Przetargi.pl
Audyt zewnętrzny projektu pn. Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk.

Gmina Pakość ogłasza przetarg

  • Adres: 88-170 Pakość, ul. Rynek 4
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 052 5666073 (74), 5666089 , fax. 052 5666075
  • Data zamieszczenia: 2012-09-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pakość
    ul. Rynek 4 4
    88-170 Pakość, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 052 5666073 (74), 5666089, fax. 052 5666075
    REGON: 09235078300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Audyt zewnętrzny projektu pn. Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu pod nazwą Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk, który jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007-2013, oś priorytetowa 3 Rozwój infrastruktury społecznej, działanie 3.3 Rozwój infrastruktury społecznej. Projekt Nr RPKP.03.03.00-04-002 09 Umowa nr WPW.I.3043-3-1-230 2010 z dnia 28 kwietnia 2010r. zawarta pomiędzy Województwem Kujawsko - Pomorskim a Gminą Pakość. 2. Celem przeprowadzenia audytu zewnętrznego projektu jest uzyskanie racjonalnego zapewnienia, że wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowane, a projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie projektu i wnioskiem o dofinansowanie projektu. Wyniki przeprowadzonego audytu mają być przestawione w sporządzonych przez audytora opinii i raporcie z audytu projektu. 3. Audyt winien być przeprowadzony zgodnie z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi przeprowadzania audytu projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007- 2013stanowiącymi załącznik do Uchwały 34 555 11 Zarządu Województwa Kujawsko - Pomorskiego z dnia 19 maja 2011r. dostępnymi na stronie internetowej: http:www.mojregion.eu 4. Audytorzy sprawdzają, czy projekt jest realizowany zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie projektu poprzez m. in. zweryfikowanie czy wnioski o płatność są zgodne z wymaganiami zawartymi w umowie o dofinansowanie projektu, czy są one poparte odpowiednimi dokumentami finansowymi, czy poniesione wydatki zostały rzeczywiście poniesione i czy można je uznać za wydatki kwalifikowane. Powyższe czynności dokonywane są na podstawie ksiąg rachunkowych i dowodów księgowych oraz na podstawie dokumentów stanowiących zestawienie poniesionych wydatków w projekcie, które powinny odpowiadać we wszystkich istotnych aspektach wymogom programu oraz prawidłowo, rzetelnie i jasno przedstawić sytuację finansową i majątkową projektu według stanu na dzień sporządzenia ww. dokumentu .Ponadto audytorzy badają czy system kontroli wewnętrznej Beneficjenta zapewnia, że ponoszone wydatki są kwalifikowane oraz rzetelnie przedstawiane we wnioskach o płatność 5. Audyt obejmuje przede wszystkim sprawdzenie: a) czy Beneficjent realizuje projekt zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie oraz z obowiązującymi przepisami prawa, w tym m.in. z: - Rozporządzeniem Rady (WE) nr 1083 2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiający przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającym rozporządzenie nr 1260 1999, - Rozporządzeniem (WE) nr 1081 2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i uchylającym rozporządzenie (WE) nr 1783 1999, - Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1828 2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083 2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080 2006 w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, - ustawą z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 Nr 84, poz. 712 z późn. zm.), - ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), - ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.) oraz z: - Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 przyjętym Uchwałą Nr 70 892 07 przez Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 23 października 2007 r. z późniejszymi zmianami, - Szczegółowym Opisem Priorytetów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 przyjętym Uchwałą Nr 16 170 09 Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 26 lutego 2009 r. z późn. zm. - wytycznymi Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013; b) czy procedury kontroli wewnętrznej Beneficjenta zapewniają prawidłowość realizacji projektu, rzetelność wniosków o płatność, oraz że ponoszone wydatki są kwalifikowane; c) czy Beneficjent posiada odpowiednie procedury finansowo-księgowe oraz procedury dotyczące, w odniesieniu do każdej operacji i stosownie do potrzeb, specyfikacji technicznej, planu finansowego, dokumentacji przyznania pomocy, dokumentacji z przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, sprawozdania z postępu prac oraz sprawozdań z przeprowadzonych weryfikacji i audytów; d) prowadzenia przez Beneficjenta odrębnej ewidencji księgowej na potrzeby projektu; e) kwalifikowalności wydatków oraz sposobu ich dokumentowania; f) zgodności wniosków o płatność z księgami rachunkowymi Beneficjenta w części dotyczącej projektu; g) wiarygodności wniosków o płatność w zakresie sprawozdawczości z realizacji projektu, odnośnie danych rzeczowych oraz osiągania zakładanych celów i wskaźników; h) czy Beneficjent wdrożył zalecenia przeprowadzonych kontroli audytu oraz usunął ewentualne nieprawidłowości; i) systemu archiwizacji dokumentacji zgromadzonej w ramach realizowanego projektu; j) czy beneficjent, w zakresie informacji i promocji, stosuje się do zapisów zwartych. 6. Po przeprowadzeniu audytu, audytor jest zobowiązany do przygotowania opinii w umowie o dofinansowanie projektu. Opinia wraz z końcowym raportem z audytu jest przekazywana przez Beneficjenta do Instytucji Zarządzającej RPO WK-P w terminie 7 dni, licząc od dnia otrzymania raportu z audytu. 7. Zgodnie z zaleceniami IŻ RPO WK-P określonymi w Wytycznych raportu z audytu zewnętrznego powinien zawierać: a) Informacje ogólne: - nazwę i adres audytowanego Beneficjenta, - datę sporządzenia raportu, - numer audytowanego wniosku, - imiona i nazwiska audytorów uczestniczących w audycie, - okres objęty audytem. b) Cel i metodologia audytu: - cel audytu, - zakres przedmiotowy audytu, - podjęte czynności i zastosowane techniki przeprowadzania audytu, Informacja - informacja czy badanie audytowi zostało przeprowadzone na podstawie wszystkich dokumentów, czy też próbie dokumentów oraz informacja o sposobie doboru dokumentów do audytu. c) Wykaz dokumentów, na podstawie których stwierdzono stan faktyczny w wymienionych wyżej obszarach, lub zaznaczenie braków w dokumentacji, którą winny jest przechowywać Beneficjent d) Wykaz procedur wewnętrznych podlegających audytowi oraz ocena przyjętych rozwiązań proceduralnych. e) Opis stanu faktycznego zgodnie ze szczegółowym zakresem audytu zawartym w umowie na przeprowadzenie audytu. f) Wykaz osób, które udzielały wyjaśnień w związku z audytowanymi obszarami wraz z opisem udzielonych wyjaśnień. g) Wykaz stwierdzonych problemów w trakcie realizacji projektu wraz ze wskazaniem ich wagi oraz znaczenia, czy jakichkolwiek problemów ma charakter systemowy. h) Określenie oraz analiza przyczyn i skutków uchybień. i)Uwagi i zalecenia w sprawie usunięcia stwierdzonych uchybień lub wprowadzenia usprawnień. j)Opinia w zakresie spełnienia wszystkich wymogów określonych w zakresie ogólnym i szczegółowym audytu. 8. Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi przeprowadzenia audytu projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa- Kujawsko Pomorskiego na lata 2007-2013 warunkiem przystąpienia do zamówienia publicznego powinno być spełnienie poprzez Wykonawcę warunku bezstronności i niezależności w stosunku do badanego Beneficjenta (t. Zamawiającego). W związku z powyższym, dla zachowania niezależności i bezstronności audytu osoba lub podmiot prowadzący audyt: a) nie może posiadać udziałów, akcji Beneficjenta lub innych tytułów własności lub w jednostce z nim stowarzyszonej, dominującej lub współzależnej; b) nie mogła być w ostatnich 3 latach przedstawicielem prawnym (pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorczych, bądź zarządzających lub pracownikiem jednostki stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej; c) w ostatnich 3 latach nie mogła uczestniczyć w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu; d) w ciągu ostatnich 5 lat, przez jeden rok, nie mogła osiągać najmniej 50% przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz Beneficjenta, jednostki wobec niego dominującej lub jednostek z nim stowarzyszonych, jednostek od niego zależnych lub współzależnych; e) nie może być małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub być związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będąca w organach nadzorczych jednostki albo zatrudniającą przy prowadzeniu audytu takie osoby; f) nie może być zaangażowana w planowanie, realizację, zarządzanie projektem. Ponadto osoby uczestniczące w przeprowadzaniu audytu powinny spełniać wymóg bezstronności i niezależności w odniesieniu do Instytucji Zarządzającej RPO WK-P. Poprzez spełnienie warunku bezstronności i niezależności rozumie się przede wszystkim nie pozostawanie w stosunku pracy z wyżej wymienionymi instytucjami. Bezstronność audytora powinna być potwierdzona stosownym oświadczeniem złożonym w ofercie audytu, w ramach zamówienia publicznego. 9. Audyt będzie przeprowadzany w dniach roboczych od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. 10. Wszystkie dokumenty związane z realizacją przedmiotowego zamówienia zostaną sporządzone w języku polskim. Język polski będzie również obowiązywał w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. 11. Zamawiający udostępni Audytorowi niezbędne dokumenty dotyczące przedmiotu audytu, w szczególności sprawozdanie, dowody księgowe, inną dokumentację wskazaną przez audytora, oraz zapewni warunki lokalowe w celu przeprowadzenia audytu. 12. Audytorzy otrzymają od Zamawiającego upoważnienie do przeprowadzenia audytu. 13. Zespół audytowy powinien składać się z co najmniej 2 osób spełniających wymogi dotyczące audytorów wewnętrznych określonych w ustawie o finansach publicznych. Każda z tych osób powinna spełniać wymogi dotyczące audytorów wewnętrznych określonych w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz 1240 z późn. zm.) oraz posiadać doświadczenie w zakresie audytowania projektów finansowych ze środków publicznych, doświadczenie związane z badaniem prawidłowości wykorzystania dotacji ze środków budżetu państwa oraz wiedze z zakresu funkcjonowania funduszy strukturalnych. 14. Raport będzie przygotowany w formie elektronicznej i pisemnej (w ilości 3 oryginalnych egzemplarzy). 15.Audyt powinien się składać z następujących elementów: a) spotkanie otwierające audyt - odbędzie się na początku. Celem tego spotkani będzie przedstawienie zakresu audytu; b) badanie audytowi - prowadzone przez co najmniej dwóch audytorów. W przypadku zidentyfikowania w trakcie badania audytowego braków, błędów lub nieprawidłowości, które mogą zostać wyjaśnione, uzupełnione lub poprawione przez Zamawiającego w czasie trwania badania, audytorzy niezwłocznie informują o nich upoważnionego pracownika Zamawiającego wskazując możliwość wyjaśnienia, uzupełnienia lub poprawienia. Po dostarczeniu wyjaśnia, uzupełnienia lub korekty poprzez Zamawiającego przedmiotowe dokumenty podlegają badaniu; c) spotkanie zamykające audyt - celem spotkania zamykającego będzie przedstawienie wszystkich spostrzeżeń i wstępnych wyników z audytu jednostce audytowanej dla zapewnienia pełnego zrozumienia faktów oraz uzyskanie akceptacji lub komentarza. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień: : 66.11.30.00-5 16.Opis projektu objętego audytem Projekt pod nazwą Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007-2013, Oś priorytetowa 3 Rozwój infrastruktury społecznej, działanie 3.3 Rozwój infrastruktury społecznej. Projekt Nr RPKP.03.03.00-04-002 09 Umowa nr WPW.I.3043-3-1-230 2010 z dnia 28 kwietnia 2010r. zawarta pomiędzy Województwem Kujawsko - Pomorskim a Gminą Pakość. Cel projektu - celem głównym projektu jest szeroka promocja walorów kulturowych Kalwarii Pakoskiej w postaci Parku Kulturowego (osiągnięta poprzez poprawę stanu technicznego infrastruktury obiektów wchodzących w skład parku) służąca wzrostowi konkrencyjności regionu, a także podniesieniu walorów użytkowych obiektów zabytkowych Kalwarii Pakoskiej, zwiększeniu atrakcyjności turystycznej Kalwarii Pakoskiej i ogólnemu ożywieniu turystycznemu. Termin realizacji projektu Według umowy nr WPW.I.3043-3-1-230 2010 z dnia 28 kwietnia 2010r. oraz aneksów: Nr1, Nr 2, Nr3. Termin rozpoczęcia 01.07.2008r. Zakończenia 31.10.2012r. Kategoria wydatków: - renowacja kaplic, - oświetlenie, - przyłącza energetyczne, - tereny, zielone, - mała architektura, - toaleta publiczna ( Wzgórze Ludkowskie), - sieci, instalacja wod-kan, - drogi i place, - Centrum Informacji Turystycznej, - zabezpieczenie kaplic i elektryka, - audyt, - promocja, - mapa dla celów projektowych, - nadzór inwestorski, - nadzór konserwatorski, - dokumentacja projektowa oraz opracowanie studium wykonalności, - opracowanie ekofizjograficzne oraz prognoza oddziaływania na środowisko do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w Pakości i w obrębach miejscowości Rybitwy i Radłowo, - aktualizacja kosztorysów do przetargów, - aktualizacja studium wykonalności, - nadzór archeologiczny, - pozostałe koszty. Całkowita wartość projektu Według umowy o dofinansowanie oraz aneksów nr 1, nr 2, nr 3 wartość umowy wynosi 12 647 185,98 PLN w tym wydatki kwalifikowane 12 365 023,60 PLN, kwota przyznanego dofinansowania wynosi: 8 037 265,34 PLN. Złożone wnioski o płatność Wniosek o płatność pośrednią nr 1 z dnia 6 maja 2010 r. Wniosek o płatność pośrednią nr 2 z dnia 5 kwietnia 2011 r. Wniosek o płatność pośrednią nr 3 z dnia 9 grudnia 2011 r. Wniosek o płatność pośrednia nr 4 z dnia 16 marca 2012 r. Wniosek o płatność zaliczkową nr 5 z dnia 2 kwietnia 2012 r. Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 6 z dnia 2 maja 2012 r. Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 7 z dnia 1 czerwca 2012 r. Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 8 z dnia 2 lipca 2012 r. Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 9 z dnia 1 sierpnia 2012 r. Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 10 z dnia 4 września 2012 r. Wszystkie obowiązki i czynności wynikające z zakresu zamówienia Wykonawca zapewni na swój koszt i swoim zakresie. Zamawiający w dniu podpisania umowy przekaże Wykonawcy niezbędne informacje do realizacji przedmiotu zamówienia. Wszystkie dokumenty sporządzone w ramach zamówienia muszą być opatrzone logotypami unijnymi i wykonane zgodnie z Wytycznymi dla beneficjentów z zakresu promocji projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 792120003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 10 dni

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pakosc.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach