru robót, zgodnie z Kodeksem Cywilnym/// Jako materiał pomocniczy Zamawiający udostępnia przedmiar robót, stanowiący element dokumentacji projektowej, będącej załącznikiem nr 10 do SIWZ, w celu ułatwienia przygotowania oferty. Przedmiar ma wyłącznie znaczenie pomocnicze, ilości poszczególnych rodzajów prac wskazane w przedmiarach robót są wielkościami orientacyjnymi, a rozbieżność tych ilości w stosunku do stanu zastanego na placu budowy nie mogą być podstawą do jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego. /// Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia na czas trwania budowy kierownictwa budowy oraz wykonanie przez Kierownika Budowy czynności, określonych w art. 22 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333), niezbędnych podczas realizacji Przedmiotu Umowy. Kierownik budowy (robót) zobowiązany będzie prowadzić dziennik budowy oraz umieścić na budowie w widocznym miejscu tablicę informacyjną oraz ogłoszenie zawierające dane dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. /// Zakres robót budowlanych, parametry obiektów, ich lokalizacja i zakres instalacji przedstawiony jest w Dokumentacji projektowej, stanowiącej załącznik nr 10 do SIWZ, w skład której wchodzi m.in.: projekt budowlany, projekt wykonawczy, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (dalej: STWiORB”). /// Zalecane jest, przed złożeniem oferty, zaznajomienie się z lokalnymi warunkami, w których będą prowadzone roboty budowlane (wizja lokalna). /// We wszystkich miejscach w SIWZ, w których użyto przykładowego znaku towarowego, patentu, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu lub jeżeli Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust 1-3 ustawy PZP, należy je rozumieć jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy PZP dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie „rozwiązań równoważnych” opisywanym w treści SIWZ, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w opisie przedmiotu zamówienia, a także zachowania technologii wykonania tzn. w wyniku zmiany materiału nie może dojść do zmiany technologii wykonania, co skutkowałoby zmianą dokumentacji technicznej. W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że spełniają one wymagania określone przez Zamawiającego. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest złożyć opis materiałów i urządzeń równoważnych. /// Na podstawie art. 29 ust. 3a Ustawy PZP, Zamawiający wymaga, aby prace ręczne związane z wykonywaniem podstawowych robót budowlanych w zakresie realizacji zamówienia (jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art.22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, tekst jedn. Dz. U z 2020 r. poz. 1320) były wykonywane przez osoby zatrudnione przez wykonawcę albo podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. /// Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia na podstawie art. 36a ust. 2 PZP, dotyczącego osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 8 000 złotych (słownie: osiem tysięcy złotych). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. /// Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 299). /// Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 66 2030 0045 1110 0000 0055 7540 (bank BNP PARIBAS) z dopiskiem odnoszącym się do skróconej nazwy postępowania na przykład.: „Budowa kancelarii Śmierdnica, Kołowo” bądź podaniem sygnatury sprawy: SA.270.2.4.2020. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego. /// Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. /// Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone w oryginale do oferty lub złożone w oryginale przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (Sekretariat Nadleśnictwa Gryfino). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b PZP. /// UWAGA: W przypadku składania oferty w postaci elektronicznej, Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz należy złożyć wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia. /// Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b PZP. /// Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib; 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia; 3) kwotę gwarancji/poręczenia; 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. /// Zasady i terminy zwrotu wadium zostały opisane w SIWZ. /// Podstawa zatrzymania wadium przez Zamawiającego została opisana w SIWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) pełnomocnictwo do złożenia oferty, o ile oferta zostanie złożona przez pełnomocnika; //2) pełnomocnictwo dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;// 3) zobowiązanie podmiotu trzeciego albo inny dokument służący wykazaniu udostępnienia wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci zgodnie z pkt 7.3. SIWZ, jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów; (Niewiążący wzór zobowiązania do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 9 do SIWZ) - jeżeli wykonawca polega na zdolnościach podmiotów trzecich. /// Wykonawca może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób jednoznaczny wolę udostępnienia Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie, odpowiedniego zasobu, czyli wskazywać jakiego zasobu dotyczy, określać jego rodzaj, zakres, czas udostępnienia oraz inne okoliczności wynikające ze specyfiki danego zasobu. Z treści przedstawionego dokumentu musi jednoznacznie wynikać: (1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; (2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; (3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; (4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. /// Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b PZP, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 PZP, Wykonawca będzie zobowiązany do: 1) złożenia oświadczenia podmiotu trzeciego o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (w zakresie warunku, w stosunku do którego udostępnia swój potencjał); 2) złożenia oświadczenia o zobowiązaniu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia; 3) przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w III.4) niniejszego ogłoszenia o zamówieniu. Dokumenty, o których mowa w zdaniu poprzednim Wykonawca będzie obowiązany złożyć w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni, określonym w wezwaniu wystosowanym przez Zamawiającego do Wykonawcy po otwarciu ofert. /// W przypadku wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio, z zastrzeżeniem, że do odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia dokumentów, należy załączyć (1) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument, potwierdzający że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu oraz (2) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - ODRĘBNIE dla każdego ze wspólników oraz ODRĘBNIE dla spółki. /// Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów: 1) o których mowa w pkt 7.2. ppkt. 4- 7 SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: (a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, (b) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. // Dokumenty, o których mowa powyżej w lit. a), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w lit. b) SIWZ powinny być wystawiane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. /// Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 7.4. SIWZ i powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. /// W przypadku wnoszenia wadium w formie innej, niż pieniądz - oryginał dokumentu w postaci papierowej (dla oferty składanej w systemie tradycyjnym) bądź oryginał dokumentu w formie elektronicznej podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę upoważnioną do jego podpisania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach