Przetargi.pl
Adaptacja pomieszczeń dla potrzeb obserwatorium astronomicznego w budynku I-go Liceum Ogólnokształcącego w Opocznie

Powiat Opoczyński reprezentowany przez Zarząd Powiatu Opoczyńskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 26-300 Opoczno, Kwiatowa 1a
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 44 741 49 00
  • Data zamieszczenia: 2023-04-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Opoczyński reprezentowany przez Zarząd Powiatu Opoczyńskiego
    Kwiatowa 1a
    26-300 Opoczno, woj. łódzkie
    tel. 44 741 49 00
    REGON: 590648439
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.opocznopowiat.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Adaptacja pomieszczeń dla potrzeb obserwatorium astronomicznego w budynku I-go Liceum Ogólnokształcącego w Opocznie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia:Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlano-instalacyjnych, montaż kopuły obserwacyjnej oraz wyposażenie pomieszczeń dla potrzeb obserwatorium astronomicznego w budynku I Liceum Ogólnokształcącego w Opocznie przy ul. Żeromskiego 3 (nr ewid. działki 148/3 obręb 0013 Opoczno) w formule „zaprojektuj i wybuduj” w ramach projektu pn. „POWIATOWE SZKOŁY MARZEŃ – zakup nowoczesnego sprzętu do nauki celem podniesienia jakości kształcenia ogólnego wraz z remontem i przebudową pomieszczeń szkolnych oraz remontem sali gimnastycznej” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.Celem realizacji przedmiotu zamówienia jest utworzenie nowoczesnego narzędzia dydaktycznego w postaci obserwatorium astronomicznego wspomagającego rozwój specjalistycznej bazy dydaktycznej możliwej do wykorzystania na każdym etapie edukacji. Obserwatorium będzie wykorzystywane do prowadzenia procesu dydaktycznego z zakresu astronomii. Zajęcia z młodzieżą będą miały formę wykładów oraz zajęć praktycznych polegających na obserwacji nieba za pomocą teleskopu i urządzeń optycznych, z których poprzez łącza obraz będzie przekazywany na ekran projekcyjny zamontowany w sali dydaktycznej. Sala dydaktyczna ma być salą multimedialną wyposażoną w zestaw komputerowy niezbędny do obsługi specjalistycznego sprzętu astronomicznego z możliwością wykorzystania rzutnika multimedialnego. Zajęcia praktyczne mają polegać na obserwacji nieba przez teleskop stacjonarny umieszczony na trójnogu w obrotowej kopule zamontowanej na platformie o konstrukcji stalowej, na dachu od strony południowej budynku dydaktycznego.W zajęciach, które będą się odbywały w sali multimedialnej będą również mogły uczestniczyć osoby z niepełnosprawnością poruszające się na wózkach dla których zapewniony zostanie dostęp przy pomocy schodołazu gąsienicowego obsługiwanego przez osoby przeszkolone zatrudnione w szkole. 2. Opis przedmiotu zamówienia2.1. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia1) Opracowanie kompleksowej, wielobranżowej dokumentacji projektowej wraz z niezbędnymi opiniami i uzgodnieniami umożliwiającymi uzyskanie pozwolenia na wykonanie robót budowlanych w zakresie określonym w Programie Funkcjonalno-Użytkowym opracowanym dla przedmiotowej inwestycji.Dokumentacja Projektowa winna być opracowana zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2023 poz.682) oraz Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (tj. Dz.U. z 2022 poz. 1679) Uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego prawomocnej decyzji pozwolenia na wykonanie robót budowlanych.2) Wykonanie robót budowlano-instalacyjnych obejmujących swym zakresem adaptację pomieszczenia sali lekcyjnej dla potrzeb obserwatorium, montaż kopuły obserwacyjnej platformie, wykonanie platformy do posadowienia kopuły oraz pomostów komunikacyjnych do kopuły na powierzchni dachu, wykonanie wyłazu dachowego oraz schodów technicznych z poziomu strychu na dach.3) Wyposażenie pomieszczenia sali obserwatorium oraz kopuły obserwacyjnej w sprzęt i meble w zakresie niezbędnym do ich prawidłowego funkcjonowania.2.2. Charakterystyka określająca zakres rzeczowy robót budowlanych do wykonania objętych przedmiotem zamówienia.Kopuła obserwacyjna będąca integralną częścią planowanego zamierzenia inwestycyjnego polegającego na wykonaniu obserwatorium astronomicznego zostanie usytuowana na dachu południowego skrzydła budynku edukacyjnego I Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego w miejsc. Opoczno. Posadowienie kopuły na poziomie dachu dokonane zostanie za pomocą platformy o konstrukcji stalowej. Dostęp do kopuły obserwacyjnej zapewniony będzie drzwiami zamontowanymi w ścianie zewnętrznej kopuły. Dojście do kopuły odbywać się będzie ciągiem komunikacyjnym z poziomu II piętra budynku szkolnego istniejącymi schodami o konstrukcji drewnianej najpierw na poziom strychu, skąd zapewnione będzie wyjście na poziom dachu projektowanymi schodami technicznymi o konstrukcji stalowej poprzez projektowany wyłaz dachowy. Od projektowanego wyłazu dachowego do kopuły dojście po płaszczyźnie dachu rozwiązane będzie za pomocą projektowanego technicznego pomostu komunikacyjnego o konstrukcji stalowej. Obsługą techniczną kopuły obserwacyjnej zajmować się będzie wyłącznie pracownik specjalnie przeszkolony w tym zakresie. Przystosowanie obecnej sali lekcyjnej na salę audiowizualną, gdzie uczniowie będą mogli obserwować obraz z teleskopu umieszczonego w kopule obserwacyjnej na ekranie projekcyjnym będzie polegało na wykonaniu robót budowlano-instalacyjnych w zakresie wykonania nowych powłok malarskich na ścianach i sufitach o odpowiedniej kolorystyce jak również w celu uzyskania efektu związanego z planetarium astronomicznym wyklejeniu miejscowym fototapetą z układem gwiazd posiadająca efekt „3D”. Ponad to zostaną wymienione drzwi wejściowe, które będą posiadały podwyższoną izolacyjność akustyczną w celu wyeliminowania nadmiernego hałasu dochodzącego z ciągów komunikacyjnych w czasie prowadzonych obserwacji, jak również wymaganą szerokość aby umożliwić dostępność do sali osób z niepełnosprawnością, którzy poruszają się na wózkach inwalidzkich. W sali zostaną również wymienione istniejące oprawy jarzeniowe na oprawy typu LED o odpowiednim natężeniu zapewniający komfort uczniom w trakcie prowadzonych zajęć.2.3. Wyposażenie.Uczniowie szkoły, dostęp do obserwowania ciał niebieskich będą mieli zapewniony za pomocą wyposażenia obserwacyjnego zamontowanego w kopule obserwacyjnej, które będzie przekazywało obraz do obejrzenia w sali multimedialnej przystosowanej do tego celu na poziomie II piętra budynku szkolnego. Z tego względu, w ramach planowanego zamierzenia inwestycyjnego, kopuła obserwacyjna zostanie wyposażona w niezbędny sprzęt zarówno do obserwacji jak i do przekazu uzyskanego obrazu na ekran zamontowany w sali multimedialnej, natomiast sala multimedialna zostanie wyposażona w niezbędny sprzęt do pokazania obrazu otrzymanego z kopuły oraz w ławki i krzesła dla uczniów jak również w meble niezbędne do kompleksowego korzystania z sali audiowizualnej. UWAGA: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w Program Funkcjonalno-Użytkowy stanowiący załącznik nr 8 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 4.000,00 zł brutto2.Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy:2.1 pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Opocznie, Pl. Kościuszki 3, 26-300 Opoczno, Nr rachunku 30 8992 0000 0032 9387 2000 0030.2.2. gwarancjach bankowych;2.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;2.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2022r. poz. 2080 ze zm.).3. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się termin wpłynięcia na rachunek Zamawiającego.4. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą.5. Jeżeli wadium wnoszone jest w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.6.Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w nieprawidłowy sposób zostanie odrzucona przez Zamawiającego.7.Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:7.1. upływu terminu związania ofertą;7.2. zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;7.3. unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.8. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:8.1. który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;8.2. którego oferta została odrzucona;8.3. po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;8.4. po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.9. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w ust. 8 n/n rozdziału, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej.10. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.11. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:12.1. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej;12.2. Wykonawca, którego oferta została wybrana:a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;12.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.13.W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie określa żadnych wymagań co do potwierdzenia spełniania tego warunku.1.2.uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisówZamawiający nie określa żadnych wymagań co do potwierdzenia spełniania tego warunku.1.3.sytuacji ekonomicznej lub finansowejZamawiający nie określa żadnych wymagań co do potwierdzenia spełniania tego warunku.1.4. zdolności technicznej lub zawodowejOpis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku przez Zamawiającego:1.4.1. Wykonawcy:a) Wykonawca musi wykazać się wiedzą i doświadczeniem, w wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w okresie działalności, co najmniej 2 zadania polegające na wykonaniu robót budowlano-montażowych w obiektach użyteczności publicznej lub obiektach kultury, nauki i oświaty o wartości robót minimum 100.000 PLN brutto, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane jak również montaż zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane.b) Wykonawca musi wykazać się wiedzą i doświadczeniem, w wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w okresie działalności, co najmniej 2 zadań polegających na montażu kopuły obserwacyjnej dla potrzeb obserwatorium astronomicznego wraz z jego wyposażeniem o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 PLN brutto każde, z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywaneUWAGA:Zamawiający zastrzega, że w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki podlegają sumowaniu w następujący sposób, tj. jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wykazać się całym wymaganym doświadczeniem z lit. a), jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wykazać się całym wymaganym doświadczeniem z lit. b.Warunek nie będzie spełniony, jeżeli wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w sumie wykażą się wymaganym doświadczeniem, ale żaden z nich indywidualnie nie wykazał się całym wymaganym doświadczeniem dla danej litery.Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku udziału w postępowaniu w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia dokumentu lub na dzień podpisania Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, podając datę i kurs.Powyższa uwaga odnosi się także do sytuacji, gdy warunek, o którym mowa w literze a zostanie spełniony przez podmiot udostępniający zasoby Wykonawcy, tzw. podmiot trzeci.1.4.2. Osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia.Wykonawca winien dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymującymi się doświadczeniem zawodowym odpowiednim do funkcji, jakie zostaną im powierzone.Wykonawca przedstawi w ofercie kandydatów na następujące stanowiska:- Kierownika robót budowlanych - wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej – minimalne doświadczenie jako kierownik budowy/robót 3 lata.- Kierownika robót elektrycznych - wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - minimalne doświadczenie 3 lata- min. 1 osobę, której zamierza powierzyć pełnienie funkcji projektanta w specjalności architektonicznej, posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności architektonicznej,- min. 1 osobę, której zamierza powierzyć pełnienie funkcji projektanta w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, posiadającej uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,- min. 1 osobę, której zamierza powierzyć pełnienie funkcji projektanta w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, posiadających uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych ,wpisanych na listę członków Izby Inżynierów Budownictwa zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i rozwoju w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie z dnia 29 kwietnia 2019r. (Dz.U.2019 poz.831).UWAGA:- Wskazany wyżej wykaz Personelu Wykonawcy stanowi jedynie minimalne wymagania dla spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W celu wykonania zamówienia Wykonawca, bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia, winien zapewnić udział w jego realizacji zarówno projektantów innych branż, potrzebnych do opracowania projektu, jak i innych specjalistów, których udział w realizacji zamówienia będzie niezbędny.- Przez minimalne doświadczenie jako kierownik dla stanowisk, dla których wymagane są uprawnienia budowlane, rozumie się lata przepracowane na odpowiednich stanowiskach kierowniczych (kierownika lub z-cy kierownika budowy/robót zgodnie z ustawą Prawo Budowlane).- W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, spełnianie warunku określonego w pkt 1.4.2 Wykonawcy wykazują łącznie. Dotyczy to także sytuacji, gdy warunki będą spełnione przez podmioty udostępniające zasoby Wykonawcy, tzw. podmioty trzecie.2.Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapie postępowania (art. 116 ust. 2 ustawy Pzp).3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazując warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane (art. 117 ust. 3 ustawy Pzp).4. Sposób wykazania warunków udziału w postępowaniu wskazano w rozdziale IX SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-05-15

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach