Przetargi.pl
ADAPTACJA BUDYNKU NA POTRZEBY ŚWIETLICY WIEJSKIEJ W KOŻUCHÓWCE

Gmina Krzywda ogłasza przetarg

  • Adres: 21-470 Krzywda, ul. Żelechowska 24B
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 025 7551006 , fax. 025 7551061
  • Data zamieszczenia: 2014-06-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Krzywda
    ul. Żelechowska 24B 24B
    21-470 Krzywda, woj. lubelskie
    tel. 025 7551006, fax. 025 7551061
    REGON: 71158241100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugkrzywda.bip.lubelskie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ADAPTACJA BUDYNKU NA POTRZEBY ŚWIETLICY WIEJSKIEJ W KOŻUCHÓWCE
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres niniejszego postępowania obejmuje wykonanie przedsięwzięcia pod nazwą: /ADAPTACJA BUDYNKU NA POTRZEBY ŚWIETLICY WIEJSKIEJ W KOŻUCHÓWCE/ na podstawie pozwolenia na budowę Nr 773/2013 z dnia 23.09.2013 r. zatwierdzającego projekt budowlany i udzielającego Gminie Krzywda pozwolenia na /REMONT I ADAPTACJA BUDYNKU GOSPODARCZEGO DAWNEGO SPICHLERZA WRAZ ZE ZMIANA SPOSOBU UŻYTKOWANIA NA ŚWIETLICĘ WIEJSKĄ W ZESPOLE PODWORSKIM ANIELIN/ usytuowanego na działce Nr ewidencji geodezyjnej 498 położonej w miejscowości Kożuchówka, gm. Krzywda. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, remontowych i renowacyjnych, instalacyjnych instalacji elektrycznych, wodnokanalizacyjnych oraz robót wykończeniowych, w wykonaniu których nastąpi adaptacja i zmiana sposobu użytkowania budynku gospodarczego, dawnego spichlerza na świetlice wiejską w Zespole Podworskim Anielin, na działce Nr ewidencji geodezyjnej 498 w miejscowości Kożuchówka gm. Krzywda, pow. łukowski, woj. lubelskie. Budynek spichlerza znajduje się w strefie pośredniej ochrony konserwatorskiej. Wchodzi w skład zespołu podworskiego /Anielin/. Objęty jest kartą ewidencyjną zabytku nie wpisanego do rejestru zabytków Wojewódzkiej Ewidencji Zabytków. Roboty objęte niniejszą specyfikacją są to roboty oznaczone kodem, zgodnie z rozporządzeniem w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień[CPV], ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) nr 213/2008 z dnia 28 listopada 2007 r.: 45 45 30 00-7 - Roboty remontowe i renowacyjne 45 21 00 00-2 - Roboty w zakresie budynków 45 26 00 00-7 Roboty budowlane w zakresie pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistyczne 45 30 00 00-0 - Roboty instalacyjne w budynkach. 45 31 00 00-3 - Roboty instalacyjne elektryczne. 45 31 10 00-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych. 45 33 00 00-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne. 45 40 00 00-1 -Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45 42 00 00-7 - Robot w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie 45 43 00 00-0 - Pokrywanie podłóg i ścian 45 44 00 00-3 - Roboty malarskie i szklarskie Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich robót budowlanych, zgodnie z projektem budowanym stanowiącym złącznik do decyzji o pozwoleniu na budowę Nr 773/2013 z dnia 23 września 2013 r. 2. Wykonawca zobowiązany jest opracować dokumentację niezbędną do zawiadomienia i dokonać tego zawiadomienia właściwego organu nadzoru budowlanego w imieniu zamawiającego o zakończeniu budowy co najmniej 21 dni przed określonym terminem na wykonanie zamówienia. Dane charakteryzujące rozmiar budynku: Powierzchnia zabudowy - 194,72 m2 Powierzchnia użytkowa - 314,04 m2 Powierzchnia całkowita - 496,1 m2 Kubatura brutto - 1582,98 m3 Budynek posiada wymiary: długość: 20,45m, szerokość: 9,48m, wysokość: 9,07 m Opis stanu istniejącego obiektu oraz wymagania w stosunku do wykonania przedmiotu zamówienia: 1.Opis stanu istniejącego. Budynek złożony z dwóch przylegających do siebie prostopadłościennych brył różnej wielkości, nakrytych odrębnymi dwuspadowymi dachami. W części północnej niższy, parterowy, podpiwniczony; w części wyższej południowej - piętrowy, podpiwniczony, z poddaszem użytkowym. Rzut: Spichlerz na planie wydłużonego, podzielonego poprzecznie na dwie nierówne części prostokąta. Część północna budynku późniejsza. Piwnica podzielona na dwie niepołączone wewnętrznie przestrzenie z oddzielnymi wejściami od strony wschodniej. W ścianie pomiędzy obiema częściami okienka piwniczne, zamurowane od strony południowej. Część północna podzielona na trzy pomieszczenia gospodarcze. Część południowa podzielona na dwa pomieszczenia, adaptowane na pomieszczenia sanitarne . Parter podzielony analogicznie do piwnicy. W części północnej w pn.-zach. narożniku wydzielone niewielkie pomieszczenie. W narożniku pd.-wsch. komin -pozostałość po nieistniejącym trzonie kuchennym. W części południowej w pd.-wsch. narożniku wydzielone niewielkie pomieszczenie na klatkę schodową. Części pn. i pd. połączone otworem drzwiowym. Piętro tylko nad częścią południową, podzielone na sześć niewielkich pokoi letniskowych, wewnętrzny korytarz oraz klatkę schodową. Poddasze tylko nad częścią południową, jednoprzestrzenne. Elewacje: nie tynkowane, ozdobione gzymsami o prostej formie. Korpus spichlerza rozczłonkowany prostokątnymi otworami okiennymi i drzwiowymi ze sklepionymi nadprożami. Pomiędzy otworami pilastry. Większość otworów okiennych wykuwana, lub powiększana. Istniejące materiały i konstrukcja: Ściany: zewnętrzne piwnicy i parteru wykonane z kamienia łupanego i cegły ceramicznej pełnej na zaprawie wapiennej; piętro, poddasze, ściany szczytowe i kolankowe z cegły ceramicznej pełnej; ściany wewnętrzne: w piwnicy murowane z cegły silikatowej; na parterze i piętrze z desek drewnianych; pilastry, nadproża i gzymsy wykonane z cegły ceramicznej pełnej; komin z cegły silikatowej; ściany zadaszenie wejść do piwnicy do wysokości gruntu wykonane z kamienia łupanego na zaprawie wapiennej, powyżej poziomu gruntu z cegły silikatowej. Podłogi: piwnica w części północnej- grunt rodzimy, części południowej - wylewka betonowa; podłogi parteru, piętra i poddasza z podwójnych desek drewnianych, tzw. biała podłoga. Stropy i słupy: stropy drewniane, belkowe, na dwóch podciągach wspartych dodatkowo na słupach drewnianych; w piwnicy słupy drewniane zastąpiono w większości słupami z cegły silikatowej. Więźba dachowa: drewniana, o nachyleniu ok 52%; nad częścią północną krokwiowa bez podparcia; nad częścią południową krokwiowo-płatwiowa; wejścia do piwnicy przykryte daszkami jednospadowymi o konstrukcji drewnianej. Pokrycie dachu: dach kryty płytami azbestowo-cementowymi; w części południowej na łatach drewnianych; w części północnej na deskowaniu pełnym z podbitką z płyty pilśniowej (dach niedostępny do dokładnego pomiaru); brak odprowadzenia wód opadowych. Stolarka: drzwiowa- drewniana, futrynowa; drzwi zewnętrzne dwuskrzydłowe, spągowe i płycinowe, częściowo obite płytą pilśniową lub blachą; wewnętrzne skrzydła drzwiowe zdemontowane; stolarka okienna - drewniana futrynowa, jedno, dwu lub trzyskrzydłowa. Schody: wewnętrzne - drewniane, młynarskie; zewnętrzne murowane z cegły i kamienia łupanego, wykończone szlichtą betonową. Wnętrze: piwnica - ściany i słupy tynkowane i malowane w części południowej; parter - ściany tynkowane, malowane, częściowo pokryte farbą olejną - lamperie; sufit, słupy części południowej i więźba części północnej obite płytami pilśniowymi; belki stropowe, podciągi, słupy i ściany drewniane malowane farbą olejną; piętro i poddasze - ściany murowane tynkowane i malowane, elementy konstrukcyjne i ściany drewniane niewykończone; Ogólny stan zachowania: Budynek obecnie nieużytkowany. Ściany zewnętrzne w stanie dobrym z miejscowymi nieznacznymi ubytkami cegieł. Przemurowania wymagają ścianki kolankowe. Ściany wewnętrzne z deski zniszczone. Podłogi drewniane, mocno wyeksploatowane, miejscami zawilgocone, z miejscowymi ubytkami desek. Tynki wewnętrzne zniszczone, miejscami znaczne ubytki tynku i powłok malarskich. Belki stropowe i konstrukcja drewniana budynku (podciągi słupy, miecze) z widocznymi ubytkami, uszkodzona przez owady, przegniła lub spróchniała. Widoczne ugięcie podłóg i stropów; nieznaczne na poziomie parteru zwiększające się na piętrzę i poddaszu. Pokrycie dachowe z płyt azbestowo-cementowych nieszczelne. Zawilgocona i zagrzybiona drewniana więźba dachowa szczególnie nad częścią północną. Brak przeważającej większości stolarki drzwiowej, istniejąca mocno wyeksploatowana; stolarka okienna w dużej części uszkodzona, brak szklenia, skrzydeł, uszkodzona przez owady. Murowane schody zewnętrzne wykończone szlichtą betonową w stanie złym - odbita szlichta, znaczne ubytki w cegle. Drewniane schody wewnętrzne spróchniałe ze znacznymi ubytkami stopnic. Brak instalacji wewnętrznych. Obecny stan techniczny budynku ocenia się na zły, wymagający natychmiastowej interwencji. 2.Wymagania w stosunku do wykonania przedmiotu zamówienia: Funkcja i planowany sposób użytkowania obiektu: Budynek pierwotnie według założeń projektowych pełnił funkcje spichlerza. W latach 70-tych został adaptowany na budynek letniskowy. Piętro części południowej adaptowane zostało na pokoje sypialne, parter w części północnej pełnił funkcje kuchni, a w części południowej jadalni i świetlicy. Część południowa piwnicy została zaadaptowana na pomieszczenia sanitarne, północna pełniła role pomieszczeń gospodarczych. Obecnie nieużytkowany. Zakres zamówienia to przystosowanie budynku spichlerza na potrzeby letniej świetlicy wiejskiej. Wymaga się zachowania charakterystycznej dla spichlerza formy architektonicznej i konstrukcyjnej, wprowadzając niezbędne podziały powierzchni za pomocą lekkich ścianek działowych. Oraz podwyższa istniejące kondygnacje parteru (2,5m) i piętra (2,2m). Część piwniczna pełnić będzie funkcje pomieszczeń gospodarczych, z dostępem z zewnątrz budynku (analogicznie do obecnie istniejących). Na parterze w części południowej wykonać jednoprzestrzenną sale świetlicy i otwartą klatkę schodową prowadzącą na piętro, w części północnej wydzielić toaletę, aneks kuchenny oraz niewielkie pomieszczenie szatni. Przestrzeń piętra podzielić na hol i trzy pomieszczenia pomocnicze do późniejszego ewentualnego zagospodarowania w miarę potrzeb. Poddasze wykonać jako nieużytkowane. Budynek nie jest przeznaczony na stały pobyt ludzi. Przewiduje się korzystanie z budynku tylko w okresie letnim; Dostępność dla osób niepełnosprawnych: Wymaga się, aby budynek dostępny był dla osób niepełnosprawnych na poziomie parteru. Kondygnacja piwnicy i piętra przeznaczona na pomieszczenia gospodarcze i pomocnicze nie będzie ogólnodostępna. Wejście do budynku znajduje się za znacznej wysokości w stosunku do poziomu terenu. Ze względu na charakter obiektu i znaczną różnice wysokości rezygnuje się z zastosowania tradycyjnej pochylni na rzecz schodołazu gąsienicowego ( lub ewentualnie elektrycznej platformy schodowej o torze prostoliniowym) Drzwi wejściowe szerokości pojedynczego skrzydła 90 cm, z progiem max wysokości 2cm. Drzwi wewnętrzne w świetle 90 cm bez progów. Toaleta musi być dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Minimalna powierzchnia przestrzeni manewrowej 150 x 150 cm dla wózka inwalidzkiego. Uchwyty poziome montować na wysokości około 75-85 cm od poziomu posadzki. Wymagane jest stosowanie uchwytów ruchomych w pionie, lub też alternatywnie przy misce ustępowej zainstalować w suficie prowadnicę z przesuwanymi drabinkami sznurowymi. Stosować uchwyty o karbowanej powierzchni zapobiegającej ślizganiu się dłoni. Wymagana wysokość siedziska miski ustępowej wynosi 45cm. Górna krawędź umywalki powinna znajdować się na wysokości 80 cm od posadzki, dolna krawędź nie niżej niż 70 cm od posadzki. Należy stosować umywalki podwieszane, bez postumentów i szafek pod nimi. Nie należy stosować baterii obsługiwanych przy pomocy kurków. Lustro należy umieszczać nie wyżej niż 100 cm od poziomu posadzki, powinno mieć możliwość regulacji w osi poziomej. Prace rozbiórkowe: rozbiórka pokrycia dachowego z płyt azbestowo-cementowych na łatach drewnianych na obu dachach, oraz daszkach zabezpieczających wejście do piwnic; UWAGA! Usuwanie materiałów zawierających azbest wykonywać zgodnie z przepisami, przez podmioty posiadające stosowne uprawnienia; rozbiórka pozostałych warstw pokrycia dachowego w części północnej - deskowania pełnego i podbitki z płyt pilśniowych; rozbiórka konstrukcji więźby dachowej (krokwie, płatwie, murłaty, słupy, zastrzały) części pn., pd., i daszków nad wejściem do piwnicy; rozbiórka ścianek kolankowych z cegły gr 34cm i wysokości ok 60cm w części południowej; rozbiórka podmurowania ścianek kolankowych (warstwa ok 4 cegieł, grubości do 50cm) i trójkątnej ściany szczytowej w części północnej, o wysokości ok 2m; usunąć tynki wewnętrzne na poddaszu ( ściany szczytowe), piętrze, parterze i w piwnicy - części pd.; rozbiórka ścian działowych drewnianych na piętrze i parterze; rozbiórka stolarki okiennej i drzwiowej na ościeżnicach drewnianych - cały budynek, z wykuciem z muru parapetów drewnianych ( parter część pd. i piętro całość) gr 2-3cm; demontaż pułapu z desek i płyt pilśniowych nad parterem i piwnicą części południowej; rozbiórka podłóg drewnianych na poddaszu, piętrze i parterze ( podłoga z dwóch warstw desek drewnianych 2cm); rozbiórka drewnianych schodów wewnętrznych na piętro i poddasze - (schody młynarskie); rozbiórka drewnianych konstrukcji stropów - belek, słupów, podciągów na piętrze i parterze i piwnicy; rozbiórka słupów murowanych (cegła sylikatowa) i drewnianych na poziomie piwnicy; rozbiórka ścian działowych murowanych (cegła sylikatowa 12cm) w piwnicy, oraz demontaż podmurowań pod ścianki działowe w sanitariatach (cegła sylikatowa 12cm wysokości 50cm); rozbiórka komina z cegły silikatowej wysokości ok 9,5m; rozbiórka wylewki betonowej w piwnicy ( część południowa); rozbiórka murowanych ścianek wejścia do piwnic (cegła sylikatowa 25cm); rozbiórka murowanych schodów zewnętrznych do piwnicy i na parter. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w dodatku nr 1 w § 33 SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 454530007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 10 000 PLN (słownie: dziesięć tysięcy PLN). 2.Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert. 3.Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Nr BS Krzywda 89 9203 0002 0000 1238 2000 0060; z dopiskiem: Wadium- /ADAPTACJA BUDYNKU NA POTRZEBY ŚWIETLICY WIEJSKIEJ W KOŻUCHÓWCE/. 5.Pieniądze wnoszone tytułem wadium muszą zostać zaksięgowane na rachunku bankowym zamawiającego przed terminem składania ofert. Do oferty należy dołączyć kserokopię polecenia przelewu poświadczoną przez wykonawcę za zgodność z oryginałem. 6.W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i powinna zawierać następujące elementy: 1)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazania ich siedzib i daty zawarcia umowy; 2)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; 3)kwotę gwarancji; 4)termin ważności gwarancji; 5)nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązania gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w przypadku gdy Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; - w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 7.Postanowienia ust. 6 stosuje się również do poręczeń, określonych w ust. 3 pkt 2 i 5. 8.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż w pieniądzu należy złożyć oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w ofercie. Wykonawca załącza do oferty oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w sposób uniemożliwiający jego zaginięcie, pozwalający jednak na jego zwrot bez dekompletowania oferty - oryginał nie może być na trwale zespolony z ofertą. 9.Wadium wnoszone w formie niepieniężnej powinno zachować ważność od dnia składania ofert do upływu terminu związania ofertą. 10.Wyklucza się z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, którego oferta nie będzie zabezpieczona wymienioną wyżej formą wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 Pzp, albo jeżeli wykonawca nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą. 11.Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a i ust.5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugkrzywda.bip.lubelskie.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach