Przetargi.pl
ADAPTACJA PIWNIC MUZEUM W LĘBORKU NA POTRZEBY POKAZÓW MULTIMEDIALNYCH, WARSZTATÓW RZEMIEŚLNICZYCH I WYSTAW MUZEALNYCH

Gmina Miasto Lębork ogłasza przetarg

  • Adres: 84-300 Lębork, ul. Armii Krajowej 14
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0-59 862 42 80 , fax. 0-59 862 24 27
  • Data zamieszczenia: 2009-12-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Lębork
    ul. Armii Krajowej 14 14
    84-300 Lębork, woj. pomorskie
    tel. 0-59 862 42 80, fax. 0-59 862 24 27
    REGON: 00052355400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lebork.pl, www.wybierzlebork.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ADAPTACJA PIWNIC MUZEUM W LĘBORKU NA POTRZEBY POKAZÓW MULTIMEDIALNYCH, WARSZTATÓW RZEMIEŚLNICZYCH I WYSTAW MUZEALNYCH
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Adaptacja piwnic Muzeum w Lęborku na potrzeby pokazów multimedialnych, warsztatów rzemieślniczych i wystaw muzealnych. 1.1. Zakres prac określony jest w dokumentacji projektowej opracowanej przez Biuro Projektowe FILAR, Lębork ul. Armii Krajowej 32: a) Projekt architektoniczno-budowlany - Załącznik nr 11 do SIWZ b) Projekt budowlany instalacji elektrycznych - Załącznik nr 12 do SIWZ c) Projekt budowlany instalacji sanitarnej - Załącznik nr 13 do SIWZ d) Projekt - wnętrza, wizualizacja, kolorystyka - Załącznik nr 14 do SIWZ e) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - Załącznik nr 15 do SIWZ. f) Przedmiar robót - branża budowlana - Załącznik nr 16 do SIWZ. g) Przedmiar robót - roboty ślusarskie - balustrady i poręcza - Załącznik nr 17 do SIWZ h) Przedmiar robót - branża elektryczna - Załącznik nr 18 do SIWZ i) Przedmiar robót - wentylacja i klimatyzacja - Załącznik nr 19 do SIWZ 1.2. Przedmiotowy obiekt jest wpisany do rejestru zabytków decyzją z dnia 17.06.1994r. nr PSOZ-I-5340/3/94, pozycja rejestru zabytków województwa pomorskiego A-1464. Prace muszą być wykonywane zgodnie z Decyzjami Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków ZN-I_4151/871/2009 i ZN-I-4151/1/1054/2009, stanowiącymi Załącznik nr20 do SIWZ 1.3. Adaptacja piwnic Muzeum objęta jest dofinansowaniem w ramach Projektu pn. Ożywienie historycznego centrum Lęborka przez rewaloryzację średniowiecznych obwarowań miejskich współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013. Oś Priorytetowa 6 - Turystyka i dziedzictwo kulturowe, Działanie 6.3 - Regionalne dziedzictwo kulturowe o potencjale turystycznym. 1.4. Zmiany postanowień projektu Zamawiający wprowadza następujące zmiany w projekcie, które powinny zostać uwzględnione przez Wykonawcę w trakcie przygotowywania oferty i wyliczania ceny ryczałtowej: 1.4.1. posadzki - należy wykonać z gresu szkliwionego o wymiarach płytek 32x32 cm, mrozoodpornych, antypoślizgowych. 1.4.2. ściany - w miejscach wskazanych w projekcie na zastosowanie glazury ściennej należy zastosować glazurę matową o wymiarach płytek 25x33 cm, na pełną wysokość ścian. Sposób układania płytek na etapie wykonawstwa uzgodnić z użytkownikiem pomieszczeń. 1.5. Uszczegółowienie postanowień projektu Zamawiający wprowadza następujące uszczegółowienia w zakresie projektu, które powinny zostać uwzględnione przez Wykonawcę w trakcie przygotowywania oferty i wyliczania ceny ryczałtowej: 1.5.1. drzwi - należy zastosować drzwi drewniane, w kolorze TEAK. W drzwiach przeszklonych należy zastosować szkło matowe. 1.5.2. klamki, gniazdka, kontakty, oprawy lamp i wszelkie tego typu elementy należy wykonać w kolorze chrom patyna 1.5.3. balustradę przy schodach zewnętrznych należy wykonać w kolorze chrom patyna 1.5.4. w sali głównej należy zastosować umywalkę z wyciąganą wylewką 1.5.5. należy zastosować dekoracyjne grzejniki centralnego ogrzewania 1.5.6. schody zewnętrzne należy wykonać w kolorze odpowiadającym schodom przy wejściu do budynku 1.5.7. elewację schodów wykonać należy w kolorze odpowiadającym elewacji frontowej budynku 2.Zapisy punktów 1.4. i 1.5. są nadrzędne do treści dokumentacji wymienionej w punkcie 1.1. 3.Wszystkie zastosowane materiały i elementy wyposażenia podlegają na etapie wykonawstwa akceptacji ze strony użytkownika obiektu, szczególnie pod względem kolorystyki, kształtu, rozmiaru, materiału i innych cech użytkowych. 4.SIWZ nie narzuca zastosowania wyrobów konkretnego producenta. Dopuszczalne jest zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych do zaproponowanych w projekcie. Równoważność odnosi się w szczególności do cech funkcjonalnych, właściwości technicznych i jakości zastosowanych materiałów i urządzeń. 5.Ponadto w zakresie robót i wartości ryczałtowej należy uwzględnić: 5.1.wniesienie opłaty przyłączeniowej na rzecz Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Lęborku celem wykonania przez MPEC przyłącza energii cieplnej, zgodnie z pismem znak MPEC/437/09, stanowiącym Załącznik nr 21 do SIWZ. 5.2.zaprojektowanie i wykonanie węzła cieplnego w budynku, na podstawie warunków technicznych na dostawę energii cieplnej do budynku, wystawionych przez MPEC, stanowiących Załącznik nr 22 do SIWZ. 5.3.wykonanie przyłącza wody do budynku, w porozumieniu z Miejskim Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji, na podstawie warunków technicznych na przebudowę przyłącza wystawionych przez MPWiK (Załącznik nr 23 do SIWZ), w tym wykonanie odpowiednich projektów wraz z uzgodnieniami, zgłoszenie robót do organów nadzoru budowlanego oraz odbiór urządzeń przez gestora sieci; 5.4.umieszczenie w widocznym miejscu tablicy informacyjnej, informującej o zakresie realizowanego projektu i wsparciu ze strony funduszy unijnych; tablica ta musi być wykonana zgodnie z wytycznymi dotyczącymi promocji projektów UE, stanowiącymi załącznik nr 12 do Przewodnika Beneficjenta RPO WP 2007-2013 - pkt. 1.1.1. wytycznych (Wzór 1): wymiary nie mogą być mniejsze niż 1,5 m na 2 m. W/w wytyczne dostępne są na stronie Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego: www.dpr.woj-pomorskie.pl w zakładce Przewodnik Beneficjenta RPO WP 2007-2013. Szczegóły zapisów na tablicy i miejsce umieszczenia - do uzgodnienia z Zamawiającym na etapie podpisania umowy o roboty budowlane; 5.5.koszt wykonania niezbędnych pomiarów, prób i sprawdzenia prawidłowości realizowanych robót wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących wykonania i odbioru robót budowlanych; 5.6.organizację placu budowy z zasileniem w niezbędne media; 5.7.usuwanie wszelkich kolizji i prac nie wymienionych w dokumentacji technicznej, które można było przewidzieć po szczegółowym zapoznaniu się z zakresem robót, terenem budowy i dokumentacją, 5.8.w odniesieniu do punktów 5.1 i 5.3 - organizację ruchu drogowego w trakcie robót, właściwe oznakowanie robót i zabezpieczenie terenu budowy, geodezyjne wytyczenie obiektów w terenie, właściwą organizację robót (bariery, przejścia tymczasowe, pomosty), próby zagęszczenia gruntu, odtworzenie nawierzchni, uprzątnięcie terenu robót, inwentaryzację geodezyjną powykonawczą; 5.9.ograniczenie uciążliwości w korzystaniu z budynku zarówno przez pracowników jak i zwiedzających, w tym uprzątnięcie pomieszczeń i przyległego terenu, usunięcie wszelkiego rodzaju odpadów oraz usunięcie wszelkich szkód powstałych poza obszarem robót z winy wykonawcy. 5.10.Wykonawca powinien przewidzieć, że może wystąpić konieczność wstrzymania lub przesunięcia na inny termin pewnych rodzajów prac ze względu na nadmierny hałas, drgania lub inne podobne zjawiska lub nawet czasowego wstrzymania prowadzenia robót ze względu na działalność Muzeum. 6.Przed złożeniem oferty i ustaleniem wartości ryczałtowej prac należy dokonać wizji w terenie oraz przeanalizować opis przedmiotu zamówienia, z uwzględnieniem korekt i uszczegółowień do projektu oraz innymi robotami wchodzącymi w skład zamówienia. Wykonawca dokona dokładnego rozpoznania co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wpłynąć na wykonawstwo przyjętych robót. 7.Wartość ryczałtowa zamówienia winna uwzględniać wszystkie punkty opisu przedmiotu zamówienia. 8.Zakres zadania określa szczegółowo projekt umowy o roboty budowlane stanowiący Załącznik Nr 7do niniejszej SIWZ. 9.Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany i modyfikacji SIWZ w szczególnie uzasadnionych przypadkach. Modyfikacja może mieć miejsce w każdym czasie przed upływem terminu składania ofert. Dokonaną w ten sposób modyfikację Zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim Wyko?nawcom, którym przekazano niniejszą SIWZ. Modyfikacja treści SIWZ zostanie zamieszczona również na stronie internetowej Zamawiającego. 10.Zgodnie z art. 144 Prawa zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień umowy zawartej w wyniku postępowania w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zamawiający określa następujące warunki zmiany: 10.1. W przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówień dodatkowych lub uzupełniających, Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany terminu realizacji zamówienia podstawowego w stosunku do postanowień zawartej umowy, jeżeli ich wykonanie spowoduje taką konieczność. 10.2. W przypadku okresowego wstrzymania prac, o którym mowa w pkt. 5.10 działu III SIWZ możliwe będzie zawarcie aneksu do umowy w zakresie wydłużenia terminu wykonania zamówienia o okres przestojów. 10.3. W przypadku opóźnienia w wykonaniu zamówienia z przyczyn, za które nie odpowiada Wykonawca, możliwe będzie zawarcie aneksu do umowy w zakresie terminu wykonania zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 454000001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 7 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. W razie wpłat na konto wadium powinno być wnoszone z takim wyprzedzeniem, aby środki pieniężne znalazły się na rachunku bankowym Zamawiającego najpóźniej w dniu 13.01.2010 do godziny 10.00, pod rygorem uznania, że warunek wpłaty wadium nie został spełniony. 2.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 30.000,00 złotych /słownie: trzydzieści tysięcy złotych/. 3.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku z następujących form: pieniądzu - przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Lęborku przy ul. Armii Krajowej 14 (Bank Millennium nr konta 95 1160 2202 0000 0001 2713 3211), poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109 poz. 1158, z późn. zm.) 4.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wadium wniesione w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej wnosi się w oryginale dołączając do przygotowanej oferty w osobnej kopercie. Załącznikiem do oferty dot. dowodu wniesienia wadium będzie kserokopia gwarancji. 5.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, jeżeli: 5.1.upłynął termin związania ofertą; 5.2.zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy; 5.3.zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 6.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy: 6.1.który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 6.2.który został wykluczony z postępowania; 6.3.którego oferta została odrzucona. 7.Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie pkt. 6 ppkt. 6.2. i 6.3., jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wniosą wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 8.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o uzupełnienie dokumentów, nie złożył dokumentów lub oświadczeń lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 10.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 10.1.odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 10.2.nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 10.3.zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.1.Spełnienie warunków art. 22 ust. 1 Prawa za?mówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655) - potwierdzeniem jest złożenie oświadczenia i dokumentów wymienionych w rozdz. VI pkt. 1.1. - 1.10. 1.2.Realizacja w ciągu ostatnich pięciu lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia co najmniej jednej inwestycji o podobnym zakresie robót ogólnobudowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru - potwierdzeniem jest złożenie dokumentu opisanego w rozdz. VI pkt. 1.5. wraz z referencjami. 1.3.Posiadanie przez osobę kierującą robotami budowlanymi uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z przepisami Ustawy Prawo budowlane oraz odbycie co najmniej 2-letniej praktyki zawodowej na budowie przy zabytkach nieruchomych - potwierdzeniem jest złożenie dokumentów opisanych w rozdz. VI pkt. 1.6.1. i 1.6.2. 1.4.Wniesienie wymaganego wadium. 1.5.Przyjęcie terminu ważności oferty przez okres 30 dni - potwierdzeniem jest złożenie oświadczenia opisanego w rozdz. VI pkt. 1.7. 1.6.Przyjęcie projektu umowy o roboty budowlane stanowiącego Załącznik Nr 7 do SIWZ - potwierdzeniem jest złożenie oświadczenia opisanego w rozdz. VI pkt. 1.8. 1.7.Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wykonawca powinien złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty: 1.1.Oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu wymienione w art. 22 ust. 1 pkt. 1, 3, 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. Nr 223 z dnia 29.11.2007 poz. 1655 z późn. zm.) - wypełniony Załącznik Nr 2 do SIWZ. 1.2.Oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. Nr 223 z dnia 29.11.2007 poz. 1655 z późn. zm.) - wypełniony Załącznik Nr 3 do SIWZ. 1.3.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 1.4.Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 1.5.Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przy zabytkach wpisanych do rejestru, z podaniem ich zakresu, wartości, inwestora oraz daty i miejsca wykonania - wypełniony Załącznik Nr 9 do SIWZ, wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie. 1.6.Dokumenty dotyczące osoby kierującej robotami budowlanymi: 1.6.1. świadczące o możliwości pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z art. 12, 12a, 12b i 12c ustawy Prawo budowlane. 1.6.2. zestawienie praktyki zawodowej na budowie przy zabytkach nieruchomych - wypełniony Załącznik nr 10 do SIWZ 1.7.Oświadczenie o ważności oferty przez okres 30 dni - wypełniony Załącznik Nr 4 do SIWZ. 1.8.Oświadczenie o przyjęciu projektu umowy o roboty budowlane, stanowiącego Załącznik Nr 7 do SIWZ - wypełniony Załącznik Nr 5 do SIWZ 1.9.Oświadczenie dotyczące powierzenia podwykonawcom wykonania części zamówienia - wypełniony Załącznik Nr 6 do SIWZ (wypełnić część A lub B) 1.10.Ewentualne pełnomocnictwo do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy. 1.11.Harmonogram rzeczowo - finansowy realizacji inwestycji - wypełniony Załącznik nr 8 do SIWZ będący jednocześnie Załącznikiem Nr 1 do umowy (pouczenie: niewypełniony w/w harmonogram powoduje, że zapłata za wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi po całkowitym zakończeniu robót budowlanych opisanych w rozdz. III niniejszej SIWZ). 1.12.Polisa a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. 2.Wszystkie kserokopie winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę podpisującą ofertę. 3.W przypadku złożenia kserokopii, na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca ma obowiązek przedłożyć oryginały tych dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.um.lebork.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach