Przetargi.pl
Bieżące utrzymanie czystości i porządku oraz utrzymanie zimowe terenów gminnych na obszarze miasta Łeby w latach 2019-2020

Gmina Miejska Łeba ogłasza przetarg

  • Adres: 84-360 Łeba, Kościuszki
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 59 8661510 , fax. 59 8661337
  • Data zamieszczenia: 2019-10-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Łeba
    Kościuszki 90
    84-360 Łeba, woj. pomorskie
    tel. 59 8661510, fax. 59 8661337
    REGON: 77097974300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bipleba.nv.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżące utrzymanie czystości i porządku oraz utrzymanie zimowe terenów gminnych na obszarze miasta Łeby w latach 2019-2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    W zakresie utrzymania letniego Oczyszczanie jezdni Zamiatanie wszystkich jezdni łącznie z zatokami parkingowymi i placów. Oczyszczanie jezdni oznacza dokładne zebranie i zamiatanie z występujących nieczystości (np. piasek, liście, kwiatostany), aż do całkowitego ich usunięcia. Oczyszczanie dróg musi odbywać się o takiej porze by nie powodować utrudnień w ruchu drogowym oraz poza godzinami ciszy nocnej (22:00-6:00). Oczyszczanie jezdni obejmuje zatoki przystankowe, utwardzone place i parkingi występujące w pasie drogowym. Częstość zamiatania musi być dostosowana do aktualnych potrzeb w celu uzyskania czystych powierzchni. Polewanie wodą nawierzchni jezdni utwardzonych w okresach suszy co najmniej 1 raz tygodniowo (wykonywanie zabiegu polewania wodą wykonywać po czynności zamiatania jezdni) Oczyszczanie jezdni z niebezpiecznych wycieków oznacza dokładne zebranie i zabezpieczenie z występujących nieczystości (np. paliwo, smary, oleje, płyny samochodowe, itp.), aż do całkowitego ich usunięcia. Oczyszczanie chodników Zamiatanie chodników z piasku, liści i innych nieczystości, tzn. bieżący stan oczyszczenia chodnika musi być wykonane w standardzie jak przy zamiataniu dróg i placów. Zamiatanie obejmuje całe powierzchnie chodników (nie dotyczy chodników bezpośrednio położonych przy granicy nieruchomości.) Usuwanie i bieżące usuwanie porostu w ciągach pieszych i jezdnych. Dopuszcza się stosowanie herbicydów zgodnie z zaleceniami. Usuwanie wyrastającej darni z chodników, tzn. wycięcie darni i pełne odkrycie obrzeża chodnikowego lub krawężnika drogowego. Oczyszczanie chodników oznacza zamiatanie z występujących nieczystości (np. piasek, liście, kwiatostany). Oczyszczanie chodników obejmuje całe powierzchnie wszystkich ciągów pieszych (chodniki z betonowych płytek, polbruku, dywaniki asfaltowe oraz utwardzone ścieżki gruntowe na terenie skwerów i zieleńców). Uwaga! Na chodnikach i ciągach pieszych dopuszcza się tylko urządzenia mechaniczne lekkie tzn. fabrycznie wyprodukowane z przeznaczeniem do użytkowania na chodniki i ciągi piesze, nie powodującego załamywanie nawierzchni. Prace pozostałe Opróżnianie i wywóz pełnych koszy (przez pojęcie : pełny kosz przyjmuje się zapełnienie kosza do 80% objętości odpadkami). Zbieranie i usuwanie nieczystości luźnych (np. folie, papiery, butelki, korki od butelek, niedopałki, pobite szkło, gałęzie, odchody zwierzęce, kamienie, gruz, wysypany piasek lub inny materiał na drogach, martwe zwierzęta itp.) z całego terenu miasta. Czynności należy wykonywać na bieżąco z uwzględnieniem godzin nocnych w okresie 1 lipca do 31 sierpnia. Czyszczenie studzienek wpustów ulicznych odwodnienie oraz czyszczenie urządzeń odwodnienia liniowego koryta+ kraty. Utrzymywanie w czystości i drożności przykanalików ulicznych kanalizacji deszczowej (tj. od wpustów ulicznych do wlotu kanału głównego) odwodnienia liniowego otwartego (ścieki przykrawężnikowe) i przykrytego kratkami żeliwnymi. W przypadku zniszczeń lub braku na skutek kradzieży pokryw i kratek urządzeń technicznych na terenach objętych niniejszą specyfikacją (studzienki i pokrywy kanalizacyjne i telekomunikacyjne) do obowiązku Wykonawcy należy trwałe zabezpieczenie w jak najkrótszym czasie miejsca zdarzenia i zgłoszenie powyższego faktu Zamawiającemu w formie telefonicznej natychmiast po stwierdzeniu powyższego zdarzenia. Usuwanie ogłoszeń z drzew, lamp ulicznych, szafek telekomunikacyjno-energetycznych, murów i ogrodzeń. Przez pojęcie usuwanie przyjmuje się zerwanie ogłoszenia łącznie z usunięciem po nim pozostających elementów jak pinezki, taśmy klejące, resztki kleju, itp. Jednokrotne mycie chodnika na Skwerze Rybaka w terminie do 31 lipca każdego roku w uzgodnieniu z Zamawiającym. Mycie i dezynfekcja koszy ulicznych 200 szt. w razie potrzeby oraz mycie tablic ogłoszeniowych i pamiątkowych na terenach publicznych. Montaż i demontaż koszy ulicznych według zaistniałych potrzeb oraz ustawianie i przenoszenie koszy i ławek wg potrzeb. Ponadto remont i konserwacja ławek miejskich (ok. 100 szt.) polegający na uzupełnianiu brakujących desek, malowaniu elementów drewnianych i metalowych oraz spawaniu części ławek - do wykonania raz w roku. Ręczne prostowanie i trwałe ustawianie powywracanych koszy ulicznych i tablic informacyjnych. Magazynowanie urządzeń komunalnych (min. koszy, ławek,). Demontaż urządzeń reklamowych na konstrukcjach niezwiązanych trwale z gruntem lub innych przedmiotów użyteczności publicznej. Rozwieszenie, zdejmowanie i przechowywanie ozdób świątecznych, według projektu Zamawiającego w terminie. Naprawa, oczyszczanie oraz przechowywanie i pisemne informowanie o brakach. Ponadto zakładanie, zdejmowanie i przechowywanie iluminacji świetlnych i elementów niezbędnych do ich funkcjonowania np. mocowania, barierki,maszty. Dekorowanie, przechowywanie, montaż i demontaż do sztuk 6 choinek świątecznych każdego roku. Sprzątanie przed, w trakcie i po okolicznościowych imprezach, jak: zabawa noworoczna, festyny, koncerty, biegi uliczne, itp. Przystąpienie do sprzątania na gotowo po zakończeniu imprez , tzn. zakończenie sprzątania w ciągu 5 godzin od zakończenia imprezy, bez względu na porę jej zakończenia. O imprezach Zamawiający powiadomi Wykonawcę na 7 dni przed rozpoczęciem wydarzenia. Przybliżona liczba imprez to 8 w ciągu roku. Wieszanie banerów i ich późniejsze zdjęcie zgodnie z poleceniem Zamawiającego Usuwanie zanieczyszczeń pochodzących z rozsypania przewożonych przez użytkowników dróg ładunków np. żwiru, piasku, cementu, tłucznia itp. Usuwanie padłych zwierząt z terenów Gminy Miejskiej Łeba, tj. wykonywanie całości obowiązków nałożonych na Gminę przez przepisy prawa w tym zakresie. Wykonawca zobowiązany jest do właściwego przewożenia i zagospodarowania zebranych padłych zwierząt, tj. do przekazania odpadów do zakładu utylizującego, zgodnie z obowiązującymi przepisami. . Usuwanie zanieczyszczeń w tym liści uprzątniętych z chodników przez właścicieli nieruchomości przyległych do drogi publicznej. Opłaty za wywóz i składowanie odpadów ponosi wykonawca. Przewidywana ilość odpadów ok. 200 ton odpadów zmieszanych z koszy i 200 ton zmiotek z oczyszczania dróg i placów rocznie. Bieżące utrzymanie cmentarza komunalnego w Łebie. Bieżące usuwanie odpadów z terenu lasu komunalnego w rejonie ulicy Wojska Polskiego, ul.Brzozowej, ul.Nadmorskiej, ul. Turystycznej i na przedłużeniu ul.Kościuszki do Łabędziego Stawu w pasie o szerokości 20 m od ciągów pieszych. Dwukrotne sprzątanie całego terenu lasu komunalnego o pow. 118 ha. Usuwanie dzikich wysypisk - do 20 ton odpadów rocznie. Ponadto zamiatanie wg potrzeb oraz bieżący wywóz odpadów z wszystkich ścieżek utwardzonych w lesie komunalnym przy ul. Wojska Polskiego w Łebie (teren lasu od kina do Łabędziego Stawu) długość ścieżek ok. 1760 m. Utrzymanie placów zabaw (ul.Łąkowej, ul.Kościuszki, ul.Jagiellońskiej, ul.Brzozowej, Pl. Dworcowy koło parku) w stanie gwarantującym czysty i estetyczny wygląd. Zgłaszanie do zamawiającego o ewentualnych uszkodzeniach urządzeń zabawowych i czasowe zabezpieczanie usterek. Bieżące utrzymanie czystości w miejscu fontanny, polegające na usuwaniu z nich zanieczyszczeń oraz czyszczenie kamieni z odciskami prezydentów na ul. Kościuszki w Łebie wg potrzeb. Obowiązek bycia w gotowości świadczenia usługi w przypadku ogłoszenia skutków klęsk żywiołowych i nagłych zdarzeń losowych i usuwanie skutków klęsk żywiołowych worków z piaskiem. Czyszczenie lustra wody na Łabędzim Stawie dwa razy w roku. 10 krotne rozwieszanie i zdejmowanie ok.400 flag. Flagi powinny być przechowywane przez Wykonawcę i utrzymane w czystości. Po każdorazowym zdjęciu flag Wykonawca zobowiązany jest do pisemnego powiadamiania Zamawiającego o występujących brakach. Utrzymanie w czystości terenów przyległych do ustawionych pojemników do ogólnodostępnej selektywnej zbiórki odpadów na terenie Miasta Łeby w terminie od początku czerwca do końca września. Ilość pojemników waha się od 5 do 15 kompletów. Komplet zawiera 1 szt. pojemnika na szkło i 1 szt. pojemnika na plastik. Uwagi ogólne Oferent musi posiadać własny całodobowy numer telefonu komórkowego oraz wytypowaną osobę do kontaktów ze Strażą Miejską i z pracownikami Urzędu Miejskiego. W przypadku ustawienia nowej partii koszy ulicznych nie przewiduje się możliwości zwiększenia ceny za ich opróżnianie. Wywóz zmiotek pozimowych, grabionych liści, śmieci z koszy ulicznych oraz pozostałych nieczystości odbywać się będzie do ZGO w Czarnówku Gm. Nowa Wieś Lęborska. Wykonawca będzie realizować zamówienie zgodnie z potrzebami Zamawiającego, we wszystkie dni tygodnia łącznie z niedzielami i świętami. W trakcie wykonywania prac będą przestrzegane przepisy BHP oraz przepisy o ruchu drogowym, utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o odpadach i regulaminu utrzymania czystości w mieście. UWAGA! Wykonawca przy wykonywaniu ww prac posługiwać się będzie pracownikami ubranymi w firmowe stroje robocze z wózkami ręcznymi, miotłą i łopatą; pojazdy trwałe i wyraźnie oznakowane. W zakresie utrzymania zimowego : ZAKRES USŁUG OBEJMUJE : likwidację śliskości,odśnieżanie,przygotowanie i załadunek materiałów. Zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach utrzymanie chodników nie przylegających bezpośrednio do nieruchomości polegającym na odśnieżaniu i likwidacji śliskości spoczywa na Wykonawcy. Do obowiązków właścicieli nieruchomości należy utrzymanie chodników bezpośrednio przylegających do posesji.Ulice i tereny gminne muszą być utrzymywane dwóch standardach zimowego utrzymania zdefiniowanych poniżej. Ulice i tereny zostały przypisane do poszczególnych standardów w załączniku Nr 1 do ST1, chodniki oznaczone w załączniku graficznym Nr 2 do ST1 są utrzymywane w takim standardzie, jak dana ulica przy której się znajdują. Ulice w standardzie I Ulice i przyległe chodniki są odśnieżane i posypywane tak aby zapewnić bezpieczne i swobodne przejście i przejazd w dwóch kierunkach. Zimowe utrzymania w tym standardzie utrzymanie obejmuje również szerokości miejsc postojowych na jezdni. Czas likwidacji śliskości zimowej nie może przekraczać 2 godzin od momentu wystąpienia zjawiska powodującego śliskość. Czas odśnieżania nie może przekraczać 2 godzin od ustania opadów śniegu. Nie dopuszcza się do występowania na jezdni warstwy zajeżdżonego śniegu. Wywożenie śniegu ze skrzyżowań, rozjazdów i ciągów ulicznych istotnych dla prawidłowego funkcjonowania miasta. Ulice w standardzie II Ulice i przyległe chodniki, są odśnieżane i posypywane tak aby zapewnić bezpieczne i swobodne przejście i przejazd w dwóch kierunkach. Zimowe w tym standardzie utrzymanie obejmuje również szerokości miejsc postojowych na jezdni. Zwalczanie śliskości prowadzone jest poprzez posypywanie jezdni i wyznaczonych miejsc takich jak skrzyżowania z innymi ulicami i chodnikami, ścieżkami rowerowymi, liniami kolejowymi, przystanki komunikacyjne, odcinki dróg o pochyleniu ponad 4 %. Czas likwidacji śliskości zimowej nie może przekraczać 3 godzin od momentu wystąpienia zjawiska powodującego śliskość. Czas odśnieżania nie może przekraczać 4 godzin od ustania opadów śniegu. Dopuszcza się występowanie po zakończeniu pracy sprzętu odśnieżającego na jezdni cienkiej równomiernej warstwy zajeżdżonego śniegu. Wywożenie śniegu ze skrzyżowań, rozjazdów i ciągów ulicznych istotnych dla prawidłowego funkcjonowania miasta....
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90600000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 10.000 zł 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, wskazanym w SIWZ. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 310 ze zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego tj. Bank Spółdzielczy w Łebie nr 6693 2400 0800 0002 0220 0000 10. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać „Bieżące utrzymanie czystości i porządku oraz utrzymanie zimowe terenów gminnych na obszarze miasta Łeby w latach 2019-2020 " - Wadium. 7. W pozostałych przypadkach (w przypadkach innych, niż określone w ust. 6) wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. 8. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 9. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa art. 46 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: - kopia zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów wydana na okres nie krótszy niż okres realizacji zamówienia będącego przedmiotem niniejszego postępowania, - decyzja Powiatowego Lekarza Weterynarii rejestrującą podmiot do prowadzenia działalności polegającej na transportowaniu ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego kat. I - decyzja Powiatowego Lekarza Weterynarii dopuszczającą środki transportowe do przewożenia padłych zwierząt.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach