Przetargi.pl
„Zaciągnięcie kredytu w kwocie 4.400.000,00 zł na pokrycie deficytu budżetowego.”

Gmina Gorzkowice ogłasza przetarg

  • Adres: 97350 Gorzkowice, ul. Szkolna
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 446 818 006, , fax. 446 818 006
  • Data zamieszczenia: 2017-08-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gorzkowice
    ul. Szkolna 3
    97350 Gorzkowice, woj. łódzkie
    tel. 446 818 006, , fax. 446 818 006
    REGON: 59064787100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.gorzkowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zaciągnięcie kredytu w kwocie 4.400.000,00 zł na pokrycie deficytu budżetowego.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zaciągnięcie kredytu w kwocie 4.400.000,00 zł (cztery miliony czterysta tysięcy złotych 00/100) z przeznaczeniem na pokrycie planowanego w 2017r. deficytu budżetowego. Jest to kredyt długoterminowy-powyżej 5 lat Kody CPV 66113000-5 U sługa udzielania kredytu Wymagania szczegółowe związane z przedmiotem zamówienia: Uruchomienie kredytu nastąpi na wniosek Zamawiającego w dwóch transzach: I transza w wysokości 2.400.000,00zł( Pierwsza transza kredytu będzie postawiona do dyspozycji Zamawiającego w terminie do 2 dni od podpisania umowy). II transza w wysokości 2.000.000,00zł( Druga transza kredytu będzie postawiona do dyspozycji Zamawiającego w terminie do 7 dni od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego). Planowane terminy spłaty kredytu: Odsetki płatne będą kwartalnie, ostatniego dnia roboczego każdego kwartału /bez karencji/. Do wyliczenia odsetek przyjmuje się, że miesiąc liczy rzeczywistą liczbę dni w roku 365/366 dni. Spłata odsetek będzie następowała w ostatnim dniu kwartału kalendarzowego, którego dotyczy okres obrachunkowy. Spłata rat kredytu-kwartalnie: w 2018r.- 4 x 50.000,00 w 2019r. -4 x 125.000,00 w 2020r. -4 x 125.000,00 w 2021r. -4 x 125.000,00 w 2022r. -4 x 125.000,00 w 2023r. -4 x 125.000,00 w 2024r. -4 x 125.000,00 w 2025r. -4 x 150.000,00 w 2026r. -4 x 150.000,00 Okres kredytowania : od dnia uruchomienia kredytu do dnia 31.12.2026r. Karencja w spłacie kredytu do dnia 30.03.2018r. Umowa na zawarcie długoterminowego kredytu zostanie zawarta na okres od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2026r. Oprocentowanie -stawka WIBOR-3M z ostatnich 10 dni poprzedzających okres obrachunkowy. Prowizja -liczona jako % od całej kwoty kredytu tj. 4.400.000,00 zł. Prowizja musi zawierać w sobie wszystkie opłaty, które związane są z uruchomieniem kredytu. Do wyliczenia kredytu należy przyjąć stawkę WIBOR-3M z dnia 30.06.2017r. Możliwość wcześniejszej, przed terminem spłaty kredytu bez ponoszenie dodatkowych prowizji i innych opłat. W przypadku wcześniejszej spłaty kapitału odsetki będą naliczane za okres faktycznie wykorzystanego kredytu. Zabezpieczenie spłaty kredytu -weksel in blanko z deklaracją wekslową. Ewentualna prowizja od udzielania kredytu płatna będzie jednorazowo w dniu wypłaty kredytu. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami i prowizjami niż wymienione w złożonej przez bank ofercie. Dopuszcza się możliwość przesunięcia, wydłużenia terminów spłat kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. Dopuszcza się możliwość zmiany ilości, wysokości transz kredytu oraz terminów ich uruchomienia ( transze będą uruchamiane na wniosek Zamawiającego). Zastrzega się możliwość niewykorzystania części kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat: w przypadku niewykorzystania kredytu lub jego transzy bank nie pobierze dodatkowych prowizji. Prowizja od rachunku kredytowego i technicznego wynosi 0,00 zł. Rozliczenie tylko w PLN
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W celu potwierdzenia warunku udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga od Wykonawcy zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego na prowadzenie zgodnię z przepisami ustawy z dnia 29. sierpnia 1997r. Prawo Bankowe (Dz. U. Z 2016r.,poz.1988 z późn.zm.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia, następujących oświadczeń lub dokumentów: (PROSIMY NIE SKŁADAĆ TYCH DOKUMENTÓW WRAZ Z OFERTĄ!) a) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 6 do SIWZ – b) zezwolenie na prowadzenie działaności bankowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (tekst jedn. Dz.U. z 2016r. Poz 1988 z późn. zm..)lub inny dokument potwierdzajacy uprawnienia do prowadzenia działalności bankowej na terenie Rzeczpospolitej Polskiej W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegajacych się o zamówienie dokument ten składa każdy z Wykonawców oddzielnie. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczeń, o których mowa w 5.1 SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Jeżeli wykonawca nie złoży wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Oświadczenia dotyczące wykonawcy/wykonawców występujących wspólnie i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy składane są w oryginale. Dokumenty inne niż oświadczenia (tj. dokumenty wskazane w pkt 5.3.1) - składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Zobowiązanie, o którym mowa w pkt 4.5.1 i 4.5.4 należy złożyć w formie oryginału. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów, mogą być poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę albo te podmioty albo wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego- odpowiednio, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniami na język polski. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności dokumentów, o których mowa w sekcji 5.3.1 w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Jeżeli oświadczenia i dokumenty, o których mowa w zdaniu pierwszym są sporządzone w języku obcym wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia ich tłumaczenia na język polski. 5.10 W przypadku wskazania przez wykonawcę dokumentów, o których mowa w sekcji 5.3.1 które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. Ilekroć w SIWZ, a także w załącznikach do SIWZ występuje wymóg podpisywania dokumentów lub oświadczeń lub też potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem, należy przez to rozumieć że oświadczenia i dokumenty te powinny być opatrzone podpisem (podpisami) osoby (osób) uprawnionej (uprawnionych) do reprezentowania wykonawcy/podmiotu na zasobach lub sytuacji, którego wykonawca polega, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania wykonawcy/podmiotu na zasadach lub sytuacji, którego wykonawca polega na podstawie pełnomocnictwa. Podpisy wykonawcy na oświadczeniach i dokumentach muszą być złożone w sposób pozwalający zidentyfikować osobę podpisującą. Zaleca się opatrzenie podpisu pieczątką z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej. W przypadku potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem, na dokumentach tych muszą się znaleźć podpisy wykonawcy, według zasad, o których mowa w pkt 5.7, 5.11 i 5.12 oraz klauzula „za zgodność z oryginałem". W przypadku dokumentów wielostronicowych, należy poświadczyć za zgodność z oryginałem każdą stronę dokumentu, ewentualnie poświadczenie może znaleźć się na jednej ze stron wraz z informacją o liczbie poświadczanych stron. Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 5.11 w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza należy dołączyć do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach