Przetargi.pl
Aktywna Integracja w ramach projektu pn. Dobra Przyszłośc

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Dąbrowie Tarnowskiej ogłasza przetarg

  • Adres: 33-200 Dąbrowa Tarnowska, Szpitalna
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 14 642 44 15 , fax. 14 642 44 15
  • Data zamieszczenia: 2018-05-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Dąbrowie Tarnowskiej
    Szpitalna 1
    33-200 Dąbrowa Tarnowska, woj. małopolskie
    tel. 14 642 44 15, fax. 14 642 44 15
    REGON: 85166548500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcprdt.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Aktywna Integracja w ramach projektu pn. Dobra Przyszłośc
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    CZĘŚĆ PIERWSZA 1.1. Poradnictwo psychologiczne w formie spotkań indywidualnych z psychologiem w ilości 138 godzin (1 godzi. = 60 min) – zajęcia indywidualne Założenia – m.in. ogólna poprawa i wzmocnienie sprawności psychicznej uczestników projektu. Spotkania z psychologiem winny obejmować w szczególności nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów interpersonalnych, likwidacji barier w komunikacji interpersonalnej, doskonalenie komunikacji werbalnej i pozawerbalnej, nabycie większej pewności siebie i wiary we własne możliwości, budowanie poczucia własnej wartości, budowanie pozytywnego obrazu siebie oraz motywacji do podejmowania nowych zadań, zdobywanie umiejętności samodzielnego podejmowania decyzji oraz skutecznego realizowania zadań. 1.2. Poradnictwo psychologiczne w formie spotkań osób z otoczenia Uczestników Projektu z psychologiem w ilości 12 godzin (1 godzi. = 45 min) – zajęcia grupowe Założenia - Doskonalenie umiejętności wychowawczych, umiejętności komunikacji z dzieckiem, w trym z dzieckiem z niepełnosprawnościami, wsparcie rodziców w pełnieniu ról rodzicielskich, pomoc rodzicom w rozwiązywaniu doraźnych problemów wychowawczych i rodzinnych, pomoc rodzinie w rozpoznawaniu i przeżywanych przez nią trudności z uwzględnieniem roli każdego z jej członków, nauka jak zachęcić dziecko do współpracy, nauka reagowania na niewłaściwe zachowania dziecka (kara czy konsekwencja), nauka jak ukierunkować dobre zmiany w dziecku (pochwała i zachęta), nauka jak wychowywać dziecko aby było samodzielne, jak nauczyć odpowiedzialności za swoje zachowanie itp. Spotkania powinny mieć charakter rozmów, wykładów, prelekcji, burzy mózgów, odgrywania scenek z możliwością zadawania pytań. Forma oraz zakres warsztatów powinien być dynamiczny nakierowany na rozwiązywanie bieżących problemów rodziców/opiekunów, ale także powinna to być nauka teoretyczna, wykładowa. CZĘŚĆ DRUGA 2.1. Trening kompetencji i umiejętności społecznych, którego założeniem jest nabycie, przywrócenie, wzmocnienie kompetencji społecznych, zaradności, samodzielności i aktywności społecznej dla 23 Uczestników Projektu, którzy mogą zostać podzieleni na grupy w zależności od sytuacji społecznej, kryterium kwalifikującego ich do udziału w projekcie. W skład treningu kompetencji i umiejętności społecznych powinny wejść następujące moduły: a) Moduł I – Trening zarządzania budżetem domowym i bycia świadomym konsumentem w wymiarze 8 godzin/1UP, w tym zajęcia praktyczne jak i teoretyczne – zajęcia grupowe - (1 godzi. = 45 min) Założenia – m.in. doskonalenie umiejętności racjonalnego gospodarowania budżetem domowym, zwiększenie kompetencji w zakresie systematycznego planowania oraz kontrolowania stanu domowych finansów, podniesienie świadomości konsumentów, w zakresie przysługujących im praw konsumenckich oraz ochrony ich interesów przed niewłaściwymi praktykami rynkowymi przedsiębiorców. b) Moduł II – Trening w zakresie prozdrowotnego trybu życia i alternatywnych form spędzania czasu wolnego, w formie zajęć praktycznych jak i teoretycznych. Założenia – m.in. wypracowanie optymalnego modelu aktywności ruchowej i prozdrowotnego stylu życia dla Uczestników Projektu i upowszechnienie go wśród tej grupy, podniesienie świadomości dotyczącej znaczenia aktywności ruchowej i prozdrowotnego stylu życia w utrzymaniu zdrowia i dobrej kondycji fizycznej i psychicznej, propagowanie aktywnego trybu życia, aktywnego spędzania czasu wolnego i zwiększenie dostępu do zorganizowanych i indywidualnych form spędzania czasu wolnego poprzez umożliwienie Uczestnikom Projektu udziału w różnych zajęciach fizycznych i wydarzeniach kulturalnych oraz wskazanie sposobów na podtrzymywanie sprawności i dobrego samopoczucia psychofizycznego, upowszechnienie wiedzy z zakresu odpowiednio planowanej i kontrolowanej aktywności ruchowej. Część teoretyczna w wymiarze 6 godzin/1 UP – zajęcia grupowe - (1 godzi. = 45 min) Część ta powinna mieć na celu przekazanie Uczestnikom Projektu wiedzy na temat kształtowania i utrwalania prozdrowotnych i prosomatycznych postaw i nawyków, dostępnych form spędzania czasu wolnego (obiekty kulturalne, obiekty sportowo – rekreacyjne), radzenie sobie z sytuacjami trudnymi (m.in. redukcja frustracji, kontrola emocji, radzenie sobie ze stanami depresyjnymi) poprzez aktywność fizyczną, rozwijanie pasji, umiejętności. Część praktyczna powinna mieć na celu zapewnienie optymalnego rozwoju sprawności fizycznych i umiejętności ruchowych każdego Uczestnika Projektu w nawiązaniu do jego możliwości fizycznych i zdrowotnych, poprzez udział w wydarzeniach kulturalnych (każdy z Uczestników Projektu powinien wziąć udział w jednym wybranym wydarzeniu kulturalnym np. kino, teatr) oraz poprzez udział w zajęciach sportowych zarówno indywidualnych jak i grupowych (każdy z Uczestników Projektu - 2 UP powinno mieć możliwość skorzystania przynajmniej z 16 godzin zajęć na siłowni lub/i zajęć fitness lub/i zajęć na krytej pływalni) - (1 godzi. = 60 min) c) Moduł III – Trening samodzielności w zakresie prowadzenia gospodarstwa domowego w wymiarze 24 godzin/1 UP, w tym zajęcia praktyczne jak i teoretyczne – zajęcia grupowe - (1 godzi. = 45 min) Założenia – m.in. Uczestnicy Projektu powinni nabyć wiedzę dotyczącą obowiązków wynikających z codziennego prowadzenia samodzielnego gospodarstwa domowego oraz czynności, których wykonywanie jest niezbędne do funkcjonowania w życiu codziennym. Uczestnicy Projektu powinni posiąść wiedzę z zakresu planowania zadań, realizacji codziennych zakupów, racjonalnego odżywiania się, przygotowywania posiłków, sprzątania i utrzymywania czystości i porządku w gospodarstwie domowym, a także zachowania się podczas sytuacji nietypowych, które mogą zaskoczyć ich w domu. W ramach zajęć praktycznych Uczestnicy Projektu powinni uczyć się samodzielnie przygotowywać posiłki z wykorzystaniem przeróżnych elementów sprzętu gospodarstwa domowego. d) Moduł IV – Trening kreowania własnego wizerunku w kontaktach społecznych w wymiarze 8 godzin/1UP, w tym zajęcia praktyczne jak i teoretyczne – zajęcia grupowe - (1 godzi. = 45 min). Założenia – m.in. Uczestnicy Projektu powinni posiąść wiedzę z zakresu autoprezentacji i wpływu autoprezentacji na środowisko zewnętrzne, a także na nich samych. Trening powinien składać się z części teoretycznej podczas której uczestnicy będą mieli okazję zdobyć ciekawe informacje związane z szeroko pojętym tematem autoprezentacji oraz części praktycznej gdzie Uczestnicy Projektu zastanowią się nad własnym stylem autoprezentacji, a następnie nauczą się świadomie zarządzać obrazem własnej osoby i budować w sobie poczucie wartości – m.in. praktyczne zajęcia z makijażu, doboru stroju do okazji. e) Moduł V – Warsztaty interpersonalne przeznaczone dla osób zainteresowanych rozwojem osobistym, osób chcących zwiększyć swoją efektywność osobistą, chcących rozwijać swoje kompetencje społeczne, w wymiarze 7/1 UP godzin, w tym zajęcia praktyczne jak i teoretyczne – zajęcia grupowe - (1 godzi. = 45 min) Założenia – warsztaty powinny uświadomić Uczestnikom Projektu rolę jaką kompetencje społeczne odgrywają w dzisiejszym świecie, pomoc Uczestnikom Projektu w podjęciu aktywności pozwalającej rozwijać swój potencjał, doskonalić procesy komunikacji interpersonalnej. Uczestnicy powinni dowiedzieć się: jak skutecznie zwiększyć swoją efektywność w codziennych działaniach, jakie umiejętności są im potrzebne, aby skutecznie realizować swoje cele, jaką rolę pełnią w grupie/zespole. Uczestnicy powinni nabyć umiejętności samodzielnego rozwiązywania sytuacji konfliktowych, efektywnego zarządzania sobą w czasie, budowania precyzyjnych i jasnych komunikatów, skutecznego współdziałania w grupie i zespole. f) Moduł – warsztaty w zakresie kreatywnego myślenia i twórczego rozwiązywania problemów w formie zajęć przeznaczony dla Uczestników Projektu w wymiarze 12 godzin/1 UP, w tym zajęcia praktyczne jak i teoretyczne - (1 godzi. = 45 min) Założenia – warsztaty powinny nauczyć Uczestników Projektu indywidualnego i zespołowego podejścia do rozwiązywania problemów, twórczego a nietwórczego rozwiązywania problemów, zasad twórczego rozwiązywania problemów, etapów twórczego rozwiązywania problemów, pokazać jakie są bariery twórczego rozwiązywania problemów. Uczestnicy powinni dowiedzieć się jak rozwijać umiejętności komunikacyjne, umiejętności pracy w grupie, umieć obserwować siebie i innych, być otwartym na opinię innych, przestrzegać ustalonych zasad. CZĘŚĆ TRZECIA 3.1. Poradnictwo zdrowotne w formie spotkań indywidualnych z rehabilitantem w ilości 408 godzin, w tym: z wykorzystaniem metody hydroterapii w ilości 102 godzin, z wykorzystaniem metody hipoterapii w ilości 102 godzin, z wykorzystaniem metod rehabilitacji ogólnej w ilości 204 godzin - (1 godzi. = 60 min) Założenia – m.in. ogólna poprawa i wzmocnienie sprawności fizycznej i psychoruchowej Uczestników Projektu, jako narzędzie służące aktywizacji społecznej i zawodowej Uczestników Projektu. 3.2. Poradnictwo zdrowotne w formie spotkań indywidualnych z logopedą w ilości 102 godzin - (1 godzi. = 60 min) Założenia – m.in. terapia zaburzeń artykulacyjnych i zaburzeń mowy różnego pochodzenia, wspieranie rozwoju mowy i porozumiewania się alternatywnego, terapia mowy po całkowitej lub częściowej jej utracie. CZĘŚĆ CZWARTA 4.1. Zajęcia wyrównywujące braki edukacyjne jako mechanizm przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu. W skład zajęć powinny wejść następujące moduły a) Moduł I – Organizacja i przeprowadzenie indywidualnych zajęć edukacyjnych z języka angielskiego dla osób w różnym wieku i różnymi umiejętnościami językowymi w wymiarze 120 godzin - (1 godzi. = 45 min) b) Moduł II – Organizacja i przeprowadzenie indywidualnych zajęć edukacyjnych z matematyki dla osób w różnym wieku i różnymi umiejętnościami matematycznymi w wymiarze 24 godzin - (1 godzi. = 45 min) c) Moduł III – Organizacja i przeprowadzenie indywidualnych zajęć edukacyjnych z języka rosyjskiego dla osób w różnym wieku i różnymi umiejętnościami językowymi w 24 godzin - (1 godzi. = 45 min). d) Moduł IV – Organizacja i przeprowadzenie indywidualnych zajęć edukacyjnych z języka polskiego dla osób w różnym wieku i różnymi umiejętnościami językowymi w 24 godzin - (1 godzi. = 45 min). CZĘŚĆ PIĄTA 5.1. Warsztaty o charakterze terapeutycznym z zakresu arteterapii w wymiarze 14/1 UP godzin, w tym zajęcia praktyczne jak i teoretyczne – zajęcia grupowe - (1 godzi. = 45 min) Założenia – warsztaty powinny nauczyć Uczestników Projektu uzewnętrznić swoje emocje, myśli i pragnienia. Powinni Oni wzbogacić słownictwo, rozwinąć twórczą wyobraźnię oraz inteligencję emocjonalną, a w szczególności nauczyć ich się identyfikować własne stany emocjonalne oraz wyrażać je w sposób akceptowany społecznie. Uczestnicy poprzez udział w zajęciach, rozwiną swoje zainteresowania, udoskonalą sprawność manualną, uwrażliwią się na otaczający ich świat i wzmocnią poczucie własnej wartości. Zajęcia te pomogą Uczestnikom Projektu uwzględnić swoje emocje i pragnienia. CZĘŚĆ SZÓSTA 6.1. Warsztaty o charakterze terapeutycznym z zakresu muzykoterapii w wymiarze 14/1 UP godzin, w tym zajęcia praktyczne jak i teoretyczne. Warsztaty powinny być prowadzone receptywnie lub aktywnie, indywidualnie lub zbiorowo. Dobór metody i formy zależy od objawów i przebiegu choroby Uczestników Projektu biorących udział w Warsztatach - (1 godzi. = 45 min) Założenia: leczenie muzyką powinno mieć na celu rozwijanie zdolności twórczych Uczestników Projektu, co pozwoliłoby na skutecznie przezwyciężenie leków. Uczestnicy Projektu poznają własne możliwości i podnosi się ich samoocena. Uczestnicy Projektu w trakcie warsztatów stawiać powinni sobie cele, ustalać normy, wspierać się nawzajem, pomagać sobie. Między Uczestnikami Projektu biorącymi udział w warsztatach dochodzić powinno do interakcji. Muzykoterapia stosowana jest jako wspomagające leczenie przewlekłych schorzeń. Leczenie muzyką pozwala wyzbyć się uczucia niepewności, bezradności, przygnębienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85121270-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach