Przetargi.pl
„BADANIA ARCHEOLOGICZNO-ARCHITEKTONICZNE WRAZ Z OPRACOWANIEM ICH WYNIKÓW W ZWIĄZKU Z ROBOTAMI BUDOWLANYMI ZWIĄZANYMI Z PRZEBUDOWĄ PARKINGU PRZY UL. RATUSZOWEJ”

Gmina Żagań o Statusie Miejskim ogłasza przetarg

  • Adres: 68-100 Żagań, Plac Słowiański
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 684 771 040 , fax. 684 771 017
  • Data zamieszczenia: 2020-09-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Żagań o Statusie Miejskim
    Plac Słowiański 17
    68-100 Żagań, woj. lubuskie
    tel. 684 771 040, fax. 684 771 017
    REGON: 52679400000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://urzadmiasta.zagan.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „BADANIA ARCHEOLOGICZNO-ARCHITEKTONICZNE WRAZ Z OPRACOWANIEM ICH WYNIKÓW W ZWIĄZKU Z ROBOTAMI BUDOWLANYMI ZWIĄZANYMI Z PRZEBUDOWĄ PARKINGU PRZY UL. RATUSZOWEJ”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie ratunkowych archeologiczno-architektonicznych badań wykopaliskowych, w związku z ujawnieniem korony murów i fragmentarycznie zachowanych posadzek pierzei kamienic rozebranych w okresie powojennym podczas realizacji zadania pn. „Przebudowa ul. Ratuszowej- II etap modernizacji komunikacyjnej w centrum miasta w Żaganiu”. Zakres przewidywanych prac obejmuje: Kompleksową obsługę archeologiczną i konserwatorską oraz przeprowadzenie badań archeologiczno- architektonicznych wraz ze sporządzeniem dokumentacji, na obszarze części działki o numerze ewidencyjnym 984 . Roboty rozbiórkowe, zabezpieczenie terenu badań oraz zasypanie wykopów. Badania będą odbywały się na placu budowy, w trakcie realizacji inwestycji „Przebudowa ul. Ratuszowej -II etap modernizacji komunikacyjnej w centrum miasta w Żaganiu”. Szczegółowy zakres prac: 1. Złożenie wniosku i uzyskanie zezwolenia na prowadzenie badań do Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Zielonej Górze. 2. Odkrycie starych fundamentów- wykopy przy odkryciu istniejących ścian i elementów piwnic, z wydobyciem urobku na odkład, z budową zabezpieczeń i stemplowań ścian. Roboty rozbiórkowe sklepień, stropów, ścian i filarów. 3. Wykonanie badań archeologiczno- architektonicznych wraz z kompleksową obsługą archeologiczna i konserwatorską. 4. Bieżące śledzenie i dokumentowanie profili wykopów, a także zbieranie archeologicznego materiału ruchomego z wykopów. 5. W przypadku stwierdzenia występowania na obszarze prac badawczych zabytków archeologicznych – wykonanie wszelkich czynności wymaganych przepisami ustawy z dnia 23 lipca 2013 r. o ochronie zabytków i opieki nad zabytkami (tj. Dz. U. z 2020r. poz. 282 z późn. zm.). 6. Zabezpieczenie terenu prac w sposób zapewniający bezpieczeństwo ludzi i mienia, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tj. Dz. U. nr 169, poz. 1650 z poźn. zm.) oraz przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm.). 7. Zasypanie wykopów. Uporządkowanie terenu badań po zakończeniu prac badawczych w sposób nie powodujący zniszczenia pozostawionych tamże zabytków archeologicznych. 8. Magazynowanie, konserwację i dozór pozyskanych dóbr kultury i przekazanie ich, zgodnie z decyzją Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków do wskazanych zbiorów muzealnych. 9. Sporządzenia sprawozdania z wykonanych badań archeologicznych, stwierdzającego między innymi możliwość rozpoczęcia przez Zleceniodawcę prac budowlanych przy realizacji planowanej inwestycji, przekazanie sprawozdania Zleceniodawcy i Lubuskiemu Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków. 10. Opracowanie wyników przeprowadzonych badań archeologicznych, przekazanie dokumentacji Zleceniodawcy i Lubuskiemu Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków (2 egzemplarze dla Zleceniodawcy w wersji papierowej oraz 1 egzemplarz w wersji elektronicznej oraz wymagana w pozwoleniu ilość egzemplarzy dla Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków). 11. Uzyskanie od Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków potwierdzenia zakończenia i odbioru końcowego prac objętych zleceniem, umożliwiającego rozpoczęcie prac budowlanych przy realizacji planowanej inwestycji. Przedmiot umowy należy wykonać zgodnie z ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz.U.2020 poz.282 z późn. Zm.), Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tj. Dz.U.2019 poz.1186 z późn. Zm.), Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków (tj. Dz. U. Z 2019 poz. 1721), Polskimi Normami i zasadami wiedzy technicznej, wiedzą historyczno-archeologiczną, sztuką budowlaną, przy zachowaniu szczególnej ostrożności, tj. w sposób nie powodujący większych, nieodwracalnych uszkodzeń w terenie, mogących stwarzać problem z odtworzeniem istniejącego stanu; 12. Wykonawca użyje do wykonania przedmiotu umowy narzędzi i materiałów własnych. 13. Wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu umowy ponosi Wykonawca.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71351914-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: nie podlegają wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 Pzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ, a na potwierdzenie spełnienia tych warunków złożą stosowne oświadczenia ( zał. 2 i zał. 3). 2. Warunki udziału w postępowaniu: 2.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące: 1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, 2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej, 3) zdolności technicznej lub zawodowej - określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. 2.2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2.3. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 2.4. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 3. Określenie warunków udziału w postępowaniu: 3.1. W zakresie wymogu, o którym mowa w pkt. 2.1. ppkt. 1 SIWZ., Zamawiający nie stawia żadnego warunku;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach