Przetargi.pl
Bieżące utrzymanie i konserwacja drogowych sygnalizacji świetlnych będących własnością Gminy Świętochłowice w zarządzie Prezydenta Miasta Świętochłowice

Gmina Świętochłowice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Świętochłowice ogłasza przetarg

  • Adres: 41-600 Świętochłowice, ul. Katowicka 54
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 3491 800 , fax. 32 349 18 12
  • Data zamieszczenia: 2010-10-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Świętochłowice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Świętochłowice
    ul. Katowicka 54 54
    41-600 Świętochłowice, woj. śląskie
    tel. 32 3491 800, fax. 32 349 18 12
    REGON: 00051589100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.swietochlowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżące utrzymanie i konserwacja drogowych sygnalizacji świetlnych będących własnością Gminy Świętochłowice w zarządzie Prezydenta Miasta Świętochłowice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje następujące zadania: 1. Bieżące utrzymanie i konserwację drogowych sygnalizacji świetlnych. 2. Usuwanie awarii, malowanie urządzeń sygnalizacji oraz zmiana czasu programów aparatów sterowniczych. Przedmiot obejmuje prace ryczałtowe i pozaryczałtowe związane z utrzymaniem i konserwacją sygnalizacji świetlnych. Wymienione wyżej zadania dotyczą wszystkich sygnalizacji świetlnych, których wykaz stanowi załącznik nr 1 do niniejszego wniosku. Zadanie nr 1.: Bieżące utrzymanie i konserwacja drogowych sygnalizacji świetlnych obejmuje: a. kontrolę wszystkich sygnalizacji poprzez codzienny ich objazd (na żądanie zamawiającego kontrola winna być dokonywana w jego obecności); b. bieżącą kontrolę wszystkich typów żarówek oraz natychmiastową (maksymalnie do 2 godzin) wymianę wypalonych (dopuszcza się jedynie wkłady led lub żarówki typu drogowego o wysokiej odporności na częste zapalanie i gaszenie oraz wstrząsy), w zależności od rodzaju zastosowanego typu źródła światła w sygnalizatorze c. bieżącą kontrolę ekranów antyolśnieniowych, konsol, głowic, przycisków wzbudzających, sygnalizatorów akustycznych, uszczelek w kolumnach, masztów, wysięgników, bieżące czyszczenie aparatów sterowniczych oraz klasyfikację ich przydatności; d. codzienne (do godz. 11 00) składanie raportu (wg załącznika nr 2) z kontroli sygnalizacji w dni robocze (raporty z dni wolnych od pracy należy złożyć w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu wolnym), z wyszczególnieniem: ilości wypalonych żarówek, niedziałających przycisków wzbudzających oraz innych zauważonych nieprawidłowości. Raport winien zawierać także sprawozdanie z wykonania zleconych prac w poszczególnych obiektach; e. dostosowanie czasów przełączeń pracy programów z czasów na letni lub zimowy w dniu ich zmiany; f. konserwacja soczewek sygnalizatorów drogowych, masztów, wysięgników i szaf sterowniczych i pozostałych elementów (np. z brudu, ulotek, ogłoszeń, graffiti - jeden raz na kwartał) w terminie do 7 dni kalendarzowych od daty otrzymania pisemnego polecenia (za pośrednictwem poczty lub faksem) od Zamawiającego; g. prowadzenie dzienników sygnalizacji (dla każdej sygnalizacji oddzielnie - wykaz sygnalizacji stanowi załącznik nr 1), zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 lipca 2003 r. (Dz.U. 2003 Nr 220 poz. 2181 z późń. zmianami) w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach); h. sporządzenie pisemnego protokołu wraz z dokumentacją fotograficzną w przypadku uszkodzenia sygnalizacji w wyniku zdarzeń losowych (wypadek, kolizja lub dewastacja), przed przystąpieniem do usunięcia uszkodzeń oraz przekazanie jej do Zamawiającego maksymalnie do 24 godz. od daty zdarzenia. W przypadku gdy zdarzenie miało miejsce w dzień wolny od pracy, dokumentację należy złożyć w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu wolnym; i. dokonanie przeglądów stanu technicznego sygnalizacji w 2010 roku w miesiącu listopadzie, w 2011 roku w miesiącu kwietniu i listopadzie, w 2012 roku w miesiącu kwietniu, obejmujące: badanie indukcyjności i dostrajaniu pętli, badanie uziemienia roboczego lub ochronnego, pomiar instalacji kablowej zasilającej i sterującej oraz przedstawienie Zamawiającemu raportu z przeglądu w ciągu 30 dni kalendarzowych od daty rozpoczęcia przeglądu; Ponadto wykonawca winien: j. zapewnić, że co najmniej 2 osoby uczestniczące przy realizacji zadania posiadają wiedzę w zakresie pełnej obsługi sterowników typu KLT 5000, ASR, SSU, MSR wraz z możliwością wdrażania zaktualizowanych programów pracy tychże sterowników; k. zapewnić przestrzeń magazynową w celu przechowywania w niej zdemontowanych elementów sygnalizacji świetlnej z odzysku. Ocena stanu technicznego zdemontowanych elementów będzie przeprowadzana na żądanie zamawiającego. Elementy nadające się do ponownego wykorzystania Wykonawca zobowiązany jest przechowywać do czasu ich ponownego montażu. Inne elementy nie nadające się do wykorzystania Wykonawca zobowiązany jest zutylizować zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami. Należności uzyskane ze złomowanych elementów sygnalizacji będą pomniejszały wartości faktur za zamówione elementy sygnalizacji świetlnej; l. posiadać odpowiednie znaki drogowe niezbędne do oznakowania i zabezpieczenia rejonu prowadzonych prac związanych z utrzymaniem i konserwacją drogowych sygnalizacji świetlnych; m. posiadać całodobową łączność telefoniczną (przewodową i bezprzewodową) z dyspozycyjnością 24h/dobę. Zadanie 2.: Usuwanie awarii, malowanie urządzeń sygnalizacji oraz zmiana czasu programów aparatów sterowniczych, obejmuje: a. Usunięcie w trybie natychmiastowym każdej awarii drogowej sygnalizacji świetlnej niezależnie od przyczyny jej powstania (tj awarii, zdarzeń losowych, wypadku, kolizji lub dewastacji). Przystąpienie do prac związanych z usunięciem awarii powinno nastąpić w czasie nie dłuższym niż 1 godzina od momentu powzięcia informacji na ten temat. W przypadku gdy termin usunięcia awarii będzie dłuższy niż 3 godziny Wykonawca zobowiązany jest w sposób pisemny (za pośrednictwem poczty lub faksem) powiadomić Zamawiającego włącznie z opisem przyczyny awarii oraz terminu (daty i godziny) zakończenia prac. Wszystkie awarie i zakłócenia ciągłości pracy sygnalizacji świetlnych wymagają każdorazowo odnotowania w książce sygnalizacji. Zamawiający szacuje wykonanie 720 roboczo-godzin dla całego okresu trwania zadania. Zapewnienie ciągłości pracy wszystkich drogowych sygnalizacji świetlnych poprzez ewentualną wymianę, naprawę lub uzupełnienie braków niżej wymienionych elementów: 1) masztów, głowic, konsol, ekranów antyolśnieniowych, latarń i wysięgników (wraz z fundamentami); 2) sterowników lub ich części; 3) okablowania; 4) sygnalizatorów akustycznych na sygnalizacji; 5) przycisków na sygnalizacjach wzbudzanych; 6) sygnalizatorów drogowych i ich części tj.: kolumn, daszków i soczewek wraz z uszczelkami; 7) wszelkich niezbędnych elementów złączeniowych. Podstawą wykonywania wyżej wymienionych prac jest zlecenie, wydane w formie pisemnej, dostarczone faksem lub telefonicznie (za późniejszym potwierdzeniem pisemnym). Zlecenie telefonicznie może wydać osoba sprawująca ze strony Zmawiającego nadzór nad realizacją zadania (w godzinach urzędowania), a w sytuacjach związanych z zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu drogowego także funkcjonariusz Policji, Straży Miejskiej, Straży Pożarnej lub pracownik Centrum Zarządzania Kryzysowego. Wykonawca w przypadku stwierdzenia zakłócenia ciągłości pracy drogowej sygnalizacji świetlnej, może samodzielnie przystąpić do jej naprawy jedynie w przypadku braku możliwości skontaktowania się z osobą sprawującą ze strony Zmawiającego nadzór nad realizacją zadania. O fakcie realizacji w/w zleceń i dokonaniu napraw Wykonawca poinformuje Zamawiającego w trybie i na zasadach określonych w zadaniu 1.d. b. zmianę programów pracy aparatów sterowniczych (obejmujące opracowanie zmiany programu pracy i wdrożenie go na obiekcie) - właścicielem sygnalizacji oraz oprogramowania objętych przedmiotem zamówienia jest Gmina Świętochłowice. Dokumentacje (łącznie z książkami kodów) aktualnie eksploatowanych programów pracy sygnalizacji są dostępne w siedzibie zamawiającego i będą udostępniane wybranemu w drodze postępowania przetargowego wykonawcy. Termin wykonania zmiany programu wraz z jego wdrożeniem w aparacie sterowniczym nie może być dłuższy niż 6 tygodni od daty otrzymania pisemnego zlecenia (za pośrednictwem poczty lub faksem) od Zamawiającego. Zamawiający szacuje, iż zleci do wykonania 2 zmiany programów pracy aparatów sterowniczych. c. malowanie wskazanych przez Zamawiającego elementów sygnalizacji, polegające na nałożeniu warstwy farby antykorozyjnej w kolorze szarym po uprzednim wyczyszczeniu z wszelkich zabrudzeń, w terminie do 7 dni kalendarzowych od daty otrzymania pisemnego zlecenia (za pośrednictwem poczty lub faksem) od Zamawiającego (do malowania należy zastosować farby antykorozyjne nie wymagające stosowania podkładów antykorozyjnych). Zamawiający szacuje iż zleci do pomalowania urządzenia sygnalizacyjne na powierzchni 100,0 m2; Wymagania co do szczegółowych terminów realizacji przedmiotu zamówienia: 5. zadanie od 1.a. do 1.d. oraz 1.g., 1.h. i od 1.j. do 1.l., - dyspozycyjność 24h/dobę, 6. zadanie 1.e. - w dniu zmiany czasu, 7. zadanie 1.f. - maksymalnie do 2 dni od daty otrzymania zlecenia, 8. zadanie 1.i - maksymalnie do 30 dni od daty zakończenia przeglądu, 9. zadanie 2.a - bezzwłocznie lecz nie dłużej niż 3 h, z wyłączeniem sytuacji awaryjnych których naprawa może w uzasadnionych przypadkach trwać dłużej. 10. zadanie 2.b. - maksymalnie do 6 tygodni od daty otrzymania polecenia, 11. zadanie 2.c. - maksymalnie do 7 dni od daty otrzymania zlecenia Konserwacja soczewek sygnalizatorów drogowych, masztów, wysięgników i szaf sterowniczych i pozostałych elementów (np. z brudu, ulotek, ogłoszeń, graffiti - jeden raz na kwartał) w terminie do 7 dni kalendarzowych od daty otrzymania polecenia od Zamawiającego. Przeglądy stanu technicznego sygnalizacji Wykonawca dokona: w 2010 roku w miesiącu listopadzie, w 2011 roku w miesiącu kwietniu i listopadzie, w 2012 roku w miesiącu kwietniu. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu raport z przeglądu w ciągu 30 dni kalendarzowych liczonych od dnia rozpoczęcia przeglądu. Zmiana programów pracy aparatów sterowniczych (wg wskazań zamawiającego) (obejmujące opracowanie oprogramowania i wdrożenie na obiekcie) realizowana będzie w terminie do 6 tygodni od daty otrzymania zlecenia. Usuwanie awarii realizowane będzie bezzwłocznie i nie dłużej niż 3 godziny, z wyłączeniem sytuacji awaryjnych których naprawa może w uzasadnionych przypadkach trwać dłużej. Wykonawca ma prawo żądania przesunięcia terminów z powodu działania siły wyższej lub z przyczyn zależnych od Zamawiającego. Wykonawca udziela gwarancji na wykonane prace na okres 12 miesięcy natomiast na zabudowane materiały - gwarancji producenta. Termin gwarancji liczy się od daty odbioru prac.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 502320000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 5.000,- (słownie: pięć tysięcy złotych) zabezpieczającego ofertę na okres 30 dni

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.swietochlowice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach