Przetargi.pl
„Bieżące utrzymanie sygnalizacji świetlnych na terenie gminy Dąbrowa Górnicza”

Gmina Dąbrowa Górnicza ogłasza przetarg

  • Adres: 41300 Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322 956 700 , fax. 32 2625032, 2956700
  • Data zamieszczenia: 2017-01-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dąbrowa Górnicza
    ul. Graniczna 21
    41300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie
    tel. 322 956 700, fax. 32 2625032, 2956700
    REGON: 27625531200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Bieżące utrzymanie sygnalizacji świetlnych na terenie gminy Dąbrowa Górnicza”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2015r., poz. 2164 z późn. zm) o wartości zamówienia poniżej 209.000,00 EUR. I.Opis przedmiotu zamówienia: 1. Szczegółowy zakres prac dotyczący sygnalizacji świetlnych ujętych do wykonywania w cenie ryczałtowej: Wykaz sygnalizacji w układzie:Lokalizacja/Rodzaj sygnalizacji/Detekcja/ Sterownik: ul. Legionów Polskich z ul. Czapińskiego/ Sygnalizacja świetlna wzbudzana skrzyżowanie ulic/ Przyciski dla pieszych/ ASR; ul. Ludowa/ Sygnalizacja świetlna wzbudzana – przejście dla pieszych/ Przyciski dla pieszych/ ASR; ul. Al. Róż z ul. Legionów Polskich /Sygnalizacja świetlna akomodacyjna, wideodetekcyjna na skrzyżowaniu ulic /Przyciski dla pieszych, wideodetekcja /MSR; ul. Wojska Polskiego z ul. Królowej Jadwigi /Sygnalizacja świetlna akomodacyjna + pętle indukcyjne na skrzyżowaniu ulic/ Przyciski dla pieszych, wideodetekcja, pętle indukcyjne/ ASR; ul. Królowej Jadwigi z ul. Majakowskiego i ul. Poniatowskiego /Sygnalizacja świetlna akomodacyjna na skrzyżowaniu ulic skoordynowana z sygnalizacją świetlną/ Przyciski dla pieszych, wideodetekcja, pętle indukcyjne /ASR; ul. Piłsudskiego z ul. Gwardii Ludowej i ul. Sadową /Sygnalizacja świetlna akomodacyjna na skrzyżowaniu ulic /Przyciski dla pieszych, pętle indukcyjne /ASR; ul. Piłsudskiego z ul. Tworzeń /Sygnalizacja świetlna akomodacyjna na skrzyżowaniu ulic /Przyciski dla pieszych, pętle indukcyjne /ASR; ul. Armii Krajowej z ul. Dworcową /Sygnalizacja świetlna akomodacyjna na skrzyżowaniu ulic /Przyciski dla pieszych, pętle indukcyjne /MSR; ul. Katowicka (DK-94) w rejonie Mikrohuty /Sygnalizacja świetlna akomodacyjna na skrzyżowaniu ulic /Przyciski dla pieszych, wideodetekcja, pętle indukcyjne/ ASR; ul. Katowicka (DK-94) z ul. 11 Listopada /Sygnalizacja świetlna akomodacyjna wideodetekcyjna na skrzyżowaniu ulic /Przyciski dla pieszych, wideodetekcja, pętle indukcyjne /ASR; ul. Legionów Polskich z ul. Jaworową /Sygnalizacja świetlna akomodacyjna na skrzyżowaniu ulic /Przyciski dla pieszych, pętle indukcyjne /ASR; ul. Legionów Polskich z ul. Górniczą /Sygnalizacja świetlna akomodacyjna wideo detekcja na skrzyżowaniu ulic / ------------ /MSR; (DK-1) ul. Kusocińskiego/ Sygnalizacja świetlna wzbudzana na skrzyżowaniu ulic /Przyciski dla pieszych, pętle indukcyjne /MSR; ul. Katowicka (DK-94) z ul. Zakawie /Sygnalizacja świetlna akomodacyjna wideodetekcyjna + pętle indukcyjne na skrzyżowaniu ulic /Przyciski dla pieszych, wideodetekcja, pętle indukcyjne/ ASR; ul. Piłsudskiego z ul. Graniczną /Sygnalizacja świetlna akomodacyjna na skrzyżowaniu ulic skoordynowana z sygnalizacją nr 5 /Przyciski dla pieszych, pętle indukcyjne /ASR; ul. Idzikowskiego /Sygnalizacja świetlna akomodacyjna wideo detekcyjna + pętle indukcyjne na skrzyżowaniu ulic /Przyciski dla pieszych, wideodetekcja, pętle indukcyjne /MSR; ul. Strzemieszycka /Sygnalizacja świetlna akomodacyjna wideodetekcyjna + pętle indukcyjne na skrzyżowaniu ulic /Przyciski dla pieszych, wideodetekcja, pętle indukcyjne /MSR; ul. Kościuszki /Sygnalizacja świetlna akomodacyjna /Przyciski dla pieszych, wideodetekcja, pętle indukcyjne/ ASR; ul. Królowej Jadwigi z ul. Augustynika /Sygnalizacja świetlna akomodacyjna /Przyciski dla pieszych, wideodetekcja, pętle indukcyjne/ ASR; ul. Piłsudskiego z ul. 1000 Lecia /Sygnalizacja świetlna akomodacyjna /Przyciski dla pieszych, wideodetekcja, pętle indukcyjne/ PEEK; ul. DK -94 przejście dla pieszych w rejonie ul. Anna /Sygnalizacja świetlna akomodacyjna /Przyciski dla pieszych, radary /ASR; ul. DK-1 przejście dla pieszych w rejonie ul. Krynicznej/ Sygnalizacja świetlna wzbudzana na przejściu dla pieszych /Przyciski dla pieszych, wideodetekcja /ASTER; ul. Legionów Polskich /Sygnalizacja ostrzegawcza /----------------------- /PULSATOR; ul. Sobieskiego /Sygnalizacja ostrzegawcza 2 szt. /----------------------- /PULSATOR; ul. Piłsudskiego /Sygnalizacja ostrzegawcza 2 szt. /----------------------- /PULSATOR; ul. 11 Listopada /Sygnalizacja ostrzegawcza /----------------------- /PULSATOR; ul. Armii Krajowej /Sygnalizacja ostrzegawcza /----------------------- /PULSATOR; DK-1 z ul. Konstytucji /Sygnalizacja świetlna wzbudzana na przejściu dla pieszych /Przyciski dla pieszych/ASTER. W zakres prac związanych z utrzymaniem i konserwacją sygnalizacji ujętych do wykonywania w cenie ryczałtowej wchodzą: a) Utrzymanie sygnalizacji polegające na : • Codziennych objazdach wszystkich sygnalizacji świetlnych, • Sprawdzaniu poprawności działania sygnalizacji świetlnych w zakresie kontroli pracy sterownika, kontroli układów zabezpieczeń, regulacji zegara dobowego, poprawności wyświetlanych sygnałów, • Sprawdzaniu świecenia źródeł światła połączone z wymianą spalonych żarówek, halogenów oraz układów LED Ø 200 i Ø300, • Sprawdzeniu skuteczności działania detektorów dla pieszych, pętli indukcyjnych, detektorów wideo (łącznie z ich regulacją, jeżeli zachodzi taka konieczność) i innych urządzeń realizujących program sygnalizacji, • Sprawdzaniu skuteczności działania sygnalizatorów akustycznych na przejściach dla pieszych, • Sprawdzaniu stanu urządzeń sygnalizacyjnych w tym również konstrukcji wsporczych sygnalizatorów, • Czyszczeniu osprzętu sygnalizacyjnego (jeżeli zachodzi taka konieczność), • Sprawdzaniu poprawności działania monitoringu, b) Konserwacja utrzymywanych sygnalizacji świetlnych polegająca na : • Przeprowadzaniu drobnych napraw sygnalizacji, takich jak: naprawa przycisków zgłoszeniowych dla pieszych, naprawa sygnalizatorów akustycznych, naprawa mocowań sygnalizatorów, konsoli i głowic, prostowanie skrzywionych konstrukcji wsporczych sygnalizacji, głowic, wierzchołkowych, drobnych napraw sterowników do kwoty 2000 zł brutto w okresie 1 miesiąca. • Wymiana uszkodzonych listew zaciskowych w głowicach wierzchołkowych, przyziemnych, wewnątrz masztów i kolumn, • Czyszczenie styków połączeń kablowych, • Zabezpieczenie uszkodzeń wymagających użycia nowych materiałów do czasu podjęcia przez zamawiającego decyzji o wymianie, • Przeprowadzaniu drobnych napraw aparatu sterowniczego takich jak: naprawa obudowy sterowników, naprawa zamków do szaf sterowniczych, wymiana uszkodzonych modułów sterownika, wymian bezpieczników, diod i innych materiałów eksploatacyjnych sterownika – łącznie dla wszystkich sygnalizacji do kwoty 2000zł brutto w okresie 1 miesiąca, • Badaniu i dostrajaniu indukcyjności pętli indukcyjnych, • Regulacji, ustawianiu i czyszczeniu systemów wideo detekcji (kamer), • Wymianie zużytych soczewek i daszków w latarniach sygnalizacyjnych • Wykonanie pomiarów sprawdzających skuteczność ochrony przeciwporażeniowej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dot. eksploatacji urządzeń elektrycznych (raz w roku do dnia 30 czerwca), • Zabezpieczeniu antykorozyjnym elementów metalowych (raz w roku do dnia 30 czerwca), • Zabezpieczeniu przyłączy, rozdzielnic i podzespołów sterownika zgodnie z instrukcją producenta, c) Utrzymanie całodobowego pogotowia sygnalizacji, rejestrującego w książce zgłoszeń zaistniałej nieprawidłowości w pracy sygnalizacji świetlnej, rodzaj usterki oraz godzinę ich usunięcia. Kopia zapisów dokonanych w książce zgłoszeń winna być przekazywana Zamawiającemu przynajmniej raz w miesiącu. d) Prowadzenie dzienników eksploatacji sygnalizacji - oddzielnie dla każdej sygnalizacji. Dzienniki należy prowadzić zgodnie z wymogami określonymi rozporządzeniem Ministra infrastruktury z dnia 03 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (D.z, U nr 220, poz. 2181 z 2003r.). Kserokopia dziennika winna być przekazywana zamawiającemu raz w miesiącu. e) Wprowadzenie w ramach potrzeb aktualizacji plików obrazu skrzyżowań w bazie danych Systemu zdalnej kontroli i Zbierania danych SNS/ASR (w sterownikach wyposażonych w system). f) Wnioskowanie o przeprowadzenie ewentualnego remontu na podstawie bieżącej oceny stanu technicznego urządzeń sygnalizacji. g) Sprawowanie nadzoru technicznego z ramienia Zamawiającego w przypadku prowadzenia przez inne podmioty robót w sąsiedztwie urządzeń sygnalizacyjnych, w celu uniknięcia uszkodzeń lub zniszczeń. h) Udzielanie Zamawiającemu informacji umożliwiających udzielenie odpowiedzi na zapytania dot. działania sygnalizacji świetlnych objętym niniejszym zamówieniem, skierowane prze Policję, Prokuraturę, Sąd lub inne podmioty w tym także użytkowników dróg. i) W przypadku zaistnienia konieczności czasowego wyłączenia sygnalizacji (prowadzone roboty, imprezy, uroczystości) Wykonawca zobowiązany jest na żądanie zamawiającego do dokonania wyłączenia oraz ponownego załączenia przedmiotowej sygnalizacji, j) w zakresie bieżącego utrzymanie i konserwacji sygnalizacji świetlnych Wykonawca zapewni medium transmisji danych ze sterownikiem sygnalizatora wraz z jego utrzymaniem przez cały okres trwania umowy. Naprawy, o których mowa w pkt. powyżej nie dotyczą uszkodzeń i awarii powstałych na skutek zdarzeń losowych, w szczególności zdarzeń drogowych, ingerencji osób trzecich, sił przyrody. k) System ważenia pojazdów w ruchu WIM – 2 stacje WIM zlokalizowane na odcinku DK-94 - w zakresie bieżącego utrzymanie i konserwacji WIM Wykonawca zapewni medium transmisji danych z WIM wraz z jego utrzymaniem przez cały okres trwania umowy oraz w kosztach ujmie obsługę i utrzymanie serwera danych. - w kosztach bieżącego utrzymania i konserwacji sygnalizacji WIM Wykonawca ujmie wykonanie dwa razy w roku kalibracji stacji WIM. Każdorazowo podczas konserwacji Wykonawca zobowiązany jest do wykonania następujących czynności: Fundamenty i konstrukcje • sprawdzenie występowania skruszenia lub wykruszenia fundamentu, w miejscach, w których jest to możliwe do zweryfikowania, • sprawdzenie spękania betonu, w miejscach, w których jest to możliwe do zweryfikowania, W zakresie konserwacji konstrukcji Wykonawca zobowiązany jest do: • Zweryfikowania integralności konstrukcji, w szczególności: wgnieceń, pęknięć spawów i elementów konstrukcji, zniszczeń na skutek aktów wandalizmu, wypadków drogowych lub innych, • Sprawdzenia czy występuje rdza na konstrukcji i w punktach mocowania, • Sprawdzenia czy występują poluzowania śrub konstrukcji, ewentualne poluzowania dokręcić za pomocą dedykowanych kluczy oczkowych lub innych zapewniających utrzymanie śrub i nakrętek w należytym stanie technicznym, • Sprawdzenia stanu technicznego śrub i nakrętek, uzupełnienia środka zabezpieczającego śruby – smaru, • Sprawdzenia stanu powłoki ocynku oraz stanu warstw hydroizolacyjnych w miejscach gdzie są one zastosowane. Obudowa Techniczna Sprawdzenie stanu technicznego obudowy, w szczególności: • Drzwi, zawiasów i zamków drzwi, nasmarowanie zawiasów i zamknięcia olejem silnikowym, • Zamocowania obudowy do fundamentu/konstrukcji, • Ciągłości uszczelek i zabezpieczenie odpowiednim środkiem – preferowany olej silnikowy. Stosowanie innego środka wymaga konsultacji z Dostawcą urządzeń, • Występowania śladów wilgoci wewnątrz obudowy. Uzupełnienie środka zabezpieczającego śruby mocujące. Urządzenia wewnątrz stacji W zakresie konserwacji instalacji i urządzeń wewnątrz obudowy: • Sprawdzenie poprawności uziemienia konstrukcji stacji, wartość rezystancji powinna wynosić 10Ω, uzupełnić środek zabezpieczający połączenie przed korozją, • Sprawdzenie ciągłości połączeń wyrównawczych według wytycznych norm PN-HD60364-6, • Sprawdzenie rezystancji pętli zwarciowej według wytycznych norm PN-HD60364-6, • Sprawdzenie rezystancji izolacji kabli zasilających według wytycznych norm PN-HD60364-6, • Sprawdzenie wizualne stanu zamocowania urządzeń oraz aparatów elektrycznych i elektronicznych wraz z ich podłączeniami, • Sprawdzenie wizualne jakości kabli zasilających w obrębie stacji. Czujniki stacji WIM (czujniki piezo zamontowane w jezdni oraz czujniki wysokości) W skład konserwacji wchodzą następujące czynności: • Wizualna ocena stanu zamontowanych czujników wraz z ewentualnym uzupełnieniem ubytków, • Sprawdzenie poprawności komunikacji, • Sprawdzenie kompletności przekazywanych danych, • Sprawdzenie poprawności reakcji czujnika na zmieniające się warunki, Kamery systemu ANPR oraz poglądowe W skład konserwacji wchodzą następujące czynności: • Wizualna ocena stanu zamontowanych kamer, • Czyszczenie kamer, • Sprawdzenie poprawności komunikacji, • Sprawdzenie kompletności przekazywanych danych l) System osłony meteorologicznej – Drogowe Systemy Meteo (DSM) – 4 kpl. Stacji DSM składające się z czujników pomiarowych oraz tablic VMS (znaki zmiennej treści): - w zakresie bieżącego utrzymania i konserwacji DSM Wykonawca zapewni medium transmisji danych z DSM wraz z jego utrzymaniem prze cały okres trwania umowy oraz w kosztach ujmie obsługę i utrzymanie serwera danych - w kosztach bieżącego utrzymania i konserwacji DSM Wykonawca ujmie wykonanie dwa razy w roku kalibracji stacji DSM. Każdorazowo podczas konserwacji Wykonawca zobowiązany jest do wykonania następujących czynności: Fundamenty i Konstrukcje • sprawdzenie występowania skruszenia lub wykruszenia fundamentu, w miejscach, w których jest to możliwe do zweryfikowania, • sprawdzenie spękania betonu, w miejscach, w których jest to możliwe do zweryfikowania, W zakresie konserwacji konstrukcji Wykonawca zobowiązany jest do: • Zweryfikowania integralności konstrukcji w szczególności: wgnieceń, pęknięć spawów i elementów konstrukcji, zniszczeń na skutek aktów wandalizmu, wypadków i innych, • Sprawdzenia czy występuje rdza na konstrukcji i w punktach mocowania, • Sprawdzenia czy występują poluzowania śrub konstrukcji, ewentualne poluzowania dokręcić za pomocą dedykowanych kluczy oczkowych lub innych zapewniających utrzymanie śrub i nakrętek w należytym stanie technicznym, • Sprawdzenia stanu technicznego śrub i nakrętek, uzupełnienia środka zabezpieczającego śruby – smaru, • Sprawdzenia stanu powłoki ocynku oraz stanu warstw hydroizolacyjnych w miejscach gdzie są one zastosowane. Obudowa Techniczna Sprawdzenie stanu technicznego obudowy, w szczególności: • Drzwi, zawiasów i zamków drzwi, nasmarowanie zawiasów i zamknięcia olejem silnikowym, • Zamocowania obudowy do fundamentu/konstrukcji, • Ciągłości uszczelek i zabezpieczenie odpowiednim środkiem – preferowany olej silnikowy. Stosowanie innego środka wymaga konsultacji z Dostawcą urządzeń, • Występowania śladów wilgoci wewnątrz obudowy. Uzupełnienie środka zabezpieczającego śruby mocujące. Urządzenia wewnątrz stacji W zakresie konserwacji instalacji i urządzeń wewnątrz obudowy Wykonawca zobowiązany jest do: • Sprawdzenia poprawności uziemienia konstrukcji stacji, wartość rezystancji powinna wynosić 10Ω, uzupełnić środek zabezpieczający połączenie przed korozją, • Sprawdzenia ciągłości połączeń wyrównawczych według wytycznych norm PN-HD60364-6, • Sprawdzenia rezystancji pętli zwarciowej według wytycznych norm PN-HD60364-6, • Sprawdzenia rezystancji izolacji kabli zasilających według wytycznych norm PN-HD60364-6, • Sprawdzenia wizualnego stanu zamocowania urządzeń oraz aparatów elektrycznych i elektronicznych wraz z ich podłączeniami, • Sprawdzenia wizualnego jakości kabli zasilających w obrębie stacji. Czujniki meteorologiczne inteligentny, aktywny czujnik drogowy ARS31-UMB W skład konserwacji wchodzą następujące czynności: • Wizualna ocena stanu obudowy, • Sprawdzenie poprawności komunikacji, • Sprawdzenie kompletności przekazywanych danych, • Sprawdzenie poprawności reakcji czujnika na zmieniające się warunki. Wymiana czujnika jest zalecana w przypadku jego znaczącego uszkodzenia mechanicznego, przy czym proces wymiany może dotyczyć samego czujnika bez konieczności demontażu zatopionej w asfalcie obudowy. Zaleca się przeprowadzić kalibrację czujnika, co najmniej raz na 3 lata oraz w sytuacji, gdy istnieje uzasadnione podejrzenie jego niepoprawnej pracy. Czujnik może zostać zdemontowany celem naprawy lub kalibracji wyłącznie przez dostawcę Drogowej Stacji Meteorologicznej. Inteligentny czujnik drogowy IRS31-UMB W skład konserwacji wchodzą: • Wizualna ocena stanu obudowy, • Sprawdzenie poprawności komunikacji, • Sprawdzenie kompletności przekazywanych danych, • Sprawdzenie poprawności reakcji czujnika na zmieniające się warunki, • Sprawdzenie poprawności odczytu wysokości filmu wodnego, • Sprawdzenie poprawności współpracy z czujnikiem aktywnym ARS31-UMB (o ile występuje) Wymiana czujnika jest wymagana w przypadku jego znaczącego uszkodzenia mechanicznego, przy czym proces wymiany może dotyczyć samego czujnika bez konieczności demontażu zatopionej w asfalcie obudowy. Zaleca się przeprowadzić kalibrację czujnika, co najmniej raz na 3 lata oraz w sytuacji, gdy istnieje uzasadnione podejrzenie jego niepoprawnej pracy. Czujnik może zostać zdemontowany celem naprawy lub kalibracji wyłącznie przez dostawcę Drogowej Stacji Meteorologicznej. Kompaktowa stacja pogodowa WS600-UMB W skład konserwacji wchodzą: • Wizualna ocena stanu obudowy i czystości sprzętu, oraz ewentualne czyszczenie, jeżeli jest wymagane, • Sprawdzenie poprawności komunikacji, • Sprawdzenie kompletności przekazywanych danych, • Sprawdzenie poprawności pracy czujnika temperatury i wilgotności metodą porównawcza, • Sprawdzenie poprawności reakcji czujnika wiatru na zmieniające się warunki wiatrowe (zarówno prędkości jaki i kierunku wiatru), • Sprawdzenie poprawności pracy i reakcji czujnika opadu metodą sztucznego opadu (według wytycznych producenta), • Sprawdzenie poprawności pracy wentylatora, • Wymiana stacji jest wymagana w przypadku uszkodzenia jej obudowy, a także w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w działaniu któregokolwiek z czujników. Jeżeli niemożliwe jest usunięcie lub wymiana czujnika w miejscu, cała stacja pogodowa musi zostać wysłana do producenta. Ze względu na łatwość uszkodzenia radarowego czujnika opadu, czynności konserwacyjne mogą być wykonywane wyłącznie przez dostawcę Drogowej Stacji Meteorologicznej. Czujnik widoczności VS20 W skład konserwacji wchodzą następujące czynności: • Wizualna ocena stanu obudowy, • Weryfikacja czystości soczewek i ich ewentualne czyszczenie, • Sprawdzenie poprawności komunikacji, • Sprawdzenie kompletności przekazywanych danych, • Weryfikacji poprawności wskazań i reakcji czujnika na zmieniające się warunki pogodowe metodą sztucznej mgły (według wytycznych producenta) • Kalibracja pomiarów w przypadku, gdy jest to wymagane. Ze względu na wysoką czułość elementu pomiarowego na stopień zabrudzenia soczewek i ich ułożenie względem czujnika nie dopuszcza się jakiejkolwiek ingerencji w elementy czujnika. Najmniejsza ingerencja może być powodem rozkalibrowania czujnika, a nawet jego uszkodzenia, z tego względu wszystkie czynności muszą być wykonane wyłącznie przez wykwalifikowany personel. Znaki VMS dla DSP W skład konserwacji wchodzą następujące czynności: • Wizualna ocena stanu obudowy oraz pozostałych elementów znaku VMS • Sprawdzenie poprawności komunikacji, • Sprawdzenie kompletności przekazywanych danych, • Sprawdzenie poprawności wyświetlanych komunikatów. m) Oznakowanie aktywne U-3a, U-3c, U-3d, C-9, miernik prędkości. W skład konserwacji wchodzą następujące czynności: • Wizualna ocena stanu obudowy i czystości sprzętu, oraz ewentualne czyszczenie, jeżeli jest wymagane, • Sprawdzenie poprawności wyświetlanych komunikatów, • Wymiana akumulatorów w przypadku zużycia eksploatacyjnego, • Czyszczeniu oznakowania (jeżeli zachodzi taka konieczność). 2. Naprawy i modernizacje sygnalizacji świetlnych ujętych w Wykazie sygnalizacji w pkt. 1 oraz naprawy, modernizacje i montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie gminy Dąbrowa Górnicza, nie ujęte w pkt. 1. a) Wykonawca w ramach zadania zobowiązany jest do naprawy i wyeliminowania zaistniałych usterek w pracy sygnalizacji świetlnych lub urządzeń brd, stwierdzonych na podstawie codziennych objazdów lub na zlecenie Zamawiającego, b) Wykonawca w ramach zadania zobowiązany jest do modernizacji sygnalizacji świetlnych wskazanych każdorazowo przez Zamawiającego, c) Zakres prac ujętych w pkt. 2 wykonywany będzie przez Wykonawcę wyłącznie na podstawie pisemnego zlecenia Zamawiającego, d) Zakres prac ujętych w pkt. 2 nie będzie ujęty w cenie ryczałtowej zakresu określonego w pkt. 1. e) Wykonawca podczas realizacji zakresu zadania jest zobowiązany do sporządzenia wymaganej prawem dokumentacji (np. projekt organizacji ruchu drogowego, projekt pracy sterownika) i wykonania przedmiotowych prac. 3. Wykonawca winien pozostawać w gotowości realizacyjnej na każde wezwanie Zamawiającego przez 24 godziny na dobę. 4. W przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę personelu obcojęzycznego, wykonawca zapewni ciągłą możliwość porozumiewania się personelu Zamawiającego z personelem Wykonawcy w języku polskim. II. Zamówienie musi być realizowane zgodnie z: 1) Ustawą z dnia 20 czerwca 1999 Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012r. poz. 1137 z późn. zm.) 2) Ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2016r., poz. 1440 z pózn. zm.) 3) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywaniu nadzoru nad tym zarządzeniem (Dz. U. z 2003r., Nr 177 poz.1729 z późn. zm.) 4) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 03lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003. Nr 220 poz. 2181 z późn. zm.) 5) Ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2016 poz. 290 z późn. zm.) III. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej Wykonawcy powinni zapewnić ciągłość ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 0/00) lub dla walut obcych na sumę gwarancyjną w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym zamieszczone zostało ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. IV. Gwarancja i rękojmia 1) Na przedmiot niniejszego zamówienia Wykonawca udzieli gwarancji jakości na okres zgodny z deklaracją ofertową licząc od daty podpisania protokołu odbioru prac. Okres gwarancji stanowi kryterium oceny ofert. 2) Na wykonane roboty Wykonawca udzieli rękojmi za wady na okres zgodny z okresem trwania gwarancji jakości. V.Rozwiązania równoważne 1) Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny. 2) W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. 3) Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 4) Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego”. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. 5) Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonych ofert. VI. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę. Zamawiający wymaga, aby osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego zatrudnione były na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r., poz. 1502 z późn. zm.). W szczególności dotyczy to: 1. osób posiadających świadectwo kwalifikacji uprawniające do eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci energetycznych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U nr 89, poz. 828) lub odpowiadające im ważne kwalifikacje, 2. osób posiadających autoryzację producenta/dostawcy do obsługi i przeglądów sterowników zainstalowanych na terenie gminy Dąbrowa Górnicza tj. ASR, MSR, PEEK, ASTER 3. osób posiadających autoryzację producenta/dostawcy do obsługi i programowania systemów wideodetekcji Autoscope, Trafficon 4. osób posiadających uprawnienia do kierowania ruchem drogowym, zgodnie z Rozporządzeniem MSWIA w sprawie kierowania ruchem drogowym z dnia 6 lipca 2010 r. (Dz. U 2010 nr 123, poz. 840 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia 5. osób posiadających uprawnienia do pracy pod napięciem w sieciach do 1 kV, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U nr 89, poz. 828) lub odpowiadające im ważne uprawnienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50232200-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach