Przetargi.pl
Budowa budynku biurowego nadleśnictwa.

Nadleśnictwo Pomorze w Pomorzu ogłasza przetarg

  • Adres: 16-506 Giby, Pomorze
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 875 162 028 , fax. 875 165 052
  • Data zamieszczenia: 2018-08-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Pomorze w Pomorzu
    Pomorze 8
    16-506 Giby, woj. podlaskie
    tel. 875 162 028, fax. 875 165 052
    REGON: 79001127900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bialystok.lasy.gov.pl/web/pomorze/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa budynku biurowego nadleśnictwa.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dotyczących budowy budynku biurowego wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu niezbędnym do funkcjonowania ww. budynku, przeznaczonego na siedzibę Nadleśnictwa Pomorze, zlokalizowanego w Pomorzu gmina Giby, powiat sejneński, województwo podlaskie na działce oznaczonej numerem geodezyjnym 1101/2 obręb Pomorze. W obiekcie znajdować się będą między innymi pomieszczenia biurowe, techniczne, magazynowe, archiwa, sekretariat, sala konferencyjna, natomiast przy budynku znajdować się droga wewnętrzna, miejsca postojowe, trawniki, ogrodzenie. 2. Podstawowe parametry techniczne budynku biurowego: a) powierzchnia zabudowy: 463,70 m2, b) powierzchnia zabudowy tarasów zewnętrznych: 75,10 m2, c) powierzchnia całkowita: 1 148,30 m2,d) powierzchnia użytkowa budynku: 1 054,16 m2, e) kubatura budynku: 3 993,60 m3, f) kubatura tarasów zewnętrznych: 29,30 m3, g) ilość kondygnacji nadziemnych: 1 + poddasze użytkowe, h) ilość kondygnacji podziemnych: 1. 3. Prace w zakresie robót budowlanych, dotyczące przedmiotowego zamówienia, realizowane będą w oparciu o niżej wymienione dokumenty będące integralną częścią SIWZ, tj.: 1) Dokumentacja projektowa, opracowana przez firmę Pana Tomasza Zaforymskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą: „Studio Projektowe „MODUS” Tomasz Zaforymski” z siedzibą w Suwałkach przy ul. Tadeusza Kościuszki 140, 16-400 Suwałki, składającą się z następujących opracowań: a) Projekt Budowlany na budowę budynku biurowego wraz z infrastrukturą techniczną. Adres inwestycji: Pomorze, gmina Giby, powiat sejneński, województwo podlaskie, Inwestor: Skarb Państwa PGL LP Nadleśnictwo Pomorze, Pomorze 8, 16-506 Giby: I. Załączniki formalne: Strona tytułowa, Spis zawartości, Oświadczenie projektantów zgodnie z art. 20 ust. 4 ustawy Prawo budowlane, Uprawnienia i zaświadczenia projektantów, Warunki geotechniczne gruntu, Warunki techniczne podłączenia do sieci energetycznej, Informacja BIOZ, Charakterystyka energetyczna, Decyzja o warunkach zabudowy, Decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych. II. Projekt budowlany: a) Część architektoniczna: Opis techniczny, Rysunki od nr A/1 do nr A/27.3. b) Część konstrukcyjna: Opis techniczny, Rysunki od nr 1 do nr 25. c) Instalacje sanitarne: ca) instalacje zewnętrzne wodno-kanalizacyjne: - Opis techniczny, - Rysunki od nr S-1 do nr S-7. cb) instalacja zewnętrzna kanalizacji deszczowej: - Opis techniczny, - Rysunki od nr S-1 do nr S-7. cc) Instalacja wodno-kanalizacyjna: - Opis techniczny, - Rysunki od nr S/1 do nr S/3. cd) Instalacje centralnego ogrzewania: - Opis techniczny, - Rysunki od nr S-1 do nr S-6. ce) Instalacja wentylacji: - Opis techniczny, - Rysunki od nr S/1 do nr S/3. cf) Instalacja klimatyzacyjna: - Opis techniczny, - Rysunki od nr S/1 do nr S/3. cg) Technologia kotłowni: - Opis techniczny, - Rysunki od nr S/1 do nr S/2. d) Instalacje elektryczne: - Opis techniczny, - Rysunki od nr E-1 do nr E-19. e) Urządzenia drogowe: - Opis techniczny, - Rysunki od nr D1 do nr D5. f) Instalacje teletechniczne: - Opis techniczny + zalecenia konserwacyjne: - Rysunki od nr T1 do nr T9. b) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych: I Branża roboty budowlane, II Branża instalacje sanitarne, III Branża instalacje elektryczne, IV Branża urządzenia drogowe, V Branża Instalacje teletechniczne. c) Przedmiary robót: I Branża roboty budowlane, II Branża instalacje sanitarne - Przyłącza wodno-kanalizacyjne i kanalizacji deszczowej, III Branża instalacje sanitarne - Instalacja wodno-kanalizacyjna, IV Branża instalacje sanitarne - Instalacja centralnego ogrzewania, V Branża instalacje sanitarne - Budowa kotłowni olejowej, VI Branża instalacje sanitarne - Instalacja wentylacji mechanicznej, VII Branża instalacje sanitarne - Instalacja klimatyzacji, VIII Branża instalacje elektryczne, IX Branża urządzenia drogowe, X Branża instalacje teletechniczne. 2) Opracowania uzupełniające i inne dokumenty: a) decyzja dotycząca pozwolenia na budowę – Decyzja Starosty Sejneńskiego z dnia 27.06.2017 r., która stała się ostateczna dnia 11.07.2017 r., b) decyzja Starosty Sejneńskiego dnia 26.05.2017 r., znak sprawy: OŚRL.6341.11.2017, która uprawomocniła się z dniem 13.06.2017 r. dotycząca pozwolenia wodnoprawnego na szczególne korzystanie z wód polegające na wprowadzeniu ścieków w postaci wód opadowych i roztopowych do ziemi z odwadnianego terenu poprzez zbiornik retencyjno-rozsączający, c) decyzja Starosty Sejneńskiego dnia 26.05.2017 r., znak sprawy: OŚRL.6341.12.2017, która uprawomocniła się z dniem 13.06.2017 r. dotycząca pozwolenia wodnoprawnego na szczególne korzystanie z wód polegające na wprowadzeniu ścieków bytowo-gospodarczych do ziemi po ich podczyszczeniu w indywidualnej oczyszczalni ścieków poprzez zbiornik retencyjno-rozsączający. W przypadku, gdy w dokumentacji zostały wskazane nazwy producenta, znaki towarowe, typy materiałów, produktów, patentów czy pochodzenia dostawcy lub normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne czy systemy referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza zastosowanie przy realizacji przedmiotu zamówienia produktów, materiałów i rozwiązań równoważnych. Za produkty, materiały i rozwiązania równoważne Zamawiający uzna produkty, materiały i rozwiązania dopuszczone do stosowania w budownictwie pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w dokumentacji projektowej. Na wykonawcy spoczywa obowiązek udowodnienia równoważności zaoferowanych produktów, materiałów i urządzeń w stosunku do produktów, materiałów i urządzeń wymaganych przez Zamawiającego. Wykonawca przed złożeniem oferty ma obowiązek sprawdzić zakres i rodzaj robót z dokumentacją i uwzględnić powyższe w oferowanej cenie. Zakres przedmiotowy zamówienia dotyczy wykonania robót budowlanych, w zakresie budowy nowego budynku biurowego wraz z towarzyszącą infrastrukturą na potrzeby Nadleśnictwa Pomorze, zlokalizowanego w Pomorzu gmina Giby, powiat sejneński, województwo podlaskie na działce oznaczonej numerem geodezyjnym 1101/2 obręb Pomorze w zakresie określonym w decyzjach wymienionych w ust. 3 pkt 2). Wykonawca działając w imieniu Zamawiającego, na podstawie udzielonego pełnomocnictwa, zobowiązany jest do uzyskania, zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu. Wykonawca zapewnia doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań, w tym do kierowania i wykonywania robót budowlanych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz z postanowieniami stosownych decyzji podejmowanych przez inwestora oraz podmioty/ instytucje zewnętrzne. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania robót budowlanych z należytą starannością oraz zgodnie z obowiązującymi normami oraz przepisami prawa, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji przedmiotowej inwestycji. W zakresie realizacji robót budowlanych Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego, kołowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót oraz do uporządkowania i zagospodarowania terenu po zakończeniu robót budowlanych. Realizacja przedmiotowego zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2018 r. poz. 1202 ze zm.).oraz ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz.U. z 2018 r. poz. 1025). Przedmiot zamówienia nie został podzielony na części, w związku z czym Zamawiający wymaga kompleksowego zrealizowania niniejszego zamówienia. Zamawiający w ramach przedmiotowego postępowania umożliwia zainteresowanym Wykonawcom dokonanie wizji lokalnej na terenie objętym niniejszą inwestycją. W związku z powyższym Zamawiający informuje, że udostępni Wykonawcom teren przyszłej budowy celem przeprowadzenia wizji lokalnej, w czasie dogodnym dla Wykonawców tj. w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7:30 do 14:00. Wykonawca winien każdorazowo poinformować Zamawiającego o zamiarze dokonania wizji lokalnej z zachowaniem formy pisemnej. Zgłoszenie należy przekazać na e-mail: pomorze@bialystok.lasy.gov.pl
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga w przedmiotowym postępowaniu od Wykonawców wniesienia wadium. Wysokość wymaganego wadium ustala się na kwotę 150 000,00 zł. (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy 00/100 zł.). 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do 24 sierpnia 2018 r., a potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do składanej oferty. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 110 ze zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić wyłącznie przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego BGŻ S.A Oddział Augustów 74 2030 0045 1110 0000 0072 5400, a w tytule wpłaty należy wpisać „Przetarg nieograniczony na wykonanie zamówienia pn.: „Budowa budynku biurowego nadleśnictwa”. 5. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 Ustawy. 6. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli najpóźniej do terminu składania ofert zaliczone zostanie na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz musi zostać złożone najpóźniej do terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 5). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 7. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 Ustawy . 8. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnym opakowaniu, a jego kopia w ofercie. 9. Zwrot wadium: 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 9.1), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 5) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 6) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający w ramach niniejszego warunku nie określa szczegółowych wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu wykazania, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych przedłoży oświadczenie o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności. - Sporządzony przez Wykonawcę, wg. wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, Formularz Oferty. - Kosztorys ofertowy przygotowany metodą kalkulacji szczegółowej, wraz z zestawieniem materiałów, sprzętu i robocizny, opracowany w oparciu o załączone do niniejszej SIWZ przedmiary robót z zachowaniem przyjętej numeracji, pozycji i podziału na poszczególne działy. W przypadku, gdy określone pozycje przedstawione zostały w kosztorysie Wykonawcy pod innymi numerami, Wykonawca w tym zakresie powinien przedstawić odpowiednie informacje lub oznaczenia. - W celu potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, w tym dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej, Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia oraz zestawienia oferowanego wyposażenia, urządzeń i instalacji sporządzonych wg. wzoru przedstawionego w Załączniku nr 4 do SIWZ. - Pełnomocnictwo do podpisywania oferty, jeżeli osobą podpisującą nie jest osoba upoważniona na podstawie dokumentu rejestrowego – w oryginale lub poświadczone notarialnie. - Oświadczenie Wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1). Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 10 do SIWZ. - Fakultatywnie, dowód wpłaty wadium, jeżeli jest ono wnoszone w formie pieniądza.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach