Przetargi.pl
Bieżące utrzymanie oznakowania pionowego, poziomego, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, tablic z nazwami ulic oraz wykonanie aktywnych przejść dla pieszych na drogach gminnych i powiatowych w granicach administracyjnych miasta Głogowa

Gmina Miejska Głogów ogłasza przetarg

  • Adres: 67-200 Głogów, ul. Rynek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 076 7265437, 527 , fax. 767 265 437
  • Data zamieszczenia: 2020-01-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Głogów
    ul. Rynek 10
    67-200 Głogów, woj. dolnośląskie
    tel. 076 7265437, 527, fax. 767 265 437
    REGON: 39064729700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.glogow.bip.info.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżące utrzymanie oznakowania pionowego, poziomego, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, tablic z nazwami ulic oraz wykonanie aktywnych przejść dla pieszych na drogach gminnych i powiatowych w granicach administracyjnych miasta Głogowa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Charakterystyka: 1. Oznakowanie pionowe: - przegląd oznakowania, tablic z nazwami ulic, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego dróg gminnych i powiatowych – koszt objazdów należy uwzględnić w cenach w kosztorysie ofertowym (w załączeniu wykaz dróg). Objazdy należy wykonywać przynajmniej raz na kwartał. Wykonawca ma obowiązek sporządzić protokół z przeglądu oznakowania, który następnie przekaże Zamawiającemu. - wymiana (dostawa i montaż) uszkodzonych i nieczytelnych znaków drogowych, - wymiana (dostawa i montaż) uszkodzonych słupków, - dostawa i montaż nowych słupków i znaków drogowych, - regeneracja nieczytelnych znaków drogowych oraz słupków. - dostawa i montaż elementów urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego w tym m.in.:: • progi zwalniające płytowe • ogrodzenia segmentowe U-12a • ogrodzenia łańcuchowe U-12b • ogrodzenie rurowe • lustra drogowe • bariery energochłonne Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia „dziennika bieżącego utrzymania oznakowania poziomego i pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu” 2. Wymogi dla Wykonawców bieżącego utrzymania oznakowania pionowego: a) uszkodzone znaki ostrzegawcze i zakazu należy wymienić w przeciągu 2 godzin od zgłoszenia, b) w przypadku uszkodzenia znaku A - 7 lub B - 20 wymiany należy dokonać w przeciągu 1 godziny od momentu zgłoszenia, c) w przypadku wszystkich innych znaków czas nie może być dłuższy niż 8 godzin od zgłoszenia, d) uszkodzone tabliczki z nazwami ulic należy wymienić w przeciągu 4 dni od daty zgłoszenia, e) w sytuacjach awaryjnych wymogi określone w pkt. a, b, c obowiązują również w dni wolne od pracy. 3. Warunki techniczne umieszczania znaków drogowych. Znaki drogowe na drogach gminnych winny być montowane z grupy M (małe), na drogach powiatowych z grupy S (średnie), znaki A – 7 i B - 20 powinny mieć taką samą grupę jak znaki na drodze z pierwszeństwem przejazdu, jednak nie mniejszą niż znaki średnie. Znaki drogowe na ulicach umieszcza się w odległości 0,5 – 2,0 m od krawędzi jezdni na wysokości: - 2,20 m na chodnikach, ciągach pieszo - rowerowych, drogach rowerowych, mierząc od dolnej krawędzi tarczy znaku do poziomu powierzchni, - 2,00 m na poboczu przyległym do jezdni, chodnika, drogi rowerowej mierząc od dolnej krawędzi tarczy znaku do poziomu powierzchni, - następny znak powinien być umieszczony za poprzedzającym w odległości co najmniej 10 m na drogach w obszarze zabudowanym oraz drogach o dopuszczalnej prędkości poniżej 60 km/h, - znaki drogowe umieszcza się po prawej stronie jezdni, - nad jezdnią, jeżeli dotyczą jadących wszystkimi pasami ruchu, - nad poszczególnymi pasami ruchu, jeżeli dotyczą jadących tylko tymi pasami ruchu, - po lewej stronie jezdni: jako powtórzenie znaków umieszczonych po prawej stronie na drogach dwujezdniowych, których jezdnie posiadają więcej niż jeden pas ruchu, na drodze jednokierunkowej, przy czym jako obowiązujące dotyczy to znaków D - 6, D - 6a, D - 6b, - na jezdni, jeżeli droga jest zamknięta dla ruchu kołowego lub ruch na niej jest ograniczony, - na wysepkach w obrębie skrzyżowań, jeżeli znak nakazu wskazuje obowiązek jazdy w określonym kierunku - jeżeli znak po lewej stronie jest powtórzeniem znaku umieszczonego po prawej stronie, to powinien znajdować się na tym samym przekroju poprzecznym drogi. Tarcze znaków drogowych umieszcza się na słupkach ocynkowanych o średnicy Ø 50 i o przekroju kołowym lub eliptycznym zakończonych kapturkiem plastikowym. Słupki do znaków drogowych należy osadzać na głębokości 0,7 – 1,0 m, klinując je suchym betonem, w taki sposób aby uniemożliwić ich pochylenie lub wyrwanie. Zakończenie słupków winno być zaopatrzone w dwa wąsy, przyspawane po przekątnej, natomiast górna część słupka powinna być zabezpieczona plastikowym kapturkiem. Dopuszcza się do umieszczania znaków z wykorzystaniem słupów linii telekomunikacyjnych, słupów oświetleniowych, słupów trakcyjnych i masztów sygnalizatorów oraz ścian budynków. Tarcze znaków drogowych winny być wykonane z blach stalowej obustronnie ocynkowanej z podwójnie giętą krawędzią pokryte folią odblaskową typu 2, natomiast znaki D – 6, D – 6a, D – 6b –folią typu 3 Tablice nazw ulic (dwustronne) powinny być pokryte folią odblaskową typu 2 i posiadać wymiary 920 x 210 mm koloru ultramaryna winny być montowane na słupkach malowanych proszkowo koloru ciemnoniebieskiego. Tablice z nazwami ulic winny być umieszczone na wysokości 2,5 m mierząc od dolnej krawędzi tarczy znaku do poziomu powierzchni. Znaki drogowe, urządzenia bezpieczeństwa ruchu oraz ich stosowanie winny spełniać wymogi zawarte w załączniku 1 - 4 do rozporządzenia nr 220, poz. 2181 z 2003 r ze zmianami ,,w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach” W formularzu ofertowym ujęty jest zakres przewidywanych robót. Wykonanie i rozliczenie następować będzie wg faktycznych potrzeb. 4. Oznakowanie poziome dróg: a) wykonanie oznakowania poziomego farbą chlorokauczukową z dodatkiem mikrokulek retrorefleksyjnych do oznakowania nawierzchni asfaltowych, betonowych, z kamienia granitowego dróg gminnych i powiatowych, b) wykonanie oznakowania poziomego farbą chemoutwardzalną z dodatkiem mikrokulek retrorefleksyjnych do oznakowania nawierzchni asfaltowych dróg gminnych i powiatowych posiadających nowe nawierzchnie, które zostaną wskazane przez Zamawiającego, c) wykonanie oznakowania poziomego progów zwalniających wykonanych z kostki betonowej typu polbruk farbą chemoutwardzalną z dodatkiem mikrokulek retrorefleksyjnych d) wykonanie oznakowania poziomego grubowarstwowego termoplastycznego - do oznakowania nawierzchni asfaltowych, betonowych dróg gminnych i powiatowych, e) usuwanie oznakowania poziomego określonego w ptk.4 a-d (metoda mechaniczna i chemiczna). Przed przystąpieniem do odbioru robót wykonawca, zobowiązany będzie do przedstawienia atestu na zastosowaną farbę wraz z kserokopią faktury zakupu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, formularz ofertowy wraz z Załącznikiem 1 A- stanowiące załączniki do SIWZ. Istotne informacje dotyczące przedmiotu zamówienia: 1. Szczegółowe warunki techniczne umieszczania znaków drogowych określa Specyfikacja Techniczna stanowiąca zał. Nr 7 do SIWZ. 2. Roboty należy wykonać zgodnie z załączoną specyfikacją techniczną, wytycznymi określonymi w SIWZ, z wiedzą, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż. sanitarnymi i ochrony środowiska oraz poleceniami pracownika Wydziału Inwestycji i Dróg Urzędu Miejskiego. 3. Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość. 4. Teren prowadzenia robót Wykonawca urządza własnym kosztem i staraniem. 5. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości). 6. Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych STWiORB 7. Roboty będą wskazywane etapami na podstawie protokołu typowania robót sporządzonego przez Zamawiającego. 8. W protokole zostanie także określony termin wykonania zakresu robót określonego w protokole typowania robót. 9. Dopuszcza się również zlecenie określonych prac nieprzewidzianych w protokole typowania, poprzez wszelkie dostępne źródła komunikacji, m.in. werbalnie fax-em lub e- mailem. Prace te należy zgłosić osobie przewidzianej w umowie do reprezentowania Wykonawcy. 10 Oznakowanie poziome należy wykonywać poza godzinami szczytu komunikacyjnego. Szczyt komunikacyjny obowiązuje w godzinach 6 00 – 9 00 oraz 14 00 – 17 00. 11. W przypadku potrzeby lub konieczności wykonania oznakowania w godzinach określonych wyżej, należy uzyskać pisemną zgodę Zamawiającego 12. Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na terenie prowadzenia robót materiały i urządzenia - do czasu ich wbudowania - przed zniszczeniem, uszkodzeniem albo utratą jakości, właściwości lub parametrów oraz udostępni je do kontroli przez Zamawiającego. 13. Wykonawca zobowiązany jest do protokolarnego przekazania na magazyn Zamawiającego elementy oznakowania pionowego, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, oznakowania ulic oraz innych elementów podlegających wymianie i pochodzące z demontażu. 14. Wykonawca jest odpowiedzialny za utylizację lub przekazanie do utylizacji materiałów pochodzących z rozbiórki dla innego podmiotu, z wyłączeniem elementów o których mowa w pkt. 12, wraz ze wskazaniem miejsca i sposobu utylizacji lub innego wykorzystania tych materiałów. Wykonawca zobligowany jest załączyć do dokumentów rozliczeniowych potwierdzenie przekazania do utylizacji materiałów z rozbiórki. 15. Wykonawca może powierzyć wykonywanie robót podwykonawcom – warunki powierzenia określa § 19 umowy. 16. Podczas realizacji robót należy przestrzegać zasad gospodarki odpadami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, a w szczególności obowiązującą ustawą o odpadach z 14 grudnia 2012 r (Dz.U.2019.701 t.j., ze zm.) 17. Na terenie objętym robotami może znajdować się istniejące uzbrojenie podziemne. W przypadku uszkodzenia uzbrojenia podziemnego wszelkie koszty jego naprawy ponosi Wykonawca. 18. Na terenie objętym robotami mogą znajdować się punkty osnowy geodezyjnej. W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia Wykonawca zapewni ich odtworzenie lub przeniesienie przez geodetę uprawnionego tj. posiadającego uprawnienia zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii w zakresie 3 (geodezyjne pomiary podstawowe). Wszelkie koszty związane z realizacją prac zgodnie z niniejszym punktem są po stronie wykonawcy i winny być uwzględnione w cenie ofertowej. 19. W przypadku uszkodzenia jakiejkolwiek sieci lub urządzenia podziemnego Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za usunięcie skutków awarii jak i potencjalnych roszczeń odszkodowawczych od przedsiębiorstw sieciowych za przerwy w dostawie mediów. 20. Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie i na własny koszt zabezpieczyć i oznakować strefy prowadzonych robót a także zapewnić ciągłość ruchu kołowego. Wykonawca poniesie odpowiedzialność za wszelkie zawinione szkody wynikające ze złej organizacji i sposobu prowadzenia prac. Teren prac należy oznakować zgodnie z Rozporządzeniem Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych. (Dz.U. 2019 poz. 2310 z późn. zm.). Na okoliczność tego Wykonawca zobowiązany jest do uzgodnienia sposobu zabezpieczania terenu robót w Dziale Dróg Urzędu Miejskiego w Głogowie wraz z przedłożeniem wersji papierowej projektu zabezpieczania robót. 21. W czasie realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu kołowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót, utrzymywać teren w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwać na swój koszt zbędne materiały, odpady i śmieci oraz niepotrzebne urządzenia prowizoryczne Wykonawca składając ofertę zobowiązuje się wykonać zamówienie opisane w STWiORB. Wszystkie dokumenty opisujące przedmiot zamówienia (formularz ofertowy oraz STWiORB) należy traktować jako wzajemnie uzupełniające się i wyjaśniające w tym znaczeniu, że w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wieloznaczności lub niejednoznaczności Wykonawca nie może ograniczyć ani zakresu swojego zobowiązania, ani zakresu należytej staranności przy wykonaniu swoich zobowiązań wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego. W niniejszym postępowaniu pod pojęciem OBIEKT należy rozumieć całość prac przewidzianych do wykonania w przedmiotowym postępowaniu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium ustala się w kwocie 14.000,00 zł słownie: czternaście tysięcy złotych 0/00 Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Gmina Miejska Głogów Oddział BNP PARIBAS w Głogowie Nr 65 2030 0045 1110 0000 0192 9720 2. Kopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 3. Wadium może być wnoszone w formie: w pieniądzu, poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed¬siębiorczości, które należy w formie oryginału zdeponować u Zamawiającego, a kopię załączyć do oferty. 4. W zależności od wybranej formy wymienionej w pkt. 3, wniesienie wadium należy potwierdzić poprze złożenie do oferty : a) oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę: dowodu dokonania przelewu lub poręczenia udzielanego przez podmiot o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed¬siębiorczości, b) oryginału: gwarancji bankowej, poręczenia bankowego, gwarancji ubezpieczeniowej, poręczenia pieniężnego spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej. 5. Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące informacje: 1) nazwa i adres Zamawiającego; 2) nazwę przedmiotu zamówienia; 3) nazwę i adres Wykonawcy; 4) termin ważności gwarancji; 7. Wadium musi być wniesione nie później niż do wyznaczonego terminu składania ofert. 8. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium. 9. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego. 12. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium w okolicznościach, jak w pkt. 10, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 14. Zatrzymanie wadium nastąpi w okolicznościach, jeżeli: a) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) Wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, c) Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko¬nania umowy, d) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Na ofertę składają się : 1) Wypełniony załącznik nr 1 – Formularz ofertowy wraz z Załącznikiem 1A do formularza ofertowego. 2) Wypełniony załącznik Nr 2 – Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wraz z dokumentami wskazanymi w tym załączniku. 3) Wypełniony załącznik Nr 3 – Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania. 4) Wypełniony załącznik Nr 3a – Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (dot. podmiotów trzecich i podwykonawców) 5) Wypełniony załącznik Nr 4 – Zobowiązanie podmiotu udostępniającego swoje zasoby Wykonawcy (jeżeli występują). 6) Dowód wniesienia wadium. 7) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8) W przypadku składania przez Wykonawcę oferty równoważnej z zastosowaniem materiałów lub urządzeń o równoważnych parametrach technicznych, należy dodatkowo złożyć z ofertą: a) oświadczenie, że Wykonawca składa ofertę równoważną, oraz że zaproponowane zmiany spełniają wszystkie wymagania określone przez Zamawiającego w niniejszej specyfikacji, b) wykaz zmian, zawierający dokładny opis zmian dotyczący zastosowanych materiałów lub urządzeń równoważnych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach