Przetargi.pl
Analiza drogowych projektów inwestycyjnych w Polsce pod kątem czynników negatywnie wpływających na jakość sporządzanej dokumentacji projektowej i przetargowej, a także pod kątem zakresu odpowiedzialności projektanta za błędy projektowe i skutecznego egzekwowania tej odpowiedzialności

Ministerstwo Infrastruktury ogłasza przetarg

  • Adres: 00-928 Warszawa, ul. Chałubińskiego 4/6
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 6301649 , fax. 022 6301649
  • Data zamieszczenia: 2009-12-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ministerstwo Infrastruktury
    ul. Chałubińskiego 4/6 4/6
    00-928 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 6301649, fax. 022 6301649
    REGON: 00012464700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mi.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Analiza drogowych projektów inwestycyjnych w Polsce pod kątem czynników negatywnie wpływających na jakość sporządzanej dokumentacji projektowej i przetargowej, a także pod kątem zakresu odpowiedzialności projektanta za błędy projektowe i skutecznego egzekwowania tej odpowiedzialności
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie Analizy drogowych projektów inwestycyjnych w Polsce pod kątem czynników negatywnie wpływających na jakość sporządzanej dokumentacji projektowej i przetargowej, a także pod kątem zakresu odpowiedzialności projektanta za błędy projektowe i skutecznego egzekwowania tej odpowiedzialności. 2. Wykonawca przedmiotowego opracowania powinien przeprowadzić analizę drogowych projektów inwestycyjnych w Polsce w szczególności po kątem popełnianych błędów projektowych i możliwości egzekwowania odpowiedzialności za nie oraz przedstawi propozycje konkretnych rozwiązań. 3. Oczekuje się, że przedmiotowe opracowanie będzie obejmowało następujące zagadnienia: 3.1. Kategorie najczęściej popełnianych błędów w dokumentacji projektowej: w projektach wstępnych, budowlanych i wykonawczych, dotyczącej dróg i autostrad. Należy przedstawić krótki opis każdej kategorii błędu, a także diagnozę odnośnie przyczyn poszczególnych rodzajów błędów ze szczególnym uwzględnieniem: 3.1.1. Terminów realizacji projektów (tj. czy przyczyną błędów było wyznaczenie przez inwestora zbyt krótkiego terminu na wykonanie projektu), 3.1.2. Potencjału firm działających na rynku polskim (tj. czy główną przeszkodę dla rzetelnego sporządzania projektów budowlanych stanowi brak odpowiednio przeszkolonej i doświadczonej kadry projektantów, sprzętu, środków finansowych) 3.1.3. Uwarunkowań prawnych (czy przepisy prawa pozwalają na nierzetelne projektowanie) 3.1.4. Innych czynników mogących wywierać negatywny wpływ na jakość projektów budowlanych. 3.2. Zakres odpowiedzialności zarówno firmy jak i osoby projektanta za poprawność i odpowiadającą najwyższym standardom jakość sporządzanej dokumentacji projektowej (projekt wstępny, projekt budowlany, projekt wykonawczy) wynikającej z: 3.2.1. regulacji obowiązujących w polskim systemie prawa oraz przepisach UE (między innymi w dyrektywach) 3.2.2. powszechnie stosowanych zasad dobrej praktyki. Wykonawca przedstawi analizę przepisów prawnych regulujących powyżej opisane zagadnienie ze szczególnym uwzględnieniem terminów, po których odpowiedzialność za poszczególne rodzaje projektów ulega przedawnieniu oraz narzędzi egzekwowania od wykonawcy dokumentacji (firmy lub osoby projektanta) kar pieniężnych za dodatkowe koszty ponoszone przez inwestora w procesie budowlanym z powodu błędów projektowych. W analizie należy uwzględnić również przypadki, gdy w okresie od ukończenia projektu budowlanego/wykonawczego do rozpoczęcia prac budowlanych firma projektowa przestaje istnieć. Wykonawca wskaże również regulacje stanowiące - jego zdaniem - najskuteczniejszą podstawę egzekwowania odpowiedzialności projektanta. W analizie należy także rozważyć, czy wymóg obowiązkowej weryfikacji projektów przez niezależne jednostki faktycznie prowadzi do wyeliminowania błędów projektowych. 3.3. Praktyka inwestycji budowlanych z zakresu budowy dróg i autostrad - wykonawca przedstawi i szczegółowo opisze trzy przypadki (w ostatnich 5 latach) ostatecznego rozstrzygnięcia o odszkodowaniu za błędy projektowe wykryte na etapie realizacji prac budowlanych na podstawie wadliwego projektu. Analiza powinna obejmować krótki opis błędu i wskazanie przepisów, w oparciu o które inwestor uzyskał odszkodowanie, a także terminu i sposobu dochodzenia roszczeń (droga sądowa, samorząd zawodowy, ugoda, itp.). Dla zamawiającego istotne znaczenie będzie miało ustalenie, czy wykrycie błędu nastąpiło po zrealizowaniu i wygaśnięciu umowy z projektantem (w takim przypadku skuteczne roszczenia inwestora opierały się wyłącznie na przepisach prawa) czy też w umowie zostały umieszczone zapisy pozwalające na skuteczne egzekwowanie roszczeń niezależnie od horyzontu czasowego. W przypadku gdyby zidentyfikowanie 3 tego rodzaju kazusów na rynku polskim ostatecznie rozstrzygniętych w ciągu ostatnich 5 lat nie było możliwe, wykonawca może przedstawić opis sytuacji odpowiadających ww. kryteriom, które udało mu się zidentyfikować, oraz uzupełnić je o przypadki, które wystąpiły w innym państwie członkowskim UE posiadającym system prawny nie oparty na instytucji precedensu (z wykluczeniem np. Wielkiej Brytanii, ponieważ system prawny jest nieporównywalny z systemem prawnym RP i poznanie tamtych doświadczeń jest bezcelowe). 3.4. Studium przypadku. Po przeanalizowaniu ww. kwestii , wykonawca zbada zapisy trzech umów (dokumentacja kontraktowa dla trzech wybranych przez Zamawiającego projektów inwestycyjnych zostanie przekazana Wykonawcy w ciągu 3 dni roboczych od dnia podpisania umowy), dotyczących projektowania dróg/autostrad przekazanych mu przez zamawiającego (wraz z dokumentacją przetargową na wybór projektanta), na podstawie których sporządzono projekty obarczone błędami, które zostały ujawnione na etapie realizacji inwestycji i przyczyniły się do wzrostu kosztów poniesionych przez inwestora, a pomimo to od projektanta nie wyegzekwowano skutecznie kary/odszkodowania/rekompensaty. Na podstawie ww. analizy wykonawca wskaże przyczyny leżące po stronie inwestora, które uniemożliwiły wyegzekwowanie kary od projektanta, tj. wadliwe lub niekompletne zapisy umów, ewentualnie błędy popełnione w procesie przetargowym na wybór projektanta (np. wybrano firmę o zbyt małym potencjale dla realizacji zadania, wymagano zbyt małego doświadczenia od ekspertów-projektantów itp.), zastosowanie niewłaściwych narzędzi prawnych, etc. W studium przypadku należy także rozważyć, czy wymóg obowiązkowej weryfikacji projektów przez niezależne jednostki faktycznie prowadzi do wyeliminowania błędów projektowych. 3.5. Propozycje praktycznych rozwiązań. Wykonawca przygotuje i przedstawi propozycję zapisów umownych (w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby - również zapisów dokumentacji przetargowej na wybór wykonawcy projektu - chodzi o sytuację, kiedy wykonawca stwierdzi, że nie umowa była błędna, ale wybrany został projektant bez doświadczenia), celem zapewnienia skutecznego i zgodnego z prawem mechanizmu egzekwowania dodatkowych kosztów powstałych w toku realizacji prac budowlanych z powodu błędów projektowych. Propozycja powinna uwzględniać również procedurę postępowania inwestora w przypadku stwierdzenia ww. sytuacji. Wykonawca przeanalizuje kwestię konieczności dokonania konkretnych zmian w przepisach prawnych które dotyczą egzekwowania odszkodowania od projektantów, zaproponuje ewentualne brzmienie nowych przepisów i/lub zaproponuje ewentualną zmianę dotychczasowych, przedstawi uzasadnienie konieczności dokonania przedmiotowych zmian. 4. Wykonawca dostarczy przedmiotowe opracowanie w dwóch egzemplarzach w wersji pisemnej (papierowej) podpisanych przez Wykonawcę oraz w wersji elektronicznej edytowalnej na płycie CD, zaopatrzone na stronie tytułowej we flagę Polski, logo Unii Europejskiej oraz zawierające informację, że jest to Opracowanie zrealizowane w ramach projektu Funduszu Spójności nr 2004/PL/16/C/PA/001 Pomoc techniczna dla sektora transportu w Polsce wraz z wyjaśnieniem, że Niniejszy projekt pomaga zmniejszyć gospodarcze i społeczne nierówności między obywatelami Unii Europejskiej. 5. Dodatkowo Wykonawca, w ramach wynagrodzenia, przedstawi wyniki przeprowadzonej analizy w formie prezentacji multimedialnej, którą to prezentację przekaże Zamawiającemu w formie elektronicznej, bez dodatkowego wynagrodzenia. 6. Wykonawca nie ujawni ani nie wykorzysta w żaden sposób - poza realizacją niniejszego zamówienia - żadnej informacji o ww. inwestycjach przekazanej mu przez zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 732000004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 3 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 12 000,00 zł. 2. Wadium może być wniesione w następujących formach, według wyboru Wykonawcy: 1) pieniądzu, wpłaconym przelewem na konto Ministerstwa Infrastruktury dane banku Zamawiającego: SWIFT: NBPPLLPW Narodowy Bank Polski O/O Warszawa Plac Powstańców Warszawy 4 00-950 Warszawa NBP O/O Warszawa, nr 79 1010 1010 0056 0113 9120 0000, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2) Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. Wadium powinno być oznaczone w następujący sposób: Wadium - numer postępowania RZP 1/12/09/PN/B - na opracowanie Analizy drogowych projektów inwestycyjnych w Polsce pod kątem czynników negatywnie wpływających na jakość sporządzanej dokumentacji projektowej i przetargowej, a także pod kątem zakresu odpowiedzialności projektanta za błędy projektowe i skutecznego egzekwowania tej odpowiedzialności. 4. Termin wniesienia wadium upływa wraz z upływem terminu składania ofert. 5. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 6. Jako termin wniesienia wadium w formie pieniądza zostanie przyjęty termin uznania na rachunku Zamawiającego. 7. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. Dowód wniesienia wadium może zostać dołączony w formie oryginału lub potwierdzonej za zgodność przez Wykonawcę kopii. 8. Wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy. 9. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 10. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium, zostanie wykluczony z postępowania. 11. Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium, jeżeli: 1) upłynie termin związania ofertą; 2) zostanie zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego; 3) Zamawiający unieważni postępowanie, a protesty zostaną ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynie termin do ich wnoszenia. 12. Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium na pisemny wniosek Wykonawcy: 1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 2) który został wykluczony z postępowania; 3) którego oferta została odrzucona. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 14. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, utraci wadium na rzecz Zamawiającego wraz z odsetkami w przypadku, gdy: 1) Wykonawca odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; 2) zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 3) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 Ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 15. Wycofanie oferty przed upływem terminu do składania ofert nie powoduje utraty wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W Postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 Ustawy, a w szczególności: 1. W okresie ostatnich trzech lat, lub jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, zrealizowali usługi o łącznej wartości 400 000,00 zł netto o podobnym zakresie jak przedmiot zamówienia, tj.: świadczenie usług eksperckich dotyczących przygotowania lub realizacji Projektów Inwestycyjnych oraz/lub sporządzenie lub doradztwo przy sporządzaniu analiz z zakresu rynku Infrastruktury Transportowej. 2. Dysponują lub będą dysponować na etapie realizacji zamówienia osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępniania potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, tj.: zespołem ekspertów, w skład którego wchodzą co najmniej: 1) kluczowy ekspert, posiadający wykształcenie wyższe oraz który w ciągu ostatnich 3 lat uczestniczył w realizacji co najmniej jednego Projektu Inwestycyjnego o wartości nie mniejszej niż 10 mln EUR na stanowisku Kluczowego Eksperta lub Kierownika Projektu lub tożsamym; 2) ekspert ds. prawnych posiadający wykształcenie wyższe prawnicze i co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie doradztwa prawnego w obszarze prawa budowlanego w Polsce; 3) ekspert ds. legislacji, posiadający wykształcenie wyższe prawnicze oraz co najmniej 3 letnie doświadczenie na stanowisku prawnika legislatora; 4) ekspert ds. budowlanych posiadający wykształcenie wyższe inżynierskie, uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej oraz który w ciągu ostatnich 3 lat uczestniczył w realizacji (na etapie robót) co najmniej jednego Projektu Inwestycyjnego z zakresu infrastruktury drogowej o wartości Projektu Inwestycyjnego nie mniejszej niż 10 mln EUR oraz uczestniczył w przygotowaniu co najmniej trzech dokumentacji projektowych w celu realizacji Projektu Inwestycyjnego (przygotowywał projekt wstępny i/lub budowlany i/lub wykonawczy z zakresu infrastruktury drogowej) o wartości Projektu Inwestycyjnego nie mniejszej niż 10 mln EUR; W przypadku, gdy osoba wskazana przez Wykonawcę na dane stanowisko posiada kwalifikacje zawodowe Inżyniera budowy dróg, uprawniające do prowadzenia, zgodnie z prawem, działalności w zakresie tego zawodu w państwie członkowskim (poza Polską) - na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu należy przedstawić: dokument potwierdzający tymczasowy wpis na listę członków właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa albo decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych, uzyskane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 roku o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z późn. zm.); 5) ekspert ds. zamówień publicznych posiadający wykształcenie wyższe oraz co najmniej 3 letnie doświadczenie w realizacji postępowań o udzielenie zamówień publicznych (po stronie Zamawiającego i/lub po stronie Wykonawcy) oraz, który uczestniczył w przygotowaniu co najmniej dwóch dokumentacji przetargowych na udzielenie zamówienia publicznego dotyczącego Infrastrukturalnych Projektów Inwestycyjnych po stronie Zamawiającego; 3. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 4. Nie podlegają wykluczeniu z Postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 oraz ust. 2 Ustawy. 5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia na podst. art 23 ust. 1 Ustawy, warunki określone w ust. 1 i 2 może spełniać łącznie grupa Wykonawców wspólnie występujących w Postępowaniu. 6. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana według formuły spełnia - nie spełnia na podstawie dokumentów i oświadczeń dołączonych do oferty złożonej w przedmiotowym Postępowaniu. 7. Wykonawca w Załączniku nr 3d do SIWZ wskaże imiennie osoby wyznaczone do realizacji zamówienia. Wyznaczenie innej osoby niż określona w Załączniku nr 3d do SIWZ może nastąpić wyłącznie w przypadku, gdy nowa osoba spełnia warunki określone w SIWZ i następuje za pisemną zgodą Zamawiającego. Uwaga: W przypadku realizowania usług, o których mowa w ust.1, w walucie innej niż PLN przeliczenie wartości tych usług na PLN nastąpi według średniego kursu walut NBP obowiązującego w dniu publikacji ogłoszenia o przedmiotowym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca winien przedstawić: 1) oświadczenie Wykonawcy, że spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 Ustawy (zgodnie z Załącznikiem 3a do SIWZ), 2) oświadczenie Wykonawcy o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy (zgodnie z Załącznikiem 3b do SIWZ), 3) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 4) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 Ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 Ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 7) wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia Postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zamówień potwierdzających spełnienie warunku określonego w Rozdziale VI ust.1. SIWZ (zgodnie z Załącznikiem 3c do SIWZ). Do każdego zamówienia wymienionego w wykazie należy podać: przedmiot zamówienia, wartość zamówienia, daty wykonania i odbiorców. Ponadto do każdego zamówienia wymienionego w wykazie należy załączyć dokument potwierdzający, że zamówienia te zostały wykonane należycie. 8) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, spełniających warunki określone w Rozdziale VI ust.2. SIWZ (zgodnie z Załącznikiem 3d do SIWZ), 9) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt. 8) Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1: 1) pkt 3), 4), 6)- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument powinien zostać wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie (dokument powinien zostać wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); c) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument powinien zostać wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert). 2) pkt 5) - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 Ustawy (dokument powinien zostać wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Terminy określone w ust. 2 stosuje się odpowiednio. 4. Dokumenty załączone do oferty z wyłączeniem pełnomocnictwa mogą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 5. Uznaje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów załączonych do oferty, chyba że co innego wynika z treści pełnomocnictwa. 6. Pełnomocnictwo musi być przedstawione w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem kopii lub sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu. 7. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy przedstawiona przez Wykonawcę kserokopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości co do jej prawdziwości. 8. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniami na język polski, poświadczonymi za zgodność przez Wykonawcę. 9. W przypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spełniania warunków udziału w Postępowaniu załączy dokumenty zawierające kwoty wyrażone w walutach innych niż złoty polski, Zamawiający przeliczy je na złoty polski. Do przeliczenia zostanie zastosowany średni kurs walut NBP obowiązujący w dniu publikacji ogłoszenia o przedmiotowym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 10. Wykonawcy mogą wspólnie brać udział w postępowaniu. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Jeżeli oferta tych Wykonawców zostanie wybrana, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Uwaga: W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie Zamówienia na podstawie art. 23 ust. 1 Ustawy, wymóg złożenia dokumentów, o których mowa w ust.1. pkt 3), 4), 5) i 6), dotyczy każdego z podmiotów. Pozostałe dokumenty Wykonawcy mogą złożyć odrębnie lub wspólnie. Dokumenty te będą badane łącznie. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i o niepodleganiu wykluczeniu (Załącznik 3a i 3b do SIWZ) winno być złożone przez pełnomocnika w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Nie dopuszcza się uczestniczenia danego Wykonawcy w więcej niż jednej grupie wspólnie biorących udział w postępowaniu Wykonawców. Niedopuszczalnym również jest złożenie przez jednego Wykonawcę równocześnie oferty indywidualnej oraz w ramach grupy wspólnie występujących w postępowaniu Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mi.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach