Przetargi.pl
Bieżące utrzymanie dróg powiatowych Powiatu Jeleniogórskiego

Powiat Jeleniogórski - Starostwo Powiatowe w Jeleniej Górze ogłasza przetarg

  • Adres: 58500 Jelenia Góra, ul. Jana Kochanowskiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 756 473 103 , fax. 757 526 419
  • Data zamieszczenia: 2017-03-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Jeleniogórski - Starostwo Powiatowe w Jeleniej Górze
    ul. Jana Kochanowskiego 10
    58500 Jelenia Góra, woj. dolnośląskie
    tel. 756 473 103, fax. 757 526 419
    REGON: 23082149200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżące utrzymanie dróg powiatowych Powiatu Jeleniogórskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja planowanych do wykonania w 2017 r. robót budowlanych w ramach bieżącego utrzymania dróg powiatowych na terenie Powiatu Jeleniogórskiego, w tym w szczególności: 1) prace nawierzchniowe (jezdnie, chodniki, pobocza i ścieki), 2) prace ziemne (pobocza i rowy), 3) wykonanie konstrukcji oporowych, 4) wykonanie urządzeń odwodnienia dróg (m.in. przepusty i studnie), 5) wykonanie barier ochronnych (balustrady, bariero-poręcze, poręcze mostowe). 2. Wymagany termin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2017 r. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zasady realizacji zamówienia, a także metody kalkulacji oferowanej ceny – zostały określone w Opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym Załącznik Nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 4. Mapa dróg powiatowych Powiatu Jeleniogórskiego stanowi Załącznik Nr 2 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, Wykaz dróg powiatowych Powiatu Jeleniogórskiego stanowi Załącznik Nr 3 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 5. Roboty wykonywane w ramach przedmiotowego zamówienia realizowane będą w następujących trybach czasowych: 1) trybie normalnym – w ciągu maksymalnie 4 (czterech) dni od dnia przyjęcia telefonicznego zgłoszenia od Zamawiającego, 2) trybie awaryjnym – w ciągu maksymalnie 2 (dwóch) godzin od momentu przyjęcia telefonicznego zgłoszenia od zamawiającego. 6. Realizacja robót w trybie normalnym obejmuje wykonanie zabezpieczenia i oznakowania oraz przystąpienie przez Wykonawcę do realizacji zleconego przez Zamawiającego zadania. 7. Realizacja robót w trybie awaryjnym obejmuje wykonanie zabezpieczenia i oznakowania zgłoszonej przez Zamawiającego awarii i zagrożeń. 8. Termin przystąpienia przez Wykonawcę do realizacji danego zlecenia w trybie normalnym (ust. 5 pkt 1) stanowi jedno z punktowanych kryteriów oceny ofert,stąd Wykonawca może skrócić termin realizacji zlecenia – zgodnie z zapisem Działu XIV Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 9. Zabezpieczenie i oznakowanie zleconych robót Wykonawca realizuje zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem (Dz. U. z 2003 r. Nr 177, poz. 1729 z późn. zm.). 10. Zgłoszenie telefoniczne, o którym mowa w ust. 5 – zostanie następnie potwierdzone przez Zamawiającego zleceniem przekazanym Wykonawcy w formie pisemnej lub drogą elektroniczną. 11. Zamawiający poinformuje Wykonawcę w telefonicznym (a następnie pisemnym lub drogą elektroniczną) zgłoszeniu – o zakresie zleconych prac, terminie ich wykonania, a także sposobie realizacji zamówienia, wynikającego ze stopnia zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. 12. Zamawiający będzie zlecał wykonanie robót w zależności od potrzeb i od wartości posiadanych środków finansowych. Szacowane wielkości (ujęte w Załączniku Nr 11 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia) należy traktować jako wielkości orientacyjne, które nie mogą stanowić podstawy do przyszłych rozliczeń wykonywanych ilości zleceń oraz ewentualnych roszczeń Wykonawcy. 13. W zakresie robót nieujętych w tabeli zawartej w Załączniku Nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, a które będą konieczne do wykonania w ramach przedmiotowego zamówienia, prace te rozliczane będą kosztorysem powykonawczym sporządzonym przez Wykonawcę, podlegającym sprawdzeniu przez inspektora nadzoru, w którym zastosowane będą zaoferowane przez Wykonawcę stałe wskaźniki, tj.: 1) stawka roboczogodziny (stawka kalkulacyjna zł), 2) wskaźnik kosztów pośrednich (%) – za podstawę naliczenia kosztów pośrednich przyjmuje się koszt robocizny oraz pracy sprzętu, 3) wskaźnik zysku (zł) – za podstawę naliczenia zysku przyjmuje się koszty robocizny, pracy sprzętu oraz koszty pośrednie. 14.Zaoferowane ceny jednostkowe, a także wskaźniki kosztorysowe będą czynnikami cenotwórczymi wynagrodzenia miesięcznego Wykonawcy – zgodnie z zakresem robót zleconych przez Zamawiającego i wykonanych w danym miesiącu. Ceny jednostkowe oraz wskaźniki kosztorysowe podane przez Wykonawcę będą stałe przez pełen okres realizacji zamówienia. 15. Wymagania Zamawiającego: 1) Wykonawca w ramach wykonywania przedmiotu zamówienia zapewnia całodobowy i przez 7 dni w tygodniu dyżur telefoniczny (w tym dni ustawowo wolne od pracy), umożliwiający przyjęcie zgłoszenia Zamawiającego o wystąpieniu awarii czy zagrożeń, które podlegają zabezpieczeniu i oznakowaniu w trybie awaryjnym, a następnie zlikwidowaniu; 2) przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i warunkami technicznymi, w sposób nienaruszający interesów osób trzecich; 3) Wykonawca odpowiada za teren wykonywanych prac i bezpieczeństwo podczas realizacji zamówienia, aż do zakończenia i odbioru zleconego zakresu robót; 4) Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę gwarancji jakości na wykonane roboty przez okres minimum: a) 12 miesięcy – w przypadku robót ziemnych (poboczy i rowów), b) 12 miesięcy – w przypadku robót nawierzchniowych (jezdni, chodników, poboczy i ścieków), c) 24 miesięcy – w przypadku robót pozostałych, w tym w szczególności: - w zakresie konstrukcji oporowych, - w zakresie urządzeń odwodnienia drogi (przepusty, przykanaliki, studnie, studzienki, włazy i wpusty uliczne), - w zakresie barier ochronnych. 5) Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne Zamawiający będzie uprawniony realizować niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji. 16. Okres gwarancji stanowi jedno z punktowanych kryteriów oceny ofert, stąd Wykonawca może wydłużyć oferowany termin gwarancji – na zasadach określonych w Dziale XIV Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. W takiej sytuacji okres rękojmi za wady wydłuży się automatycznie o przedłużony okres gwarancji. Maksymalny zaoferowany okres gwarancji, jaki będzie oceniany przez Zamawiającego w ramach jednego z kryteriów oceny ofert, wynosi odpowiednio: 1) w przypadku gwarancji na wykonane roboty ziemne i nawierzchniowe – 24 miesiące; 2) w przypadku gwarancji na wykonane pozostałe roboty – 48 miesięcy. Jeśli Wykonawca zaoferuje dłuższe, niż wskazane powyżej, okresy gwarancji, Zamawiający przyzna ofercie taką ilość punktów, jak dla określonego w tym kryterium oceny ofert maksymalnego okresu gwarancji. 17. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę (jeśli podwykonawcy powierzona zostanie realizacja części zamówienia) na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotowego zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.) 18. Na podstawie umowy o pracę muszą być zatrudnione osoby wykonujące czynności określone w zakresie rzeczowym przedmiotu zamówienia, wskazane w Opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym Załącznik Nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia), tj. realizujące czynności na placu budowy pod kierownictwem pracodawcy (Wykonawcy lub podwykonawcy) w wyznaczonym przez niego czasie, za ustalonym między pracodawcą a pracownikiem wynagrodzeniem. Z wyjątkiem wykonywania czynności przewidzianych dla kierownika robót budowlanych, pozostałe osoby dopuszczone do realizacji zamówienia bezpośrednio na placu budowy muszą być zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę – chyba, że z odrębnych przepisów wynika, że osoby te nie muszą zostać zatrudnione na umowę o pracę. 19. Zamawiający jest uprawniony do kontroli zatrudnienia na każdym etapie realizacji zamówienia, w tym w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania wymogów określonych w ust. 17 i 18, oraz dokonywania ich oceny; 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania wymogów określonych w ust. 17 i 18; 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania zamówienia. 20. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego wyrażone na piśmie lub przesłane drogą elektroniczną i w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego w tym wezwaniu – Wykonawca przedłoży Zamawiającemu następujące dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia, o których mowa w ust. 18: 1) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Przedmiotowe oświadczenie powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; 2) poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopie zanonimizowanych umów zawartych z osobami wykonującymi w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy, o którym mowa w pkt 1 (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopie umów powinny zostać zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez ujawniania imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 21. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności, o których mowa w ust. 18, Zamawiający przewiduje sankcje w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kar umownych w wysokości określonej w umowie, której projekt stanowi Załącznik Nr 7 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w ust. 18. 22. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych) – na warunkach określonych w Dziale IX Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach