Przetargi.pl
Bieżące utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu namysłowskiego w latach 2019-2022.

Powiat Namysłowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu ogłasza przetarg

  • Adres: 46-100 Namysłów, Pl. Wolności
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. (077) 410 36 95 , fax. 774 103 922
  • Data zamieszczenia: 2019-08-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Namysłowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu
    Pl. Wolności
    46-100 Namysłów, woj. opolskie
    tel. (077) 410 36 95, fax. 774 103 922
    REGON: 53142196300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.namyslow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżące utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu namysłowskiego w latach 2019-2022.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: Bieżące utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu namy-słowskiego w latach 2019-20122. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia polegający na wyszczególnieniu robót przedstawiony jest w załączniku do 2 formularza oferty o nazwie: Cennik – Bieżące utrzymanie dróg. Zakres robót do wykonania będzie uzależniony od po-trzeb i każdorazowo zlecany przez Zamawiającego. 2. Kody i nazwy według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): Główny przedmiot: 45233140-2 Roboty drogowe. Przedmioty dodatkowe: 45112100-6 Roboty w zakresie kopania rowów, 45233141-9 Roboty w zakresie konserwacji dróg, 45233142-6 Roboty w zakresie naprawy dróg, 45233200-1 Roboty w zakresie różnych nawierzchni, 45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg, 45233221-4 Malowanie nawierzchni, 45233222-1 Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania, 45233253-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych, 45233290-8 Instalowanie znaków drogowych, 45233292-2 Instalowanie urządzeń drogowych. Uwaga: Elementy robót nie ujęte w cenniku, a zgłoszone do realizacji przez Zamawiającego wyni-kłe w czasie robót bieżącego utrzymania, będą rozliczane według obowiązujących zasad kosztorysowania w oparciu o obmiar powykonawczy, nakłady z KNR, średnią cenę pracy sprzętu i średnią cenę materiałów z „SEKOCENBUD” dla województwa opolskiego jak dla robót inżynieryjnych i instalacji sanitarnych, z zastosowaniem składników cenotwór-czych (R – netto, Kp, Kz, Z). W ramach bieżącego utrzymania dróg Wykonawca będzie prowadził działania interwen-cyjne. Wykonawca zobowiązuje się zdobyć informacje konieczne do właściwego wykony-wania zamówienia. Wymagania jakościowe: W/w roboty należy wykonać zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r., poz. 1186), rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. z 2016 r. poz. 124 ze zmianami.) z zastosowaniem wyrobów budowlanych zgodnych z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budow-lanych (Dz. U. z 2019 r. poz. 266 i 720), specyfikacjami technicznymi, sztuką budowlaną, wszelkimi niezbędnymi przepisami, obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej zapewniając bezpieczne i higieniczne warunki pracy - w tym dla użytkowników dróg, stosując wyroby budowlane posiadające stosowne aprobaty techniczne. Warunki realizacyjne: Kwota przeznaczona na realizację przedmiotu zamówienia będzie ustalana corocznie w oparciu o wysokość środków budżetowych, uchwalanych przez RADĘ POWIATU. W ramach bieżącego utrzymania dróg Wykonawca zobowiązany jest do: 1) prowadzenia działań interwencyjnych, 2) zdobywania informacji koniecznych do właściwego wykonania zamówienia, 3) zapewnienia komunikacji samochodowej i pieszej w obrębie miejsca prowadzenia robót dla uczestników ruchu i dla obsługi obiektów przylegających, 4) oznakowania i zabezpieczania terenu robót przed przystąpieniem do ich realizacji oraz utrzymywania oznakowanie i zabezpieczenia terenu przez cały czas trwania robót (zabezpieczenia terenu budowy na własny koszt ujęty w cenach jednostko-wych netto), 5) dostarczenia, zainstalowania i obsługi wszystkich tymczasowych urządzeń zabez-pieczających tj.: zapory, znaki, światła ostrzegawcze, sygnały i inne na czas wyko-nywania robót, zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo użytkowników drogi i obiektów przylegających, 6) wykonywania robót zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej zapew-niając bezpieczne i higieniczne warunki pracy w tym dla użytkowniku dróg i obiek-tów (posiadania wiedzy i stosowania jej w czasie prowadzenia prac stosowania wszelkich przepisów dotyczących obowiązujących warunków technicznych wyko-nania i odbioru robót oraz obowiązujących norm technicznych), 7) stosowania materiałów posiadających atesty techniczne lub aprobatę świadczące o ich jakości zgodnie z wymogami norm i dopuszczenia do ich wbudowania wg wymogów obowiązującego Prawa Budowlanego oraz uzyskania potwierdzenie Zamawiającego na jego wbudowanie, 8) dostarczenia do wglądu atestów i aprobat przed wbudowaniem, 9) przeprowadzania w trakcie budowy stosownych badań laboratoryjnych dokumen-tujących zachowanie prawidłowego procesu technologicznego, 10) zagęszczenia podłoża pod powierzchnię drogową do wskaźnika 1.0, 11) ponoszenia odpowiedzialności za ochronę instalacji urządzeń podziemnych zlokali-zowanych na terenie prowadzonych robót na powierzchni ziemi, typu: zawory, studnie, hydranty, a o fakcie przypadkowego uszkodzenia tych instalacji bez-zwłocznego powiadamiania Zamawiającego i zainteresowanego eksploatatora tych urządzeń oraz współpracy z nimi polegającej na dostarczeniu wszelkiej pomocy po-trzebnej przy dokonaniu naprawy, 12) składania materiałów rozbiórkowych nadających się do ponownego wbudowania na wskazanym przez Zamawiającego miejscu, 13) przestrzegania przepisów dotyczących bezpieczeństwa i ochrony pracy podczas re-alizacji robót, 14) zapewnienia i utrzymywania urządzeń zabezpieczających, socjalnych oraz sprzętu do ochrony życia i zdrowia osób zatrudnionych na budowie oraz dla zapewnienia bezpieczeństwa publicznego, 15) odpowiedzialności za ochronę robót i za wszelkie materiały i urządzenia używane do robót od daty rozpoczęcia do daty ich zakończenia, 16) ponoszenia wszystkich kosztów związanych z dostarczeniem materiałów, wywo-zem gruzu, nadmiaru ziemi z urobku i innych kosztów uwzględniając je w cenach jednostkowych netto, 17) używania do wykonywania przedmiotu umowy jedynie takiego sprzętu i środków transportowych, które nie spowodują niekorzystnego wpływu na jakość prowa-dzonych robót (sprzęt i środki transportu będący własnością Wykonawcy lub bę-dące w posiadaniu do wykonania robót ma być utrzymywany w dobrym stanie i gotowości do pracy oraz winien być oznakowany w logo firmy), 18) przestrzegania wymagań i przepisów ruchu drogowego dotyczących dopuszczal-nych obciążeń na osie i innych parametrów technicznych w stosunku do poruszają-cych się pojazdów Wykonawcy po drogach publicznych, 19) usuwania na bieżąco na własny koszt wszelkich zanieczyszczeń lub zniszczeń spo-wodowanych pojazdami Wykonawcy na drogach publicznych, 20) zgłaszania zakończenia realizacji robót na powierzonym odcinku drogi (po ich wy-konaniu) do Zamawiającego w celu spisania protokołu odbioru robót w terenie, zabezpieczając jednocześnie swój środek transportowy, w celu odbioru wykona-nych robót, 21) zabezpieczenia swojego środka transportowego w celu dokonania wizji dróg i usta-lenia zakresu robót niezbędnych do realizacji, usunięcia awarii, zdarzeń losowych oraz wiosennych i okresowych przeglądów dróg i obiektów mostowych a także ro-bót zgłoszonych do odbioru (koszty środka transportowego należy uwzględnić w cenach jednostkowych netto), 22) ochrony przed uszkodzeniem lub zniszczeniem własności publicznej lub prywatnej. (jeżeli w związku z zaniedbaniem, niewłaściwym prowadzeniem robót lub brakiem koniecznych działań ze strony Wykonawcy nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie własności publicznej lub prywatnej, to Wykonawca na swój koszt naprawi lub od-tworzy uszkodzoną własność. Stan naprawionej własności powinien być nie gorszy niż przed powstaniem uszkodzenia), 23) ubezpieczenia się od ryzyk budowlanych i montażowych, od odpowiedzialności cywilnej za ewentualne szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków, dotyczą-ce pracowników Wykonawcy, innych osób, z pomocą których Wykonawca wyko-nuje przedmiot umowy oraz osób trzecich, w tym także wynikające z ruchu pojaz-dów mechanicznych, powstałe w trakcie prowadzonych prac, 24) ponoszenia odpowiedzialności i wszelkich kosztów z tytułu strat materialnych po-wstałych w związku z zaistnieniem zdarzeń losowych i z tytułu odpowiedzialności cywilnej za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dot. pracowni-ków, osób trzecich, użytkowników dróg i obiektów będących przedmiotem niniej-szej umowy - powstałe w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy, 25) bezzwłocznego informowania Zamawiającego o wszelkich przeszkodach uniemoż-liwiających i utrudniających wykonanie zadania, 26) dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania przedmiotu umowy oraz do zabezpieczenia odpowiedniego sprzętu i materiałów do wykonywania przedmiotu umowy w terminie ustalonym przez Zamawiającego, 27) zabezpieczenia sprzętu wraz z operatorami (kierowcami) posiadającymi stosowne kwalifikacje gwarantującego prawidłowe wykonywanie przedmiotu umowy, 28) wywożenia z terenu robót gruzu rozbiórkowego na odkład, nadmiaru ziemi z urob-ku i innych zbędnych materiałów zgodnie z przepisami o ochronie środowiska na-turalnego, 29) bezpośredniego usuwania wszelkich zanieczyszczeń lub zniszczeń spowodowa-nych jego maszynami, narzędziami, urządzeniami i środkami transportu na drogach publicznych. Uznaje się, że wszelkie koszty związane z wypełnieniem wymagań określonych w przed-miocie zamówienia nie podlegają odrębnej zapłacie i są uwzględnione w cenach jednost-kowych netto jakie zaproponuje Wykonawca. 3. Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie i na własny koszt zabezpieczyć od-powiedni sprzęt i materiały do wykonywania przedmiotu zamówienia. 4. Składający oferty wykonawcy zobowiązani są do zapoznania z istotnymi przepisami pra-wa, aktami i regulacjami obowiązującymi w Polsce, które w jakikolwiek sposób mogą wpływać lub odnosić się do działań podejmowanych w związku z przetargiem i w następ-stwie podpisania umowy. 5. Wykonawcy są odpowiedzialni za staranne zaznajomienie się ze SIWZ wraz z jej dodat-kami, w tym również przedmiarem robót, dokumentacją techniczno-budowlaną, specyfi-kacją techniczną wykonania i odbioru robót, wszelkimi zmianami do SIWZ sporządzo-nymi w okresie przetargowym oraz za uzyskanie wiarygodnych informacji dotyczących poszczególnych warunków i obowiązków, które mogą w jakikolwiek sposób oddziaływać na sumę czy istotę oferty lub na wykonanie robót. 6. Wymagany przez Zamawiającego min. okres gwarancji – 3 lata. 7. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisa-nych w SIWZ i ofercie. 8. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych. Oferty, które nie będą obejmowały wszystkich elementów składowych przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone. 9. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 10. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6/7 ustawy. 11. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia Podwykonawcy lub Podwykonawcom wykonanie części zamówienia, co nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należy-te wykonanie tego zamówienia. 12. Zamawiający zgodnie z art. 36b ustawy żąda podania przez Wykonawcę w formularzu oferty części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i po-dania ich nazw (firm). Powierzenie wykonania części przedmiotu zamówienia Podwyko-nawcy lub Podwykonawcom wymaga zawarcia umowy o podwykonawstwo, przez którą należy rozumieć umowę w formie pisemnej o charakterze odpłatnym, której przedmiotem są dostawy lub usługi stanowiące część zamówienia publicznego, zawartą pomiędzy wy-branym przez Zamawiającego Wykonawcą a innym podmiotem (Podwykonawcą). 13. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy, Zamawiający wymaga, aby do realizacji przedmiotu zamówienia, były zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osoby wykonujące czynności w zakresie wykonywania robót budowlanych, na podstawie umów o pracę, je-żeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2019 r., poz. 1040 z późn. zmianami). Zamawiający zastrzega sobie prawo do przedłożenia przez Wykonawcę, umów o pracę z zatrudnionymi przez niego pracownikami. 14. W przypadku, gdy Wykonawca nie zamierza wykonywać zamówienia przy udziale pod-wykonawców, należy wpisać w formularzu „nie dotyczy” lub inne sformułowanie. Jeżeli Wykonawca zostawi ten punkt formularza nie wypełniony Zamawiający uzna, iż zamó-wienie zostanie wykonane siłami własnymi, bez udziału podwykonawcy. 15. Informacja o możliwości udzielenia zaliczki na poczet wykonania zamówienia na podsta-wie art. 151a ustawy: Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zaliczki na po-czet wykonania zamówienia. 16. Miejsce realizacji zamówienia: drogi powiatowe Powiatu Namysłowskiego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 35.000,00 zł. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno zostać przelane lub wpłacone na konto Staro-stwa Powiatowego w Namysłowie w Banku Spółdzielczym w Namysłowie Numer konta: 36 8890 0001 0026 5917 2000 0004 z adnotacją „Wadium – nr sprawy: IZM.I.272.19.2019.AK-G.”.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.1. Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawcy składającego ofertę 1. Wypełniony i podpisany formularz oferty wg załącznika Nr 1 do SIWZ. 2. Wypełnione i podpisane oświadczenie wykonawcy wg załącznika Nr 1.1 do SIWZ. 3. Wypełniony i podpisany kosztorys ofertowy. 4. Dowód wniesienia wadium. 5. Pełnomocnictwo - w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, posiadające zakres i podpisane przez osoby reprezentujące wykonawcę. 6. Dokumenty dotyczące podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na je-go zasoby, warunków udziału w postępowaniu – jeżeli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego*. UWAGA: 1. Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 7.1. SIWZ – składają wraz z ofertą wszyscy Wykonawcy zainteresowani udziałem w postępowaniu - dokumenty i oświadczenia muszą być aktualne na dzień złożenia oferty. 2. Oświadczenie wykonawcy wskazane w formularzu oferty musi być aktualne na dzień składania ofert. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwier-dzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postę-powaniu. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadcze-nie o którym mowa wyżej w pkt. 2, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegają-cych się o zamówienie. Oświadczenie ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonaw-com, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa wyżej w pkt. 2. 5. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa wyżej w pkt. 2, oświad-czenie jest niekompletne, zawiera błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do jego złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złoże-nia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podle-gała odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 6. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowa-niu, w stosownych sytuacjach lub w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. W tym przypadku, Wykonawca musi udowodnić Za-mawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu zobowiązanie tych pod-miotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania bra-ku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, jakim powo-łuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie, o którym mowa w pkt. 7.1 ppkt. 2 SIWZ, dotyczące tego podmiotu. 7.2. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej 1. Oświadczenie wymagane od Wykonawcy, który złożył ofertę – przekazane Zamawiają-cemu bez wezwania w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej www.namyslow.pl informacji z sesji otwarcia ofert. 2. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r., poz. 369) z Wykonawcami, którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu wg załącznika nr 4 do SIWZ oraz w przypadku przynależności do tej samej grupy kapita-łowej, dokumenty lub informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w niniejszym postępowaniu. UWAGA: Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 7.2. SIWZ – składają, w terminie 3 dni od za-mieszczenia na stronie www.namyslow.pl informacji z sesji otwarcia ofert, wszyscy Wyko-nawcy, którzy złożyli oferty, z wyjątkiem przypadku, gdy w postępowaniu złożono tylko jed-ną ofertę lub złożono tylko jedną ofertę częściową na daną część zamówienia. 7.3. Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawcy, którego oferta została najwy-żej oceniona: Nie dotyczy. UWAGA: 1. Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 7.3. SIWZ – składa Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, w terminie wyznaczonym w wezwaniu – dokumenty i oświadczenia muszą być aktualne na dzień ich złożenia. 2. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktual-nych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów wymienionych w pkt 7.3. SIWZ. 3. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, składa dokumenty, o których mowa w pkt. 7.3 ppkt 4-6 SIWZ. 4. Z treści dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż postawione przez Za-mawiającego wymagania zostały spełnione. 5. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub innych dokumentów niezbędnych do prze-prowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błę-dy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wy-jaśnień oferta Wykonawcy podlegała odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie po-stępowania. 7.4. Dokumenty i oświadczenia składane przez podmioty lub osoby spoza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do wymaganych dokumentów, stosuje się przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126 z późn. zmianami). 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada następujące dokumenty: 1) Zamiast dokumentu określonego w pkt. 7.3 ppkt. 4 SIWZ składa dokument lub doku-menty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwier-dzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty po-winny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Zamiast dokumentu określonego w pkt. 7.3 ppkt. 2 i 3 SIWZ składa dokument lub do-kumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, po-twierdzające, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w spra-wie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczegól-ności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty za-ległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej w pkt 2.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświad-czenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospo-darczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty i oświadczenia powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7.5. Forma dokumentów i oświadczeń 1. Zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Rozwoju z 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w po-stępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126 z późn. zmianami) do-kumenty należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 2. Zgodnie z § 14 ust. 2b obowiązującego rozporządzenia Ministra Rozwoju z 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126 z późn. zmianami) dokumenty lub oświadczenia, mogą być składane za pośrednictwem operatora pocztowe-go w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2188 z późn. zmianami), osobiście lub za pośrednictwem posłańca. 3. Formularz oferty, oświadczenia, dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 4. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. 5. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. 6. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów lub oświadczeń, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 7. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. 8. Pełnomocnictwo, zgodnie z § 99 ust. 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywil-ny (Dz. U. z 2019 r., poz. 1145) w związku z art. 82 ust. 2 i 14 ustawy, musi być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 9. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – Wykonawcy zo-bowiązani są złożyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo dla podmiotów występu-jących wspólnie musi być wystawione przez wszystkich Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia i przedstawione zgodnie z pkt. 7.5 ppkt. 8 SIWZ. 10. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie o udzielenie zamówienia obowiązu-ją następujące zasady składania dokumentów: 1) oświadczenia i dokumenty wskazane w pkt 7.1 SIWZ powinny zostać złożone w taki sposób, aby wykazać, że warunki udziału w postępowaniu Wykonawcy spełniają łącz-nie (przez jednego lub kilku Wykonawców łącznie, z zastrzeżeniem zapisów zawartych w SIWZ), 2) każdy z uczestników wchodzący w skład podmiotu wspólnie ubiegającego się o udzie-lenie zamówienia musi wraz z ofertą złożyć oświadczenie o którym mowa wyżej w pkt. 7.1.2, 3) każdy z uczestników wchodzący w skład podmiotu wspólnie ubiegającego się o udzie-lenie zamówienia musi złożyć oświadczenia wymienione w pkt 7.2 oraz 7.3 SIWZ, 4) wszystkie dokumenty Wykonawców mogących wspólnie ubiegać się o udzielenie za-mówienia muszą wchodzić w skład danej oferty i być złożone łącznie, 5) jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zosta-nie wybrana, taki Wykonawca będzie zobowiązany przed zawarciem umowy w spra-wie zamówienia publicznego do złożenia Zamawiającemu umowy regulującej współ-pracę tych Wykonawców, 11. wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone powyżej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach