Przetargi.pl
Budowa 100 sztuk przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Sulmierzyce

GMINA SULMIERZYCE ogłasza przetarg

  • Adres: 98-338 Sulmierzyce, Urzędowa 1
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-08-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA SULMIERZYCE
    Urzędowa 1
    98-338 Sulmierzyce, woj. łódzkie
    REGON: 590648184
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://sulmierzyce.info/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa 100 sztuk przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Sulmierzyce
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa 100 sztuk przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Sulmierzyce.2. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności roboty budowlane polegające na dostawie, montażu i uruchomieniu przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków (dalej PBOŚ) spełniających wymogi normy PN-EN 12566-3:2005+A2:2013 lub równoważnej. Dostarczane urządzenia mają być kompletnymi, fabrycznie nowymi produktami.3. Na 34 działkach położonych w strefie ochrony konserwatorskiej może wystąpić konieczność prowadzenia badań archeologicznych w postaci nadzoru nad pracami ziemnymi związanymi z realizacją inwestycji. Z uwagi na powyższe Wykonawca własnym kosztem i staraniem winien złożyć wniosek o pozwolenie na prowadzenie badań archeologicznych wraz z wymaganymi załącznikami oraz wykonać wszystkie obowiązki polegające na prowadzeniu badań archeologicznych, a po ich zakończeniu sporządzić dokumentację (sprawozdanie) na podstawie przeprowadzonych badań. Egzemplarz dokumentacji należy przedłożyć zarówno do Zamawiającego jak i do wojewódzkiego konserwatora zabytków. W przypadku zarejestrowania substancji zabytkowej należy wstrzymać prace budowlane i zawiadomić o tym wojewódzkiego konserwatora zabytków. Po określeniu przez ww. organ zakresu i rodzaju badań archeologicznych należy sporządzić dokumentację i przekazać według właściwości.UWAGA: Zgodnie z art. 37e ust.1 i 2 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2020 r., poz. 282 ze zmianami) badaniami archeologicznymi kieruje lub samodzielnie wykonuje osoba, która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie archeologii i przez co najmniej 12 miesięcy brała udział w badaniach archeologicznych. Doświadczenie zawodowe może być nabyte poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w SWZ, projektowanych postanowieniach umowy oraz dokumentacji projektowej i technicznej, na którą składają się następujące dokumenty:1) Projekt techniczny,2) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (STWIORB),3) Zgłoszenie budowy 66 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków (data wpływu do starostwa: 22.07.2022 r.) przyjęte dnia 02.08.2022 r.,4) Zgłoszenie budowy 34 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków (data wpływu do starostwa: 01.08.2022 r.).Uwaga: Przedmiar robót został załączony w celach informacyjnych. Nie stanowi on podstawy do obliczenia ceny przez Wykonawcę.5. Przed przystąpieniem Wykonawcy do postępowania zalecane jest dokonanie oględzin miejsca wykonania przedmiotu zamówienia.6. Wykonawca udzieli na wykonany przedmiot zamówienia 5 – letniej gwarancji.7. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany zakresu zamówienia, tj. zrezygnowania z wykonania 34 sztuk przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków (dotyczy 34 sztuk, które znajdują się w strefie ochrony konserwatorskiej).8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w SWZ dostępnej na stronie https://platformazakupowa.pl/transakcja/652176
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232421-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. W celu zabezpieczenia roszczeń określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp Oferta winna być zabezpieczona wadium w wysokości 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100).2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert wskazanym w pkt 14.1. SWZ.3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.4. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy nr27 8978 0008 0030 1846 2000 0140 z dopiskiem WADIUM – ZP.271.17.2022.6. Wadium wniesione w pieniądzu uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert.7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.8. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 4 ppkt 2)–4), wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.9. W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, gwarancja lub poręczenie powinno być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winno zawierać następujące elementy:1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy) (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – zaleca się wymienienie wszystkich wykonawców), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (np. banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem,3) kwotę gwarancji lub poręczenia,4) termin ważności gwarancji lub poręczenia (który nie może być krótszy niż termin związania wykonawcy złożoną przez niego ofertą),5) gwarancja lub poręcznie winna umożliwić wniesienie roszczenia za zdarzenie mające miejsce w okresie obowiązywania terminu związania ofertą również po jego upływie,6) zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do nieodwołalnej, bezwarunkowej zapłaty kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego zawierające oświadczenie, iż:a) wykonawca, którego ofertę wybrano: (i) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub (ii) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub (iii) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy;b) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 Pzp lub art. 128 ust. 1 Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 Pzp lub art. 106 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej7) oznaczenie postępowania, którego wadium dotyczy.10. Pozostałe informacje dotyczące wadium zostały zawarte w SWZ dostępnej na stronie prowadzonego postępowania https://platformazakupowa.pl/transakcja/652176
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający określa poniższe warunki udziału w postępowaniu dotyczące :1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający stawia szczegółowe wymagania w zakresie oceny tych zdolności tj.o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej tj. którzy wykażą, iż posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie nie mniejszej niż 2 000.000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych 00/100).Wykonawca potwierdza spełnianie warunku w pierwszej kolejności poprzez złożenie wraz z ofertą Oświadczenia własnego, o którym mowa w pkt. 7.1. SWZ.Dla potrzeb oceny spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu, jeżeli wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs PLN do tej waluty podawany przez NBP w oparciu o tabelę średnich kursów walut obcych, na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.4. zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający stawia szczegółowe wymagania w zakresie oceny tych zdolności:4.1. o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności w zakresie doświadczenia, tj. Wykonawcy, którzy wykonali nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej dwa zadania polegające na wybudowaniu co najmniej 50 sztuk przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków każde zadanie w terminie maksymalnie 5 miesięcy każde zadanie.;UWAGA: powyższy warunek powinien spełnić wykonawca samodzielnie, a w przypadku polegania na zasobach podmiotu trzeciego – podmiot trzeci. W przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w/w warunek powinien spełnić jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.4.2. o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności w zakresie osób, które zostaną skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia tj. którzy wykażą, że dysponują lub będą dysponować:a) co najmniej 1 osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności kanalizacyjnej.b) co najmniej 1 osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności elektrycznej.Wykonawca potwierdza spełnianie warunków w pierwszej kolejności poprzez złożenie wraz z ofertą Oświadczenia własnego, o którym mowa w pkt. 7.1. SWZ.Uwaga:1. Posiadane uprawnienia budowlane powinny być adekwatne do zakresu wykonywanych czynności objętych przedmiotem zamówienia.2. Przez ww. uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2021 r, poz. 2351 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1646).W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1117)), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, wyszczególnione wyżej jeżeli:• nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi, oraz• posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych.Zamawiający na etapie składania i oceny ofert nie wymaga, aby te osoby poza legitymowaniem się posiadaniem uprawnień budowlanych zdobytych poza terytorium Polski, musiały dysponować odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych, by spełniły wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. 2019 r., poz. 1117 ze zm.), dotyczące świadczenia usług transgranicznych, tj. aby uzyskały one tymczasowy wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego.Na podstawie art. 104 ustawy Prawo budowlane osoby, które, przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.Zakres uprawnień budowlanych będzie odczytany zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. W celu uniknięcia wątpliwości zaleca się podanie przez wykonawcę daty wydania uprawnień i dokładne cytowanie zakresu uprawnień z posiadanego zaświadczenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-09-02

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach