Przetargi.pl
Bankowa obsługa budżetu Miasta Tarnobrzega oraz jednostek organizacyjnych miasta

Prezydent Miasta Tarnobrzega ogłasza przetarg

  • Adres: 39-400 Tarnobrzeg, ul. Kościuszki 32
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 015 8226570 , fax. 015 8222504
  • Data zamieszczenia: 2015-08-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Tarnobrzega
    ul. Kościuszki 32 32
    39-400 Tarnobrzeg, woj. podkarpackie
    tel. 015 8226570, fax. 015 8222504
    REGON: 83041350900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tarnobrzeg.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bankowa obsługa budżetu Miasta Tarnobrzega oraz jednostek organizacyjnych miasta
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie bankowej obsługi budżetu miasta Tarnobrzega oraz podległych mu jednostek organizacyjnych (których wykaz stanowi załącznik nr 4 do SIWZ) obejmujące: - otwarcie i prowadzenie 1 rachunku bieżącego i 29 rachunków pomocniczych budżetu miasta, - otwarcie i prowadzenie 2 rachunków bieżących i 3 rachunków pomocniczych powiatowych służb inspekcji i straży, - otwarcie i prowadzenie 45 rachunków bieżących i 65 rachunków pomocniczych miejskich jednostek organizacyjnych, - możliwość otwierania dodatkowych rachunków bieżących i pomocniczych w trakcie związania zamówieniem, na warunkach zadeklarowanych w ofercie, - potwierdzenie otwarcia i zamknięcia rachunków bankowych, - przyjmowanie wpłat i dokonywanie wypłat gotówkowych przez posiadacza rachunku, Średnia łączna wartość wpłat gotówkowych w formie otwartej na rachunki wynosi 852.100 zł miesięcznie. Średnia łączna wartość wypłat gotówkowych z rachunków wynosi 252.800 zł miesięcznie. - przyjmowanie wpłat gotówkowych od osób trzecich na rachunki Zamawiającego (podatków i opłat stanowiących dochód budżetu Miasta), - realizację zleceń płatniczych - przelewów przekazywanych w formie elektronicznej oraz papierowej, Średnia ilość krajowych przelewów elektronicznych w miesiącu wynosi 6.826 szt. (przelewy w formie papierowej będą realizowane tylko w sytuacjach awaryjnych). - przelewy pomiędzy rachunkami podmiotów objętych zamówieniem realizowane będą w czasie rzeczywistym, - potwierdzanie stanu salda na każdy dzień roboczy (wyciąg bankowy) zarówno w formie elektronicznej, jak i papierowej, Stan salda będzie potwierdzany na koniec każdego dnia roboczego (tzn. od poniedziałku do piątku - przyjęto 21 dni roboczych w miesiącu). - zerowania rachunków bankowych zgodnie z dyspozycjami jednostek, polegające na przekazaniu z dniem 31 grudnia każdego roku kwot pozostałych na tych rachunkach na wskazany rachunek bankowy, - automatyczne lokowanie wolnych środków pieniężnych poprzez automatyczne zakładanie lokaty typu overnight ze wskazanych rachunków bankowych przez Zamawiającego, w przypadku gdy oprocentowanie lokaty będzie korzystniejsze od oprocentowania rachunku bez dodatkowych formalności na koniec dnia. Powrót środków pieniężnych z lokaty wraz z należnymi odsetkami nastąpi następnego dnia roboczego nie później niż do godz. 7.30 i będzie to pierwsza operacja na rachunku bankowym. Zamawiający zastrzega możliwość rezygnacji z tej usługi w dowolnym czasie obowiązywania umowy. Uruchomienie jak również rezygnacja z tej opcji odbędzie się na pisemny wniosek Zamawiającego bez żadnych prowizji i opłat, - możliwość lokowania wolnych środków pieniężnych na lokatach krótkoterminowych, - coroczne uruchomienie kredytu w rachunku bieżącym budżetu miasta na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu miasta: w roku 2015 w wysokości 6.000.000 zł, a w latach 2016-2019 planowane jest podwyższenie tego limitu do wysokości 8.000.000 zł, - zapewnienie systemu bankowości internetowej w Urzędzie Miasta oraz podległych jednostkach organizacyjnych na dowolnej ilości stanowisk. W/w system musi spełniać wymogi wysokiego poziomu bezpieczeństwa teleinformatycznego. Ponadto system musi umożliwiać w szczególności: a) dostępność systemu bankowości internetowej w każdym dniu roboczym przez 24 godziny, b) uzyskiwanie w czasie rzeczywistym wiadomości o wszystkich operacjach i saldach na rachunkach, c) tworzenie zbiorów danych rachunków, kontrahentów i innych danych ewidencyjnych z możliwością modyfikacji, d) przeszukiwanie zbiorów wszystkich operacji na wszystkich rachunkach wg rodzaju operacji, nazwy Kontrahenta, daty, okresu, kwoty i innych możliwych do wyodrębnienia kryteriów; przy czym w okresie obowiązywania umowy Bank zobowiązany jest zapewnić możliwość przeszukiwania on-line zbiorów danych z całego okresu objętego obsługą bankową (4 lata) oraz prowadzić w tym okresie archiwum, e) składanie poleceń przelewu, w tym poleceń przelewów masowych, a także poleceń przelewów do ZUS i US, ze wszystkich rachunków w ramach dostępnych środków, w tym kredytowych, f) składanie poleceń przelewu z datą przyszłą, z możliwością ich usuwania, przeglądania, modyfikowania przed realizacją, g) potwierdzanie zrealizowania przelewu w systemie on-line (po realizacji przelewu natychmiastowa informacja w systemie bankowości internetowej), h) generowanie potwierdzenia zrealizowanego przelewu, i) dostęp upoważnionym pracownikom Urzędu Miasta do sald rachunków bankowych oraz dokonywanych operacji podległych jednostek organizacyjnych miasta poprzez system, j) autoryzację transakcji przez osoby uprawnione, k) dostarczenie oprogramowania i urządzeń takich jak: karty podpisu elektronicznego, czytniki kart, tokeny, kody autoryzacji zleceń SMS, niezbędnego do zapewnienia bezpiecznej pracy w ramach systemu bankowości internetowej, l) import przelewów przygotowanych w systemie finansowo - księgowym Zamawiającego do systemu bankowości internetowej, wg formatu wynikającego z systemu finansowo - księgowego, m) zapewnienie importowania płatności w postaci pliku zbiorczego tak, aby wyłącznie ograniczona grupa osób miała dostęp do szczegółowych informacji o płatnościach w pliku, n) eksport danych z systemu bankowości internetowej do własnego systemu informatycznego w formacie, umożliwiającym wczytanie tych danych do systemu finansowo - księgowego (dotyczy pliku wynikowego o wpłatach dokonywanych za pośrednictwem wirtualnych rachunków bankowych), o) sporządzanie wyciągów bankowych w formie elektronicznej nie wymagających stempla bankowego, p) jednoczesne funkcjonowanie wszystkich stanowisk w tym samym czasie, q) zapewnienie wymogu autoryzacji zmian w bazie kontrahentów, modyfikacja w bazie kontrahentów musi zostać autoryzowana przez uprawnionych użytkowników, r) możliwość ustawienia restrykcji logowania użytkownika wg adresu IP oraz harmonogramu dziennego i tygodniowego dopuszczalnych logowań dla każdego użytkownika odrębnie, s) informowanie użytkowników o wszystkich istotnych sprawach związanych z systemem (np. awarie, aktualizacje, przelewy odrzucone przez Bank) t) zapewnienie wsparcia (pomocy) technicznej przynajmniej w godzinach pracy Zamawiającego oraz dostępu do infolinii Wykonawcy, - wydawanie blankietów czekowych, - obsługę Identyfikacji Płatności Masowych: a) bank zobowiązany jest otworzyć wirtualne rachunki dla Kontrahentów płatności masowych, b) identyfikacja płatności przychodzących będzie odbywała się w oparciu o unikalny identyfikator, jaki umieszczony zostanie w indywidualnym numerze rachunku bankowego, c) księgowanie wpłat na rachunki wirtualne będzie odbywało się na wskazanych przez Zamawiającego rachunkach, d) wpłaty masowe, wpływające do godz. 18.00 na wirtualne numery rachunków będą księgowane łączną kwotą, na koniec każdego dnia roboczego (raz dziennie) na wskazanym rachunku bankowym przez Zamawiającego, e) wpłaty masowe wpływające do realizacji po godzinie 18.00 będą księgowane na rachunku bankowym w następnym dniu roboczym, f) Zamawiający będzie otrzymywał w formie elektronicznej plik wynikowy z zakresem informacji i w formacie określonym przez Zamawiającego, g) plik elektroniczny (wynikowy) o wpłatach dokonywanych za pośrednictwem wirtualnych rachunków Bank zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu najpóźniej do godz. 9:00 następnego dnia roboczego, - w okresie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca umożliwi dokonywanie wpłat na rachunki podmiotów objętych zamówieniem w formie zamkniętej do tzw. wrzutni nocnych (czynnych 24 h) w co najmniej jednym miejscu na terenie Tarnobrzega. Wpłaty zamknięte dokonywane mogą być zarówno w banknotach, jak i bilonie. Wpłaty dokonane w formie zamkniętej zaksięgowane zostaną na rachunkach, których dotyczą nie później niż w najbliższym dniu roboczym od dokonania wpłaty, - świadczenie innych usług bankowych, stosownie do potrzeb, na rzecz Posiadacza rachunku tj. przechowywanie depozytów, udzielanie informacji o wysokości odsetek, wydawanie opinii bankowych i zaświadczeń oraz udzielanie wszelkich informacji związanych z przedmiotem umowy, - wyznaczenie jednego doradcy klienta dla Urzędu Miasta i innych jednostek. Doradztwo prowadzone będzie w godzinach pracy banku. UWAGI: Oprocentowanie kredytu krótkoterminowego naliczane będzie w oparciu o stopę WIBOR 1M wg WIBOR dla depozytów za miesiąc poprzedzający kolejny miesięczny okres odsetkowy powiększoną o marżę zaoferowaną przez Bank, stałą w okresie obowiązywania zamówienia. Kredyt powinien zostać postawiony do dyspozycji w ciągu 1 dnia od daty podpisania odrębnej umowy. Odsetki płatne będą w ostatnim dniu każdego miesiąca a w ostatnim miesiącu obowiązywania umowy w ostatnim jej dniu. Dla zabezpieczenia kredytu Zamawiający nie może udzielić pełnomocnictwa do dysponowania rachunkiem bankowym. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. Ilekroć w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, formularzu ofertowym jest mowa o: 1. prowizji - należy przez to rozumieć wynagrodzenie płatne procentowo od kwoty (wartości), 2. opłacie - należy przez to rozumieć wynagrodzenie płatne kwotowo od czynności. Wykonawca nie będzie pobierał żadnych opłat i prowizji z tytułu świadczonych usług w szczególności: 1. otwarcia i zamknięcia rachunków bankowych, 2. potwierdzenia otwarcia i zamknięcia rachunków bankowych, 3. innych niż określone w poz. 1 formularza ofertowego prowizji ani opłat z tytułu prowadzenia rachunków bankowych, 4. wydawania zaświadczeń i opinii bankowych, 5. sporządzania wyciągów bankowych w formie elektronicznej, 6. realizacji wszystkich poleceń przelewów, 7. innych niż określone w poz. 2 formularza ofertowego prowizji ani opłat z tytułu wpłat gotówkowych w formie otwartej dokonywanych przez Zamawiającego, 8. wpłat gotówkowych od osób trzecich na rachunki Zamawiającego (podatków i opłat stanowiących dochód budżetu Miasta), 9. innych niż określone w poz. 3 formularza ofertowego prowizji ani opłat za wypłaty gotówkowe z rachunku Zamawiającego na rzecz Zamawiającego, 10. z tytułu potwierdzenia stanu salda na rachunku (wyciągu bankowego) w formie elektronicznej, 11. innych niż określone w poz. 4 formularza ofertowego, prowizji ani opłat z tytułu potwierdzenia stanu salda na rachunku (wyciągu bankowego) w formie papierowej, 12. innych niż określone w poz. 5 i 6 formularza ofertowego prowizji ani opłat za korzystanie z systemu bankowości internetowej (w tym także za dostarczenie oprogramowania i urządzeń takich jak: karty podpisu elektronicznego, czytniki kart, tokeny, kody autoryzacji zleceń SMS, niezbędnego do zapewnienia bezpiecznej pracy w ramach systemu bankowości internetowej), 13. związanych z obrotem czekowym, 14. za wynajmowanie skrytek sejfowych zgodnie z potrzebami Zamawiającego, 15. innych niż określone w poz. 7 i 8 formularza ofertowego prowizji ani opłat za usługę Identyfikacji Płatności Masowych, 16. innych niż określone w poz. 9 formularza ofertowego prowizji ani opłat za wpłaty gotówkowe w formie zamkniętej do tzw. wrzutni nocnych, 17. za rozpatrzenie wniosku o kredyt w rachunku bieżącym, za uruchomienie tego kredytu oraz od salda niewykorzystanej części kredytu; jednym kosztem ponoszonym przez Zamawiającego z tytułu korzystania z kredytu w rachunku bieżącym będą odsetki od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu, 18. czynności wykonywanych przez doradcę klienta. UWAGI: Wykonawca winien posiadać Oddział lub Ekspozyturę na terenie miasta Tarnobrzega lub w ciągu 3 miesięcy od wygrania przetargu otworzy Oddział lub Ekspozyturę na terenie miasta Tarnobrzega.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 9 000,00 zł słownie: dziewięć tysięcy złotych 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2007 nr 42, poz. 275). 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, gdy wykonawca, którego ofertę wybrano: - w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24.ust.2 pkt.5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej., - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4. Postanowienia pkt. IX ppkt. 3 stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych powyżej w pkt. IX ppkt. 2 b) i e). 5. Miejsce i sposób wniesienia wadium: a) wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: PKO S.A. I Oddział Tarnobrzeg 71 1240 2744 1111 0000 3990 9563 . Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu; b) wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w formie oryginału w Urzędzie Miasta Tarnobrzega / kasa przy ul. Mickiewicza 7 / przed terminem składania ofert. Kopię należy dołączyć do oferty . 6. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 7. Zwrot wadium: a) zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt IX.8 a) specyfikacji b) wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy c) zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 7 a), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 8. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24.ust.2 pkt.5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą 10. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Koszt kredytu w rachunku bieżącym
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.tarnobrzeg.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach