Przetargi.pl
„Adaptacja wraz z termomodernizacją budynku po byłej szkole podstawowej w Radawiu na potrzeby ośrodka dziennego pobytu osób starszych w Gminie Zębowice”

GMINA ZĘBOWICE ogłasza przetarg

  • Adres: 46-048 Zębowice, ul. Izydora Murka 2
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 774216076 , fax. 774216076
  • Data zamieszczenia: 2023-02-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA ZĘBOWICE
    ul. Izydora Murka 2
    46-048 Zębowice, woj. opolskie
    tel. 774216076, fax. 774216076
    REGON: 531413053
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zebowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Adaptacja wraz z termomodernizacją budynku po byłej szkole podstawowej w Radawiu na potrzeby ośrodka dziennego pobytu osób starszych w Gminie Zębowice”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    W zakresie prac projektowych 1) wykonanie dokumentacji projektowej w postaci: a. projektu budowlanego w zakresie uwzględniającym specyfikę robót budowlanych; b. projektów wykonawczych w zakresie, o którym mowa w § 5 Rozporządzenia Ministra Rozwoju I Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z dnia 29 grudnia 2021 r. Poz. 2454) [dalej też Rozporządzenie]; c. przedmiaru robót w zakresie, o którym mowa w § 6 Rozporządzenia; - objętych PFU. d. uzyskanie pozwoleń na budowę na cały zakres prac projektowych. 2) Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania części zakresów robót budowlanych, które nie wymagają uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę zgodnie z Ustawą Prawo Budowlane (w szczególności przyłącze energetyczne oraz ogrodzenie). − wybudowanie zaprojektowanych sieci i obiektów, − pełnienie stałego nadzoru autorskiego w trakcie realizacji umowy i w okresie objętym rękojmią. 3.2.2. W zakresie wykonania robót budowlanych W ramach inwestycji przewiduje się przebudowę i termomodernizację budynku po byłej szkole podstawowej w Radawiu przy ul. Szkolnej 22 na potrzeby placówki dziennego pobytu dla osób starszych i niepełnosprawnych, którego brak jest w Gminie Zębowice, a który w związku ze starzejącym się społeczeństwem jest niezbędny dla poprawy życia wszystkich mieszkańców Gminy Zębowice. W ramach realizacji inwestycji przewiduje się w szczególności: - przygotowanie kompleksowej dokumentacji projektowej i technicznej, - docieplenie budynku (ścian) - wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, - wymianę pokrycia dachowego, - wymianę źródła ciepła z kotła węglowego na opalany olejem opałowym wraz ze zbiornikami na olej (zastosowanie nowoczesnego kotła olejowego o wyższej sprawności i mocy grzewczej przyczyni się do racjonalnego wykorzystania energii używanej na ogrzewaniu budynku - zmniejszenie zapotrzebowanie na paliwo), - wymianę instalacji sanitarnej i elektrycznej, - likwidację barier architektonicznych, - przebudowę pomieszczeń na zaplecze kuchenne, gospodarcze oraz pomieszczenia dla seniorów.Szczegółowy opis i zakres wykonania przedmiotu zamówienia zawiera Program Funkcjonalno - Użytkowy wraz z załącznikami (dalej też PFU), który stanowi załącznik do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71000000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca, zobowiązany jest do wnieść wadium w kwocie 20 000,00 zł(słownie: dwadzieścia tysięcy złotych).21.1. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymujenieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, to jest do dnia 13.03.2023r.21.2. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilkunastępujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji RozwojuPrzedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 oraz z 2022 r. poz. 807 i 1079).21.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowywskazany przez zamawiającego.21.4. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym21.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa wust. 23.2. w pkt 2) i 3), 4) SWZ, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginałgwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.21.6. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowyBanku Spółdzielczego oddział w Zębowicach, nr rachunku :82 8909 1029 2002 0000 2437 0003.21.7. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniejprzed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunekbankowy Zamawiającego).21.8. Wadium wnoszone w formie, o których mowa w ust. 23.2. pkt 2), 3), 4) SWZ , należyzałączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznegopodpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcędokumentu.21.9. Treść dokumentu wadialnego, złożonego w formie gwarancji lub poręczenia,powinna zawierać co najmniej następujące zapisy:- nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego),- gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanymw gwarancji lub poręczeniu musi być Gmina Zębowice,- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,- kwotę gwarancji/poręczenia,- termin ważności gwarancji/poręczenia,- zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo,na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98ust. 6 Pzp.21.9. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5Pzp.21.10. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Zamawiający zatrzymuje wadiumwraz z odsetkami, a w przypadku wniesienia go w formie gwarancji lubporęczenia, o których mowa w ust. 23.2. pkt 2), 3), 4) SWZ, występujeodpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium wprzypadku wystąpienia przesłanek, o których mowa w art. 98 ust. 6 Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zdolność do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.6.1. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ilewynika to z odrębnych przepisów.Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.6.2. Sytuacja finansowa lub ekonomicznaZamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.6.3. Zdolność techniczna lub zawodowa6.3.1. O wykonanie zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie co najmniej jedną robotę budowlaną, zrealizowaną poprzez jej zaprojektowanie i wykonanie, o której mowa w art.103 ust. 2 Pzp (dalej też - zaprojektuj i wybuduj), polegającej w szczególności na:1) opracowaniu dokumentacji projektowej w zakresie budowy lub przebudowy budynku wraz ze zmianą sposobu jego użytkowania, to jest budynku użyteczności publicznej, w szczególności takiego jak: budynek szkoły, przedszkola, żłobku itp., o wartości robót co najmniej 1.500.000,00 zł oraz o powierzchni użytkowej minimum 700 m2w następujących zakresach:a. kompleksowa termomodernizacja budynku polegająca na dociepleniu (ścian zewnętrzne, wymianie stolarki okiennej i drzwiowej oraz dociepleniu pokrycia dachowego),b. instalacje wodno-kanalizacyjne,c. instancje centralnego ogrzewania,d. instalacji elektryczne,e. instalacji sieci telefonicznej i LAN2) wykonaniu robót budowlanych w zakresie budowy, przebudowy wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku użyteczności publicznej, w szczególności takiego jak: budynek szkoły, przedszkola, żłobka itp. o wartości co najmniej 1.500.000,00 zł oraz o powierzchni użytkowej minimum 700 m2;3) wykonaniu robót budowlanych w zakresie budowy, przebudowy wraz ze zmianąsposobu użytkowania budynku użyteczności publicznej, w szczególności takiego jak:budynek szkoły, przedszkola, żłobka itp. o wartości co najmniej 1.500.000,00 zł orazo powierzchni użytkowej minimum 700 m2.6.3.1.1. Za spełnienie w/w warunków zamawiający uzna, wykonanie przez wykonawcęzamówienia publicznego, który zrealizował:1) w wyniku jednego postępowania, w formacie zaprojektuj i wybuduj,zamówienie zaprojektowania i wykonania robót budowlanych;2) w wyniku w dwóch postępowaniach, w formacie zaprojektuj i wybudujzamówienia:a. w jednym dokumentacje projektową,b. w drugim roboty budowlane.6.3.2. O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia, to jest minimum po jednej osobie posiadającej uprawnienia (dopuszcza się aby jedna osoba posiadała więcej niż jedno uprawnienie)w specjalnościach:1. do projektowania:a. architektonicznej bez ograniczeń, która posiada minimum 5-letnie doświadczeniew projektowaniu oraz wykonała w okresie ostatnich 5 lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną dokumentację projektową w formacie zaprojektuj i wybuduj w zakresie budowy, rozbudowy lub przebudowy w raz ze zmianami sposobu użytkowania istniejącego budynku użyteczności publicznej takiego np. jak: budynek szkoły, przedszkola, żłobka itp. o powierzchni użytkowej minimum 700 m2, w realizacji umowy, której wartość realizacji robót budowlanych wynosiła co najmniej 1.500.000,00 zł,b. konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, to jest instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń, w szczególności: urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,c. konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, to jest instalacyjnej w zakresie w zakresie: sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.Wszystkie osoby winny posiadać decyzję o nadaniu uprawnień budowlanych oraz być wpisane na listę członków Izby Architektów RP. lub Centralnego Rejestr Osób Posiadających Uprawnienia Budowlane, prowadzonego przez GINB.2. do wykonania robót budowlanych:a. minimum jedna osoba, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanym w specjalności budowlano - konstrukcyjnej bez ograniczeń oraz posiadającą minimum 5-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami;b. minimum jedna osoba, która będzie pełniła funkcję kierownika robót budowlanych, posiadająca uprawnienia sanitarne bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych oraz wodociągowych i kanalizacyjnych oraz posiadająca minimum 5-letnie doświadczeniew kierowaniu robotami.c. minimum jedna osoba, która będzie pełniła funkcję kierownika robót elektrycznych, posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami elektrycznymi bez ograniczeń oraz posiadająca minimum 5-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami.Wszystkie osoby winny posiadać decyzję o nadaniu uprawnień budowlanych oraz być wpisane na listę członków PIIB (Polska Izba Inżynierów Budownictwa).6.5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.6.5.1. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.6.5.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.6.5.3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, winno potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotem udostępniającym zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego je,2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niegozasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących uprawnień, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. (treść oświadczenie stanowi zał. nr 5).6.5.4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie,z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-14

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach