Przetargi.pl
Bieżące utrzymanie oznakowania pionowego na terenie Dzierżoniowa.

Gmina Miejska Dzierżoniów ogłasza przetarg

  • Adres: 58-200 Dzierżoniów, Rynek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. +48746450800 , fax. +48746450801
  • Data zamieszczenia: 2021-02-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Dzierżoniów
    Rynek 1
    58-200 Dzierżoniów, woj. dolnośląskie
    tel. +48746450800, fax. +48746450801
    REGON: 89071783000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um.dzierzoniow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżące utrzymanie oznakowania pionowego na terenie Dzierżoniowa.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Bieżące utrzymanie oznakowania pionowego na terenie Dzierżoniowa”, w zakresie określonym przez Zamawiającego, jak również wynikającym z aktualnych potrzeb takich, jak np. zdarzenia drogowe, wnioski mieszkańców, dewastacja oznakowania, likwidacja zagrożeń, wymiana istniejącego oznakowania. 2. Zakres robót obejmuje: 1) dostawę, montaż i demontaż słupków do znaków drogowych, słupków przeszkodowych, przedłużek słupków, wraz z naprawą nawierzchni chodnika lub pobocza po wykonanych pracach, 2) malowanie słupków do znaków i tablic informacyjnych, słupków przeszkodowych farbą ftalową na podkładzie farby miniowej lub słupków przeszkodowych, 3) dostawę, montaż i demontaż tarczy znaków drogowych, tablic informacyjnych, tabliczek z treścią lub grafiką, tabliczek z nazwami ulic i herbem Dzierżoniowa, 4) poprawianie obróconych, wykrzywionych tarczy znaków i tablic informacyjnych, pionowanie słupków do znaków i tablic informacyjnych, 5) mycie tarczy znaków drogowych i tablic informacyjnych, 6) czyszczenie zamalowanych tarczy znaków drogowych i tablic informacyjnych środkami chemicznymi, 7) dostawę i montaż luster drogowych, 8) dokonanie przeglądu oznakowania pionowego, na terenie Dzierżoniowa, co najmniej raz w tygodniu, 9) przechowywanie elementów oznakowania pionowego należących do Zamawiającego. 3. Orientacyjne ilości prac do wykonania zostały określone w kosztorysie ofertowym Wykonawcy, stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ – Formularz Ofertowy. 4. W zależności od aktualnego zapotrzebowania Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszania lub zwiększania ilości robót określonych w kosztorysie ofertowym. 5. Znaki drogowe, materiały i inne urządzenia zastosowane w trakcie realizacji zamówienia oraz zasady ich umieszczania powinny być zgodne z przepisami prawa w szczególności z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r.w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2019r., poz. 2311 z późniejszymi zmianami) oraz „Specyfikacją techniczną utrzymania oznakowania pionowego na terenie Dzierżoniowa” - załącznik nr 9 do SIWZ. 6. Wykonawca ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody wyrządzone w związku z realizacją robót objętych zamówieniem. 7. Wykonawca ma obowiązek posiadania umowy od odpowiedzialności cywilnej za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków, powstałych w związku z prowadzonymi robotami o minimalnej wartości 50.000,00 zł. 8. Wykonawca jest wytwórcą odpadów w rozumieniu ustawy o odpadach i na nim ciążą wszystkie obowiązki określone w w/w ustawie. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z usunięciem odpadów z miejsca wytworzenia, wykorzystaniem odpadów i ich unieszkodliwieniem. 9. Wykonywanie obowiązków w zakresie gospodarki odpadami w ramach zadania pn.: „Bieżące utrzymanie oznakowania pionowego na terenie Dzierżoniowa” należy do Wykonawcy. 10. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia z materiałów własnych z wyjątkiem przewidzianych w umowie przypadków dopuszczających użycie materiałów z rozbiórki. 11. Materiały, o których mowa w pkt. 10, powinny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym w art. 10 ustawy Prawo budowlane. 12. Na każde żądanie Zamawiającego i inspektora nadzoru Wykonawca zobowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych materiałów: certyfikat znak bezpieczeństwa, deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną. 13. Do obowiązków Wykonawcy należy: 1. realizacja robót objętych zamówieniem z należytą starannością, terminowo, zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i doświadczeniem oraz obowiązującymi normami technicznymi, przepisami ochrony środowiska oraz zasadami bhp, 2. stosowanie się do wytycznych i wskazówek Zamawiającego, zapewnienie stałego dozoru nad realizacją robót, 3. wyposażenie pracowników wykonujących roboty fizyczne w odpowiedni czysty strój, z nazwą firmy wykonującej roboty, posiadający odpowiednie elementy odblaskowe, 4. odpowiednie oznakowanie pojazdów wykorzystywanych przy wykonywaniu robót w celu odróżniania ich od innych pojazdów uczestniczących w ruchu, 5. zapewnienie całodobowej łączność telefonicznej, umożliwiającej zgłaszanie nagłych zdarzeń związanych z uszkodzeniem oznakowania, 6. zabezpieczenie miejsce zdarzenia w ciągu 2 godzin od zgłoszenia telefonicznego oraz przywrócenie oznakowanie do stanu pierwotnego w ciągu 8 godzin, niezależnie od dnia tygodnia i pory wystąpienia zdarzenia, w przypadku nagłych zdarzeń (zniszczenie lub uszkodzenie oznakowania na skutek wypadku drogowego lub dewastacji oznakowania), 7. posiadanie do stałej dyspozycji (w przypadku nagłych zdarzeń) oznakowania w co najmniej następującej ilości: A-7:4 szt, B-1:3 szt, B-2:3 szt, B-20:2 szt, D-6:4 szt, C-9: 2 szt, słupków do znaków drogowych: 10 szt, 8. realizacja każdego typowanego zakresu robót, nawet ograniczonego do pionowania słupka do znaku drogowego, 9. zabezpieczenie i oznakowanie miejsca prowadzonych robót, 10. uporządkowanie terenu po wykonaniu robót, 11. wykonywanie robót w sposób jak najmniej dezorganizujący ruch drogowy oraz usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów i odpadów, 12. wykonywanie, co najmniej raz w tygodniu, przeglądu oznakowania na terenie Dzierżoniowa, w którym może uczestniczyć przedstawiciel Zamawiającego lub inspektor nadzoru; w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości Wykonawca zgłasza je Zamawiającemu, który wyda odpowiednie dyspozycje dotyczące dalszych robót, 13. przechowywanie (magazynowanie) materiałów związanych z oznakowaniem dróg, będącym własnością Zamawiającego. 14. dostarczenie Zamawiającemu w ciągu 10 dni od dnia podpisania umowy oświadczenia o przeszkoleniu w zakresie BHP oraz ochrony środowiska na stanowisku pracy pracowników zatrudnionych przy wykonywaniu usług związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia. 14. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia: organizacja i realizacja robót budowalnych – bezpośrednie wykonywanie robót budowlanych – wszyscy pracownicy fizyczni wykonujący roboty budowlane na budowie, kadra techniczna budowy za wyjątkiem kierownika robót. Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy oświadczenia, że pracownicy realizujący przedmiot zamówienia, o których mowa powyżej będą w okresie realizacji zamówienia zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26.06.1974r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2020 r. poz. 1320 tj.). W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących wskazane powyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) i ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 poz. 1781), tj.: w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę pracowników w związku z przetwarzaniem danych osobowych, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) i ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 poz. 1781). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Nadmienia się, że z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących powyżej czynności, Zamawiający przewiduje kary umowne w wysokości określonej w § 9 ust. 2 pkt 11 projektu umowy (załącznik nr 7 do SIWZ). Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 15. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp do wysokości 30 000,00 zł netto. Zamówienie będzie tożsame z zamówieniem podstawowym. Rozliczenie nastąpi na podstawie cen zaproponowanych przez Wykonawcę w złożonej ofercie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233290-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach