Przetargi.pl
Budowa bezpiecznej zatoczki autobusowej w miejscowości Gorzewo

Gmina Ryczywół ogłasza przetarg

  • Adres: 64-630 Ryczywół, ul. Mickiewicza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 67 283 70 02 , fax. 67 283 89 90
  • Data zamieszczenia: 2020-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ryczywół
    ul. Mickiewicza 10
    64-630 Ryczywół, woj. wielkopolskie
    tel. 67 283 70 02, fax. 67 283 89 90
    REGON: 57079143100000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa bezpiecznej zatoczki autobusowej w miejscowości Gorzewo
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Nazwa zadania: Budowa bezpiecznej zatoczki autobusowej w miejscowości Gorzewo. 2. Przedmiot zamówienia i jego lokalizacja Przedmiotem opracowania jest projekt budowy zatoczki autobusowej wraz z peronem, chodnikami (dojściami) oraz parkingiem. Projektowana do budowy zatoczka autobusowa położona jest na obszarze Gminy Ryczywół, w miejscowości Gorzewo. Zatoczka zlokalizowana jest przy skrzyżowaniu drogi gminnej z drogą powiatową nr 2019P i obejmuje części działek o numerach geodezyjnych 199/1, 196, 73, 199/10. 3. Opis stanu istniejącego Istniejąca zatoka autobusowa, zlokalizowana przy drodze powiatowej, posiada jezdnię z nawierzchnią asfaltową oraz peron z nawierzchnią betonową. Ograniczenie zatoki stanowi krawężnik betonowy, a peronu murek betonowy z płotkiem. Nawierzchnia chodnika wykonana jest z płytek betonowych o wymiarach 50x50cm, a nawierzchnia zjazdu z płytek betonowych o wymiarach 25x25cm. Zarówno nawierzchnia zatoki jaki i peronu oraz nawierzchnie chodnika i zjazdu są mocno zniszczone, występują spękania, deformacje, nierówności podłużne i poprzeczne oraz ubytki. W obrębie zatoki autobusowej tworzą się zastoiska wody opadowej. Brak chodników, przejść dla pieszych oraz organizacji ruchu powoduje wzrost zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. W obrębie projektowanej zatoczki występują następujące urządzenia obce: - doziemna sieć telekomunikacyjna 3t z przyłączami, - doziemna sieć kanalizacji sanitarnej ks180 i ks260, - naziemna (słupowa) sieć energetyczna eNN, - sieć wodociągowa woA80 i woA100 z przyłączami. Położenie istniejących sieci nie koliduje z projektowaną budową przedmiotowej zatoczki. 4. Opis stanu projektowanego Zatoczkę zaprojektowano w obrębie istniejącego skrzyżowania drogi powiatowej z drogą gminną. Wjazd na zatoczkę projektuje się od strony drogi gminnej. Szerokość jezdni przy wjeździe i wyjeździe 6,0m. Wyokrąglenia łukami o promieniu R=12,0m. Szerokość jezdni na długości peronu 4,0m. Przy peronie projektuje się wiatę autobusową. W celu umożliwienia komunikacji pieszym, przy zatoczce oraz przy drodze powiatowej zaprojektowano chodnik o szerokości 2,0m. Przy drodze gminnej dodatkowo projektuje się parking dla pojazdów osobowych składający się z pięciu stanowisko o szerokości 2,50m i jednego stanowiska dla osób niepełnosprawnych o szerokości 3,60m. Długość stanowisk 5,0m. Spadek poprzeczny jezdni na parkingu, jednostronny 2% w kierunku od drogi gminnej. Przy drodze powiatowej projektuje się przebudowę istniejącego zjazdu indywidualnego do działki nr 199/10. Przy parkingu i zjeździe zaprojektowano chodnik o szerokości 2,0m jako dojście do przejścia dla pieszych. Spadek poprzeczny chodników projektuje się jako jednostronny 2% do jezdni lub zieleni. Przed wykonaniem konstrukcji nawierzchni projektuje się wymianę istniejącego gruntu na głębokość 35cm na grunt mineralny (piasek 0/2mm). Konstrukcję jezdni zatoczki zaprojektowano z warstwy odcinającej z gruntu stabilizowanego cementem Rm=5,0MPa o grubości warstwy 15cm po zagęszczeniu, podbudowy z betonu cementowego klasy C 16/20 o grubości 22cm i warstwy ścieralnej z kostki betonowej, wibroprasowanej, szarej, typu behaton, grubości 8cm układanej na podsypce cementowo-piaskowej o grubości 3cm wykonywanej w betoniarkach po zagęszczeniu. Jezdnię zatoczki projektuje się obramować krawężnikiem betonowym o wymiarach 15x30cm i opornikiem betonowym o wymiarach 12x25cm układanym na podsypce cementowo-piaskowej 5cm i ławie z oporem wykonanej z betonu cementowego klasy C 12/15 w ilości 0,06m3/mb. Na połączeniu z jezdnią drogi powiatowej i gminnej projektuje się krawężnik betonowy o wymiarach 15x22cm (belka wjazdowa, wystająca +4cm), układany na podsypce cementowo-piaskowej 5cm i ławie z oporem wykonanej z betonu cementowego klasy C 12/15 w ilości 0,06m3/mb. Nawierzchnię parkingu zaprojektowano z kostki betonowej, wibroprasowanej, szarej, typu behaton, grubości 8cm, układanej na podsypce cementowo-piaskowej o grubości 3cm wykonywanej w betoniarkach, podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5mm o grubości 20cm po zagęszczeniu i warstwie z gruntu stabilizowanego cementem Rm=5,0 MPa o grubości 10cm po zagęszczeniu. Jezdnię parkingu od strony drogi gminnej projektuje się ograniczyć krawężnikiem betonowym o wymiarach 15x22cm (belka wjazdowa, wystająca +4cm), a od strony chodnika krawężnikiem betonowym o wymiarach 15x30cm, wystającym +10cm, układanym na podsypce cementowo-piaskowej 5cm i ławie z oporem wykonanej z betonu cementowego klasy C 12/15 w ilości 0,06m3/mb Nawierzchnię zjazdu zaprojektowano z kostki betonowej, wibroprasowanej, szarej, typu behaton, grubości 8cm, układanej na podsypce cementowo-piaskowej o grubości 3cm wykonywanej w betoniarkach, podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5mm o grubości 15cm po zagęszczeniu i warstwie z gruntu stabilizowanego cementem Rm=2,50 MPa o grubości 10cm po zagęszczeniu. Jako obramowanie nawierzchni zjazdu zaprojektowano opornik betonowy o wymiarach 8x25cm układany na podsypce cementowo-piaskowej 5cm i ławie z oporem wykonanej z betonu cementowego klasy C 12/15 w ilości 0,04m3/mb. Nawierzchnię chodników projektuje się wykonać z kostki betonowej, wibroprasowanej, szarej, grubości 6cm, układanej na podsypce cementowo-piaskowej o grubości 3cm wykonywanej w betoniarkach i warstwie z gruntu stabilizowanego cementem Rm=2,50 MPa o grubości 10cm po zagęszczeniu. Chodnik projektuje się ograniczyć opornikiem betonowym o wymiarach 8x25cm układanym na podsypce cementowo-piaskowej 5cm i ławie z oporem wykonanej z betonu cementowego klasy C12/15 w ilości 0,04m3/mb. Wzdłuż krawędzi drogi powiatowej zaprojektowano ściek podłużny o szerokości 20cm z dwóch rzędów kostki betonowej grubości 8cm ułożonej na podsypce cementowo-piaskowej 5cm i ławie wykonanej z betonu cementowego klasy C 12/15 w ilości 0,04m3/mb oraz frezowanie (rozbiórkę) pasa o szerokości 1,0m, skropienie emulsją asfaltową C 60B4ZM w ilości 0,80kg/m2, warstwę wiążącą z betonu asfaltowego AC 16 W 35/50 KR 3-4 o grubości 4cm, skropienie emulsją asfaltową C 60B4ZM w ilości 0,20kg/m2 oraz warstwę ścieralną z betonu asfaltowego AC 11 S 50/70 KR 3-4 o grubości 4cm. Odwodnienie zatoczki zaprojektowano jako powierzchniowe, przez zastosowanie normatywnych spadków podłużnych i poprzecznych jezdni i chodników. Dodatkowo projektuje się ścieki pochodnikowe z betonowych elementów prefabrykowanych wg KPED karta 01.03. Ustawienie prefabrykatów powinno być wykonane na podsypce cementowo-piaskowej o grubości 3cm i podbudowie z chudego betonu o grubości warstwy 15cm. Rząd górny projektuje się zgodnie z niweletą i spadkiem poprzecznym nawierzchni chodnika. Rząd dolny projektuje się ze spadkiem umożliwiający odprowadzenie wody opadowej z jezdni poza chodnik (min. 0,2%). Skrajny prefabrykat ścieku projektuje się dociąć do skosu krawężnika. Wylot ścieku projektuje się umocnić brukiem układanym na warstwie o grubości 10cm z chudego betonu. Szczegóły sytuacyjne projektowanej budowy zatoczki, szczegóły przekrojów konstrukcyjnych i profilu podłużnego, pokazano na poszczególnych rysunkach. Technologię wykonania poszczególnych robót szczegółowo opisano w specyfikacjach technicznych. 5. Uwagi: - Wykonawca przed przystąpieniem do robót drogowych powinien wykonać ręcznie odkrywki (wykopy) i skontaktować się z właścicielami poszczególnych urządzeń obcych, celem ich szczegółowej lokalizacji. W przypadku napotkania w trakcie robót urządzeń nie wykazanych w dokumentacji lub nie naniesionych na podkład geodezyjny należy teren wykopu zabezpieczyć oraz powiadomić właściciela urządzenia. Prowadzenie robót w obrębie urządzeń obcych musi odbywać się pod nadzorem oraz zgodnie z podanymi warunkami i uzgodnieniami. - Wykonawca w czasie prowadzenia robót ziemnych powinien zwrócić szczególną uwagę na to, aby nie dopuścić do zalania wykopu, gdyż spowoduje to uplastycznienie się gruntu podłoża. - Istniejący w obrębie projektowanej do budowy zatoczki kabel teletechniczny należy odkopać, zabezpieczyć przez obudowanie rurą dwudzielną np. AROT A 120 PS oraz zasypać wykonując projektowaną konstrukcję jezdni. Lokalizację odcinków kabla do zabezpieczenia pokazano na rys. nr 1 (pzt). - Wykonawca robót w pierwszej kolejności oznakuje roboty, zgodnie z zatwierdzonym przez zarządcę drogi schematem zmiany organizacji ruchu na czas prowadzenia robót w pasie drogowym, a następnie przystąpi do wykonania robót. Wykonawca jest zobowiązany do przestawiania znaków w miarę postępu robót, do ich utrzymania i konserwacji. - Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia swobodnego dostępu wszystkim właścicielom posiadającym posesje w obrębie skrzyżowania, przy którym będzie prowadzona budowa zatoczki. - Projekt niniejszy nie obejmuje swym zakresem docelowej organizacji ruchu. Załączony do projektu rysunek zawiera propozycję docelowej organizacji ruchu wraz z oznakowaniem pionowym i poziomym. Zaproponowane oznakowanie pionowe i poziome zostało uwzględnione w przedmiarze robót i kosztorysie inwestorskim.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 IDW). 2) Kosztorys ofertowy. 3) (jeżeli dotyczy) Zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – w przypadku gdy wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 IDW) lub inne dokumenty udowadniające, że wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów tj. zawierające następujące informacje: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 4) (jeżeli dotyczy) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy reprezentant wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach