Przetargi.pl
Bankowa obsługa budżetu Gminy Drwinia oraz jednostek organizacyjnych Gminy

Urząd Gminy w Drwini ogłasza przetarg

  • Adres: 32-709 Drwinia, Drwinia 57
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 012 2817 153, 154 , fax. 012 2817 373
  • Data zamieszczenia: 2013-04-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Drwini
    Drwinia 57 57
    32-709 Drwinia, woj. małopolskie
    tel. 012 2817 153, 154, fax. 012 2817 373
    REGON: 00053767400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.drwinia.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bankowa obsługa budżetu Gminy Drwinia oraz jednostek organizacyjnych Gminy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest bankowa obsługa budżetu Gminy Drwinia oraz jednostek organizacyjnych Gminy, których wykaz zawiera załącznik do specyfikacji, przy czym liczba jednostek gminy jak również ich forma organizacyjna w okresie obowiązywania umowy może ulec zmianie. W przypadku zwiększenia liczby jednostek organizacyjnych, bądź zmiany ich formy organizacyjnej nowe jednostki zawrą umowy na warunkach wynikających z przeprowadzonego postępowania. 2. Zakres zamówienia dla Gminy jako jednostki samorządu terytorialnego i Urzędu Gminy Drwinia jako jednostki budżetowej oraz jednostek organizacyjnych Gminy obejmuje: - Otwarcie, likwidację i prowadzenie rachunków podstawowych i pomocniczych dla Gminy jako jednostki samorządu terytorialnego i Urzędu Gminy Drwinia jako jednostki budżetowej oraz jednostek organizacyjnych Gminy, /szacunkowo około 50/ w tym: - możliwość otwierania dodatkowych rachunków podstawowych i pomocniczych w trakcie związania zamówieniem, na warunkach zadeklarowanych w ofercie, - możliwość otwierania dodatkowych rachunków walutowych, - likwidację rachunków bankowych na pisemny wniosek, - potwierdzanie otwarcia i zamknięcia rachunków bankowych, - telefoniczne udzielanie informacji o wysokości salda na rachunku, - zakładanie depozytów, - oprocentowanie środków na rachunkach bieżących i pomocniczych /z wyjątkiem kont do obsługi funduszy pomocowych - wskazanych przez Zamawiającego/ kapitalizacja odsetek w okresie miesięcznym - wydawanie promesy kredytowej lub listu intencyjnego na wniosek Urzędu Gminy w Drwini. - wydawanie blankietów czeków gotówkowych - dyspozycje przelewu SORBNET i sporadycznie dewizowe. 3. Wpłaty i wypłaty gotówkowe, w tym: - dokonywanie wpłat i wypłat gotówkowych przez osoby upoważnione, działające w imieniu posiadaczy rachunków, - możliwość wypłaty gotówki według nominałów określonych każdorazowo przez posiadaczy rachunków, za pomocą czeków papierowych. - możliwość wymiany gotówki na nominały o mniejszej wartości, tj. na banknoty jak i bilony, - przyjmowanie wpłat gotówkowych od osób trzecich na rachunki Zamawiającego. Zamawiający wymaga by Wykonawca nie obciążał płatników prowizjami od wpłat podatków, opłat i innych należności na rzecz Gminy Drwinia i jednostek organizacyjnych, oraz by przyjmowanie wpłat odbywało się co najmniej w godzinach pracy urzędu - wypłaty gotówkowe na rzecz osób fizycznych wskazanych przez posiadacza rachunku w zleceniach wypłaty gotówkowej, usługą tą objęte są w szczególności wypłaty świadczeń pieniężnych gotówkowych świadczeniobiorcom Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Drwini ( tj. świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, zasiłków: stałych, okresowych i celowych) oraz inne wypłaty na zlecenie Zamawiającego. Wypłaty winny być wykonywane co najmniej w godzinach pracy Urzędu. Zamawiający wymaga by Wykonawca nie naliczał prowizji od dokonywanych wypłat. 4. Realizacja przelewów przekazywanych w formie elektronicznej jak i papierowej, na następujących zasadach: - przelewy dokonywane przy pomocy systemu bankowości elektronicznej muszą być realizowane w czasie rzeczywistym, - realizowanie przelewów złożonych w formie papierowej w dniu ich złożenia lub w dniu wskazanym do dyspozycji jako data do realizacji, - przelewy w formie elektronicznej powinny być realizowane w tym samym dniu. W przypadku braku dostępu do systemu bankowości elektronicznej przelewy złożone w formie papierowej do godz. /15:00/ powinny być realizowane w tym samym dniu. 5. Zapewnienie elektronicznego bezpłatnego systemu obsługi bankowej typu home - banking Wykonawca na własny koszt dokona instalacji systemu bankowości elektronicznej do obsługi rachunków bankowych dla dowolnej ilości stanowisk w dowolnej ilości jednostek (Gmina, jednostki organizacyjne), w formie bankowości internetowej lub home banking w tym: - zainstalowanie systemów bankowości elektronicznej, w tym systemu zarządzania depozytami obcymi (kaucje, wadia, zabezpieczenia umów). - serwis oprogramowania, przekazywanie i instalowanie wersji aktualizacyjnych, usuwanie awarii w możliwie najkrótszym czasie, przy czym reakcja serwisu od chwili zgłoszenia powinna nastąpić w ciągu 3 godzin. - przeszkolenie pracowników, w zależności od zgłoszonych potrzeb. 6. System bankowości elektronicznej winien zapewniać co najmniej: - dostęp do usług przez 24 godziny w każdym dniu roboczym, - dokonywanie operacji w czasie rzeczywistym, - możliwość dokonywania przelewów bankowych, - generowanie (wydruk) wyciągów bankowych, - pełną informację o dacie i godzinie operacji, - możliwość dokonywania operacji równocześnie tj. w tym samym czasie z różnych rachunków bankowych, - obsługa płatności masowych - realizacja zleceń w systemie ELIKSIR tj. obciążenie rachunków i uznanie wierzyciela odbywać się będzie w dniu złożenia dyspozycji, - realizację przelewów zagranicznych - śledzenie informacji o kursach walut obowiązujących w banku, - przechowywanie przelewów i wyciągów w archiwum systemu, - przekazywanie zbiorów /wyciągów bankowych/ do systemu finansowo - księgowego, - nadawanie nowych bądź zmiana istniejących uprawnień użytkowników systemu w dowolnym momencie obowiązywania umowy, na podstawie pisemnej dyspozycji, - umożliwienie użytkownikowi autoryzowania zleceń płatniczych za pomocą elektronicznego klucza. System ten musi być systemem bezpiecznym , o dostępie chronionym hasłami, a transmisja danych każdorazowo powinna być kodowana. Wykonawca na własny koszt wykona instalacje systemu na wskazanych przez Zamawiającego stanowiskach. Bank w ramach systemu bankowości elektronicznej zapewnia: - w razie awarii interwencję serwisową do 24 h w dni robocze od zgłoszenia awarii, - wymianę kluczy certyfikatów w nieprzekraczalnym terminie 72h w dni robocze od zgłoszenia - archiwizację katalogu kontrahentów, przelewów i kont - możliwość jednoznacznej identyfikacji użytkownika, - obsługę importu przelewów z pliku tekstowego /bank udostępni format pliku/ 7. Sporządzanie wyciągów bankowych w wersji papierowej z potwierdzeniem operacji bankowych dla każdego rachunku bankowego. Wyciągi muszą być sporządzone za dni, w których na rachunku bankowym wystąpiły obroty z kompletem dokumentów źródłowych, będących podstawą zapisu w wyciągach bankowych oraz udostępnić je w formie elektronicznej ( poprzez system elektronicznej obsługi bankowej) w następnym dniu roboczym po dokonaniu operacji do godz. 9:00, gdy przypada dzień wolny, w pierwszym dniu roboczym po dokonaniu operacji, - wyciąg bankowy musi zawierać pełną nazwę rachunku, numeru rachunku, walutę rachunku, pełną nazwę posiadacza rachunku, - wyciąg bankowy musi zawierać informacje o wszystkich operacjach pieniężnych uznających i obciążających rachunek z dyspozycji właściciela konta lub dyspozycji różnych kontrahentów, księgowania odsetek i prowizji, a także informację o saldzie początkowym i końcowym rachunku. - wyciąg bankowy musi zapewnić możliwość identyfikacji źródeł przychodów, poprzez określenie nazwy kontrahenta, tytułu płatności ( wszystkie informacje jakie zostały umieszczone przez kontrahentów w opisie płatności) daty obciążenia rachunku kontrahenta bądź też daty dokonania wpłaty przez kontrahenta za pośrednictwem poczty lub innych sposobów wpłaty, kwoty wpłaty lub innych parametrów uzgodnionych pomiędzy Zamawiającym a Bankiem. 8. Wydawanie opinii i zaświadczeń na wniosek posiadacza rachunku. 9. Zerowanie rachunków bankowych podstawowych i pomocniczych jednostek budżetowych Gminy, zgodnie z dyspozycjami, polegające na przekazaniu z dniem 31 grudnia kwot pozostałych na wskazanych rachunkach na rachunek budżetu Gminy. 10. Przeksięgowanie skapitalizowanych odsetek od rachunków bankowych jednostek na rachunek budżetu Gminy, zgodnie ze złożonymi dyspozycjami w tym zakresie. 11. Oprocentowanie lokat weekendowych, tygodniowych, miesięcznych w tym: - możliwość deponowania wolnych środków pieniężnych znajdujących się na rachunku bieżącym budżetu Gminy na lokatach terminowych automatycznych (typu OVERNIGHT i weekendowych), pod warunkiem uruchomienia takiej opcji przez Zamawiającego, automatycznie tj. bez dodatkowych formalności, na koniec dnia. Powrót środków pieniężnych z lokaty wraz z należnymi odsetkami nastąpi następnego dnia roboczego nie później niż do godz. 8:00 i będzie to pierwsza operacja na rachunku bankowym. Zamawiający zastrzega możliwość rezygnacji z tej usługi w dowolnym czasie obowiązywania umowy. Uruchomienie jak również rezygnacja z tej opcji odbędzie się na pisemny wniosek Zamawiającego bez żadnych prowizji i opłat. - możliwość deponowania wolnych środków pieniężnych na lokatach terminowych jednomiesięcznych, pod warunkiem uruchomienia takiej opcji przez Zamawiającego na pisemny wniosek. Powrót środków pieniężnych wraz z należnymi odsetkami na konto bankowe z którego utworzono lokatę terminową. Zamawiający zastrzega możliwość rezygnacji z tej usługi w dowolnym czasie obowiązywania umowy. Uruchomienie jak również rezygnacja z tej opcji odbędzie się na pisemny wniosek Zamawiającego bez żadnych prowizji i opłat. 12. Możliwość udzielenia na rachunku bieżącym budżetu Gminy, w każdym roku budżetowym, kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetowego, do wysokości określonej w każdym roku przez Radę Gminy w uchwale budżetowej. Na rok 2013 w Uchwale Budżetowej zapisano kwotę 3 000 000,00 zł. Szczegółowe warunki kredytu określi odrębna umowa, przy czym: - zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny In blanco wraz z deklaracją wekslową. Dopuszcza się również jako zabezpieczenie - oświadczenie o poddaniu się egzekucji, - każdy wpływ na rachunek bieżący będzie powodował zmniejszenie salda kredytu, - uruchomienie kredytu będzie następować bez żadnych prowizji i opłat, - wykonawca nie będzie pobierał prowizji i opłaty od salda niewykorzystanej części kredytu, - kredyt powinien zostać postawiony do dyspozycji w ciągu dwóch dni od daty podpisania odrębnej umowy kredytowej, - zamawiający płaci odsetki od rzeczywistego zadłużenia, - kredyt oprocentowany będzie według dziennej stawki bazowej WIBOR dla depozytów 1M ustalonej jako średnia arytmetyczna notowań stawki WIBOR 1M za miesiąc poprzedzający kolejny miesięczny okres odsetkowy, powiększonej (+) lub pomniejszonej (-) o marżę Wykonawcy w wysokości określonej w złożonej ofercie, stałą w okresie obowiązywania zamówienia. - odsetki od wykorzystywanego kredytu naliczane będą w miesięcznych okresach obrachunkowych, przy czym pierwszy okres rozpoczyna się od dnia postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego, kolejne okresy liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu, ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym dzień całkowitej spłaty kredytu. 13. Zmiana stawek bazowych nie wymaga odrębnego powiadomienia Zamawiającego. 14. Ze względu na konieczność codziennej gotówkowej obsługi Zamawiającego, w przetargu mogą uczestniczyć Banki, które zapewnią codzienną, ciągłą obsługę kasową Zamawiającego w Drwini (dysponują punktem obsługi klienta, filią, oddziałem lna terenie Drwini bądź utworzą w przeciągu 1 miesiąca od dnia podpisania umowy (w takim przypadku Wykonawca do czasu utworzenia placówki zapewni obsługę kasową na terenie Drwini) punkt obsługi klienta, filię, oddział na terenie Drwini czynnym co najmniej w godzinach pracy Urzędu). 15. ostatnim dniu roboczym każdego roku kalendarzowego świadczenie usług bankowych odbywać się będzie co najmniej do godziny 13:00 Z tytułu wykonywania przez bank innych czynności niż wymienione w specyfikacji istotnych warunków zamówienia Bank może pobierać opłaty zgodne z obowiązującą w Banku ,,tabelą prowizji i opłat,, Wykonawca jest zobowiązany informować Zamawiającego o każdorazowej zmianie tabeli. Wysokość prowizji i opłat współczynników i marży określonych w formularzu ofertowym nie będą ulegały zmianom w trakcie trwania umowy. 16. Wykonawca zobowiązany jest raz na kwartał dostarczyć Zamawiającemu zestawienie kosztów obsługi bankowej Gminy Drwinia jednostek organizacyjnych Gminy ( bez rozbicia na Gminę i jednostki organizacyjne)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 36 miesięcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.drwinia.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach