Przetargi.pl
Audyt finansowy projektu LIFE 11NAT/PL/428

Nadleśnictwo Ruszów ogłasza przetarg

  • Adres: 59-950 Ruszów, ul. Leśna 2
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 75 7714339 , fax. 75 7714468
  • Data zamieszczenia: 2015-05-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Ruszów
    ul. Leśna 2 2
    59-950 Ruszów, woj. dolnośląskie
    tel. 75 7714339, fax. 75 7714468
    REGON: 93102406600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ruszow.wroclaw.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Audyt finansowy projektu LIFE 11NAT/PL/428
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy audytu finansowego w ramach projektu LIFE11NAT/PL/428, działanie F.6 - zewnętrzny audyt finansowy. Projekt finansowany jest ze środków: Unii Europejskiej (instrument finansowy LIFE+), NFOŚiGW oraz środków własnych PGL LP. Realizowany jest w dwóch obszarach: Borów Dolnośląskich, w którym beneficjentem koordynującym jest Nadleśnictwo Ruszów, oraz Puszczy Augustowskiej, w którym współbeneficjentem jest Nadleśnictwo Głęboki Bród. Projekt obejmuje szereg działań, mających na celu poprawę warunków bytowania głuszców, wsiedlania ptaków, hodowlę ptaków, monitoring działań, redukcję ssaków drapieżnych, działania edukacyjne. Całkowity budżet projektu zamyka się kwotą 5,3 mln euro, okres realizacji - formalny od 1 sierpnia 2012 r., faktyczny od 1 stycznia 2013 r., zakończenie projektu przewidziane jest na 30 czerwca 2018 r. Przedmiotem niniejszego postępowania jest wyłonienie Wykonawcy wszystkich trzech audytów finansowych, przewidzianych w projekcie w latach 2015, 2016 i 2018. Zakres audytu Audyt projektu powinien zostać wykonany zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej dla instrumentu finansowego LIFE+ i odpowiadać przedstawionemu w nich formatowi,a w szczególności winien zawierać: 1. Ocenę przyjętego sposobu zarządzania i kontroli wewnętrznej, mające na celu zapewnienie prawidłowości realizacji projektu. 2. Ocenę kwalifikowalności poniesionych wydatków i sposobu ich dokumentowania pod kątem zgodności z krajowymi przepisami prawa i zasadami rachunkowości oraz zgodności z Umową o przyznanie dotacji wraz z przepisami szczególnymi i postanowieniami wspólnymi oraz załącznikami, tzn. weryfikację czy wydatki: a) są zgodne z budżetem projektu; b) są bezpośrednio związane oraz niezbędne dla realizacji projektu; c) odpowiadają ekonomicznym uwarunkowaniom oraz zasadom dobrego zarządzania finansowego; d) odpowiadają wymaganiom przepisów prawa podatkowego oraz prawa ubezpieczeń społecznych; e) zostały rzeczywiście poniesione w okresie trwania projektu; f) zostały prawidłowo wykazane w księgach rachunkowych zgodnie z obowiązującymi zasadami rachunkowości; g) zostały prawidłowo udokumentowane zgodnie z obowiązującymi zasadami rachunkowości oraz wytycznymi zawartymi w Umowie o przyznanie dotacji; h) są możliwe do określenia i zweryfikowania; i) nie uwzględniają żadnych kosztów niekwalifikowanych. 3. Ocenę prawidłowości ewidencji i sprawozdawczości dochodów w projekcie. 4. Ustalenie kolejnych etapów przepływu środków pieniężnych. 5. Weryfikację źródeł finansowania projektu, a w szczególności czy współfinansowanie nie pochodzi z innych instrumentów finansowych Wspólnoty, 6. Sprawdzenie formularza finansowego rozliczającego etap projektu wg wzoru opublikowanego na stronie internetowej Programu LIFE+ : http://ec.europa.eu/environment/life/toolkit/pmtools/lifeplus/reporting.htm 7. Przedstawienie rekomendacji, mających na celu wdrożenie działań korygujących i zapobiegawczych, w celu wyeliminowania ryzyk i nieprawidłowości zidentyfikowanych w trakcie oceny realizacji projektu. Nadleśnictwo Ruszów oraz Nadleśnictwo Głęboki Bród zobowiązują się do udostępnienia Wykonawcy dokumentów źródłowych dotyczących badanego projektu, w szczególności: 1. Umów o przyznanie dotacji wraz z aneksami i zmianami. 2. Dokumentów dotyczących zawieranych umów, przeprowadzanych przetargów. 3. Dokumentów w zakresie poniesionych kosztów. 4. Dokumentów dotyczących dokonywanych płatności. 5. Wydruków z ksiąg rachunkowych w zakresie realizacji projektu. 6. Polityki rachunkowości. Zamawiający udostępni Wykonawcy w siedzibie Zamawiającego oraz w siedzibie współbeneficjenta, materiały źródłowe dotyczące badanego obszaru osobom wykazanym w programie audytu, po uprzednim złożeniu przez te osoby oświadczeń o zachowaniu w tajemnicy danych i informacji powziętych w jego trakcie. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji i danych otrzymanych i uzyskanych od Zamawiającego oraz współbeneficjenta. Raport Na podstawie przeprowadzonego audytu Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzenia raportów z audytu projektu zgodnego z opublikowanym na stronie internetowej: http://ec.europa.eu/environment/life/toolkit/pmtools/lifeplus/reporting.htm wzorem raportu z audytu tzw. audit report oraz rekomendacjami. W raportach zostanie zawarta opinia audytora z przeprowadzenia audytu projektu. Raport powinien również uwzględniać: 1. Zapisy Umowy o przyznanie dotacji, 2. Zgodność z obowiązującymi w zakresie realizacji projektu przepisami prawa. Audyt zostanie przez Wykonawcę przeprowadzony w taki sposób, aby dokumentacja stanowiła wystarczającą podstawę do sformułowania raportu z przeprowadzonych badań realizacji projektu. Wykonawca zobowiązuje się wykonać audyt na podstawie zaakceptowanego przez Zamawiającego programu audytu. Do zadań Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed rozpoczęciem wykonywania usługi audytu, należy opracowanie i przedstawienie Zamawiającemu do akceptacji programu audytu zawierającego szczegółową metodykę prowadzenia audytu, w tym: harmonogramu realizacji audytu, projektów list sprawdzających, wskazanie osób odpowiedzialnych w terminie: pierwszy audyt - do 7 dni od podpisania umowy drugi audyt - do 4 lipca 2016 r. trzeci audyt - do 11 czerwca 2018 r. O zmianach w programie Wykonawca poinformuje Zamawiającego na piśmie. Zamawiający zastrzega sobie prawo zgłoszenia Wykonawcy uwag i zastrzeżeń do treści raportu i opinii w nim zawartej w terminie do 14 dni od dnia otrzymania raportu wstępnego. Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie do 14 dni od otrzymania uwag i zastrzeżeń Zamawiającego, wniesionych do raportu wstępnego, raport końcowy, uwzględniający wniesione uwagi i zastrzeżenia lub zawierający uzasadnienie ich odrzucenia. Raport z każdego audytu projektu Czynna ochrona nizinnych populacji głuszca (Tetrao urogallus L.) na terenie Borów Dolnośląskich i Puszczy Augustowskiej zostanie sporządzony w języku polskim w trzech egzemplarzach, każdy w formie pisemnej z podpisami audytorów i osób uprawnionych do składania oświadczeń woli ze strony Wykonawcy oraz w jednym egzemplarzu na zabezpieczonym przed zmianami nośniku elektronicznym CD-ROM lub DVD-ROM. Dokument ten powinien zostać oznaczony logotypami obowiązującymi dla projektów współfinansowanych z udziałem instrumentu LIFE+.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 792120003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 1000,00 złotych (słownie: jeden tysiąc złotych). 2. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275 ze zmianami). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO BP S.A. Bolesławiec Nr 51 1020 2137 0000 9202 0101 5841 z dopiskiem: Wadium - N.270.6.2015.KRPL - Audyt. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wniesione w formie: poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej oraz w formie poręczenia udzielonego przez podmioty, o których mowa w pkt. 3.5, należy złożyć w formie oryginału w siedzibie Zamawiającego (sekretariat - pokój nr 20), a kopię załączyć do oferty. 7. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania przedmiotu umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 13. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, który w określonym terminie nie złożył wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt. XI SIWZ lub pełnomocnictw, i w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego nie złoży ich w wyznaczonym terminie, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 14. W przypadku wniesienia wadium w walucie innej niż PLN, przeliczenie wartości wadium na PLN nastąpi wg średniego kursu NBP z dnia publikacji ogłoszenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie mierzone ilością wykonanych audytów powyżej 3 mln euro
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_wroclaw/nadl_ruszow/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach