Przetargi.pl
Bieżące utrzymanie dróg gminnych na terenie miasta i gminy Rawicz w zakresie równania, profilowania i zagęszczania dróg gruntowych

Burmistrz Gminy Rawicz działający w imieniu Gminy Rawicz ogłasza przetarg

  • Adres: 63-900 Rawicz, ul. Piłsudskiego 21
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 065 5465400 , fax. 065 5464167
  • Data zamieszczenia: 2009-12-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Gminy Rawicz działający w imieniu Gminy Rawicz
    ul. Piłsudskiego 21 21
    63-900 Rawicz, woj. wielkopolskie
    tel. 065 5465400, fax. 065 5464167
    REGON: 41105072900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rawicz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżące utrzymanie dróg gminnych na terenie miasta i gminy Rawicz w zakresie równania, profilowania i zagęszczania dróg gruntowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót związanych z bieżącym utrzymaniem nawierzchni gruntowych dróg na terenie miasta i gminy Rawicz w zakresie równania, profilowania i zagęszczania dróg gruntowych sprzętem typu równiarka i walec. Przewidywany zakres rzeczowy robót wynika z załączonego do SIWZ przedmiaru robót. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie za pomocą specjalistycznego sprzętu bieżącego utrzymania nawierzchni gruntowych w dwóch niżej opisanych technologiach: a) profilowanie nawierzchni gruntowych, w ramach którego należy wykonać profilowanie nawierzchni w pasie przeznaczonym do ruchu pojazdów w taki sposób aby nawierzchnia drogi posiadała stosunkowo równą powierzchnię, bez lokalnych zagłębień i wybrzuszeń, a w przekroju poprzecznym odpowiedni spadek zapewniający jej prawidłowe odwodnienie. b) profilowania z mechanicznym zagęszczeniem, w ramach którego należy wykonać odspojenie gruntu stanowiącego nawierzchnię w pasie przeznaczonym do ruchu pojazdów, a następnie wyprofilowanie i zagęszczenie w taki sposób, aby nawierzchnia drogi posiadała stosunkowo równą powierzchnią, bez lokalnych zagłębień i wybrzuszeń, a w przekroju poprzecznym odpowiedni spadek zapewniający jej prawidłowe odwodnienie. 3. O zastosowaniu odpowiedniej technologii decydować będzie Zamawiający. 4. Zasady wykonawstwa powinny odpowiadać wymaganiom stawianym w tym zakresie w SIWZ oraz w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiących załącznik do SIWZ. 5. Zakres robót budowlanych stanowiący przedmiot zamówienia określony został w załączonym do SIWZ przedmiarze robót . Z uwagi na charakter robót ( bieżące utrzymanie dróg ) prace wykazane w przedmiarze Zamawiający określił na powierzchniach o przybliżonej wielkości do zrealizowania w trakcie realizacji zamówienia. Szczegółowy zakres robót będzie ustalany bezpośrednio przed przystąpieniem do ich wykonania, lub w razie potrzeby, nawet w trakcie ich trwania. Sposób realizacji będzie polegał na interwencyjnym (pisemnym lub telefonicznym ) zlecaniu wykonaniu określonych robót. 6.Wybrany Wykonawca przystąpi do wykonywania zleconych prac w terminie wcześniej uzgodnionym z Zamawiającym, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia przekazania informacji (nie dotyczy to awarii), i będzie je kontynuował nieprzerwanie do czasu ich zakończenia z wyjątkiem przypadku gdy warunki atmosferyczne to uniemożliwią lub wystąpią inne uzasadnione i zaakceptowane przez Zamawiającego okoliczności do ich przerwania. Wznowienie przerwanych prac w wyniku okoliczności o których mowa wyżej powinno nastąpić niezwłocznie po ich ustąpieniu. 7. Przy wykonawstwie oraz odbiorze robót objętych zamówieniem obowiązywać będą zasady i wymagania dotyczące zasad prowadzenia robót jak również ogólne wymagania dotyczące wykonania i odbioru robót budowlanych określone: a) Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, b) Polskich Normach 8. Rozliczanie robót ustala się na zasadzie dokonywania pomiarów powykonawczych powierzchni poddanej profilowaniu lub profilowaniu z mechanicznym zagęszczaniem przy zastosowaniu stawek jednostkowych podanych przez Wykonawcę w ofercie. 9. Ustala się miesięczne rozliczanie i fakturowanie prac. 10. Odbioru robót dokonuje wyznaczony przez Zamawiającego Inspektor Nadzoru w ciągu 3 dni od zgłoszenia ich do odbioru. 11. Załącznikami do protokołu odbioru są: a) obmiar powykonawczy z wyszczególnieniem dróg poddanych profilowaniu sporządzony w rozbiciu na poszczególne technologie wymienione w punkcie 2 sprawdzony i zatwierdzony przez Inspektora Nadzoru, b) kosztorys powykonawczy sporządzony na podstawie zatwierdzonego przez inspektora obmiaru robót i stawek jednostkowych podanych w ofercie ( każda droga - osobna pozycja kosztorysowa). 12. Podstawą wystawienia faktury jest protokół odbioru robót podpisany przez Inspektora Nadzoru i Kierownika Robót oraz przedstawiciela Zamawiającego i Wykonawcy, uczestniczących w odbiorze. 13. Wykonawca przy realizacji robót budowlanych zobowiązany będzie do: - awarie mogące stanowić duże niebezpieczeństwo dla użytkowników dróg i ulic Wykonawca usunie w trybie natychmiastowym. Do czasu usunięcia awarii obowiązkiem Wykonawcy jest natychmiastowe zabezpieczenia miejsca i zapewnienie bezpieczeństwa w tym rejonie. - posiadania ważnej polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności w okresie realizacji zamówienia i przedstawienie jej Zamawiającemu na każde jego wezwanie w terminie 2 dni od dnia wezwania. Brak jej dostarczenia będzie stanowiło podstawę do wstrzymania robót i naliczania kar umownych za spowodowane przerwy w realizacji robot; - za szkody wynikłe w czasie prowadzenia prac jak również za wszelkie zdarzenia powstałe z tej przyczyny odpowiedzialny jest Wykonawca robót; - organizacji i zagospodarowania placu budowy oraz zaplecza budowy, ustanowienie kierownika budowy oraz w razie potrzeby wykonanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23.06. 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120 poz. 1126) - podczas wykonywania prac miejsce powinno być oznakowane zgodnie z § 5 ust. 2 Ministra Infrastruktury z dnia 23.09. 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. Nr 177 poz. 1729) - po zakończeniu robót doprowadzenie terenu do stanu pierwotnego oraz uporządkowanie całego terenu zajętego na prowadzenie robót .
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331419
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W prowadzonym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: WARUNKI DO SPEŁNIENIA PRZEZ WYKONAWCÓW 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się WYKONAWCY, którzy spełniają niżej określone warunki: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy); 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia (art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy); 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy); 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy PZP (art. 22 ust. 1 pkt 4 i art. 24 ustawy); 5) są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, 6)wykażą, że posiadają doświadczenie zawodowe w realizacji robót o podobnym charakterze tj. w ostatnich 5 latach wykonali z należytą starannością roboty w zakresie bieżącego utrzymania nawierzchni gruntowych, 7) akceptują bez zastrzeżeń warunki zamówienia określone w niniejszej SIWZ oraz w projekcie umowy. 2. ZAMAWIAJĄCY dokona oceny spełnienia warunków na podstawie złożonych wraz z ofertą oświadczeń, dokumentów, wykazów szczegółowo określonych w niniejszej SIWZ. Ocena spełnienia tych warunków dokonana zostanie wg formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w załączonych dokumentach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż postawione warunki WYKONAWCA spełnia. 3. Nie spełnienie chociażby jednego z w/wym. warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, a oferta będzie podlegała odrzuceniu. 4. WYKONAWCY wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/wym. warunki. Przy ocenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, warunki i wielkości wykazane przez podmioty występujące wspólnie będą brane pod uwagę łącznie. Nie spełnienie powyższego wymagania spowoduje wykluczenie WYKONAWCY - konsorcjum.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.W celu potwierdzenia spełnienia warunków, o których mowa w rozdziale VIII ZAMAWIAJĄCY żąda do złożenia przez WYKONAWCĘ, w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez WYKONAWCĘ, następujących dokumentów: w celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności o którym mowa w art. 22 ust. 1 oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (warunek nr 1- 4 ): 1) Oświadczenie WYKONAWCY, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (załącznik nr 2); 2) Oświadczenie WYKONAWCY, że posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępniania potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia (załącznik nr 2); 3)Oświadczenie WYKONAWCY, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (załącznik nr 2); 4)Oświadczenie WYKONAWCY, że nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy PZP (załącznik nr 3); 5) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania odpisu lub zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawionych w okresie wcześniejszym niż podano wyżej nawet jeżeli organ wydający potwierdzi ich aktualność. w celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (warunek nr 5 ) : 6) aktualną polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że WYKONAWCA jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, w celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w celu potwierdzenia warunku nr 6 Wykonawca składa : 7) wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, potwierdzający spełnienie warunku nr 6 opisanego w rozdziale nr VIII przez Zamawiającego wg załączonego druku stanowiącego załącznik do SIWZ. 8) dokumenty potwierdzające, że roboty wykazane w w/wym. wykazie potwierdzające spełnienie warunku zostały wykonane należycie, Przedłożony do oferty Wykaz przygotowany przez Wykonawcę w oparciu o załączony do SIWZ formularz oraz dołączone do wykazu dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane należycie (np. referencje) muszą łącznie potwierdzić, że Wykonawca spełnia warunek opisany przez Zamawiającego wyżej. w celu potwierdzenia, że Wykonawca akceptuje bez zastrzeżeń warunki zamówienia określone w niniejszej SIWZ oraz w projekcie umowy (warunek nr 7) 9) Oświadczenie Wykonawcy, że zapoznał się ze SIWZ a w szczególności z warunkami opisu przedmiotu zamówienia i akceptuje bez zastrzeżeń warunki zamówienia określone w Specyfikacji oraz w projekcie umowy, oraz zdobył konieczne informacje do przygotowania oferty (załącznik nr 4) Ponadto dokumentami wymaganymi do złożenia przez WYKONAWCĘ są również następujące : 10) Oferta przetargowa (załącznik do SIWZ) 11) Kosztorys ofertowy opracowany metodą kalkulacji uproszczonej w oparciu o załączony do SIWZ przedmiar i kosztorys zerowy. 12) WYKONAWCY, którzy zamierzają powierzyć część zamówienia podwykonawcom zobowiązani są w treści oferty lub w załączniku do oferty (załącznik nr 5) wskazać tą część zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. 13) Oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania ( o ile ofertę składa pełnomocnik) lub kopia pełnomocnictwa poświadczona przez notariusza. 2. Jeżeli WYKONAWCA ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane: 1) pkt 2, 3 i 5 - składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 2) pkt 4 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy. Dokumenty, o których mowa w ppkt 1 lit. a i c oraz ppkt 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Dokument, o którym mowa w ppkt 1 lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt 1 i 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę. 3. Zasady składania oferty przez podmioty występujące wspólnie i sposób komunikowania się : a) podmioty zobowiązane są do złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa do reprezentowania wszystkich WYKONAWCÓW wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, b) pełnomocnik konsorcjum pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania: zwraca się do Zamawiającego z wszelkimi sprawami i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję itp. c) każdy z wykonawców działających wspólnie powinien złożyć wszelkie dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Wymagane oświadczenia i dokumenty wskazane w pkt 1 ppkt 4- 6 tego rozdziału powinny być złożone przez każdy podmiot osobno, natomiast pozostałe oświadczenia i dokumenty mogą być złożone razem. 4. Wykonawcy zobowiązani są do przedstawienia dokumentów - oświadczeń o których wyżej mowa zawierających stwierdzenia zgodne z faktami i stanem prawnym istniejącym w chwili ich składania (aktualne dane). Dokumenty o których wyżej mowa mogą ( za wyjątkiem pełnomocnictwa, - rozdział XIV pkt 7 SIWZ) potwierdzające spełnienie wymaganych warunków mogą być złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zakres i forma ww. dokumentów musi być zgodna z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dn. 19.05.06r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87 poz. 605 ze zmianami).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rawicz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach